כיצד להבין איזו תוכנית MBA מתאימה לך ביותר

ישנם בתי ספר רבים למנהל עסקים והבחירה ביניהם היא סובייקטיבית לחלוטין. אין בחירה נכונה או מושלמת. אתה יכול לעשות הרבה מחקר על תוכניות MBA לפי דירוגים, משכורות, GMAT, באתר ARINGO.

גורמים שיכולים לקבוע התאמה טובה יכולים להיות יעדי הקריירה לטווח הארוך של המועמד וההתמחות שמעניינת אותו. מיקום וכספים הם שני גורמים נוספים שיש לקחת בחשבון.

ישנם מגוון רחב של סוגי תוכניות. אם תוכנית מלאה של שנתיים אינה מתאימה לך, תוכל לשקול גם תוכנית מואצת של שנה אחת או תוכניות מקוונות. פורמט חדש למדי שאוניברסיטאות מאמצות אותו הוא תוכנית שהם מכנים 'MBA מעורב' (blended MBA). תואר כזה משלב את הנוחות של שיעורים מקוונים ולמידה מסורתית בכיתה. התלמידים משתתפים בשיעורים מקוונים בזמן אמת בכיתות וירטואליות. תלמידים ומורים יכולים ליצור אינטראקציה דרך הפלטפורמה. התלמידים יכולים עדיין להשיג כישורים מעשיים שבדרך כלל ניתן להשיג רק מאינטראקציה עם חברי הקבוצה, מהכיתה הווירטואלית, כמו שיתוף פעולה, עבודת צוות וכישורי תקשורת. תכניות MBA מעורבות מיועדות לאנשי מקצוע עובדים שאולי לא יוכלו לעזוב את עבודתם ולהתפנות לחלוטין ללימודי התואר.

כדי לבחור תוכנית מתאימה עבורכם, מומלץ לבצע מחקר נרחב. לרוב האוניברסיטאות יש אתרים ברורים מאוד וידידותיים למשתמשים שיכולים להציע את כל המידע הדרוש לכם. תוכלו לקרוא גם על התמחויות בתוכניות MBA באתר ARINGO. מרבית האתרים מציעים גם מספר טלפון או אימייל ליצירת קשר איתם בכל שאלה. עם זאת, אם יש לכם את הזמן והמשאבים, ביקור באוניברסיטאות עצמן יכול לספק מידע רב. שיחה עם סטודנטים אחרים וגישה לאנשים שיש להם ניסיון ממקור ראשון בתוכנית עשויה לעזור לכם להחליט אם התוכנית מתאימה לכם.

עצה נוספת היא לתכנן מראש. עליכם להסתכל על יעדי הקריירה שלכם ולנסות לדמיין איפה אתם רוצים להיות 3-7 שנים לאחר סיום הלימודים. השתמש בזה כמדריך בבחירת התמחות ובתי ספר שונים. מרבית תכניות ה- MBA מעדיפות מועמדים עם ניסיון עבודה מינימלי של שנתיים, אבל מומלץ שלוש עד חמש שנים. ניסיון בעבודה הוא דרך נהדרת להבין מה אתה רוצה, או מה אתה לא רוצה. זה בסדר אם תגלה שתחום שבעבר התלהבת בו, לא ממש מתאים לך. אתה יכול אפילו להיתקל בתחום שלא היה בתוכנית המקורית שלך, אבל מתאים לך יותר.

אם הכספים מהווים דאגה עבורך, כדאי לך לבדוק איזו עזרה כספית מציע בית הספר, לפני שתשלול את סיכויי בית הספר. כמעט כל בית ספר מציע מלגות והלוואות. עיין במחשבון התשואה להשקעה ל- MBA כדי לראות את ההחזר הצפוי שלך בהשקעה בכמה מבתי הספר המובילים.

אנו מקווים שעצות אלה יסייעו לכם לקבל החלטה, או לצמצם את רשימת בתי הספר האפשריים שלכם. בהצלחה!