Home פורומים הפורומים Forum: תהליך הקבלה החיים כסטודנט MBA ב-IE

מוצגות 6 תגובות – 1 עד 6 (מתוך 6 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • Shai2008
    חבר
    מספר הפוסטים: 12

    ההתחלה

    אחחחח, איזה שבוע זה היה. לא קלים חיי הסטודנט ב- IE.

    אבל רגע… לפני שאני מתחיל לספר מה קורה פה, קצת רקע על עצמי..

    קוראים לי שי שמש ואני מתחיל היום ברישומו של הבלוג באשר לחיים הסטודנטיאליים שלי באוניברסיטה של IE במדריד. אז איך זה יהיה? בכל בלוג אשתף אתכם, הסטודנטים הפוטנציאליים, הבוגרים, ובכלל מי שרוצה לשמוע, לגבי מה שקורה פה. בין אם זה מההחלטה הראשונה בכלל לעשות MBA, עבור להחלטה לעשות את זה בIE, ממשיך בחיים כאן ובלימודים וכלה בסיום הלימודים ומציאת העבודה.

    אוקיי, אז כמו שכבר אמרתי קוראים לי שי שמש, בן 30, במקור מגבעת שמואל, רווק, עם חברה שמחכה בבית. בחיים שלפני IE עבדתי כרו"ח במשרד קסלמן וקסלמן, אליו הגעתי לאחר שסיימתי את לימודי התואר המשולב בחשבונאות-כלכלה-ניהול באוניברסיטת ת"א. במשרד עבדתי כרו"ח מבקר וסיימתי את עבודתי במשרד כסופרוויזר האחראי על צוותי ביקורת.

    ההחלטה לעשות MBA הייתה לי ברורה לחלוטין. ההחלטה לעשות את זה בחו"ל כבר הייתה סיפור אחר לגמרי. הדילמות שהיו באשר לשכר הלימוד המטורף גבו ממני לילות וימים רבים של דילמות שברורות לחלוטין לכל מי שלא מגיע מרקע כלכלי חזק (מאוד). תוסיפו לכל זה גם את המרחק מהבית, מה יהיה עם החברה והחברים וקיבלתם מתכון בטוח לסרטים. אבל, וזה אבל גדול מאוד, כשמסתכלים בראייה לטווח ארוך וכשלוקחים בחשבון שזו אחת החוויות הכי גדולות שתעברו בחיים, כל הדילמות מתגמדות. שכר לימוד גבוה? אל תדאגו, אתם תרוויחו משכורות גבוהות בהמשך. מרחק מהבית? יש סקייפ. חברים? תמיד יהיו שם בשבילכם. הדבר היחיד שאני לא יכול לדבר עליו זה הקשר עם בן/ בת הזוג. אני יכול להגיד לכם שלי זה היה קשה מאוד אבל אני וחברה שלי מתמודדים. תסתכלו על זה ככה, אם תצליחו לעבור את זה, הקשר שלכם יהיה במצב טוב יותר… טוב, די עם ייעוץ הזוגיות. בואו נמשיך.

    ברגע שהחלטתם לעשות MBA בחו"ל יש לא מעט דברים שיש לעשות עד ללימודים המיוחלים. אחד הסיוטים של כל סטודנט הוא ה GMAT. אין לי יותר מדי מה להגיד בקשר לזה למעט העובדה שהאוניברסיטאות לא מסתמכות אך ורק על הציון שכן ל APPLICATION של המועמד יש משקל אפילו גבוה יותר. אתם תמיד תשמעו סיפורים על מועמדים בהרווארד שהתקבלו עם GMAT של 640. כנראה שהיו להם קו"ח ממש חזקים. כשאני אומר קו"ח חזקים אני מתכוון למספר שנות נסיון, גיוון בעבודה, נסיון בחו"ל, נסיון בניהול עובדים, הובלה ופיתוח של רעיונות ועוד. כל אחד והרקע שלו. בגלל זה שווה לבדוק כמה שיותר מוקדם את דרישות האוניברסיטה בכדי להתכונן כמו שצריך לפני שמגישים את המועמדות ולתפוס קשרים טובים עם הממליצים עליכם. לגביי – לי היו 5 שנות נסיון ועוד 3 שנות צבא(מתייחסים גם לזה כשנות נסיון ב-IE ). לגבי הדרישות של IE, הנתונים מצביעים על כך שממוצע שנות התעסוקה של הסטודנטים לפני ה MBA עומד ב-IE על 5 שנים.

    אוקיי, אז יש את שנות הנסיון, יש את קורות החיים. עכשיו – איך לעזאזל מחליטים לאן ללכת? לי הייתה אלימינציה ראשונית שנבעה משיקולי עלות. דיברתי קודם על גובה שכר הלימוד אבל אסור לשכוח גם את הוצאות המחייה, הטיסות, הביטוח והכי חשוב – את הפסד השכר הפוטנציאלי כשאתם הולכים לעשות לימודי MBA בשנתיים לעומת בשנה. זה המון המון כסף. זו גם הייתה אחת ההחלטות הראשונות שלי לעשות תואר שני בשנה. החסכון בעלויות הוא אדיר.

    אז מה עכשיו? למרות שתשמעו הרבה שיגידו לכם שהדירוגים לא אומרים יותר מדי, אני יכול להגיד לכם שהדירוג ועוד איך אומר משהו! נכון שלכל גוף יש דירוג שונה אבל כל עוד האוניברסיטה נמצאת בעשירייה (ורצוי אף בחמישייה) הפותחת של הדירוגים, אתם במצב טוב. לגבי IE – בדירוג של הFinancial Times לשנת 2010 הוא דורג במקום השישי בעולם והשלישי באירופה, לאחר LBS ו-INSEAD
    color=#de7008http://rankings.ft.com/businessschoolrankings/global-mba-rankings

    את הגשת ה APPLICATION אני כבר אומר לכם שאתם תעשו באנחת רווחה גדולה וזה לאחר שתשבו ימים ולילות לכתוב את החיבורים וקורות החיים. עצה שלי – קחו מישהו שיעזור לכם בזה. יש לא מעט "מתנדבים" שיעזרו לכם בשכר של 150-200 ש"ח לשעה. אבל מה לעשות, זה חלק מהעניין.

