Home פורומים הפורומים Forum: תהליך הקבלה ויזה בארה’’ב (ויזת F, ויזת J ועוד)

מוצגות 50 תגובות – 1 עד 50 (מתוך 182 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • m_shahar
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    קיבלתי שאלות רבות לגבי הנושא של הויזות ונראה לי שיש בהחלט מקום לפורום נפרד בנושא.

    להלן מה שאני יודע על נושאי הויזות לסטודנטים זרים ב-MBA:

    ויזת F – ברירת המחדל לסטודנטים בארה"ב (למעשה ויזת F-1).

    הויזה מקנה רשיון עבודה לשנה לאחר התואר (נקרא OPT)

    בני/בנות הזוג מקבלים ויזת F2 שאינה מאפשרת עבודה או לימודים.

    רבים מבני הזוג שנמצאים על ויזת F2 בוחרים ללמוד בעצמם, לקבל ויזת F1 ולאחר מכן להתחיל לעבוד בעזרת הOPT ולקוות שימצאו ספונסר. מאחר ותוכנית הלימודים של הMBA אורכת שנתיים, התוכניות שבוחרים בני הזוג הן בדר"כ לימודי תעודה וכדומה.

    ויזת J – ויזה שנועדה במקור לחילופי סטונדטים או להתמחות. על מנת לקבל את הויזה הנ"ל יש צורך לספק מכתב מחברה שלכאורה ממנת לסטונדט את לימודי ה-MBA

    הויזה מקנה אישור עבודה לשנה וחצי לאחר התואר.

    לבני/בנות הזוג יש אפשרות להגיש בקשה לקבלת אישור עבודה (הבקשה כמעט תמיד מתקבלת אך לוקחת מספר שבועות).

    אני אישית נמצא על ויזת F-1, אבל בדיעבד נראה לי שהייתי הולך על ויזת J ׁ(במידה והייתי מוצא חברה ש"תממן" אותי – למיטב הבנתי אפילו חברות משפחתיות יכולות לכתוב את המכתב).

    סטודנטים שיש להם ויזת J – אני בטוח שהח'ברה פה יעריכו את זה אם תוסיפו עוד פרטים…

    בהצלחה לכולם,

    שחר

    m_shahar
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: m_shahar


    עוד מספר נקודות לטובת ויזת J (שוב, למיטב ידיעתי – אני לא עו"ד בנושאי הגירה):

    1) מאחר ואין שום קשר בין הגורמים שנותנים את ההלוואה לצורך הלימודים לבין הגורמים המנפיקים את הויזה – אין שום מגבלה לקחת את מלוא ההלוואה גם אם אתם על ויזת J.

    2)תקופת רשיון העבודה של הויזות מתחילה מיד לאחר סיום הלימודים, אולם ויזת H1B,ויזת העבודה הסטנדרטית בארה"ב, נכנסת לתוקף רק באוקטובר. המשמעות היא שיש פער של מספר חודשים (יוני עד אוקטובר) בין סיום התקופה שבה מותר לעבוד עם ויזת F1 לבין תחילת התקופה שבה מותר לעבוד עם ויזת H1B. כתוצאה מכך רבים מהסטודנטים מגישים בקשה לויזת H1B (דרך החברה שתעסיק אותם לאחר התואר) כבר במהלך הלימודים (כך שהויזה תכנס לתוקף רק לאחר מספר חודשי עבודה על הOPT של F1).

    החסרונות העיקריים :א) ויזת H1B מוגבלת למספר שנים (נדמה לי 6) וכך מאבדים שנה מהויזה. ב) תחת אישור העבודה של ויזת F1 לא צריך לשלם מיסי מדינה, תחת H1B צריך. בחלק מהמקומות (למשל ניויורק) מסי המדינה הם בערך 10% – סכום לא מבוטל.

