Home פורומים הפורומים Forum: תהליך הקבלה ביקרת בקמפוס? אנא עדכן

מוצגות 50 תגובות – 1 עד 50 (מתוך 217 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • odrp
    חבר
    מספר הפוסטים: 293

    To: All, dalit


    Recommendations about visiting Kellogg (ver. 1.01):

    1. It's best to find someone to stay with in Evanston, where the Northwestern University is located. If you don't find any, take into account that using the subway it's going to take between twenty minutes to an hour getting there. The subway is the cheapest way of getting to Evanston (several bucks), compared to a taxi. There's no problem of parking in Evanston, but think twice about renting a car if you plan to stay the night in Chicago.

    2. When visiting Kellogg, make sure you have the chance to do the following:

    ► Come to one of the TGs, a get-together of the entire school which takes place at Friday 5pm. It'll give you a feeling what's the culture in Kellogg and who the students are.

    ► Try to find out before going to Kellogg which classes or professors interest you. Try to pinpoint specific classes (rather than just "I am interested in Marketing classes", for example).

    ► Enter at least two classes. You could find out which classes are taking places with any of the students. Ask one of the students to ask permission from the professor, before entering the class.

    ► Attend the daily Information session and make sure you write down your name. They may provide you with good tips as to what to emphasize in your essays, etc. Take all possible brochures from the information session, they might help you later on.

    ► If you have a laptop, their wireless LAN is open without passwords (at least it wasn't secured in 2003).

    ► Be open-minded and try to talk to as many students as you can when you visit the school. Lunches are a good time for spending half an hour with students. They will probably all appreciate your traveling all the way from Israel.

    3. Remember to write down name of students, classes and professors you talked to. It would be worth mentioning in your essays.

    4. There's no point traveling all the way to Kellogg without visiting University of Chicago and Chicago itself. Save at least several hours to visit the city. I was rather limited in time when visiting Chicago, but I found it's possible to compress it all in a couple of nights.


    [If I remember something else, I'll edit this message and update the version label…]

    rkmba2002
    חבר
    מספר הפוסטים: 54

    To: odrp, All, dalit


    Just few additions/corrections to odrp's good advice on visiting Kellogg.

    Accomodations: try to stay at Evanston. Contact us (current students) for suggestions.

    TG: very good idead but it is FRIDAY at 5pm (not Thursday)

    wireless needs password now, but there are everal pcs open for prospective students around, and almost every coffee shop in town has free wireless.

    And: don't hesitate to contact current students with any questions.

    Roy

    odrp
    חבר
    מספר הפוסטים: 293

    To: rkmba2002


    (Thanks, I updated my message…. )

    mb108
    חבר
    מספר הפוסטים: 19

    בא למישהו לשתף אותנו בחוויות מהביקור בקמפוס?

    תודה!

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: All


    לאחר שנהגת האוטובוס הורידה אותי בקצה השני של הקמפוס (יש למעשה 8 קוי אוטובוס שנוסעים בקמפוס הענק והיפה הזה) נאלצתי ללכת כ-20 דקות עד הקמפוס. ליווה אותי בדרך בחור מהפקולטה לדרמה שהתלונן על המסיבות של בית הספר למנהל עסקים. הוא טען שהמוזיקה במסיבות כל כך חזקה עד שהם לא יכלו לבצע את החזרות להצגות שלהם. הוא גם שיבח את המעונות שלהם , ואמר שהם ברמה של בית מלון.
    היום היה היום הראשון ללימודים בפקולטה ותלמידי שנה שניה התרגשו לפגוש אחד את השני לאחר חופשת הקיץ.
    נכנסתי להרצאה במיקרו כלכלה . המרצה היה פרופ' יוסי פיינברג. למרות שלמדתי כבר 2 קורסים במיקרו כלכלה, הוא העביר חומר שטרם ראיתי. המרצה היה מעולה ולאחר מכן גיליתי הוא זכה לפני שנתיים בפרס מרצה מצטיין. בקורסים הקודמים שביצעתי במיקרו כלכלה הדגש היה על נוסחאות וכדומה, כאן היתה גישה שונה לגמרי, Case וסימולציה בכיתה – גישה מאד מעניינת וחיובית לתחום לא קל. אולי בגלל שזה רק תחילת השנה אבל התלמידים לא שליטה מדהימה , למעט בודדים שהעירו הערות ברמה גבוהה. הגישה של המרצה (וגם של המרצה הבא , כך שכנראה זו הגישה בסטנפורד) היא שהמרצים באים לעזור ולתרום לתלמידים. המרצה אמר שהמשימה שלו היא להביא את כולם לרמה מינימלית במיקרו כלכלה, ואם מישהו לא יגיע לשם זה כישלון שלו. לאורך כל ההרצאה המרצה שילב הומור ודאג שהתלמידים ישתתפו בדיון פעיל. בסיכום זה ההרצאה הכי טובה שהייתי בה עד היום במיקרו.
    ההרצאה היתה שעה וארבעים וחמש דקות, אבל לא שמים לב שהזמן עובר. המרצה דורש שהתלמידים יקראו חומר לכיתה ומסתמך על זה (בניגוד לת"א שאף אחד לא ציפה שממש תקרא את החומר).

    לאחר מכן הלכתי לאכול במנזה של הפקולטה. מסעדה זה תיאור טוב יותר עם שילוב של מזון מכל מקום בעולם (סושי, טורטילות ואפילו פלאפל). לאחר מכן קפצתי למרכז הקניות – אל תצפו לדיונון , זה יותר דומה לעזריאלי.

    ההרצאה הבאה היתה במימון – ניהול השקעות. שוב מרצה מעולה , שטרח לאורך כל ההרצאה להגיש שהמטרה שלו היא לתרום לסטודנטים. לאורך כל ההרצאה הוא סיפר לנו על בוגרים מפורסמים של הקורס שלו (הקורס הזה מאד מבוקש וכנראה הוא מפתח לעשיית כסף רב בעתיד) בניהם מנכ"ל SUN.
    בהרצאה היו 3 אורחים, אחד מהם מנהל קרן מאד מצליחה שנתן הרצאה בת 20 דקות על הקרן שלו. כל הקורס משולב Case-ים שנכתבים על ידי המרצה , והוא טורח לשלב מיקרים אקטואלים. אהבתי את מה שהוא אמר: כמו שמצפים ממשקיע לנתח בזמן אמת את ההשקעות, אי אפשר לצפות מהאנשים בקורס לנתח מקרה בן 3 שנים כשיודעים מראש מה התוצאה, לכן הוא מכניס מקרים חדשים עם אלמנט של חוסר ודאות. המרצה והמרצה האורח שילבו פרטים רבים על כלכלות שונות בעולם , עם דגש על קוריאה, יפן וסין. בסוף ההרצאה המרצה והמרצה האורח ניתחו Case ביחד ושילבו את הסטודנטים באופן פעיל. בקורס ישתתפו מרצים רבים מכל העולם, אחד מהם אמור להגיע במיוחד מאיטליה רק כדי לתת הרצאה.

    בסיכום: קמפוס מדהים, מזג אויר מצויין, כולם רוכבים על אופניים ברחבי הקמפוס, מרצים מעולים, פוטנציאל להצלחה בעתיד, חבורה מגובשת ומאד נחמדה של סטודנטים וכנראה הכי חשוב בסטנפורד הרבה Fun.

    מכיוון שזה הקמפוס הראשון שבו ביקרתי , אין לי למה להשוות (למעט ת"א), אז אני אוכל לתת עוד היבטים בעתיד. מחר אני בכנס של MIT, יום רביעי – Wharton , יום חמישי – Columbia. אם יש שאלות / בקשות אני כאן.

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: All


    ביקור בWharton:
    בבוקר השתפתי בהרצאה ביזמות. המרצה הציג אותי לכיתה והתקבלתי במחיאות כפיים (רגע מביך מעט, אבל גם מדגיש את החשיבות שגם המרצים נותנים למועמדים לבית הספר). בהרצאה היתה הרצאת אורח של אחד ממנהלי מכוני המחקר בבית הספר על כתיבת תוכנית עיסקית. היתה הרצאה מצויינת , שמעתי בעבר הרצאות על כתיבת תוכנית עיסקית , אבל המרצה הזה הציג בגישה שונה ומעניינת ונתן דוגמא מעשית לכתיבת תוכנית עיסקית , הוא גם הציג את הדברים שחשובים לקרנות ונתן הסברים איך להתמודד עם שאלות שפשר שישאלו אותך כשאתה בא לגייס כסף.
    אח"כ הצטרפתי להרצאה מרתקת בניהול מו"מ. בהתחלת ההרצאה עלו 2 סטודנטים, כל אחד הציג מקרה מהתקופה האחרונה שבו הוא ניהל מו"מ וכיצד הוא התמודד עם זה. סטודנטית אחת הציגה כיצד היא נהלה מו"מ על רכב משומש וסטודנט שני הציג כיצד הוא ניהל מו"מ על שכ"ד . אח"כ היה סימולציה בה הכיתה התחלקה לזוגות וכל אחד מבני הזוג היה דמות ב-Case שנתנו להם לקרוא מראש. זה מקרה של תאונת דרכים – אחד נפצע והשני הנהג האשם והם ניהלו מו"מ על גובה הפיצויים. היה מעניין לראות כיצד אנשים ממדינות שונות מנהלים מו"מ בצורה שונה. בסוף ההרצאה כל אחד מבני הזוג נתן feedback לשני על אופן ניהול המו"מ שלו.
    אח"כ לקחו אותנו לארוחת צהרים עם סטודנטים ולסיור בקמפוס.
    ממה שהצלחתי להתרשם מוורטון:
    בית ספר גדול , מרגישים את כמות הסטודנטים לעומת סטנפורד. יש לזה יתרונות וחסרונות.
    האנשים מאד מאד נחמדים , מאד מאד רוצים לעזור והאוירה החברתית מצויינת.
    גם הקמפוס נהדר וכולם אומרים שהם מאד מופתעים לטובה מפילדלפיה.
    המבנה של בית הספר חדש ומאובזר ברמה גבוהה.