    אוקיי, הגשתם את המועמדות, וקיבלתם את הטלפון או האימייל המיוחל ומה עכשיו – יש ראיון. כמובן שגם לזה יש להתכונן ולבוא חדים. הראיון שלי עם IE היה ראיון טלפוני של שעה. מיותר לציין שהייתי לחוץ אבל תוך 2-3 דקות הכל זרם.

    3 שבועות אח"כ קיבלתי את שיחת הטלפון שהתקבלתי. יש!!!!

    השלב הבא – להתחיל לתכנן. את מה? הכל! והכי חשוב- את כל הנושא הכספי. ל IE יש לא מעט מלגות ו Fellowships (מלגות בתמורה לעבודה עבור האוניברסיטה). אני קיבלתי מלגת Fellowship ועד כמה שידוע לי, כמעט כל הישראלים האחרים שהתקבלו איתי קיבלו גם כן מלגות. גם אם זה לא כל שכר הלימוד, הנחה של 5,000-15,000 אירו בשכר הלימוד יכולה להיות אחלה דבר. במלגה שאני קבלתי בתחום החשבונאות אני צריך לתרום 150 שעות לאיזה פרופסור מהפקולטה במחקר שהוא עורך על קרנות נאמנות. קחו בחשבון שאמנם אתם עובדים בתמורה למלגה (בניגוד למלגה רגילה), אבל זה תוספת מצויינת לקורות החיים. הדבר הכי חשוב לגבי כל מה שאמרתי עד עכשיו הוא – להגיש כמה שיותר מהר ולפני תחילת הלימודים. למי שיש זמן, הוא יכול להתחיל בהגשת מועמדות למלגות הרגילות ואם זה לא יתפוס, להמשיך ולהגיש למלגות ה Fellowship.

    Shai2008
    חבר
    מספר הפוסטים: 12

    To: All


    שבועות ראשונים במדריד…

    שלום לכולם,
    מה בתכנית של היום …. ההגעה למדריד, ההתארגנות ותחילת הלימודים.
    אבל רגע לפני שאני מתחיל לכתוב, אני רוצה להוסיף עוד כמה דברים בהמשך למה שכתבתי בפעם הקודמת באשר לקבלת ההחלטה – למה ללמוד ב-IE?

    אז כמו שאמרתי בבלוג הקודם, התואר ב-IE הוא בשנה אחת (13 וחצי חודש ליתר דיוק), מה שחוסך חוסך המון המון כסף וזמן ואין ספק ששני השיקולים הללו מהווים שיקולים מרכזיים בבחירת האוניברסיטה. שיקול נוסף היה הדירוג של IE בצמרת בתי הספר למנהל עסקים בעולם ובאירופה.

    אבל ישנם שיקולים נוספים שהובילו אותי לבחור ב-IE על פני בתי ספר אחרים באירופה:
    1) לימודי היזמות והאסטרטגיה – האוניברסיטה ב-IE נחשבת לאחת המובילות באירופה בלימודי היזמות והציבה את נושא זה כמרכז הליבה שלה. בנוסף ללימודי מנהל העסקים ה"רגילים", למי שרוצה עומדת האופציה לבחור מבין מבחר גדול של קורסי יזמות מגוונים. כמו כן, לבית הספר יש את חממת היזמות שלו- ה –Venture lab. אלו מביניכם שיגיעו עם רעיון פוטנציאלי, יוכלו ליהנות מהידע והליווי הצמוד של מיטב הפרופסורים של בית הספר החל מעיצוב הרעיון ועד למפגש עם משקיעים פוטנציאלייים.

    2) Diversity of students – ב-IE יש מגוון גדול ביותר של סטודנטים ביחס לבתי הספר האחרים באירופה. בתכנית ה International MBA של IE לומדים 450 איש מ-62 מדינות שונות. גיוון יכול לעשות רק טוב לרמת הלימודים ואתם תתפלאו איזה רעיונות יעלו לכם לראש כשתשמעו על דברים שקורים במקומות כמו אקוואדור, קזחסטן או אפילו איראן. פרט לכך, מדובר בערך מוסף עצום לכל מי שמחפש המשך קריירה בחו"ל, בין אם המדובר בנטוורקינג, הבנת הלך הרוח העסקי במספר גדול של מדינות וחשיפה ישירה לתרבות הארגונית והתרבותית של אותן מדינות. במיוחד בשביל זה, בכל סמסטר נקבעות קבוצות לימוד קטנות של 7-8 סטודנטים, כאשר כ"א מגיע מרקע אחר ושם את הערך המוסף של על השולחן בפתרון הקייסים. מדי סמסטר קבוצות הלימוד מתחלפות וכך לסטודנטים ישנה אפשרות טובה יותר להגדיל את הנטוורקינג שלהם.

    3) Exchange Programs – למי שרוצה להעביר סמסטר אחד באוניברסיטה במדינה אחרת, ל-IE יש מגוון רחב מאוד של תכניות חילופי סטודנטים החל מאירופה, דרך ארה"ב וכלה באוסטרליה. באינסאד, לדוגמא, הסטודנטים מחוייבים להעביר סמסטר אחד בצרפת ואחד בסינגפור (עם אופציה לוורטון). אין שם מי יודע מה אופציות לבחירה.

    4) מיקום האוניברסיטה – האוניברסיטה ממוקמת במרכז מדריד, מרחק הליכה מכל הרחובות המרכזיים, מקומות הבילוי והפארק המרכזי. לדעתי, כל מי שרוצה גם "לחיות" את העיר, חייב לקחת את זה בחשבון.

    5) החיים בעיר וחיי הלילה – נו באמת, יש בכלל מה להוסיף?

