Home פורומים הפורומים Forum: תהליך הקבלה ביקרת בקמפוס? אנא עדכן מענה ל־ביקרת בקמפוס? אנא עדכן

boazcn
חבר
מספר הפוסטים: 139

To: All


ביקור בWharton:
בבוקר השתפתי בהרצאה ביזמות. המרצה הציג אותי לכיתה והתקבלתי במחיאות כפיים (רגע מביך מעט, אבל גם מדגיש את החשיבות שגם המרצים נותנים למועמדים לבית הספר). בהרצאה היתה הרצאת אורח של אחד ממנהלי מכוני המחקר בבית הספר על כתיבת תוכנית עיסקית. היתה הרצאה מצויינת , שמעתי בעבר הרצאות על כתיבת תוכנית עיסקית , אבל המרצה הזה הציג בגישה שונה ומעניינת ונתן דוגמא מעשית לכתיבת תוכנית עיסקית , הוא גם הציג את הדברים שחשובים לקרנות ונתן הסברים איך להתמודד עם שאלות שפשר שישאלו אותך כשאתה בא לגייס כסף.
אח"כ הצטרפתי להרצאה מרתקת בניהול מו"מ. בהתחלת ההרצאה עלו 2 סטודנטים, כל אחד הציג מקרה מהתקופה האחרונה שבו הוא ניהל מו"מ וכיצד הוא התמודד עם זה. סטודנטית אחת הציגה כיצד היא נהלה מו"מ על רכב משומש וסטודנט שני הציג כיצד הוא ניהל מו"מ על שכ"ד . אח"כ היה סימולציה בה הכיתה התחלקה לזוגות וכל אחד מבני הזוג היה דמות ב-Case שנתנו להם לקרוא מראש. זה מקרה של תאונת דרכים – אחד נפצע והשני הנהג האשם והם ניהלו מו"מ על גובה הפיצויים. היה מעניין לראות כיצד אנשים ממדינות שונות מנהלים מו"מ בצורה שונה. בסוף ההרצאה כל אחד מבני הזוג נתן feedback לשני על אופן ניהול המו"מ שלו.
אח"כ לקחו אותנו לארוחת צהרים עם סטודנטים ולסיור בקמפוס.
ממה שהצלחתי להתרשם מוורטון:
בית ספר גדול , מרגישים את כמות הסטודנטים לעומת סטנפורד. יש לזה יתרונות וחסרונות.
האנשים מאד מאד נחמדים , מאד מאד רוצים לעזור והאוירה החברתית מצויינת.
גם הקמפוס נהדר וכולם אומרים שהם מאד מופתעים לטובה מפילדלפיה.
המבנה של בית הספר חדש ומאובזר ברמה גבוהה.

פגישה עם ועדת הקבלה:
למי שרוצה – ה-email של הבחור מהוועדה שנתן לנו את ההרצאה: face=Times New Roman color=#0000ff mcromin@wharton.upenn.edu/SPAN אבל לדעתי עדיף אם יש שאלות לפנות ללוח הדיונים שיש להם באתר – הוא מכיל המון מידע. אין ספק שוורטון עומדים מאחורי הכוונה שלהם לעשות את תהליך הקבלה שקוף וידידותי ככל האפשר.
בפגישה עם ועדת הקבלה היו אנשים מברזיל, הודו , קוריא וסין.
התוכנית – 2 שנות לימוד, כמעט אין אנשים שעובדים באותה תקופה.
לפני השנה הראשונה יש Pre-term באוגוסט. חודש שלם שמיועד לחזרה על החומר, להכיר את פילדלפיה, להכיר את הכיתה וכולל מסע מנהיגות בן מספר ימים.
בבית הספר 11 מחלקות ו-18 Major.
שנה ראשונה – Core , אפשר לעשות בחינת פטור או לקבל פטור על בסיס קורס קודם שעשית. יש שלושה קורסי חובה שמהם אי אפשר להוציא פטור (מנהיגות , אתיקה ועוד קורס )
800 איש ב-Class – 65 ב-Cohort – 5 בקבוצת לימוד (שמוגדרת מראש ע"י בית הספר).
בקיץ עושים התמחות , אפשר להמשיך אח"כ לעבוד בתחום ההתמחות אבל זה לא מחוייב. כ-65% מקבלים הצעה קבועה ממקום ההתמחות וכ-50% מהם מקבלים את ההצעה.
בקיץ אפשר להשתתף במסע לימוד למדינה זרה , זה לא מונע לעשות התמחות בקיץ. עלות הנסיעה על חשבון הסטודנט (כ-3500 $ , זו אולי הסיבה רק 15% משתתפים בזה).
בשנה שניה – אין Cohort , לומדים קורסים באופן חופשי .