    פגישה עם ועדת הקבלה:
    למי שרוצה – ה-email של הבחור מהוועדה שנתן לנו את ההרצאה: face=Times New Roman color=#0000ff mcromin@wharton.upenn.edu/SPAN אבל לדעתי עדיף אם יש שאלות לפנות ללוח הדיונים שיש להם באתר – הוא מכיל המון מידע. אין ספק שוורטון עומדים מאחורי הכוונה שלהם לעשות את תהליך הקבלה שקוף וידידותי ככל האפשר.
    בפגישה עם ועדת הקבלה היו אנשים מברזיל, הודו , קוריא וסין.
    התוכנית – 2 שנות לימוד, כמעט אין אנשים שעובדים באותה תקופה.
    לפני השנה הראשונה יש Pre-term באוגוסט. חודש שלם שמיועד לחזרה על החומר, להכיר את פילדלפיה, להכיר את הכיתה וכולל מסע מנהיגות בן מספר ימים.
    בבית הספר 11 מחלקות ו-18 Major.
    שנה ראשונה – Core , אפשר לעשות בחינת פטור או לקבל פטור על בסיס קורס קודם שעשית. יש שלושה קורסי חובה שמהם אי אפשר להוציא פטור (מנהיגות , אתיקה ועוד קורס )
    800 איש ב-Class – 65 ב-Cohort – 5 בקבוצת לימוד (שמוגדרת מראש ע"י בית הספר).
    בקיץ עושים התמחות , אפשר להמשיך אח"כ לעבוד בתחום ההתמחות אבל זה לא מחוייב. כ-65% מקבלים הצעה קבועה ממקום ההתמחות וכ-50% מהם מקבלים את ההצעה.
    בקיץ אפשר להשתתף במסע לימוד למדינה זרה , זה לא מונע לעשות התמחות בקיץ. עלות הנסיעה על חשבון הסטודנט (כ-3500 $ , זו אולי הסיבה רק 15% משתתפים בזה).
    בשנה שניה – אין Cohort , לומדים קורסים באופן חופשי .

    תהליך הקבלה:
    שקוף ככל האפשר כדי להקל על התהליך.
    4 שיקולים (כולם מהוים חבילה שלמה – אין נוסחא ואין מינימום):
    א. יכולות אקדמאיות – האם אתה מסוגל להתמודד עם החומר. Gmat , ציוני תואר ראשון, איזה קורסים לקחת , מה היתה מגמת הציונים (רוצים לראות שיפור לקראת סוף התואר) במה התקשת .
    טווח ציוני תואר I : 3.0 – 3.9 , ממוצע – 3.5.
    GMAT : לעשות שוב רק אם אתה חושב שאתה יכול לשפר. אם שיפרת זה מראה שאתה משיע וגם שעשית שיקול נכון , לעומת זאת אם הציון ירד זה מראה שעשית שיקול גרוע.
    טווח : 670 – 760, ממוצע – 716.
    ב. התפתחות מקצועית : זה לא רק הקריירה בעבודה , אלא איך התפתחת והתקדמת.
    ממוצע שנות עבודה – 6 טווח : 0-19.
    רוצים לראות איך תרמת לעבודה וכיצד התקדמת.
    אין עדיפות למקום עבודה מסויים.
    רוצים לראות כיצד ניצלת הזדמנויות שניתנו לך. אם עשית את אותה העבודה בשש השנים האחרונות , זה בסדר , אם החלפת הרבה מקומות עבודה זה גם בסדר – אבל חשוב להסביר למה. הם רוצים לשמוע את ה-story behind the story.
    הם גם רוצים לגעת כיצד התקדמת לעומת העמיתים שלך במקום העבודה.
    ג. תכונות אישיות: מחפשים רמזים לאינטילגנציה ריגשית.יכולות מנהיגותיות, כיצד איתגרת את עצמך, יכולות עבודה בקבוצה.

    סקר שעשו בין תלמידי השנה הראשונה לפני שהם התחילו ללמוד – מה וורטון אומר לך – במקום הראשונה היה Finance . בסוף השנה עשו את אותו הסקר ואז התלמידים דירגו את עבודת צוות במקום הראשון.

    אזרחות טובה – כיצד תרמת לחברה.
    יכולות דיבור וכתיבה.
    חוש הומור.
    מודעת גבוהה עצמך.

    ד. timing and presentation:
    R1, R2 – סיכויים שויים.
    היתרון ב-R1 מקבלים תשובה מוקדם.
    R3 – מאד קשה להתקבל.
    בהגשת המועמדות – להציג מודעות עצמית. לבדוק שגיאות כתיב (שוב פעם – בית ספר השלישי שמזכיר את זה. הוא גם סיפר על מקרה שבו מישהי ענה על למה אני רוצה להגיע לוורטון – בגלל מזג האויר הנהדר של ה-West coast והקירבה לעמק הסיליקון…). לענות על השאלות שנשאלים ולעמוד במגבלת המילים של ה-essay (לא פחות ! ולא יותר ! מ +-10% ).
    ממליץ ששני אנשים יקראו את החיבורים שכתבת ויאירו לך הערות. אחרי שהם קוראים את החיבור הם צריכים להגיד שהם מכירים אותך ואת ה-How and Why של הדברים שעשית.
    צריך להראות גם איך אתה הולך לנצל את הזדמנויות שיניתנו לך בוורטון ולמה וורטון המקום שמתאים לך.

    בסופו של דבר 2 אנשים יקראו את המועמדות שלך : סטודנט שעבר הדרכה מתאימה ומישהו מוועדת הקבלה. אם עברת את שניהם אתה מוזמן לראיון, אם יש חילוקי דעות בין שניהם אדם שלישי יקרא את המועמדות, אם שניהם מסכימים שאתה לא מתאים – אתה נדחה. כ-15% מאלו שמגישים מועמדות מוזמנים לראיון.

    כל מי שלא התקבל יכול לעבור שיחת feedback , שם יסבירו לו מה הבעיות באפליקציה. הם מאד מעודדים re-application.

    42% מהתלמידים מגיעים מחוץ לארה"ב.

    משיחה עם סטודנט – וורטון מנסים לשפר את המעמד שלהם בקרב בוגרי צבא והם אפילו שואלים ספציפית האם שירתת בצבא , אז מומלץ לשחק על הקלף של צה"ל.

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: All


    כנס HBS:
    כבר בהתחלה מרגישים שזה כנס של HARVARD – כולם עם חליפות ועניבות (עברתי ממכנסים קצרים וחולצת T של סטנפורד לחולצות מכופתרות של וורטון לעניבות של HBS…).

    המטרה של HARVARD – לפתח מנהיגים יוצאי דופן שיתרמו לשיפור החברה. הם הדגישו שהמטרה שלהם היא לפתח ולא ליצור מנהיגים, וכך גם הם בוחרים את התלמידים שלהם – מנהיגים ולא אנשים שרוצים ללמוד להנהיג.

    900 תלמידים , 2 שנות לימוד.

    חווית הלימוד:
    1. ראיית ניהול כללי – general management .
    שנה ראשונה – לומדים קורסי חובה.
    שנה שניה – חופשי לגמרי. אפשר גם לעשות Field study – אחד בסמסטר , עד שנים מקסימום בשנה השניה (זה קורס עבודה חופשית על נושא מסויים). אפשר גם ללמוד בפקולטות שונות או ב-Sloan MIT.
    2. Section – קסוצות של 90 סטודנטים שלומדים ביחד לאורך כל השנה הראשונה.
    3. Case method – 100%. נועד כדי לאפשר לכך להתמודד עם קבלת החלטות. לאחר 500 CASE-ים הם מניחים שאתה יכול להתמודד עם כל תרחיש ניהולי.
    4. דגש מאד חזק על לימוד – מרצה לא יקבל קביעות אם הוא לא מרצה טוב. אין עוזרי הוראה – כל מרצה אחראי על בדיקת התרגילים, כתיבת מבחנים ובדיקתם.

    קהילה:
    1. 32% בינלאומי
    2. למרות שלא חשוב מה למדת בתואר הראשון הם כן רוצים שיהיה לך ידע מתמטי , לכן אם התקבלת הם יגדירו לך תוכנית השלמה ואתה תצטרך לעשות קורסי השלמה לפני תחילת התואר.
    3. ממליצים לבוא לביקור בקמפוס
    4. יש מעונות תלמידים
    5. מעורבות גובהה של התלמידים בחיי ביה"ס.
    6. מעורבות של Alumni

    הפתחות של הקריירה:
    Self assessment – לפני שמגיעים לקמפוס עושים תרגיש שנועד להחליט במה אתה טוב ומה אתה רוצה לשפר במהלך הלימודים שלך.
    Coaching – מסייעים לך למצוא עבודה.
    Career team – תלמידים משנה שני שעוזרים לתלמידים שנה א' לאתר הזדמנויות עבודה.

    תהליך הקבלה:
    בודקים:

    1. יכולות אקדמאיות – ציונים , רמת בית הספר של תואר ה-I, איזה הרצאות לקחת. ו-GMAT
    2. יכולות מנהיגות: זה בד"כ מה שמבדיל בין מי שמתקבל ל-HBS למי שלא. HBS מפתח מנהיגים ולא יוצר כאלה. הם בודקים על סמך הדברים שעשית אם אתה מנהיג.
    3. תכונות אישיות: בודקים האם אתה יכול לתרום לשיטת הלימוד של ה-CASE. הם בודקים את זה על סמך הראיון וההמלצות.


    מומלץ להגיש מועמדות ב-R1 or R2, אין הבדל בין הסיבובים הללו.

    Essay– הדבר הכי חשוב במועמדות. צריך להשקיע בו הכי הרבה זמן. חשוב להשקיע הרבה זמן בחשיבה על מה שעשית בחיים.

    3 ממליצים – 3 אנשים שידעו עליך דברים טובים. צריך למצוא אנשים שישקיעו זמן עבורך לכתוב עליך. התואר שלהם לא משנה.