    6) שפה מקומית – אני אישית הרבה יותר נמשך לספרדית מאשר לצרפתית או הולנדית. האוניברסיטה מממנת ללא תשלום נוסף לימודי ספרדית מדי שבוע ובמשך כל תקופת הלימודים. ישנן 6-7 קבוצות לימוד ברמות שונות וכל אחד יכול למצוא את הרמה המתאימה לו בכדי לשפר את הספרדית שלו. פרט לכך, האוניברסיטה מעבירה חינם למי שרוצה, לימודי ספרדית בחודש שלפני תחילת הלימודים. אני לא יודע לגבי האחרים, אבל לי יש שאיפה לצאת מכאן עם שפה נוספת.

    7) תחבורה ציבורית – מעולה! המטרו כאן מרושתת בצורה מצויינת וזה ממש לא בעייה להגיע ממקום למקום. גם האוטובוסים כאן עושים את העבודה כמו שצריך.

    8) מזג אוויר – מזג האוויר במדריד לוקח בכל רגע נתון את מזג האוויר ברוטרדם, FountainBleu או בלונדון. בתחילת דצמבר עוד הסתובבנו כאן עם טי שירט.

    9) צרפתים לעומת ספרדים – אני אישית מעדיף את הספרדים. הם חמימים יותר. בכלל, לדעתי מדריד היא שילוב של תל אביב ולונדון.

    10) ריאל מדריד בכדורגל – תתפלאו, אבל זה גם משהו שיכול לעשות טוב על הלב…

    אוקיי, אז בחרתי ב-IE והיום המיוחל הגיע. ל-IE יש שני מחזורי לימוד, בנובמבר ובאפריל. אני נכנסתי למחזור נובמבר.
    הגעתי לכאן חודש לפני תחילת הלימודים, ב-5 לאוקטובר, וישר נכנסתי לטירוף של חיפושי דירה. איתי בחיפושים היה גם צחי, בחור ישראלי נוסף שיחד החלטנו להכנס כשותפים בדירה.
    מה אני אגיד לכם, לא היה קל ולקח 10 ימים של תיזוזים אבל בסוף מצאנו אחלה דירה, 5 דקות הליכה מהאוניברסיטה. בנוסף לכך, רוב הסטודנטים גם כן גרים באיזור של האוניברסיטה אז זה ממש מצויין, במיוחד כשרוצים לשבת על Work group assignments או סתם כשרוצים לקפוץ לדירה לאכול משהו בהפסקה.
    אפרופו אוכל, המחייה בספרד היא לא יקרה כאשר משווים אותה לישראל. למי שהולכים לחיות על פסטה/אורז וחזה עוף/ המבורגר, כמוני, אני רק יכול להגיד שחצי קילו של חזה עוף בסופר עולה 2 יורו… לגבי פסטה – 3 חבילות עולות 1.5 יורו.
    שכר הדירה באיזור של האוניברסיטה, שנחשב לאחד האיזורים הטובים במדריד, עומד על 1,200 יורו לדירת 3 חדרים (משום מה זה תמיד 1 גדול ושניים קטנים יותר). מה עוד… בכל בניין כאן יש שוער בכניסה ואמנם הוא לא עושה יותר מדי, אבל זה נחמד לדעת שאפשר לשים שקית זבל מחוץ לדירה וכל יום ב-19:00 אוספים אותו…

    השבועיים- שלושה הראשונים במדריד, עד תחילת שבוע האוריינטציה באוניברסיטה עברו במעבר מאירוע לאירוע, היכרות עם החברים מהלימודים(והגדלת מאגר החברים בפייסבוק בעוד 100 איש), מציאת הטאפאס ברים השווים, ובכלל- הנאה מהעיר ומהחוויה. זה גם הזמן שבו, כפי הנראה, תלכו לראות משחק כדורגל של ריאל מדריד…

    בתחילת נובמבר החל שבוע האוריינטציה. בשבוע זה, מלבד קבלת כרטיס הסטודנט ויתר הארגונים השונים, מדובר בשבוע שבו הסטודנטים עוברי
    ם קורסים קטנים כמו איך לפתור Case studies, איך לעבוד נכון בקבוצות, איך לכתוב קורות חיים ומכתב מקדים. בנוסף, מקבלים הרצאות מאנשים מהתעשייה ומחברות ההשמה המובילות באירופה על העבודות המצפות לנו בחוץ, ועוד ועוד ועוד…
    את שבוע האוריינטציה חתמנו בטקס פתיחת הלימודים הרשמי שנערך בעיר בשם Segovia, עיר עתיקה במרחק של כשעה וחצי ממדריד, שם נשאו דברים דיקן הפקולטה וראשי החוגים.

    בשבוע השני של נובמבר התחיל הסמסטר, אבל על זה אדבר כבר בפעם הבאה…

    ביי בינתיים,
    שי.

    Shai2008
    חבר
    מספר הפוסטים: 12

    To: Shai2008


    טוב, אני יודע שאני לא בדיוק כותב לפי החוקיות הרגילה של הבלוגים, בה צריך לכתוב כל שבוע או שבועיים. בסדר, אז עברו כמה חודשים, לא צריך להתרגש… האמת שעם הלחץ של הלימודים, המבחנים, סקי בשוויץ, סקי באנדורה, טורניר הSpring Fling בברצלונה, וטורניר ה MBAT בפריז, לא בדיוק היייתי עם המחשבות על הבלוג. אבל עכשיו אני פה, מוכן להשלים לכולם את החסר, ויש הרבה מה להשלים…

    טוב, בפעם הקודמת שכתבתי הנושא היה על ההגעה למדריד והפסקתי בדיוק כשהייתי אמור לכתוב על הסמסטר הראשון שלי כאן. אני חייב להודות שאני כרגע בתחילת הסמסטר השלישי ללימודים, אבל הזכרון עדיין עובד אז יאללה בואו נתחיל.