    עוד מידע בנושא יתקבל בברכה…

    :)

    jgalore
    חבר
    מספר הפוסטים: 15

    To: m_shahar


    תיקון לגבי מסי מדינה (לאחרונה עברתי מויזת F1 ל H1B):

    גם בעלי ויזת F1 משלמים מסי מדינה. מה שלא משלמים זה SOCIAL SECURITY ו MEDICARE – גם זה לא מבוטל, אבל זה לא גבוה כמו מסי מדינה.

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: All


    אני חוקר את הנושא כבר למעלה משנה, כי גם אני וגם אשתי נוסעים ללימודים (היא לפוסט-דוק, אני ל-MBA). ויזת J עדיפה בגדול, והנה כמה תוספות:

    1. ההבדל בין הוויזות רלבנטי בעיקר לסטודנטים הנשואים, אשר מגיעים עם בן/בת-זוג. אם אתם רווקים, אז בכלל אל תטריחו את עצמכם בנושא הזה – ההבדלים זניחים לחלוטין.

    2. לגבי סטודנטים נשואים, יש כמה הבדלים מהותיים, כאשר המהותי שביניהם הוא שבן-הזוג של סטודנט שמקבל ויזת J1 יכול לעבוד או ללמוד עם הוויזה הזו, כולל לימודים בתוכנית מלאה! (בן-הזוג מקבל ויזת J2), בעוד סטודנט שהוא בן-זוג של ויזת F1 (מקבל ויזת F2) לא יכול לעבוד, וגם לא יכול ללמוד בתוכנית לימודים מלאה על הוויזה הזו (רק כל מיני קורסים, העשרה וכדומה).

    3. עוד הבדל משמעותי הוא ה-SSN, או במלים אחרות – סושיאל סקיוריטי נאמבר, שבלי זה כמעט אי אפשר לזוז בארה"ב. זה הבסיס לבניית היסטוריית אשראי, לקבלת כרטיסי אשראי, ועוד ועוד. מי שמתכנן לחיות כמה שנים בארה"ב, יגלה שכמעט אי אפשר לעשות כלום בלי זה (מבחינה פיננסית), והחיים מאוד קשים. ויזת J2 יכול להוציא SSN, מייד לאחר שקיבל רישיון עבודה (פרוצדורה שאורכת כ-3 חודשים, נקראת EAD, ובסיומה מקבלים את אישור העבודה). לפיכך, אותו J2 יכול להתחיל לבנות היסטוריית אשראי, וכן הלאה. בן-זוג על F2 לא יכול לעשות זאת, ולא זכאי לקבל SSN.

    4. כמו שאמרו, כדי לקבל ויזת J צריך שיהיה איזשהו גוף שמתחייב לממן חלק מעלות ה-MBA של הסטודנט. שימו לב למלים המודגשות – זה לא סתם. מתחייב, קרי הוא נדרש לספק מכתב התחייבות לאוניברסיטה (אבל ממש לא בודקים אחר כך, אם הוא אכן מממן בפועל; חלק מהעלות – אני יודע על אנשים שקיבלו ויזת J על סמך התחייבות למימון חצי תוכנית, ויכול להיות שאפילו שליש מספיק – לא חייבים התחייבות למימון מלא).

    זה ממש על קצה המזלג. אם יש לכם שאלות ספציפיות, אשמח לעזור (כמו שאמרתי, כבר עשיתי דוקטורט על הנושא הזה בשנה האחרונה…). למי שלא מכיר, מקור מידע מצוין (למעשה, הטוב ביותר בארץ), לכל הסטודנטים שנוסעים ללימודים בארה"ב, הוא פורום "עוברים לארה"ב" בתפוז – פורום מספר 456. הנושאים הללו של מעבר, בירוקרטיה, חיי היום-יום, ויזות ועוד, עולים שם כמעט ברמה יומית, ויש שם מאגר ענק של מאמרים, שאלות ותשובות, ועוד. אתם מוזמנים לבקר.

    בהצלחה לכולנו,

    אילן

    shimonh
    חבר
    מספר הפוסטים: 159

    To: ilanvag


    תודה אילן.