    ב-HBS ה-GMAT לא כל כך חשוב , טווח הציונים 500 (!) – 800 (שמעתי אפילו ש-HBS היה בית ספר הכבכיר האחרון שהתחיל להשתמש בציוני ה-GMAT , והוא עשה את זה כי הממוצע של ה-GMAT הוא חלק הכרחי בתהליך ה-RANKING של בתי הספר על ידי העיתונים, להערכתי הם יסתכלו על ה-GMAT אפילו פחות עכשיו שהם נטשו את המשחק של ה-RANKING )

    ראיון – הכרחי לקבלה. בבוסטון, בטלפון או בערים ספציפיון בעולם על ידי בוגרים סציפיים.

    סיוע פיננסי – הלוואות מ-City bank לכל הסכום

    מאד ממליצים לבקר בכל בתי הספר שאתה מגיש אליהם מועמדות.

    תיאור הביקור ב-Columbia יגיע בקרוב.
    אני כרגע בבוסטון נהנה מחופשת הסוףשבוע – עיר מדהימה , מעל 50 אוניברסיטאות וקולגים , ומרגישים את זה .

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: All


    ביקור בקולומביה:
    נתחיל בשורה התחתונה – אם אתה לא מחפש Finance או לחילופין מת לחיות וללמוד בניו-יורק, אין לך מה לחפש כאן.
    בכל אוניברסיטה שבה ביקרתי באתי בעיקר לבדוק האם המיתוס על אותה אוניברסיטה הוא נכון. וכנראה שבכל מיתוס יש אמת מסויימת שקצת קשה לנפץ (ובכל מקרה האנשים שיבואו לגייס אותך לעבודה גם מושפעים מאותו מיתוס , אז זה לא יעזור אם חויית הלימוד שלך באותה אוניברסיטה שונה לחלוטין). אז המיתוס על קולומביה הוא : Finance וניו-יורק. והמיתוס נכון. חצי מהמילים שתשמעו זה מימון וחצי זה ניו-יורק. ואין ספק שיש אנשים שזה מתאים להם (לפחות 900 בשנה) . אז אם אתם רוצים לחיות את העיר הגדולה אז זה מקום נהדר בשבילכם, אבל יש סיכוי קטן מאד שתפגשו את החברים שלכם לכיתה בסוף השבוע.
    ניסיתי לחשוב במונחים של ישראל על ההבדלים בין האוניברסיטאות השונות , אז בפרופורציה המתאימה: אם אתם מת"א ותלכו ללמוד בבן-גוריון אז כול החברים שלכם ירחמו עליכם כי לא יהיה לכם חיים במשך ארבעת השנים הקרובות, ואז אתם מגיעים לב"ש וכול הסטודנטים גרים אחד ליד השני ומתפתחת קהילה סטודנטיאלית מסביב לאוניברסיטה ובאמת אין יותר מדי מה לעשות כי זה ב"ש (ומותר לי להגיד את זה , כי אני במקור משם ואחותי וגיסי לומדים בבן-גוריון). אז Wharton זה כמו ב"ש (שוב בפרופורציות…) וכול מי שעובר מניו-יורק לפילדלפיה מקבל מבט מרחם מהחברים שלו. אבל אז הוא מגלה את חבריו הסטודנטים ומתפחים קשרים וחוויות חדשות.
    קולומביה זה בדיוק בכיוון ההפוך – להגיע לאוניברסיטת ת"א מכל מקום אחר בארץ . וגרים ברחבי ת"א ומתחילים לחיות את ת"א (אכן עיר מדהימה וזה מעבר שעבר עלי עם המעבר מב"ש לת"א). כך גם קולומביה , הבחור שאירח אותי בקמפוס בחר לגור רחוק מהאוניברסיטה כדי להרגיש את חיי הלילה של ניו-יורק. זה לא מתכון מוצלח לחיי חברה טובים בקמפוס, אבל כן לחיי חברה נהדרים במקומות אחרים.

    אני לא הולך להגיד עכשיו שהרוורד זה כמו הטכניון בחיפה (אולי MIT – נראה מחר) – הרוורד זה עולם אחר לגמרי , אבל על כך בסיקור הבא.
    על סטפורד הייתי אומר שאם הטכניון היה פותח שלוחה באילת זה היה המקבילה הישראלית – ה-west coast .

    אז לפני שאני הולך להביא את הסיפור על קולומביה, אני ממליץ לכל אחד לחשוב מה מתאים לו בחיים. מעבר ל-H/W/S (הסימול האמריקאי להרוורד / וורטון/ סטנפורד) שהם ליגה משלהם, כל שאר האוניברסיטאות ב-top 20 ראוויות וכדי לבחון את כול אחת מהם על פי השיקולים מתאימים לך. בין היתר השיקולים החשובים : שיטת ההוראה, דירוג ב-BW, מי החברות שמגייסות בקמפוס, באיזה תחום האוניברסיטה חזקה (וזה לא משנה אם זה רק מיתוס), גודל כיתת הלימוד (יש חסרונות ויתרונות לכול גישה) והעיר (עיר גדולה / קטנה , איזה סוג חברות פועלות באותה העיר, ומזג האויר – בשנה שעברה בבוסטון היה אחד החורפים הכי קשים ב-100 השנים האחרונות, לא בטוח שכל אחד רוצה לעבור את זה).
    העירו לי בפורום שכשבחרתי אוניברסיטאות פשוט הלכתי לפי הדירוג, שזה נכון וביעבד זה טעות. למרות שתמזל מזלי ו(כמעט) כל אחת מהאוניברסיטאות שאני מגיש אליהם מועמדות ממש מתאימה לי ואני אשמח ללמוד בהם בשנה הבאה, בדיעבד צריך ללכת בגישה של לימוד המאפיינים של כל אוניבסיטה ולראות למה אתה מתאים. כל תוכנית ב-top 20 ראויה וכדאי להנות בשנתיים של ה-MBA ולא להיות במקום שאתה לא נהנה ממנו. אני רק יכול להמליץ על ביקור בקמפוס כדי להבין את זה טוב יותר.

    ותודה לכולם על התודות, שמח לעזור.
    ואזהרה קטנה – כל אחד הוא אדם שונה , לכל אחד מתאים משהו אחר וכל אחד יכול להתרשם באופן שונה מאותו מקום. אז קחו את הפילוסופיה שלי בפרופורציה המתאימה.

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: All


    ביקור ב-MIT:
    הביקור ב-MIT מאד מאורגן ומסודר ע"י בית הספר. לצערי לא נתנו לי לבחור את ההרצאה שבה השתתפתי, ומגבלת הזמן מנעה ממני להשתתף בהרצאה נוספת. לכן נאלצתי להשתתף בהרצאה אחת , לא ממש מוצלחת בחשבונאות.
    MIT נמצאת ב-Cambridge על יד בוסטון, באיזור עם נוף מדהים. הקמפוס קצת ישן.
    MIT משתדלת מאד לייחד את עצמה, ומשלבת דברים מיוחדים כמו סמסטר של 6-1-6, כיתה קטנה וגמישות גבוהה בבחירת קורסים.
    להלן הנושאים שעלו ב-session:
    MIT שלבת תאוריה ומעש – Mind and hand. דוגמא שניתנה – תחרות ה-50K , שהובילה להקמת יותר מ-75 חברות פעילות.
    תוכנית יותר אנליטית ו-rigorous יחסית לתוכניות אחרות, אבל יותר גמישה מאחרים (רק סמסטר אחד מורכב מקורסי חובה).
    6-1-6: שבוע SIP באמצע , בו ניתנים הרצאות מעשיות של מרצים וקורסי מנהיגות.
    Challenge – בסוף השנה, תחרות בה הקבוצות צריכות לציע פתרון לבעיה שניתנת.
    G-Lab: ייעוץ לחברות START_UP ברחבי העולם.
    בינואר – קורסי העשרה, מעל 1,000 אפשרויות.

    שילוב של הרצאות ו-CASE.
    אפשר גם לעשות תיזה.
    אפשר גם להיות עוזר הוראה ולהרוויח כסף.
    מעורבות גבוהה של התלמידים: ארגון סיורים, השתתפות ב-Senate (מועצת תלמידים), CLUB.

    חיבור "משהו משמעותי בשנה האחרונה" – ניתן כדי שהאנשים יוכלו לתת סיפורים מחוץ למסגרת העבודה.

    Cover letter – למה אתה רוצה להיות בתוכנית.

    Additional info – ניתן להוסיף דברים על האישיות , אבל רצוי להסביר דברים חריגים במועמדות.
    המלצה – לפחות אחת ממעסיק נוכחי, אם לא אז להסביר למה.

    החיבור נקרא על ידי אנשים מועדת הקבלה (יש 15).

    כל מי שמתקבל חייב לעבור ראיון. הראיון אישי ע"י ועדת הקבלה (ולא ע"י בוגר).

    הראיונות נמשכים עד הימים האחרונים של הקבלה. ראיונות יתחילו באמצע דצמבר.

    מגבלת מילים – לא קשיחה.

    חצי מאלו שעברו ראיון מתקבלים.
    קבלה : 3500 מועמדים – מתקבלים 325. סיכויי קבלה גבוהים יותר ב-R1 (אבל לא להזדרז להגיש על חשבון איכות).

    תוכניות משולבות:
    LMF
    מנהיגות ציבורית.
    ביו-מדיקל.

    בודקים יכולות אנגלית ע"י הראיון ולא ע"י TOEFL.

    לא כולם גרים בקמפוס – יש הרגלה למעונות.
    כניסה לקורסים – bidding

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: All


    כמה טוב שצריך להגיע 3 שעות לפני הטיסה לטרמינל, זה משאיר זמן לסיים את כל הסיכומים מהאוניברסיטאות.
    האחרונה בביקור – Kellogg שממוקמת מחוץ לשיקאגו בפרבר מקסים. כפי שכבר הספקתי לספר , זכיתי לבקר ביום בו Bweek הכריזו על Kellogg כעל התוכנית מספר 1 בארה"ב. החגיגות בקלוג לוו בקריאות עידוד, בלונים ויין.