    את הסמסטר הראשון ללימודים התחלנו עם הקורסים:

    Marketing, Financial accounting ,Organizational behavior, Entrepreneurial management, Information systems, Quantitive analysis, Economics

    כפי שכתבתי בבלוג הקודם, בתחילת השנה מחלקים את התלמידים ל Sections של כ-60 תלמידים (Spanish MBA – 2 sections ; International MBA – 5 sections ) כאשר שם ישנה חלוקה פנימית לקבוצות עבודה של 6-7 אנשים. אצלי בקבוצה היו:

    לורנה – מהנדסת תעשיה וניהול מפרו, מירצ'ה – אנליסט מרומניה, דרק – מנהל הוראה קנדי שעבד ב-7 השנים האחרונות בטוקיו ופתח שם מרכזי הוראה, ארבינד – מהנדס מכונות מהודו, מיקי – איש שיווק מברצלונה, אלכסנדר – עורך דין מהולנד, ואני – רואה חשבון מישראל. אז כמו שאתם כבר מבינים, כל נושא הגיוון עובד מאוד חזק בבית ספר.

    אני חייב להודות שמי שמגיע מרקע של חשבונאות וכלכלה לא יתקשה יותר מדי בסמסטר הראשון אבל גם אם למדתם את הטכניקה באוניברסיטה בארץ, פתאום פה תראו הכל מזוית אחרת. כל הלמידה בעזרת הקייסים מראה לכם את הצד הפרקטי שבדבר ומדובר בחווית לימודים מסוג אחר. ב- IE במהלך התואר פותרים כ-300 קייסים שונים, כשיותר מ 70% מהם הינם קייסים של הרווארד. כמו כן, בנוסף ללימודים הרגילים עובדים איתנו על פיתוח הקריירה ומדי סמסטר יש מספר מפגשים וסימולציות בנושא כגון כתיבת קו"ח ומכתב מקדים, סימולציות של ראיונות עבודה מותאמי תעשייה (עם קבלת פידבקים כמובן), שיפור שפת הגוף ועוד.

    חוץ מהלימודים, ישנם את כל המועדונים בבית הספר. מדובר במעל ל-50 מועדונים, מקצועיים וחברתיים שנוגעים כמעט בכל תחום קיים, בין אם המדובר במועדון היזמות, מועדון הטכנלוגיה, מועדון הסלסה, או מועדון הכדורגל שבו אני משמש כסגן נשיא. מי שחושב שהוא ילך לכל המועדונים ולכל הפגישות אז שיחשוב שוב. יש פה פשוט הרבה יותר מדי אופציות ועם כל הלחץ של הלימודים בסופו של דבר כל אחד מתמקד ב1-3 מועדונים החשובים לו ביותר. מועדון היזמות, לדוגמא, מביא מרצים אורחים מכל התעשיות הבאים לדבר על הקמת סטראטאפים, כיצד לעמוד מול משקיעים ולגייס הון, מחלקים טיפים על ניהול תוכניות עסקיות ועוד. מועדון הפיננסים נותן שיעורי תגבור באקסל למי שלא מגיע מהתעשיה אבל רוצה לעשות Career Change לפיננסים, מועדון השיווק הביא לפני כשבוע את מנכ"ל גוגל ספרד ועוד כמה קאליברים שבאו לדבר על שיווק דיגיטלי. יש הרבה מה לשמוע… לנשואים שביניכם יש את מועדון ה Partners שבו בני/ בנות הזוג (לרוב זה בנות הזוג) שמתלווים לסטודנט במהלך הלימודים מתארגנים ביניהם ועושים פעילויות. לי אישית אין מושג מה הם עושים שם כי אני לא ב Scope הזה…. על מועדון הכדורגל דווקא אני כן יכול לדבר. אני ועוד חבר הקמנו לתחייה את מועדון הכדורגל המקרטע של בית הספר ונכון שבמבט ראשון אולי זה נשמע קצת מצחיק להיות בהנהלה של קבוצת כדורגל (עוד אין לי מושג איך אני הולך להכניס את זה לקורות החיים שלי), אבל אני חייב להודות שלהרים מועדון עם 250 שחקנים פעילים, 2 ליגות, השתתפות בטורנירים בינלאומיים, לוגו ומדים, אתר אינטרנט, הרמה של אירועים, ביצוע משאים ומתנים עם ספונסרים ואפילו התעסקות עם פוליטיקה פנימית של בית הספר (אל תפנו לבנק X כי ביה"ס עובד עם בנק Y) – מכל זה לומדים המון…

    אז נכנסתי למועדון היזמות, מועדון הפיננסים ואני VP במועדון הכדורגל. כל זה בתוספת ללימודים הוביל לזה שאני כל יום הולך לישון ב-2 בלילה. מצגות, עבודות, תחרויות, תכניות עסקיות, כנסים, מסיבות, ימי הולדת…. כמו שאתם מבינים יש הרבה מה לעשות…. ואפילו עוד לא דיברתי על שיעורי הספרדית (3 שעות בשבוע +לימודים עצמיים).

    רק להמחשה קטנה איך נראה סדר יום אצלי: קם ב 08:15, יוצא ללימודים ב-08:50 (אין ספק שיש יתרון בלגור 5 דקות מהאוניברסיטה). שיעור ראשון (09:00-10:20) ושיעור שני (10:30-11:50) – יושבים על הקייסים והכתבות שהיינו צריכים לקרוא לאותו שיעור. לכל יום יש חומרי קריאה של כ 50-70 עמודים ואם לא קראתם אז יש שתי אופציות – או שתשבו בשיעור ולא תבינו על מה המרצה מדבר או שפתאום המרצה יתקיל אתכם ואז הרסתם לכם את ציון ההשתתפות בכתה. להשתתפות בכיתה יש חשיבות מאוד גדולה וב-IE אחוז הציון הניתן להשתתפות נע בסביבות 20%-35%. למרות שהייתי גם בשיעור שבו מרכיב ההשתתפות עמד על 60%.

    הפסקת אוכל (11:50 – 12:30). יש אנשים שאוכלים כל יום בחוץ ויש שמביאים אוכל מהבית, אבל מי שגר קרוב, כמוני, קופץ הבייתה אוכל וחוזר. אין ספק שזה חוסך, למרות שהרבה פעמים אני גם מוצא את עצמי יושב בשמש של מדריד על איזו טורטייה עם עוד עשרה אנשים…

    בשעה 12:30 – 13:30 ישנה את ישיבת הצוות, בה פותרים את הקייסים ומכינים את המצגות והמטלות שנדרשנו להכין. ברור ששעה ביום לא מספיקה לסיים הכל והרבה פעמים אתם גם תמצאו עצמכם יושבים עם החבר'ה עד 2-3 בבוקר כדי לסיים את המצגת ליום שלמחרת.