    אני חושב שיש 2 חסרונות ל-J:

    1. הביטוח הרפואי של ביה"ס לא מכסה J (כלומר כנראה שבת הזוג והילדים לא יוכלו להנות מהתנאים המועדפים של תוכנית הביטוח הרפואית שמוצעת לבני המשפחה).

    2. אי אפשר להמשיך למסלול של גרין קארד.

    אני לא בטוח (ואשמח אם מישהו שמבין יאשש או יפריך את זה).

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: shimonh


    היי שמעון, בנוגע לחסרונות שכתבת:

    1. אין לי מושג על איזה בי"ס אתה מדבר, ולמה הביטוח לא מכסה. אין שום הבדל מבחינת הביטוח (לפחות לא אמור להיות, למיטב ידיעתי) בין J לבין F. אני כן יכול לומר לך שיש בתי ספר שהפסיקו להציע ביטוח לכל המשפחה, בגלל התייקרות עלויות הביטוח; אבל לזה אין שום קשר לסוג הוויזה, ולשאלה האם הסטודנט נמצא על F או על J.

    2. נכון, אבל זה בדיוק אותו דבר גם לוויזת F. למעשה, גם ויזת J וגם ויזת F הן במסלול שנקרא "מסלול ללא הגירה"; כחלק מתנאי הוויזה, כל סטודנט שמבקש את הוויזות הללו צריך להוכיח קשרים חזקים לישראל, וכן שבסוף התוכנית הוא מתכוון לחזור לישראל. אם מישהו מצהיר בריאיון בשגרירות לקבלת ויזה, על כך שהוא שוקל הגירה, ו/או שהוא מתכוון לאחר התוכנית להישאר כמה שנים ולעבוד בארה"ב – זו אחת הדרכים הבטוחות לכך שהבקשה לוויזה תידחה!

    בעיקרון, ויזות במסלול הגירה אלו ויזות כגון H1B או ויזות L לסוגיהן השונים. בדרך כלל עוברים מ-F או מ-J אליהן (למעשה, עוברים ל-H1B; זה לא מציאותי/אפשרי לעבור לוויזת L לאחר MBA, כי אלו ויזות למעבר בין סניפים של חברה בינלאומית). יש אפשרות תיאורטית גם לעבור מוויזת F או J ישירות לגרין קארד, אולם מדובר בהליך מאוד נדיר ומסורבל, וצריך שיהיה גורם כלשהו שירצה אותך (למשל, סתם לדוגמה, מרצה שנמצא בשבתון או בפוסט-דוק על ויזת J, האוניברסיטה שהוא נמצא בה רוצה להעסיק אותו, ומוכנה להתחייב להליך של GC).

    מקווה שזה עונה לשאלות שלך.

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: gets


    למה אתה מתכוון כשאתה כותב "אנשים שהגישו פעם בקשה לגרין קארד" ? אני לא שואל סתם – המינוחים המדויקים פה הם בעלי משמעות קריטית.

    מה שאתה כותב הוא נכון, עבור מי שהגיש בפועל את מסמכי ההגירה, ובגלל סיבה כלשהי לא השלים את התהליך. אדם שכזה נחשב למי שביצע ניסיון הגירה (ובזה כלול גם ניסיון של בני משפחה בארה"ב להגיש עבורך בקשה לגרין קארד, באמצעות הליך של איחוד משפחות).

    לעומת זאת, אם "הגשת בקשה לגרין קארד" מתייחס, לדוגמה, להשתתפות בהגרלת הגרין קארד (ללא זכייה, כך שלא הוגשו מסמכי הגירה בפועל) – אזי זה לא נחשב לניסיון הגירה, וזה לא נחשב כהגשת בקשה לגרין קארד.

    ולכן אני שואל – מה בדיוק הגישו עבורך, ומהי הסיטואציה המדויקת?

    gets
    חבר
    מספר הפוסטים: 67

    To: ilanvag



    אילן,

    תודה רבה על התגובה המהירה.