    השתתפתי בשלוש הרצאות –
    שיווק – מרצה לא הכי מוצלח, אבל כנדרש מהאוניברסיטה מספר 1 לשיווק , הסטוטנדים גילו שליטה מעולה בחומר והשתתפו בקביעות בהרצאה. המרצה נתן לשתי קבוצות סטודנטים להציג את הפתרון שלהם ל-Case שניתן מראש, ולאחר ההצגה שלהם שאר הסטודנטים התקילו אותם בשאלות ענייניות ברמה גבוהה.
    ההרצאה הבאה – היתה בניהול מו"מ , שהייתה אנליטית מדי לטעמי.
    ההרצאה האחרונה היתה בסטטיסטיקה עם מרצה מעולה , שהצליח לללמד סטטיסטיקה ב-soft skill כצפוי מ-KELLOGG.
    יותר מעבודת הצוות החזקה בקלוג , בולט יותר הקשר בין הסטודנט למחשב הנייד שלו , אף אחד לא מסתובב שם ללא הנייד שלו.
    כל הקורסים בקלוג משלבים עבודת צוות , אבל בכל קורס יש לך קבוצה אחרת , שלעיתים ניתן לבחור אותה באופן חופשי ולעיתים המרצה מגדיר מראש.

    המידע מה-session:
    דגשים של בית הספר: team work, Team leadership.

    אין שיטת לימוד קבועה , אבל בכולם עובדים בצורה של group project – לפחות פרוייקט קבוצתי אחד בקורס.

    לכל קורס יש קבוצה שונה , שיכולה להשתנות מקורס לקורס (גם בסמסטר הראשון).

    גמישות התוכנית: על 20 major שונים , יש כלליים ויש ספציפים לתעשייה מסויימת. לפחות 95% הסטודנטים עושים לפחות 2 majors.
    אפשר גם לקחת קורסים ברמת graduate school מכל בתי הספר האחרים באוניברסיטה.
    אפשר להוציא פטור מכל קורס חובה.
    יש 9 קורסי חובה.
    יש יועץ , תלמיד שנה שניה, שעוזר לך לבנות את תוכנית הלימודים, בסוף הסמסטר הראשון. אפשר גם לקבוע יועץ מסגל הפקולטה שייעץ לך.
    כיתות לימוד – נעות מ-65 תלמידים (בקורסי חובה) ועד 25 בקורסי בחירה.

    מנסים לשנות את האופי של בית הספר מ-Marketing ל-general management.

    יש גישה חופשית לסגל ההוראה. הם רואים את בית הספר כמוסד אקדמאי וכמוסד לימודי.

    מרכז ההשמה מדורג באופן קבוע גבוה בעיתונאות . הם עובדים באופן קצת שונה משאר בתי הספר, חובה להגיע לראיון אצל יועץ ההשמה והם נגישים באופן בלתי מוגבל במשך השנתיים.

    תהליך הקבלה:
    12% מאלו שהגישו בקשה התקבלו.
    בוחרים well rounded persons ככל האפשר . הסיבה לכך היא שהסטודנטים נמצאים בפעילות מתמדת, והם מנהלים את הארועים בקמפוס. לכן הם מחפשים סטודנטים שיתרמו כמה שיותר.
    כלומר סטודנטים שיקדישו את כל האפליקציה לנושאי עבודה – לא יתקבלו (צריך להציג כמה שיותר תכונות אופי).

    יש 7 שיקולים שהם שוקלים בקבלה ולכולם משקל שווה.
    אפשר להתגבר על מגבלה אחת (כגון GMAT נמוך), יותר קשה להתקבל עם שניים או יותר.

    יש דברים שהם שוקלים ברמה אחידה בין מדינות שונות (ניסיון בעבודה) ויש דברים שהם מנרמלים לפי מדינות (התנדבות וציון VERBAL ב-GMAT יותר משקל לסטודנטים אמריקאים).

    הם רוצים לראות שאתה ממוקד ומוכן ל-MBA.

    צריך להגיש מכתב מלצה אחד – מהעבודה בלבד. אפשר להגיש יותר מאחד (לא רצוי – רק 20% מאלו שהתקבלו הגישו מכתב נוסף. חשוב לשמור על שיקול דעת , ולבדוק אם הממליץ השני תורם משהו נוסף).
    אפשר להגיש המלצה ממעסיק קודם, רק צריך להסביר למה.

    ראיון – חובה כחלק מתהליך הקבלה. אפשר בקמפוס ואפשר אצל בוגר. אין הבדל. זה blind interview (המראיין לא רואה את הבקשה שלך – רק את הקורות חיים שאתה מביא לו).
    כדי להתראיין אצל בוגר צריך למלא את Part I באפליקציה.
    המראיין נותן החלטה – admit or deny.
    תהליך הקבלה – סטודנט שנה שניה קורא את הבקשה שלך וחייב להחליט admit or deny. עובר למישהו מה-admission שיכול להחליט admit or deny or wait list .אם שניהם אומרים admit זה עובר לראש ועדת הקבלה לאישור סופי , רק לה מותר לראות מה כל אחד כתב על המועמד. אם יש עוד חילוקי דעות – הוועדה מתכנסת לדון במועמד.

    מתקבלים לבית הספר על בסיס rolling admission בכל סיבוב בנפרד. מקבלים תשובות החל מהשבוע השני ועד ל-deadline.
    אין הבדל בין R1 ל-R2.

    Wait list – רובם בסיבוב הראשון. כ-300 איש. ברגע שנכנסים לרשימה , צריך לשמור על ערוץ תקשורת פתוח עם בית הספר. מומלץ מאד לדבר איתם ולהראות שאתה מנסה לשפר את הנקודות החלשות באפליקציה שלך. (מי שלא שומר על קשר – רב הסיכויים שלא יתקבל).

    מספקים feedback על אי-קבלה במהלך חודשים הקיץ.

    לסיכום:
    רציתי להגיד שזה Wharton לשיווק. המאפיינים של בתי הספר הללו מאד דומים – ידידותיים מאד , שקופים בתהליך הבקשה, מספקים feedback , דגש על עבודת צוות. אבל Kellogg שהוגדר על ידי BWEEK כבית הספר מספר 1 ל-MBA עומד בזכות עצמו , כמקום לימודים מעולה.

    dalit
    חבר
    מספר הפוסטים: 556

    To: All


    טוב… מחזרתי לעבודה היום, נחושה לכתוב חוויות מביקורי בשיקגו, קלוג, NYU, MIT, ודיוק, וראיתי שבועז עשה פה עבודה מדהימה…

    אני אציין פה את השורות התחתונות מבחינתי, ולמי שיהיו שאלות נוספות – אשמח לענות…

    קלוג – בי"ס נחמד מאד. לא פורמלי. בהתחלה הייתי משוכנעת שיש שם חברה של תואר ראשון כי כולם נראו צעירים, אבל כנראה שזה מה שכפכפים עושים לבן-אדם… נכנסתי לשיעור אסטרטגיה. זו היתה הרצאה שניה בסמסטר, והקצב היה איטי להחריד. דברים שאנחנו בטכניון היינו מתעכבים עליהם דקה נמרחו למשך 45 דקות. אני מניחה שזה בגלל רקעים שונים של האנשים שם. אח"כ עברו לדון במיני קייס, והקצב עלה והתחיל להיות מעניין יותר. האוניברסיטה מהממת, ואבנסטון נחמדה מאד. יש גם את ה- MMM שיכולה להיות מעניינת לאנשים בעלי רקע הנדסי. לסיכום: קמפוס נחמד, אחלה אנשים, ציפיתי למשהו אחר בשיעור.

    שיקגו – לעומת קלוג ששם דגש על עבודת צוות, כאן התחושה שלי שהאנשים הרבה יותר אינדיווידואליסטים. לא ישבתי בשיעור, אבל נכנסתי לפרזנטציה של אחת החברות. (FORD) היה מרתק. המבנה מדהים, אין ספק בזה. לסיכום: לאמתאים למה שאני מחפשת.

    הערה: כמו שבועז כבר אמר כאן קודם: חשוב להבחין בהבדלים הסובייקטיביים בין בתי הספר. בסה"כ רוב הסיסמאות הן אותן סיסמאות ולא משנה באיזה ב"יס מדובר. כשמגיעים לשם רואים את ההבדלים בשניות. כשאני אומרת שמשהו מצא חן בעיני וכן או לא התאין לי הכוונה היא – ספציפית לי ולמה שאני מחפשת.

    דיוק – התאהבתי בבי"ס. זה בי"ס שמנוהל כולו ע"י התלמידים ויש אינספור הזדמנויות לעשות את זה. האזור מקסים, והסטודנטים נהדרים. אני ארחיב על הביקור הזה מאוחר , גם כי בועז לא היה שם וגם כי התראיינתי שם ושווה להקדיש לזה מס' שורות. הבעיה עם דיוק היא שזה אמצע שום מקום. יכול להיות נהדר לרווקים. לי יש אדם נוסף להתחשב בו, ושם הוא עשוי להפוך להיות ממש מוצלח בטיפוס על קירות.

    MIT – זה הבי"ס שנוסף לרשימת בתי הספר אליהם ארשם. כיתה קטנה, בעיר מדהימה. האבחנה שלי לגבי האנשים – חריפים מאד. ישבתי שם בהרצאה בשיווק של פרופ' ניו זילנדי, מצחיק מאד, ולמרות שלא הייתה מעורבות של הכיתה בכלל, הרגשתי את הייחוד שלו.

    NYU – לו היה לי כסף לחיות בניו יורק כמו שצריך הייתי עושה את זה. לא כסטודנטית. אין תחושת קמפוס, אין חיי סטודנטים. בדיוק מה שבועז כתב על קולומביה. (מטפורת ת"א ב"ש – לא יכולתי לנסח את זה טוב יותר).

    למי שיש שאלות, תהיות, וכל דבר, קדימה.