    השיעור האחרון הוא ב 13:30-14:50 ואז אתם פנויים לדרככם. כאן נכנסים לתמונה המועדונים. כמו שכתבתי קודם ישנן הרבה פעילויות אז אפשר להגיד שהיום שלכם רק מתחיל… ולא לשכוח את הקריאה ליום למחרת, מה שישאיר אתכם ערים עד לשעות המאוחרות של הלילה.

    אז זה מה שהיה בסמסטר הראשון. באמצע עוד הייתה את חופשת הכריסמס שבה כולם טיילו להם או שחזרו הבייתה. כמו שכבר כתבתי קודם, אני נסעתי לחבר לעשות סקי בשוויץ. פתאום תראו שכל חבר חדש שתכירו ב-MBA (ויהיו המון), אתם תתחילו לחשוב עליו כעל הזדמנות לביקור במקומות חדשים.

    ואז הגיע התענוג של הסמסטר השני. אבל לפני כן, בין כל סמסטר לסמסטר ביה"ס עורך מעין שבוע חפיפה מחוץ למסגרת הלימודית הרגילה. השבוע שבין הסמסטר הראשון לשני שנקרא – "Thinking outside of the barrel to ensure sustainability" ,התמקד בכל נושא האנרגיה ובו מרצים אורחים הציגו את כל הקשור לאנרגיה עולמית, חלופות אנרגיה, חידושים בתחום, פוליטיקה הקשורה לתחום, הוקרנו סרטים בנושא ואפילו המכונית החשמלית של שי אגסי הוזכרה שם… אבל רגע, אם חשבתם שתצליחו לעבור את השבוע הזה בלי לעשות איזו מטלה, אז אתם טועים.. כמובן שהיינו צריכים לשבת למספר שעות כל יום כדי לעבוד על מצגת ליום האחרון של השבוע… הנושא של הקבוצה שלי – הקמת העיר האולטימטיבית תחת הנחת Blue Print (עם תכנון מוקדם ומקיף וחשיבה לטווח ארוך) והנחת Scramble (ללא תכנון מקיף וללא ראייה לטווח ארוך).

    אז זהו בינתיים למה שהיה בסמסטר הראשון. הייתי ממשיך לפטפט אבל תכף מתחיל משחק הכדורגל של אנגליה- ארה"ב. אני כבר רואה שהחודש הזה של המונדיאל הולך להיות קשה… בכל מקרה אני מצרף פה לינק למי שרוצה לקרוא קצת יותר.

    color=#800080 face=Calibrihttp://imba.ie.edu/program.php

    אמשיך לדבר על הסמסטר השני בפעם הבאה…

    ביי בינתייים,

    שי.

    Shai2008
    חבר
    מספר הפוסטים: 12

    To: Shai2008


    שלום לכולם,

    הגיע הזמן לזרז עניינים בכתיבה. אוטוטו אני מסיים את הלימודים ואני עדיין חייב לכם סיפורים וחוויות מהסמסטר השני.

    אוקיי, אז בבלוג הקודם דיברתי על הסמסטר הראשון שבעקבותיו הגיע שבוע החפיפה בין הסמסטרים ואז הגיע הסמסטר השני, שלדעתי היה הסמסטר הקשה מכולם. התפנקנו בקורסים כמו:

    Cost Accounting, Financial management, Marketing, Operation management, Strategic management. בנוסף היו גם מספר סדנאות של Career management ו- Coaching.

    הסיבה שהסמסטר היה כל כך קשה הייתה בגלל כמות המטלות המטורפת שקיבלנו. הקורסים של ה Finance היו בהחלט לא קלים, אפילו למי שמגיע מרקע פיננסי, כמוני. לדעתי לא היה לילה אחד במהלך כל הסמסטר שבו הלכתי לישון בשעה נורמלית. 2 בלילה בהחלט הייתה שעה רגילה לסמסטר הזה כשטונה של חומרי קריאה גזלו ממני 3 שעות בלילה על בסיס קבוע. אני לא בא להבהיל אף אחד, רק לשתף במה שמצפה אז קחו את זה באיזי. נסו גם ליהנות מזה, יש המון דברים מעניינים בחומרי הקריאה האלו (ברור שלא הכל, אבל יש…).

    פרט ללימודים הרגילים, יש את קורס היזמות שליווה אותנו בשני הסמסטרים הראשונים. במסגרת קורס זה התחלקנו לקבוצות ועבדנו על פרוייקטים יזמיים. גם כשנגמר הקורס חלק מהקבוצות המשיכו עם הפרוייקטים שלהם, בין אם זה ל Venture Lab או כפרוייקט אישי. בנוסף, חלק מהאנשים נשארו בקבוצות המקוריות שלהם וחלק הצטרפו לקבוצות אחרות. הכל תלוי במה שמתאים לכם. אם אתם מרגישים שאתם יותר מעוניינים ללכת לכיוון של הConsulting אתם מוזמנים לעצור בסוף הסמסטר השני את הפרוייקטים היזמיים ומשם להמשיך בדרך שתוביל אתכם למשרדי הייעוץ המובילים. זה יכול להיות דרך השתתפות באירועים, השתתפות בתחרויות ייעוץ ועוד. הלימודים מאפשרים לכם ללכת במסלול שמתאים לכם וזה מה שאני כל כך אוהב ב- IE. אין קיבעון…

    אני עצרתי את הפרוייקט שלי עם הקבוצה המקורית והמשכתי עם פרוייקט אישי שכבר נמצא לי בראש מזה זמן. במקביל התחלתי לעבוד בשותפות עם סטודנט גרמני על פרוייקט שהוא הגה בתחום המים המטוהרים. אנחנו כרגע נמצאים בשלבים מתקדמים ואוטוטו סוגרים על חוזה עם יצרן לאחר שבחודשים האחרונים שפצרנו את התכנית העסקית שלנו ויצרנו קשר עם לא מעט יצרנים ולקוחות פוטנציאליים.