    במקרה שלי שני הדברים שהזכרת הינם נכונים. גם השתתפתי בעבר בהגרלה וגם קרובים שלי הגישו בקשה לאיחוד משפחות ואני עדיין בתור לקבלת גרין קארד. כנראה שיש לי עוד לפחות 3 שנים לחכות, ומעולם לא הונפק עבורי מספר.
    כל העניין נראה מאד מוזר, כי לא היתה שום בעיה לחדש ויזת תייר. אז למה שתהיה בעיה לקבל ויזת סטודנט?
    אני מכיר אישית מקרה כאשר אנשים קיבלו אישור להיכנס לארה"ב והונפק עבורם מספר גרין קארד, אך הם בחרו להישאר בארץ ופיספסו את הדדליין לכניסה. כתוצאה מכך חסמו להם את הכניסה לארה"ב עם ויזת תייר, ולקח להם מעל שנה לחדש את הויזה. האם מדובר רק על מקרים כאלה שמספר הגרין קארד הונפק?
    הודה לך על כל מידע נוסף. כמו כן, האם תוכל להגיד על איזה מקורות מבוססת תשובתך?


    תודה,
    gets

    gets
    חבר
    מספר הפוסטים: 67

    To: ilanvag




    אילן,

    תודה רבה על העזרה!
    וכמובן שאתה צודק לגבי חידוש הויזה, התכוונתי לויזה חדשה :)

    gets

    mb3
    חבר
    מספר הפוסטים: 39

    To: All


    שלום לכולם,

    שמעתי טענה כי עדיף לקנות כרטיס הלוך ושוב לארה"ב כאשר נכנסים על הויזה J או F (לא משנה). לפי הטענה אם לא יהיה כרטיס הלוך ושוב הנ"ל יכול להקשות או למנוע את הכניסה לארה"ב.

    מיותר לציין כי כרטיס פתוח לשנה הוא יקר יותר (בדר"כ) מכרטיס חד כיווני ובכלל לא בטוח שהטיסה חזרה תנוצל (מה עוד שתמיד קיים ספק אם לאחר ביקור בארץ יכניסו אותך מחדש).

    אשמח לתגובות מבוססות בנושא.

    תודה,

    משה.

    Slovo
    חבר
    מספר הפוסטים: 96

    To: All


    בכל הכניסות והיציאות שלי מארה"ב עד כה אף אחד לא ביקש ממני לראות את הכרטיס חזרה. שמדובר בויזת סטודנט (כל אחת מאלו) ברור שאתה נשאר לפרק זמן ממושך.

    לגבי הטיסה חזרה – גם מזה אין מה לדאוג, כי יש לך שליטה על תאריך החזרה, ואין כל בעיה להזיז אותו (אנחנועשינו זאת מפה). לפעמים משלמים קנס, כמעט תמיד רק מההזזה השניה, ואין סיבה להזיז כל כך הרבה (האמריקאים, בניגוד לישראלים, נותנים לך לו"ז מסודר של כל שנת הלימודים, קל לתכנן קדימה).

    בקיצור, הסר דאגה, אין באמת חשש מאף אחת מהאופציות.

    סלובו

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: mb3


    אין שום בעיה לקנות כרטיס חד כיווני, כל עוד אכן אתה על ויזת J או F.

    בנוסף, תתפלא לשמוע שכשאני ערכתי בירור בשבועות האחרונים (וכבר הזמנתי כרטיסים), אז בכל החברות שבדקתי, ללא יוצא מן הכלל (והיו כמה וכמה כאלה), מחירו של כרטיס חד-כיווני היה הרבה יותר יקר מאשר מחירו של כרטיס פתוח לשנה.

    למה זה? לא יודע, אבל סוכנת הנסיעות שלי אמרה לי שזה סטנדרטי, וככה זה עובד (ורק לצורך הווידוא, בדקתי עם עוד שני סוכני נסיעות, וגם שם התקבלה אותה תוצאה).