    אני רק רוצה להודות לכל הסטודנטים הישראלים שמאד עזרו לי בכל מקום.תודה תודה תודה.

    dalit
    חבר
    מספר הפוסטים: 556

    To: All


    הבטחתי להרחיב קצת על הביקור שלי בדיוק, ונראה לי שאין זמן טוב יותר מאשר יום ו' בשש וחצי בבוקר…

    התחושה המתקבלת מהרגע הראשון היא שמי שמנהל את בית הספר הם הסטודנטים. והבי"ס גם מעוניין שתפגוש כמה שיותר סטודנטים. כשמגיעים למשרד בבוקר, יושבת שם סטודנטית שנה א' שרושמת אותך. אח"כ, לאורך כל היום יושבים סטודנטים באזור משרד הקבלה, כשכל תפקידם הוא לענות על שאלות. יש להם ממש מין תורנות כזו.

    היום התחיל בראיון, המבוצע ע"י סטודנט שנה שנייה. בדיעבד אני חושבת שהיה חכם יותר לקבוע את הרעיון להמשך היום. בבוקר אולךי הייתי רעננה יותר, אבל היו חסרים לי כמה INSIGHTS חשובים שקיבלתי במהלך היום.

    הראיון מתקיים מבלי שהמראאין רואה את האפליקיישן, והדגש הוא אישיותי . בעיקר מי אני ומה אני כאדם, והמון המון TEAM WORK. זוהי ללא ספק מילת המפתח בכל מה שקשור לדיוק.

    אח"כ נכנסתי לשיעור בהתנהגות ארגונית (הוא נקרא MANAGERIAL EFFECTIVENESS). המרצה הוא פרופ' משיקגו. הכיתה החליטה באותו יום לחקות את אחד המרצים האחרים בלבוש, כך שרבים הגיעו לבושים במכנס אדום, ג'קט סגול, חולצה צהובה ועניבה מקושקשת. אין ספק שהאוירה היתה בהחלט אוירת תיכון לכל דבר, אבל השיעור התנהל ברמה טובה מאד.

    פרט מעניין הוא שזה הבי"ס היחיד בו המרצה התעניין ביותר מאשר "בבקשה לא לצאת לפני סוף השיעור", אלא גם שוחחנו קצת, התבדחנו, קליל ונחמד.(תזכירו באמת לספר על חוויות קשות מ- NYU בהקשר הזה).

    בהמשך היה סיור בבי"ס. גם הוא ע"י אחד הסטודנטים. בניין יפה, אזור מקסים. (יצא לנו להסתובב קצת באזור, כבר התחלנו לתכנן על קמפינגים מטורפים, עד שנתקלנו בעכביש מהסיוטים שגרם לנו לחשוב על הכל מחדש).

    בסוף היום נפגשתי עם נציגי מסלול ההתמחות בHEALTHCARE. הם היו למעשה היחידים שנפגשתי איתם במהלך היום שאינם סטודנטים. וגם הם היו נחמדים מאד. סיפרו לי קצת על התכנית, סיפרתי על עצמי. אין ספק שמדובר בתכנית ה-HC הטובה ביותר. אח"כ התקשקשנו עוד שעה (!!) על שופינג. אנשים, אין לכם עבודה???

    לסיכום: הבי:"ס הזה הוא כל מה שחיפשתי.לימודים ברמה גבוהה, אוירה כיפית (כי ביננו, חלק מהחזרה ללימודים, מבחינתי לפחות, היא לעזוב את כובד הראש של העבודה לתקופה, ובאמת להנות).

    החיסרון – ולצערי מדובר בחיסרון אמיתי – מדובר באמצע שום מקום. מכיון שאני לא מגיעה לבד, ובעלי לא יהיה סטודנט, אני חוששת שהוא די יתחרפן שם. נכון, יש את אזור ה-RTP שיש בו מלא היי טק, אבל מי מבטיח שימצא עבודה? טמה עד שימצא עבודה? וכו' וכו' וכו'…

    אני חושבת שהביקור בבי"ס הזה המחיש לי עד כמה לומדים על בית הספר בביקור, ועד כמה מה שקראת עליו ודימינת יכול להיות רחוק מהמציאות…

    אשמח לענות על עוד שאלות שיש למישהו…

    (וכמובן – שוב תודה לישראלים שם. הי כיף ומועיל מאד!!)

    yaronl
    חבר
    מספר הפוסטים: 6

    To: boazcn


    thank you very much for all the information

    Did you visit NYC already or not? Did you visit only Columbia or also NYU?

    end enjoy your weekend in Boston

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: yaronl


    thank you very much for all the information

    No Prob. If one thing I leard from the application process is that Israelis should help each other.

    Did you visit NYC already or not? Did you visit only Columbia or also NYU?

    Already Visited Columbia, not going to NYU. I will publish my notes later (Didn't have time , there is an amazing Lord of the Ring exhibition at Boston museum of science )

    end enjoy your weekend in Boston

    Thanks , I did. Boston is lovely.

    BTW: regarding the # of students at Columbia – 6 Israelis this year , 4 last year

    temkin4
    חבר
    מספר הפוסטים: 3

    To: boazcn


    בועז, אני חייב להגיד שאני קורא את ה"כתבות" שלך ופשוט מתפעם. גם מהתוכן הסופר מועיל וגם מהעזרה שלך לכולנו כאן. פשוט מדהים.

    תודה לך על הכל.

    אבי

    IchiBan
    חבר
    מספר הפוסטים: 216

    To: boazcn


    בועז

    לגבי מנהיגות ויזמות, מה שאתה עושה כאן בשביל כולנו זה בדיוק זה.

    ישר כח–עם כזו רצינות ויסודיות אני מעריך שלא תהיה כאן בשנה"ל 2005/6.

    איצ'יבן

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: boazcn


    ביקור ב-HBS:
    יש כמה דברים שעולים לי בראש כשאני חושב על הביקור ב-HBS:

    1. הטירה שבה לומד הארי פוטר – גם HBS הוא מבוך שלם של מדרגות
    2. אולם אופרה – חדר האוכל המרכזי נראה כמו חדר הכניסה להיכל אופרה, כל כך מפואר שמפחיד לגעת במשהו כדי ששום דבר לא ישבר.
    3. מגרש המסדרים של בה"ד 1 – כך גם הדשא של HBS , לא דורכים עליו.

    אז אם יש לך יכולת להתמודד עם שנתיים קשות, מאומצות , מאתגרות ועם חוקים (הרבה חוקים…), ועם מנהלה קצת פחות ידידותית (אפילו המלצר במנזה נתן לי מבט של אל תצפה להתייחסות עד שלא תסיים את HBS , לעומת החוויה המוזרה שהייתה לי היום בChicago – כשהמלצר ב-CHICAGO שמע שאני באתי לבדוק את בית הספר הוא התחיל להרצות לי כמה שבית הספר מדהים , הקמפוס חדש וכמה שהם משתדלים בקפטריה לשפר את האיכות לטובת הסטודנטים) אז אתה צפוי לשנתיים מדהימות בבית הספר מספר אחד ל-CEO-ים בארה"ב.

    נתחיל מזה שאני מסכים עם הגישה של HBS – אין שיטה טובה יותר מללמוד עסקים מאשר שיטת ה-CASE. הבעיה עם השיטה הזאת היא שצריך להיות מאומנים (גם המרצה וגם הסטודנטים) כדי להשיג תוצאות טובות ממנה, לכן אין ספק שהגישה של HBS לאמן אותך לעשות Case-ים היא שיטה מעולה.

    חששתי שההרצאות יהיו Case-ים טהורים או שהתלמידים הבולטים ישתלטו על הדיון. זה לא קרה, בהרצאה הראשונה המרצה נתן הרצאה של 10 דקות ורק אחר כך התחיל הניתוח בכיתה. בהרצאה השניה (וזה מקרה נדיר) היתה רק הרצאה. אף אחד מהתלמידים לא השתלט על ההרצאה , כולם היו חברותיים,סבלנים לזרים (שקצת יותר קשה להם להתבטא באנגלית) ובכל מקרה המרצה ניצח על המקהלה ביד רמה ובצורה מדהימה . העובדה ש-50% מהציון מבוסס על השתתפות היא כנראה הסיבה שב-HBS ראיתי את ההשתתפות הפעילה ביותר מבין כל הכיתות שראיתי (Chicago לא רחוק אחריהם, בשאר ההרצאות שראיתי היה אחוז השתתפות נמוך יותר).
    עוד משהו מרשים ב-HBS , שכבר ציינתי, הוא שבסוף ניתוח ה-CASE עולה לתת הרצאה מישהו מהחברה שעליה נכתב ה-CASE. זה קורה ב-90% מהמקרים, וזה נותן לך הזדמנות לדבר עם האיש שעליו כתוב ה-CASE, להבין לעומק מה באמת קרה. אותו אחד גם שומע בכיתה את כל מה שאמרו עליו בניתוח ה-CASE ויכול להגיב אח"כ על מה שנאמר.
    כאמור, בהרצאה הראשונה שהייתי היה ניתוח של CASE ב-HR (דרך אגב, המלצה למי שהולך לבקר בבתי ספר – ללכת לכיתות Soft skills זה הרבה יותר מעניין מלשמוע הרצאה בחשבונאות. אלא אם כן זה מרצה נהדר לחשבונאות ואז לטעמי אם מישהו מסוגל לתת הרצאה מרתקת בחשבונאות זה סממן חיובי ביותר על בית הספר (Chicago, Stanford)). המרצה היה מדהים והוא גם יודע שהוא מדהים, כשאחת התלמידות נתנה הערה טובה הוא אמר לה בצחוק- "Well I will have to stop you since you are way cooler than me, and you are stealing the spotlight from me" . זה היתה הרצאה על תוכנית עידוד מיוחדת שנתנו בחברה מסויימת והתלמידים היו צריכים לנתח האם כדאי להמשיך עם התוכנית הזו או לא. בסוף עלה לבמה מנכ"ל החברה והוא הסביר למה הוא החליט להשאיר את התוכנית. כמו כן הוא נתן דגש על סביבה בינלאומית ועל כך שהוא מעביר חלק מהעבודה להודו מארה"ב.