    חוץ מהלימודים היו את כל המועדונים שהתחילו לעבוד בפול ספיד וכל שבוע הלכתי ל2-3 אירועים שהמועדונים ארגנו. כמו שאמרתי כבר בעבר, בסופו של דבר הכל תלוי בכם איך השנה הזו תיראה. אתם יכולים לקחת הכל ברגוע, לעשות את המינימום הנדרש ואף אחד לא יגיד לכם כלום. אבל שוב – בשביל מה אתם כאן?? אני מלכתחילה באתי לכאן במטרה של לעשות כמה שניתן בבית הספר אבל במקביל אני באתי לכאן גם בשביל החוויה, אז כשיש הזמנה למסיבה מן הסתם הייתם רואים אותי שם. מצד שני יש את הכבדים שבאו רק ללמוד ולא מוציאים את האף שלהם מהבית. אבל אל תטעו לחשוב, הרבה חברים שלי משתי הקבוצות כבר התקבלו להרבה מקומות אטרקטיביים. יש לא מעט אנשים שכבר שיריינו לעצמם עבודות בין אם זה במקינזי בגרמניה או בגוגל באנגליה. אני אדבר על נושא הקריירה כשאכתוב על הסמסטר הרביעי והחמישי שבהם זה נהיה עיקר העיסוק שלנו כאן.

    אז זה מה שהיה בסמסטר השני. בין הסמסטר השני לשלישי שוב היה את שבוע החפיפה רק שהפעם הוא היה קצר יותר והרשינו לעצמנו להתפנק בסופ"ש של סקי באנדורה. היה מגניב לראות 15 חבר'ה מהלימודים שוכרים רכבים ונוסעים יחד לאותו המלון. 6 שעות נסיעה והגענו לאנדורה. כל הסופ"ש היה פשוט מעולה!!

    באופן כללי יש הרבה טיולים שעושים אנשים ביחד. הקבוצה הכי גדולה שאני שמעתי שנסעה יחד הייתה קבוצה של 25 איש שנסעו ל-4 ימים באיביזה.. חיים טובים…..

    טוב, בואו נעבור לסמסטר השלישי.

    הסמסטר השלישי גם הוא היה פינוק של קורסים כשקיבלנו את הקורסים הבאים:

    Business Gov. &Society, HR, Advanced Financial Management, Negotiations, Supply Chain Managament, Strategy Communication, Strategy Implementation

    גם כאן היה המון מטלות ועומס גדול של קריאות לתוך הלילה. באופן כללי שלושת הסמסטרים הראשונים הם עיקר העומס. ברגע שהגענו לסמסטרים הרביעי והחמישי, בהם היו את קורסי הבחירה, לכולם היה קצת יותר אוויר.

    אבל דבר אחד מהסמסטרים הראשונים אני לא אשכח הרבה זמן וזה את אותו יום שבו העברתי את אחת המצגות המסיימות לקורס במימון. קורס קשה בטירוף, אני על הבמה פותר את הקייס המסכם מול המרצה ושאר הכתה כשבמשך שעתיים המרצה מעודד את כולם (64 סטודנטים) להתקיל אותי כשהוא בעצמו יורה שאלות מכל הכיוונים…..וואו!!!! זו הייתה ההתמודדות הכי קשה שלי כאן אבל עברתי אותה בהצלחה. מלכתחילה, כשהחלטתי ללמוד את ה MBA ידעתי שנקודת החולשה הכי גדולה שלי היא להעביר מצגות מול קהל גדול. זו בדיוק הסיבה שבכל הזדמנות אפשרית שהייתה באיזשהו קורס, התנדבתי להעביר את המצגות שנדרשנו, לבד או עם הסטודנטים האחרים שהיו איתי בקבוצה. מנקודת מבט של יותר משנה מתחילת הלימודים אני יכול להגיד שאני שלם עם עצמי כי את נקודת החולשה הזו כבר סגרתי. ותודה למרצה במימון….

    את הסמסטר השלישי סגרנו כמו שאנחנו תמיד סוגרים סמסטרים וזה כשכל הכיתה הולכת יחד לבר הצמוד לאוניברסיטה אחרי המבחן האחרון (כן, גם אם זה ב-12 בצהריים..). כמות הבירות שנשפכת באותו יום היא בלתי ניתנת לכימות, במיוחד אם מדובר היה בסמסטר קשה במיוחד…

    במהלך הסמסטר שלישי היו גם כמה אירועים נוספים ששווים ציון:

    Spring Fling – Barcelona: בחודש אפריל נערך טורניר ספורט של 3 ימים ב-IESE שבברצלונה ובו השתתפו כ-10 בתי ספר למנהל עסקים מכל רחבי אירופה. אני הגעתי לשם עם קבוצת הכדורגל של IE. בסיומו של הטורניר הגענו לגמר אבל הפסדנו בפנדלים ל-IESE. היה מדהים!

    MBAT – Paris: בחודש מאי נערך שוב טורניר ספורט שאותו ערך בית הספר של HEC. מדובר בטורניר הכי גדול לבתי ספר למנהל עסקים שנערך מדי שנה, כבר ב-20 שנה האחרונות. יש מגוון מטורף של פעילויות ספורט ומסיבות כשגם כאן השתתפו כ-15 בתי ספר מכל אירופה.

