avivshl
חבר
מספר הפוסטים: 28

To: All


שלום לכולם,

רציתי לשתף אתכם בחוויית הטופל שלי. לצערי הרב היא הייתה דיי הפוכה משל Shemesh שהגיב כאן לפניי.

אני נרשמתי לטופל במכללת לוינסקי (המקום היחיד שהיו בו התאריכים שהיו רלוונטיים עבורי) והמקום היה זוועתי.

הגעתי לבחינה של יום ראשון ב-9:30 בבוקר. הבוחן לעומת זאת הגיע רק בשעה 10:15 ופתח את הכיתות. את המבחן התחלנו קצת לפני 11:00 וזה עוד לפני שאנשים בדקו את האוזניות והמיקרופונים שלהם. לצערי הרב אני קיבלתי 3 זוגות תקולים ברצף, ככה שהתחלתי את המבחן רק לקראת 11:15.

החדר עצמו במכללת לוינסקי הוא דיי "שכונתי" (אם תסלחו לי על המינוח), הוא נראה כמו כיתת מחשבים מבית ספר יסודי, כשהניחו הפרדות מקרטון בין העמדות והקרטון פשוט נשען על אחד המחשבים וכנראה שאלה לא הספיקו, היה רעש מטורף בחדר (גם מהסטודנטים וגם מהמזגנים). כנראה שלא הייתי בכיתה ש-shemesh היה בה. אם יש לכם ברירה, הייתי ממליץ לבחור במיקום בחינה אחר – חבל על העצבים שלכם באותו בוקר.

מבחינת הלימוד – כמו רבים שכתבו לפניי, למדתי למבחן במשך יומיים (שישי-שבת), כאשר בשישי יותר קראתי חומר על המבחן עצמו, איך הוא בנוי, על מה מוסיפים או מורידים נקודות בכל חלק, כדי שאדע היכן לשים את הדגשים ופתרתי קצת שאלות כלליות מהטופל הישן שמצאתי באינטרנט בחינם (שאלות שבדיעבד לא רלוונטיות היום במבחני ה-iBT). בשבת המשכתי לקרוא את החומר החינמי שפורסם באתר של ETS (חוברת של כ-70 עמודים) ורכשתי מבחן סימולציה (גם כן באתר) שניבע לי תוצאה של 103 עם שגיאה של 6 נקודות לכל כיוון, כלומר ציון סופי בין 97 ל-109. לי היה חשוב לקבל מעל 100 כדי שהטופל לא יהווה בעיה מבחינת בתי הספר.

לפני כשבוע קיבלתי את התוצאות ולהפתעתי הרבה (מאוד) קיבלתי 116.

מבחינת תוכן המבחן:

קריאה – 2 קטעי קריאה בינוניים וקטע אחד קשה.

שמיעה – עם כל הרעש שהיה בחדר, החלק הזה היה מאוד טריקי מבחינתי, נאלצתי להגביר מאוד את הווליום באוזניות על מנת לשמוע את הקטעים שלי ולא את של אלה שישבו לידי או מאחוריי. קיבלתי 4 קטעי שמיעה – 1 קל, 2 בינוניים ו-1 קשה. הטריק מבחינתי היה לנסות ולסכם על דף הטיוטא כמה שיותר פרטים שאני שומע תוך כדי הקטע, כדי שאוכל להיזכר אח"כ בשלב השאלות בפרטים הקטנים, ובאמת היו לי שאלות על כמה פרטים קטנים ושוליים לחלוטין מהשיחה, אז שימו לב לזה! (אני הבנתי מההסברים באתר של ETS שאין שאלות קטנוניות ושוליות – כנראה שהבנתי לא נכון).

דיבור – לצערי לא ראיתי בזמן הלמידה המלצה על סרטונים / מבנה כלשהו מיוטיוב, אז נאלצתי לאלתר מבנה כללי (משפט פתיחה ומעבר ישיר לתוכן) שבדיעבד עבד לא רע, למרות שהייתי לחוץ מאוד והיו לי לא מעט "אהההה…" בזמן הדיבור (לפחות 2-3 בכל קטע דיבור), אבל בסופו של דבר ירדו לי רק 2 נקודות ככה שכנראה לדבר עם "אההה…." זה לא כזה נוראי כל עוד אתם מדברים לעניין.

כתיבה – לחלוטין דומה ל-GMAT, השתמשתי באותו מבנה שהשתמשתי בו ב-GMAT (פתיחה, 2-3 פסקאות תוכן וסיכום), ככה למי שכבר עשה את ה-GMAT, אין שום צורך להתרגש או לפחד מהחלק הזה – יש יותר זמן מב-GMAT והנושאים שאני קיבלתי היו יותר קלים לניתוח וכתיבה.

Shemesh, אני מניח שכבר קיבלת את הציון, ככה שנשמח כולנו לדעת כמה נפגעת מכך שלא סיימת לענות על שני הקטעים שציינת בחלק הדיבור.

לשאלתך השנייה, למיטב הבנתי וממה שקראתי באינטרנט, ישנן שאלות פיילוט במהלך הבחינה – אני לא חושב שהכמות שלהן מוגדרת לכולם באותה צורה, נראה לי שזה רנדומלי, אבל שווה לדעת שיש כאלה בקריאה ובשמיעה.

שיהיה המון בהצלחה לכולם,

אביב