    ההרצאה השנייה היתה הרצאה בלבד של מנהל של קרן השקעות. הוא מנהל בצורה קצת שונה מקרנות אחרות וזה היה מרתק לשמוע אותו (גישה של אי לקיחת סיכון). בשבוע לפני כן הכיתה עשתה Case על אותה קרן.

    אחרי הצהרים היה Session שהעביר אחד התלמידים למעומדים:
    HBS מחפשים מנהיגים, אבל מנהיגים זה הגדרה רחבה – הם מחשיבים גם מאמן קבוצת כדורגל או מורה בבית ספר למנהיג (דוגמאות של תלמידים שהתקבלו לפני שנתיים).
    אין מכיסה לכל סוג של ניסיון עבודה , אין חלוקה לארץ מגורים – כל תהליך קריאת האפליקציות רנדומלי לחלוטין.

    כל בקשה נקראית על ידי 2 אנשים, אם התקבלתה הבקשה שלך צריכה לעבור 5 אנשים (בניהם דיקאן הקבלה).
    מסתכלים על יכולות אקדמאיות – מה רמת בית הספר, ציונים, קורסים, GMAT (אין מינימום – יש כאלה עם 500)

    ניסיון מנהיגותי – גם על ידי פעילות חברתית.
    אישיות
    ממליצים מהעבודה – לפחות אחד בוס ישיר שלך (או לשעבר), השני יכול להיות עמית/לקוח. רק הממלית השלישי חופשי לחלוטין (זה יכול להיות אפילו החבר הכי טוב שלך).

    שנה שעברה היו 7500 מועמדים, השנה מצפים למספר קרוב יותר ל-10,000

    חייבים לעשות ראיון כדי להתקבל, אנשים מקבלים זימון לראיון גם בימים האחרונים לפני הdeadline.
    תחילת ראיונות – באיזור אמצע דצמבר. ראיונות : בקמפוס, בעיר שיש בה כנס, בטלפון או על ידי בוגר. המראיינים מכירים את המועמדות שלך (זה לא blind-interview כמו בבתי ספר אחרים).

    10 מתוך 900 התלמידים יצאו ישירות מתואר ראשון. מספר דומה של אנשים בעלי ניסיון של יותר מ-15 שנה בעבודה.


    אין Feedback על האפליקציה , אבל אם יהיה להם משהו חשוב להגיד לך בקשר אליה אז הם ישלחו EMAIL.

    Field study – נתן דוגמא לזה שהוא נותן ייעוץ למקלט למחוסרי בית. הקבוצה שתעשה את ה-Field study הבא תיישם את ההמלצות.

    Career track – הזדמנות לנסוע למקומות שונים בארה"ב ובעולם.

    70% גרים במעונות של HBS או בדירות של HBS.

    Shtota
    חבר
    מספר הפוסטים: 8

    To: All


    תודה על כל הדיווחים המדהימים!

    אולי מישהו ביקר בייל ויכול לספר על החוייה?

    greenfeld
    חבר
    מספר הפוסטים: 282

    To: Shtota


    האם הגשת מועמדות לייל? אני הגשתי

    האם מתכוון לנסוע לבקר?

    Shtota
    חבר
    מספר הפוסטים: 8

    To: greenfeld


    לא, רק מתעניין בינתיים.

    שיהיה לך בהצלחה!

    ofek
    חבר
    מספר הפוסטים: 121

    To: Shtota, greenfeld


    אני עומד לבקר שם בתחילת דצמבר, אני מבטיח לעדכן כשאחזור…

    greenfeld
    חבר
    מספר הפוסטים: 282

    To: ofek


    SAME SAME

    mayazar
    חבר
    מספר הפוסטים: 12

    To: greenfeld


    I am in the state now, and will visit new haven on monday

    Did you get an interview?

    greenfeld
    חבר
    מספר הפוסטים: 282

    To: mayazar


    Yes.

    I'll be in NY since Shabbat. On Wednesday I'm going to NH for 2 days…

    Which schools are you going to visit? When is your interview ar Yale?

    ofek
    חבר
    מספר הפוסטים: 121

    To: greenfeld


    Hi,

    Nice!

    So are you already in New-Haven? Where are you staying in New-Haven, I am looking now for a good Hotel to stay when I get there.

    Could you please write me your insights regarding the interview (my email: [email protected])

    Good Luck on your interview!

    Ofek

    greenfeld
    חבר
    מספר הפוסטים: 282

    To: All


    ביקור ב-YALE

    בשבוע שעבר ביקרתי ב-YALE למשך יומיים אשר כללו אף ראיון. רשמיי מהביקור הינם סובייקטיבים ביותר וכוללים אף התייחסות לביקור בCOLUMBIA ו-WHARTON.

    עצם ההליכה ברחובות האוניברסיטה היא חוויה מדהימה. קשה להשוות זאת לאוניברסיטאות אחרות (אולי OXFORD למי שהיה). רואים שהמקום מהווה מזה כ-300 שנה מוסד אקדמאי מהמכובדים בעולם. המון סטודנטים, ואווירה מאד נעימה.

    בית-הספר קטן (480 איש בשתי השנים גם יחד) ומצוי בבניין יפה. מרגע שאתה נכנס נותנים לך להרגיש הכי טוב שאפשר: מצמידים לך סטודנטים שיתלוו אליך, נותנים רשימת קורסים המתנהלים באותו היום, ואוצ'רים לארוחה במסעדה (לא רעה בכלל) וכו'. בכל רגע נתון ניגשו אלי סטודנטים אשר הבחינו בתג המבקר שלי והציעו לי את עזרתם – החל מהאפשרות לשאול שאלות, להשתתף איתם בהרצאות ועד להצטרף אליהם לטעימות יין, משחק פריסבי או לארוחת ערב.

    את הלילה שהיתי במלון בעיר. אני חייב לציין כי שני בלוקים מחוץ למתחם האוניברסיטה מצוי "הגטו". אם היה לי ספק לגבי הביטחון בשעות לילה, הרי שנהג המונית מיוזמתו הבהיר לי :

    "Sun, when you go out of the hotel at night, you don't want to talk left! It's a bad neighborhood!"

    לא ניסיתי לבחון אותו…

    השיעורים מעניינים מאד. הדגש הוא אקדמאי יותר מאשר באוניברסיטאות אחרות. האווירה אף היא שונה מאוניברסיטאות אחרות. ניתן להגדירה כ "Laid-back". למעשה, את ההגדרה הזאת שמעתי מכמה סטודנטים שונים. הגיוון ברקע של הסטודנטים הוא מרענן. לא רק יועצים ובנקאים כי אם הרבה מתחומי הממשל, מלכ"רים, משפטים וכד'. אם לסכם, פשוט מקסים מבחינה חברתית.

    הריאיון נערך על-ידי תלמיד שנה שנייה. מאד רגוע, חברי ונינוח. התחושה היא של שיחה חברית בין תלמיד לבין תלמיד לעתיד. השיחה גלשה (כנראה במכוון) פעמים רבות לנושאים של תחביבים, חלומות, שאיפות וכד'.

    לאחר האווירה הקרירה יותר בבתי ספר אחרים, מצאתי את YALE כמקום יותר חברותי, נעים, תומך ומזמין.

    אגב, בכל בית-ספר שביקרתי פשוט תענוג לראות כיצד הסטודנטים הישראלים מסייעים לך ומשתדלים להנעים את זמנך ככל האפשר. אני חב תודות לכל אחד מהם.

    והערה לסיום – פעמים רבות אנשים בפורום זה מהללים את חשיבות הביקור באוניברסיטאות. אינני משוכנע שאני מסכים עם גישה זו. דומה בעיני כי ההתרשמות בביקור בן יום או יומיים איננה נותנת אינדיקציה נכונה של בית-הספר. בעיני החשיבות של ביקור באוניברסיטאות אלה איננה גדולה. ההוצאה הכספית, והזמן הנדרש לא בהכרח שווים זאת. אבל זאת תחושתי שלי.

    ברכת הצלחה שלוחה לחברינו OFEK אשר גם לו ממתין ראיון ב-YALE

    gbiron
    חבר
    מספר הפוסטים: 213

    To: greenfeld


    גריני,

    נתנו לך זמן לטייל קצת… בינך לבין וולס מי עובד ?

    ofek
    חבר
    מספר הפוסטים: 121

    To: All


    ביקור בוורטון:

    הגעתי בנסיעה של פחות משעתיים עם רכבת מניו-יורק לפילדלפיה. אוניברסיטת פנסילבניה קרובה מרחק הליכה מתחנת הרכבת, וככה יצא לי קצת לראות את האזור של האוניברסיטה. עושה רושם שהאוניבסיטה שינתה לחלוטין את השכונה הזאת, מאוד מודרנית ונחמדה בסה"כ (מזכיר את קיימברידג', רק בקטן מאוד ורק מזכיר…)

    המבנה של וורטון מרשים מאוד, ובמשרד ה-addmissions קיבלו אותי בבוקר בצורה מאוד יפה, למרות הלחץ העצום שהיה להם באותו יום עם המרואיינים הרבים שהגיעו (היו בערך 30-40 מועמדים בסה"כ שהגיעו לביקור/ראיון). אני חייב לציין את היחס החם ואת הארגון המופתי של ה-addmissons בוורטון. בבוקר הייתי בהרצאה על ניהול סיכונים בקרנות פנסיה (נושא משעמם אבל המרצה היתה מצויינית והיה אפילו נחמד) ואח"כ בהרצאה של ניתוח אירוע תפעולי עם מרצה ישראלי אנרגטי וכריזמטי שמאוד נהנתי ממנה. בין לבין נפגשתי עם מספר סטודנטים ישראלים שהיו מאוד מועילים וסייעו מאוד למרות הלחץ של סוף סימסטר. אחלנו צהרים עם שלוש סטודנטיות זרות שמאוד הדגישו את האוירה החברותית והלא-תחרותית של ביה"ס (בהחלט בולט) ואת אינסוף התוכניות והפעילויות שניתן לקחת בהן חלק. עושה רושם שבוורטון הכל מאוד אינטנסיבי בין הלימודים, לבין הפעילויות החברתיות הרחבות, לבין חיפוש העבודה. בהיבט ה-career office עושה רושם שלוורטון יש אחד מצויין וכל הזמן כולם דואגים להדגיש עד כמה הם מרוצים ממנו ואיזה שיפור עצום נעשה בנושא הסיוע לחיפוש התמחות ועבודה לאחרונה.