    IE Global Village: האירוע הגדול ביותר של השנה ב- IE ובו סטודנטים מכל המדינות עומדים בזירה אחת ומציגים את התרבות של המדינה שלהם, או במילים אחרות מנסים למכור לסטונדטים האחרים "למה כדאי לכם לבוא ולעשות עסקים אצלנו". עם כ- 50 דוכנים של מדינות, יותר מ-1,000 איש שרכשו כרטיסים מראש ותקשורת מקומית שמסקרת את האירוע, לרגע לא היה לי ספק שאני הולך לייצג אותנו ולהקים את הדוכן הישראלי. כמארגן הדוכן הישראלי, עם עזרה בלתי צפויה מדנה, החברה שבאה לבקר, ועוד כמה סטודנטים ישראלים נוספים הרמנו את דוכן הישראלי שהיה לאחד מגולות הכותרת של האירוע. ממוקמים באיזור השייך למזרח התיכון, בין הדוכן הלבנוני, התורכי וזה של ערב הסעודית, עשינו הפקה שכללה מוזיקה של דיג'יי ישראלים (תודה רבה עופר ניסים – היית גדול), ריקודים, פלאפלים בפיתה, שלטים ופלאיירים על ישראל. נתנו להם שואו שלא ישכחו הרבה זמן ועובדה שבמשך שבועות אחר כך עוד קיבלתי תגובות חיוביות מהחבר'ה כאן.

    חוץ מזה, פתחנו קבוצה בפייסבוק למי שמעוניין לשאול שאלות ולראות תמונות נוספות. אתם מוזמנים להצטרף אלינו בלינק הבא:

    face=Calibrihttp://www.facebook.com/?sk=2361831622#!/group.php?gid=161096360576423

    בפעם הבאה אדבר על הסמסטרים הרביעי והחמישי.

    Ciao,

    שי.

    Shai2008
    חבר
    מספר הפוסטים: 12

    To: Shai2008


    זהו, נגמר ה MBA…. לא יאומן, עברו רק כמה שבועות אבל פתאום זה נראה כל כך מזמן. אני עדיין צובט את עצמי מדי פעם כדי להבין אם זה היה חלום או שזו באמת הייתה התקופה הטובה ביותר של החיים שלי…

    לפני שאני מספר על התקופה האחרונה, נשארו לי שני חובות אחרונים מהסמסטר הרביעי והחמישי, תקופת הElectives – וחיפוש הקריירה.

    לאחר שחזרנו מחופשת הסמסטר באוגוסט, התחיל הפרק השני של הלימודים. אם עד עכשיו הכל היה לחוץ בטירוף, עם טונות של מטלות, הרי שעכשיו ניתנה לאנשים האופציה לבחור איך הם רוצים שתיראה תקופת הElectives שלהם. כ"א מחוייב לקחת קורסי בחירה שבין 96-140 סשנים (כל Session הוא שעה ו-20 דקות) וזה נתן לאנשים את האופציה להחליט אם הם מעוניינים להשקיע עוד בלימודים או להוריד טיפה את העומס ולהתמקד בדברים אחרים כגון חיפוש עבודה או פרוייקטים אישיים. אני אישית לקחתי 99 סשנים, מה שנתן לי קצת מרווח נשימה גם לעשות ולראות את כל הדברים שלא הספקתי בחודשים שלפני.

    בעקרון ישנם קורסים של 5, 12, ו-20 סשנים כאשר הסשנים הקצרים הם בתחום ה Soft Skills ותמצאו שם קורסים כגון:

    Swim with the Press, Building Leader Networks, Leading Uncertainty, Create & Innovate, ו- Presentation Design.

    אני לא אכנס לכל הקורסים של ה -12 וה-20 סשנים אבל אני רק אומר שיש מגוון רחב מאוד של קורסי בחירה כאשר כל אחד יכול למצוא את הדברים המעניינים אותו יותר ולהתמקד בהם. ישנם עשרות קורסי בחירה בתחומי המימון, שיווק, אסטרטגיה, יזמות, טכנולוגיה, משאבי אנוש, תפעול, אנרגיה מתחדשת ועוד. אני התמקדתי בכל תחום היזמות ומימון חברות סטארט אפ, והקורסים שלקחתי היו בהתאם. מנקודת מבט של היום אני יכול להגיד שהקורסים שבחרתי ענו לי בדיוק על מה חיפשתי. ברור שתמיד אפשר להעמיס עוד אבל כל אחד צריך למצוא לעצמו את האיזון המתאים לו.

    בנוסף, ישנה את תכנית ה- Venture Lab. למי שמתקבל לתכנית זו, מדובר בתכנית השוות משקל ל-32 סשנים. למי שלא התקבל או שלא היה מעוניין בתכנית, יש אופציה חלופית והיא קורס ה Applied ent. Workshop, כאשר בקורס זה ישנם 20 סשנים.

    ההבדל בין שתי התכניות הוא שלתכנית ה Venture Lab נכנסים אלו אשר החלו כבר בפרוייקט היזמות שלהם בסמסטרים הראשונים ויש להם כבר תכנית עסקית ראשונית. למי שמעוניין, ניתן גם להצטרף לפרוייקטים קיימים ב Venture Lab אם המיומנויות שלכם עונות על מה שבעלי הפרוייקטים מחפשים. בכל מקרה חשוב לציין כי לא כל הפרוייקטים מתקבלים לתכנית. ישנה ועדה הבוחרת את הפרוייקטים המתקבלים, כאשר באופן הגיוני עיקר הפרוייקטים המתקבלים הם מתחום ההייטק והביוטק.

    האופציה השניה של ה Applied ent. Workshop מתאימה לכאלו שאין להם פרוייקטים שהתחילו בסמסטרים הקודמים אך מעוניינים להשתפשף יותר בהקמת מיזם, לכאלו שהפרוייקטים שלהם לא התקבלו ל Venture Lab או לכאלו שמעוניינים לפתח משהו חדש עליו הם חשבו במהלך השנה. אני השתייכתי לקבוצה השלישית. באתי עם רעיון משלי אבל בסוף מצאתי את עצמי חובר לבחור גרמני ושנינו עבדנו יחד על הרעיון שלו בתחום טיהור המים.

    מלבד התכניות הללו היית אופציה נוספת למי שרצה והיא לעשות Exchange בבתי ספר אחרים ברחבי העולם.

    ל- IE יש מגוון רחב מאוד של יותר מ- 40 תכניות חילופי סטודנטים בכל העולם. ישנה אפשרות לעשות תכנית קצרה של שבוע בין הסמסטרים הרביעי והחמישי, וישנה את האפשרות לעשות תכנית חילופי סטודנטים ארוכה לאורך כל הסמסטרים הרביעי והחמישי, כאשר הסטודנט נדרש לחזור לפני הבחינה(המצגת) המסכמת בשבועיים שלפני סיום הלימודים ב- IE.