תהליך הקבלה:
שקוף ככל האפשר כדי להקל על התהליך.
4 שיקולים (כולם מהוים חבילה שלמה – אין נוסחא ואין מינימום):
א. יכולות אקדמאיות – האם אתה מסוגל להתמודד עם החומר. Gmat , ציוני תואר ראשון, איזה קורסים לקחת , מה היתה מגמת הציונים (רוצים לראות שיפור לקראת סוף התואר) במה התקשת .
טווח ציוני תואר I : 3.0 – 3.9 , ממוצע – 3.5.
GMAT : לעשות שוב רק אם אתה חושב שאתה יכול לשפר. אם שיפרת זה מראה שאתה משיע וגם שעשית שיקול נכון , לעומת זאת אם הציון ירד זה מראה שעשית שיקול גרוע.
טווח : 670 – 760, ממוצע – 716.
ב. התפתחות מקצועית : זה לא רק הקריירה בעבודה , אלא איך התפתחת והתקדמת.
ממוצע שנות עבודה – 6 טווח : 0-19.
רוצים לראות איך תרמת לעבודה וכיצד התקדמת.
אין עדיפות למקום עבודה מסויים.
רוצים לראות כיצד ניצלת הזדמנויות שניתנו לך. אם עשית את אותה העבודה בשש השנים האחרונות , זה בסדר , אם החלפת הרבה מקומות עבודה זה גם בסדר – אבל חשוב להסביר למה. הם רוצים לשמוע את ה-story behind the story.
הם גם רוצים לגעת כיצד התקדמת לעומת העמיתים שלך במקום העבודה.
ג. תכונות אישיות: מחפשים רמזים לאינטילגנציה ריגשית.יכולות מנהיגותיות, כיצד איתגרת את עצמך, יכולות עבודה בקבוצה.

סקר שעשו בין תלמידי השנה הראשונה לפני שהם התחילו ללמוד – מה וורטון אומר לך – במקום הראשונה היה Finance . בסוף השנה עשו את אותו הסקר ואז התלמידים דירגו את עבודת צוות במקום הראשון.

אזרחות טובה – כיצד תרמת לחברה.
יכולות דיבור וכתיבה.
חוש הומור.
מודעת גבוהה עצמך.

ד. timing and presentation:
R1, R2 – סיכויים שויים.
היתרון ב-R1 מקבלים תשובה מוקדם.
R3 – מאד קשה להתקבל.
בהגשת המועמדות – להציג מודעות עצמית. לבדוק שגיאות כתיב (שוב פעם – בית ספר השלישי שמזכיר את זה. הוא גם סיפר על מקרה שבו מישהי ענה על למה אני רוצה להגיע לוורטון – בגלל מזג האויר הנהדר של ה-West coast והקירבה לעמק הסיליקון…). לענות על השאלות שנשאלים ולעמוד במגבלת המילים של ה-essay (לא פחות ! ולא יותר ! מ +-10% ).
ממליץ ששני אנשים יקראו את החיבורים שכתבת ויאירו לך הערות. אחרי שהם קוראים את החיבור הם צריכים להגיד שהם מכירים אותך ואת ה-How and Why של הדברים שעשית.
צריך להראות גם איך אתה הולך לנצל את הזדמנויות שיניתנו לך בוורטון ולמה וורטון המקום שמתאים לך.

בסופו של דבר 2 אנשים יקראו את המועמדות שלך : סטודנט שעבר הדרכה מתאימה ומישהו מוועדת הקבלה. אם עברת את שניהם אתה מוזמן לראיון, אם יש חילוקי דעות בין שניהם אדם שלישי יקרא את המועמדות, אם שניהם מסכימים שאתה לא מתאים – אתה נדחה. כ-15% מאלו שמגישים מועמדות מוזמנים לראיון.

כל מי שלא התקבל יכול לעבור שיחת feedback , שם יסבירו לו מה הבעיות באפליקציה. הם מאד מעודדים re-application.

42% מהתלמידים מגיעים מחוץ לארה"ב.

משיחה עם סטודנט – וורטון מנסים לשפר את המעמד שלהם בקרב בוגרי צבא והם אפילו שואלים ספציפית האם שירתת בצבא , אז מומלץ לשחק על הקלף של צה"ל.