    ה-information session היה מועיל, וכמו שכבר כתבו כאן בעבר בוורטון ה-admissions הכי פתוחים כלפי הסבר תהליך הקבלה. להלן כמה נתונים שהם ציינו:

    – התכונות הבולטות של בי"ס כפי שעלו מסקר בקרב סטודנטים ובוגרים:

    1. collaborative

    2. well-rounded

    3. great people

    4. global

    5. innovation

    תכונות אישיות שהם מחפשים במועמד:

    personality , involved in activities

    community leader

    team-oriented

    exceptional comunicative

    self-aware

    strong english skills

    זה בגדול, אם למישהו יש שאלות ספציפיות אשמח צאוד לענות

    המון המון תודה ליעל ולחנוך שהקדישו לי מזמנם! (למרות מחוייבויותהם הרבות האחרות).

    ofek
    חבר
    מספר הפוסטים: 121

    To: All


    ביקור בייל:

    הגעתי לייל בערב וישנתי במלון סמוך לקמפוס. גם אני הוזהרתי שלא כדאי להסתובב לבד בלילה באיזור מחוץ לקמפוס.
    הקמפוס של אוניברסיטת ייל מדהים ביופיו, בניינים עתיקים והרבה אווירה. (קל אולי להמחיש דרך הארי פוטר,או dead-poet's society וכ'ו). הקמפוס ממש עומד בניגוד לעיר ניו-הייבן עצמה.

    בית הספר לניהול נמצא בשניים-שלושה בניינים ישנים עם תוספת של מבנה חדש. גם כאן ה-addmissions ממש נחמדים ומאורגנים ויצאו מגדרם לסייע במהלך הביקור. את היום התחלתי בראיון קבלה. הראיון נערך הספרייה עתיקה מרשימה, אבל בניגוד גמור לסביבה הפורמלית הראיון עצמו נערך באווירה קלילה ביותר עם סטודנטית שנה שניה. הראיון היה נינוח ואכן דמה יותר לשיחה מאשר לראיון רישמי. לאחר הראיון נפגשנו לשיחה עם שני מרצים (מרצה בשיווק ומרצה בתורת המשחקים) ששניהם היו בג'ינס, מאוד לא פורמלים ושידרו רצינות לצד קשר חם לסטודנטים. הם מודעים מאוד לדירוג הנמוך שלהם בהשוואה לאוניברסיטאות המובילות, אבל הדגישו את חזון ארוך הטווח של האוניברסיטה לחקות את ההצלחה של ביה"ס למשפטים שלהם. הם גם הדגישו שלמרות שיש סטודנטים רבים מרקע של non-profit זהו לאו דווקא הכיוון המרכזי של התוכנית והם דווקא שמים דגש יותר על finance. אח"כ יצאתי לסיור עם שתי סטודנטיות. מאוד בלטה האווירה הפתוחה בין הסטודנטים והרקע המגוון שלהם. הרבה סטודנטים כאמור מתחום ה-non-profit והמשפטים. עובדה בולטת נוספת היא החשיפה של הסטודנטים לשאר המחלקות בייל שמאפשרת לקחת קורסים מאוד מגוונים בתחומי אומנות, ממשל, משפטים וכו'. הייתי ב-case study שלא היה מוצלח במיוחד. ה-facilities היו פחות מרשימים מאלה שבוורטון או בהווארד, אבל לביה"ס יש אוירה ביתית יותר (משמעותית פחות תלימידים) וקמפוס יפהפה.

    שוב, אשמח לענות על כל שאלה.

    תודה לטליה, לאורן (למרות שלא יצא להפגש) ולדרור שעזרו המון!

    ofek
    חבר
    מספר הפוסטים: 121

    To: All


    ביקור ב- MIT-Sloan:

    הגעתי ל-Sloan בבוקר, וזכיתי לקבלת פנים מאוד קורקטית וקרירה מצד ה-admissions זה מאוד בלט במיוחד בהשוואה לייל ולוורטון. הם לא ששו לעזור או לענות על שאלות כשלהן. אני חייב לציין שהגעתי ל-Sloan לאחר סיומה של תוכנית הביקורים הרישמית שלהם (Ambasador Program) שמסתיימת ב-2.12 ולכן אולי מכאן נבע היחס הקר.

    בכל אופן היה לי המשך ביקור מוצלח מאוד ב-Sloan. תודה רבה רבה ליעל שלמרות הלחץ העצום שלה היא מצאה את הזמן לעזור לי! (מקווה שהלך לך טוב…). קודם כל הקמפוס של MIT יפה מאוד (מאוד שונה במראה מייל והארוורד) מאוד הי-טק. מתקן ספורט מרשים מאוד ו-facillities נוספים. הבניין/ים של Sloan קטן מזה של וורטון, אבל מאוד מזכיר אותו. גם כאן יש אקווריומי לימוד וחדרי הרצאות מצויידים. נכחתי לצד רועי, מתרגל סטודנט שנה שניה (שהיה יפה לראות איך הכיתה מעריצה אותו) בשיעור סיכום לא מייצג של מודלים וניתוח נתונים (סטטיסטיקה, רגרסיות, חקר-ביצועים וכו') . היה משעשע לראות את הסטודנטים ממש לחוצים לקראת המבחן שואלים אינסוף שאלות קיטבג… אח"כ נחכתי בהרצאה של אורית גדיש מחברת Bain.

    האווירה בבהי"ס מאוד רצינית ללימודים, אבל מאוד לא פורמלית. הסטודנטים מאוד נחמדים ובולטת העובדה שהתוכנית קטנה וכולם מכירים את כולם.

    תודה רבה ליעל וליעיל, לרועי, לאורן ולהילה (תודה על השיחה בארוחת הצהריים) למרות שבאתי בתקופה לחוצה ולא טובה, עזרתם לי להפיק את המירב מהביקור.

    ofek
    חבר
    מספר הפוסטים: 121

    To: All


    ביקור ב-HBS:

    גם בהארוורד היחס מצד ה-addmisions קריר למדי, ואין ממש ביקור מאורגן. ה-Information session די סתמי ונערך ע"י סטודנט שנה שניה שרק דאג להלל ולפאר את ביה"ס בצורה מוגזמת.

    הארווארד הוא ללא ספק הקמפוס המרשים ביותר בעייני. זה ביה"ס היחיד בו לבהי"ס לניהול יש ממש קמפוס נפרד משל עצמו. בניינים עתיקים על גדות הנהר לצד מרחבי דשא, פשוט יפה. בתוך הבניינים ניכר הפאר והכסף הרב שיש שם! כל הכיתות מצויידות כמו בשאר בתי הספר, אבל עושה רושם שכאן הלכו קצת מעבר. למרות זאת האוירה עצמה בכיתה ושל הסטודנטים עם המרצים היא מאוד נינוחה ולא פורמאלית. אנשים מאוד נחמדים ומאוד חברותיים. הקירבה לשאר הארוורד גם היא יתרון (בערב הלכתי להרצאה של הגנרל זיני בביה"ס JFK לממשל). הצטרפתי לכיתה של אביחי ונכחתי בשיעור סיכום לא מייצג ב-accounting. עשה רושם שכל הכיתה העריצה את המרצה, ולא ניכר לחץ רב מדי לקראת המבחן. אח"כ המשכתי בשיעור marketing שכמובן התנהל כולו בשיטת ה-case study של הארוורד, המרצה היתה מדהימה ומאוד כריזמטית, וסחפה את כל התלמידים לדיון. אני חייב לציין שזה היה יחסית case פשוט ולא מעמיק במיוחד, וגם השיטה הזו מתאימה מאוד לשיעור ב-marketing, היה אולי יותר מעניין לראות איך מתנהל שיעור ב-accounting או finance בשיטה זו. בסיום השיעור היה מרשים ומועיל לראות שידור וידאו של ה-CEO של החברה עליה דובר, שנכח בכיתה מקבילה וסיכם את הדיון. היה מעניין לראות איך בשנה הראשונה בהארוורד כל השיעורים מועברים באותה הכיתה (אותם כ-90 תלמידים), שנותנת תחושה של ממש חזרה לימי התיכון העליזים. כולם מכירים את כולם עם בדיחות משותפות וכו'. בלט גם הגיוון של הכיתה ותחושת הבינלאומיות. השיעורים התקיימו באווירה קלילה, עם מחיאות כפיים תכופות.

    המון המון תודה לאביחי על האירוח המצויין !

    dudy
    חבר
    מספר הפוסטים: 88

    To: All


    Hi,

    I had a short visit a few weeks ago to see schools in the States. The schools I visited were Chicago, Harvard and Tuck.

    Since many people have told their stories about the visits, I'm not going to repeat it, but if someone has a question about the school or about organizing the visit, please feel entirely free to ask.

    אמנון
    חבר
    מספר הפוסטים: 18

    To: dudy


    Hi dudy,

    Actually, no one has told about tuck or chicago…and since they are 2 of my choices…can you tell us about your visit in both of them? (and remarks and insights about HBS if they are any different than the ones mentioned above?)…

    Thanks,

    Amnon

    אלי
    חבר
    מספר הפוסטים: 19

    To: greenfeld


    תודה על מילות העידוד.

    האם יש חדש בעניין מאז המייל האחרון שלך בנוגע להרווארד, וורטון

    MIT?

    למה הכוונה בהודעה מקלוג שקיבלת בדבר העדר ריאיון? האם ניגשת גם אליהם בסיבוב השני?