    Career Fair במהלך הסמסטר הרביעי נערך כנס הקריירה ב IE בו לקחו חלק יותר מ- 110 חברות, מה שהפך כנס זה לאחד מכנסי הקריירה הגדולים באירופה! בכל יום במשך שבוע הגיעו חברות שונות מכל התעשיות האפשריות לכנס שנערך בקמפוס של IE. שמות מפוצצים כמו Pepsi, Nestle, P&G, Nike, Loreal, LG, Apple, PwC, Booz, Accenture ועוד רבים אחרים היוו מוקד משיכה לדוכנים שלהם והיו לא מעט אנשים שחיכו בתור כדי לקבל את ההזדמנות להציג את עצמם. באופן טבעי, היו גם לא מעט חברות ספרדיות מתחומים שונים שהציגו עצמן, אך כמעט כולן היו חברות גלובליות גדולות כאשר נציגיהן נתנו את האופציה לשלוח דרכם או דרך האתר של החברות קו"ח לתפקידים נוספים במדינות אחרות באירופה.

    לפני שהחל הכנס וכדי להכין את הסטודנטים ככל הניתן, IE העבירו לסטודנטים את חוברת הכנס, בה ניתן חומר רקע על כל אחת מהחברות וכן את רשימת הפוזיציות הפתוחות של כל חברה. מעבר לזה הכל כבר היה תלוי בסטודנט.

    לכנס הגיעו המון סטודנטים אך גם אנשים אחרים, פליטי המשבר הכלכלי ובוגרי MBA ממוסדות אחרים באירופה מהשנה האחרונה ומשנים קודמות. כל אלו יצרו היצע גדול שגרם לכך שהתחרות לא הייתה קלה. למרות כל זאת אני יודע כי בסופו של יום היו לא מעט אנשים שסידרו לעצמם ראיונות והיו גם כאלו שמצאו עבודות באותן חברות וכיום עובדים ברחבי אירופה. אמנם מציאת עבודה אינה קלה ומדובר בפרוייקט כשלעצמו אשר לוקח זמן, אך משיחות עם בוגרים מבתי ספר שונים הרושם שקיבלתי היה שניתן להתעודד בכך שהמצב לפני שנה היה הרבה יותר גרוע ושהשיפור מורגש הן במספר החברות המחפשות והן במספר הפוזיציות הפתוחות בכל חברה.

    בכל מה שקשור לקריירה, ל- IE יש את ה- Career Management Center) CMC) שמשמש מעין חברת השמה פרטית של האוניברסיטה ושולח מדי שבוע אימיילים עם משרות בהתאם להגדרות החיפוש אותן סיכם הסטודנט יחד עם הרפרנטית. יש לציין שאין להסתמך רק על השמה זו וכי מומלץ בחום כי כל אחד יהיה אקטיבי ויחפש משרות גם בעצמו.

    בבלוג הבא אדבר על סיום הלימודים ועל החיים שאחרי ה- MBA.

    דבר נוסף – לאחר חיפושים אחריי ברשת יצרו איתי קשר לא מעט אנשים בקשר ללימודים ב-IE. בכדי להקל על החיפושים אני מצרף כאן את האימייל האישי שלי לכל שאלה– [email protected]

    בנוסף, אני שוב ממליץ לכולם להרשם לקבוצה שלנו בפייסבוק (לינק בבלוג הקודם) בכדי להישאר מעודכנים ולשאול שאלות אנשים נוספים. כמו כן, בקרוב נערוך מפגש בין בוגרים לבין סטודנטים פוטנציאליים אז למי שמעוניין אני ממליץ להישאר בהאזנה.

    ודבר אחרון, עוד לא יצא לי להגיד מזל טוב לחבר'ה שהתקבלו לאחרונה: ליעד, דיוויד, מיכל, אלירן, שי, שירלי, מרינה וגיא. בהצלחה לכולם!!!!

    ביי בינתיים,

    שי.

    Shai2008
    חבר
    מספר הפוסטים: 12

    To: All


    שלום לכולם,

    רק רציתי לעדכן שביום א', ה-10/3/2013 בשעה 18:30 ייערך כנס של IE במלון דן, ברח' הירקון 99, ת"א.

    מדובר בהזדמנות מצוינת למעוניינים בMBA מבית ספר מוביל בחו"ל להכיר את IE מקרוב יותר. זוהי הזדמנות טובה לשמוע על תכניות הלימוד של IE ולשאול שאלות את הנציגים ואת הבוגרים. גם אני אהיה שם ואשמח לענות על כל שאלה.

    בנוסף – אני שמח מאוד להכריז על הקמתו של האתר הישראלי ל- IE.
    אנו הבוגרים, שבזמן חיפוש מידע אחר תכנית לימוד ובתי הספר העברנו שעות רבות מול המחשב בשיטוטים באינטרנט, מבינים עד כמה חשוב לרכז הכל במקום אחד ועוד יותר מזה – לתת את האופציה לסטודנט ה"אבוד" לשמוע ממקור ראשון מצד הבוגרים על החוויות שלהם ולשאול את הבוגרים הרלוונטיים שאלות יותר ממוקדות.

    בתוך האתר תמצאו לא רק מידע רב על IE אלא גם תוכלו להציץ בתמהיל הבוגרים הישראלים של בית הספר וליצור קשר ישירות עם בוגר שהגיע מתחום דומה לשלכם או שייתכן והיה במצב משפחתי דומה לשלכם בזמן לימודיו בבית הספר (למשל – עם ילדים) ושיכול לפתור לכם סוגיות פתוחות.
    אנו ממשיכים לשפר את האתר ללא הפסקה ונשמח גם לקבל משוב מכם.

    להלן הלינק לאתר –
    http://www.ie-il.com

    נפגש בכנס,

    שי.

מוצגות 6 תגובות – 1 עד 6 (מתוך 6 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.