    אלי

    dudy
    חבר
    מספר הפוסטים: 88

    To: אמנון, All


    Chicago visit:

    I visited the new campus (I'm sure all the Chicago applicants got to know it writing their essays..) – very impressing, great facilities for classes, clubs, job searches etc.

    The school takes great pride in it's strong faculty. During the recent election, for example, they had a debate between 2 professors – one was Bush's economic consultant and the other was Kerry's… I attended one class, in microeconomics: the class was taught in a "case study" way, and was very impressing – the professor created a very good atmosphere while really getting the most out of students.

    I also visited a session of the Investment Management Club – I was surprised to see how effective it was: the students actually ran a serious amount of money, while 1st years have a great opportunity of presenting a "pitch" in front of the club and get constructive feedback that can help them in future interviews.

    Other than that I can just say that I have met most of the Israeli students there, and they were all incredibly helpful. I would like to use this opportunity to thank all of them, and especially Moshe Sarfaty who has been nothing less of amazing, really.

    dudy
    חבר
    מספר הפוסטים: 88

    To: אמנון, All


    Tuck visit:

    The school is something else than the other universities I visited, I guess it's one of those "love it or hate it" places. I, personally, loved it.

    It's located in a small town in New Hampshire – amazing surroundings, very quiet town. Most of the people in the town are students – I found out that Darthmouth is considered one of the top universities in the US, which attracts a lot of students there.

    The business program, like the entire town, is relatively very small (about 240 students per class). You can feel the "home" environment from the start – everyone knows everyone, and very warm and friendly people in general (including the school staff who seems to be going to great efforts to help the students). You have to take that into consideration, and the school care a lot if you're the kind of person who will fit in this kind of environment.

    The program is based on a "general management" idea, meaning they're trying to provide a very wide academic basis, and not rushing into concentrations. Sadly I haven't had the chance to visit a class, since all the students were off to see a hockey game between the school's team and some Canadian school (apperantly hockey is very big there, so if you're a hockey player by any chance, I would recommend to mention it in the application..).

    2 Israelies corrently studying in Tuck, and both were kind enough to help me throughout the entire process. Again – thank you very very much Nahshon and Elnor for the assistance!!

    greenfeld
    חבר
    מספר הפוסטים: 282

    To: אלי


    אלי,

    לא הגשתי לקלוג או ל-MIT וכו'

    דומה ואתה מתבלבל ביני לבין אחר.

    המון בהצלחה.

    cap
    חבר
    מספר הפוסטים: 4

    To: dalit


    שלום דלית

    אמנם ההודעה שלך נכתבה לפני זמן רב, אולם במהלך גישושי ההתחלה שלי בתהליך ההרשמה ל- MBA אני עובר על רוב הודעות הפורום ההיסטוריות…

    צדה את עיני העובדה שהדגשת את ה- HEALTHCARE ואת חיי המשפחה…

    אני רופא , נשוי ואב לילדים. גם אשתי רופאה. במסגרת הבדיקות לגבי הלימודים בארה"ב עלו מיד השאלות לגבי האוניברסיטאות המתאימות יותר לתחום הרפואה מחד, ולגבי היכולת לגדל משפחה (ואולי אף למצוא התמחות לזוגתי) מאידך.

    אשמח אם תוכלי לפרט מעט יותר בנושאים הנ"ל.

    rl_7
    חבר
    מספר הפוסטים: 69

    To: cap, dalit


    היי

    ראשית התנצלות לדלית – אני יודע שהשאלה הופנתה אליך אבל אני לא יכול שלא לענות. לשאלה הזו.

    שמי רוני ואני מתחיל את לימודי ה- MBA ב- DUKE בקיץ הקרוב.

    אין לי הרבה מידע בנושא ה- Healthcare אבל אני בהחלט יודע שדיוק היא אוניברסיטה מובילה בתחום ואם אני לא טועה היא אפילו נחשבת למס' 1.

    בנוסף סמוך לדיוק קיים מרכז רפואי גדול מאד שנחשב לאחד הגדולים והמובילים בארה"ב כולה. אני מניח שאשתך עשויה למצוא שם מקום להתמחות

    במידה ויש לך עוד שאלות אשמח לענות

    רוני

    lavi931@netvision.net.il

    s2004
    חבר
    מספר הפוסטים: 25

    To: cap


    CAP,

    I am a 1st year student at the Chicago GSB and will work during the summer at a major US pharma company doing international marketing.

    My wife started her residency at an Internal Medicine program here at Chicago.

    I am also a father to a 17 months old son.

    You are wellcomed to contact me with questions.

    [email protected]

    dalit
    חבר
    מספר הפוסטים: 556

    To: cap


    הי,

    רוני ענה תשובה נהדרת! דיוק ידועה מאד בתחום ה-HC ויש לה תכנית נהדרת Health Sector MNG. אני מגיעה מהכיוון של medical device אבל מוקפת ברופאים שמכירים ומוקירים היטב את האוניברסיטה בתחום הרפואה.

    ישנן תכניות נוספות השמות דגש על HC ובהן וורטון וקלוג.

    אשמח לענות על שאלות נוספות: dtalmor.mba2007@london.edu

    ayelletbig
    חבר
    מספר הפוסטים: 8

    To: All


    Visit to NYU and Columbia Campuses –

    I went to visit both campuses for an information session last Thursday (28/4). It was just the exam period at both places, so there was no chance to visit a class.

    Columbia –

    The information session was interesting. The former student (graduated 2 years ago) talked about the studies: First year core studies, second is electives. Fontal lectures Vs Case studies -50% each. He mentioned the clubs, alumni, and the NY experience. He was very nice and casual, and also wanted to hear about us. We were 10 people that came to listen, from all over the world. It was really nice to see the vriaty.

    Next day I went to the admissions pffice to ask a few questions, mainly about the visa types. They were very kind and responsive.

    The campus is really nice and both times I was there, there was a great atmosphere.

    NYU – The information session was pretty much the same, except that insteam of sitting in one room all the time, we walked around the building, saw the study rooms, the library, the group study rooms, the club offices, etc.

    I asked about individual work Vs group work, and especially about cooperation between students regarding the individual work. They said that the atmosphere is not at all competitive, and people really want to help each other. I also asked about the jobs after school- is it important to get good grades, or is the fact that one went to NYU enough? He said that in most cases employers do not ask to see the grades, and "going to NYU" is enough.

    Not much a a "campus atmosphere" there, so it's just a matter if you prefer the upper west side, or the lower middlle. Also, since it's harder to get accepted to Columbia, it is considered a better school.

    If you have any questions, feel free to ask

    Ayelet

    gbiron
    חבר
    מספר הפוסטים: 213

    To: s2004


    all that is true, but you still need to work on your pool (snooker) skills…

    Dafna Gershon
    חבר
    מספר הפוסטים: 1

    To: All


    Do you have any details/thoughts about the Accelerated January Program at Columbia?

    ofek
    חבר
    מספר הפוסטים: 121

    To: ayelletbig


    Ahaln Ayelet!

    How are you doing? Nice to see you've started your MBA persuit…

    If you need any help feel free to call: 0544804424

    Amir Ofek

    ayelletbig
    חבר
    מספר הפוסטים: 8

    To: Dafna Gershon


    Hi,

    It seems that the accelerated program is intended for people who do not need an internship – for instance, if you know where you are going to work afterwards, or if you want to save time.

    In addition, the internship can help returning a large part of the tuition loans, so if you don't need a lone, that's something you can skip.

    Ayelet

    JoeCool
    חבר
    מספר הפוסטים: 267

    To: ayelletbig


    Hi Ayelet and anyone else who has gone for a visit,

    I am also considering to go visit the schools, however, I prefer to go during the summer (July-August) but apparently only some of the chools provide information sessions during the summer (NYU, Columbia, HBS) while other s do not have sessions, but would probably give me a brief tour and answer questions.

    1. Should I go in the summer or is it not worth it if I can't see a class?- meaning, either to go in September (not a great option) or not to go at all.

    2. Is the Tour enough? Does the tour really make you understand the school better?

    3. Also, September is pretty late since I should be well into the application process by then….

    I would appreciate any input in this matter since I really need to make reservations. Thanks.

    Aaron

    danteleman2002
    חבר
    מספר הפוסטים: 152

    To: cap


    Cap,

    I graduated from Duke in 2003 as part of the healthcare management program.

    As Ronnie mentioned, Duke's HSM (Health Sector Management) program is one of the top porgrams in this field and attracts many recruiters from pharmaceutical, biotech and med device companies as well as hospitals and HMOs.

    I'd be happy to tell you more about the program and my experience working at Amgen.

    JoeCool
    חבר
    מספר הפוסטים: 267

    To: ayelletbig


    Hi Ayelet and anyone else who has gone for a visit,

    I am also considering to go visit the schools, however, I prefer to go during the summer (July-August) but apparently only some of the chools provide information sessions during the summer (NYU, Columbia, HBS) while other s do not have sessions, but would probably give me a brief tour and answer questions.

    1. Should I go in the summer or is it not worth it if I can't see a class?- meaning, either to go in September (not a great option) or not to go at all.

    2. Is the Tour enough? Does the tour really make you understand the school better?

    3. Also, September is pretty late since I should be well into the application process by then….

    I would appreciate any input in this matter since I really need to make reservations. Thanks.

    Aaron

    kassifo
    חבר
    מספר הפוסטים: 201

    To: JoeCool


    Hi Aaron,
    I think a campus tour is extremely important in figuring out which school is right for you (there ARE differences among them). I visited the schools in late September and was able to take the official tour in most schools, and in those the tour hasn't started yet – they can always come up with some way for you the experience the school. I don't think a summer visit would do you any good. You will see the facilities (here's a spoiler – HBS is the nicest) but that's about it; you won't meet any students or faculty and won't see a class in session.
    I highly recommend to everyone to make the effort and go even if it means working hard when you come back to meet the application deadlines. When I applied, it was the single most important thing I've done to better understand the different schools (plus, they are usually very impressed that you came all the way from Israel).

    Please let me know if you have any more questions.

    Good luck!

מוצגות 50 תגובות – 1 עד 50 (מתוך 217 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.