    לגבי הכנסה מחדש לאחר ביקור בארץ – כל עוד לא ביצעת איזשהן עבירות בארה"ב, אז למה שלא יכניסו אותך? אני מכיר אנשים שהגיעו פעם-פעמיים בכל שנה לביקור בארץ (במהלך התואר), ומעולם לא הייתה להם שום בעיה להיכנס בחזרה. ויזת לימודים היא לא בדיוק כמו ויזת תייר – הסיכוי שלא יכניסו אותך, לאחר שקיבלת ויזה, הוא קטן בהרבה, עד כמה שאני מבין.

    mb3
    חבר
    מספר הפוסטים: 39

    To: All


    תודה לכולם על התשובות.

    נושא נוסף שהייתי שמח לקבל עליו מידע מתייחס לתהליך הוצאת הויזה ובעיקר לדרכים בהן אפשר להוכיח לקונסול שבכוונתי לחזור לאחר סיום לימודי.

    כאשר פניתי לשגרירות חזרו אלי עם תשובה לא ברורה שאומרת כי אין צורך לספק מסמכי בעלות דירה וכד' אך לא הסבירו מה הן הדרכים הוולידיות להוכיח את הכוונה הנ"ל.

    מיותר לציין כי בכל החומר הרשמי שנשלח אלי מהאוניברסיטה מצויין במפורש כי יש לספק מסמכים.

    דרך אגב – האם אפשר לספק את המסמכים בעברית?

    תודה מראש,

    Slovo
    חבר
    מספר הפוסטים: 96

    To: All


    הי משה,

    הראיון שלי בשגרירות היה קצר מאוד, (חמש דקות), והנושאים הללו לא הוזכרו כלל. לי אין דירה ולא עבודה לחזור אליה, אבל בכל זאת לא היו שום בעיות.

    דברים שכן כדאי לעשות –
    1. דירה – במידה ויש לך דירה פה חשוב לציין את זה, ולהביא מסמכים, יכול רק לעזור (לדעתי חשוב שיהיו באנגלית). מסמכים יכולים להיות שטר בעלות על הדירה, נסח טאבו או כל דבר שכזה.
    2. מילואים – במידה ואתה עושה מילואים בארץ – אפשר לציין גם את זה, וכמה זה חשוב לך לחזור לעשות את זה. מכתב מהיחידה גם יכול לעזור.
    3. משפחה – אפשר לציין שכל המשפחה שלך (במידה ונכון, כמובן) חיה בארץ, וחשוב לך לחזור לפה ולגדל את המשפחה פה.
    4. עבודה – במידה וכן יש עבודה שמחכה לך, כדאי להנפיק מסמך כלשהו שמציין את זה.

    שוב, לנו לא היו כל בעיות והשאלות אפילו לא צצו, אבל תמיד עדיף להיות מוכן.

    סלובו

    Or.R
    חבר
    מספר הפוסטים: 45

    To: Slovo


    "אנו מצטערים להודיעך": תוך שעות ספורות התמלאה מכסת הבקשות ל"אשרות היי-טק" לארה"ב ל-2008; כ-90 אלף בקשות יוחזרו לשולחיהן
    רק 65 אלף יזכו באשרת H-1B המיוחלת * האשרות מקנות לבעליהן היתר שהיה ועבודה בארה"ב לשלוש שנים, עם אפשרות הארכה עד לשש שנים * יש כבר הטוענים שישראל לא עשתה דיה כדי לפתור את הבעיה

    מתוך גלובס
    http://www.globes.co.il/serve/globes/docview.asp?did=1000199579

    עכשיו עולה השאלה, איך מחזירים מאה אלף דולר עם המשכורות בארץ



    smiley
    חבר
    מספר הפוסטים: 51

    To: ilanvag


    הי וכל הכבוד על העזרה בפורום.

    שאלה לגבי הנפקת ויזה לבת הזוג:האם יש חשיבות לעובדה שאנו עדיין לא נשואים כאשר אנו ניגשים להוציא ויזה? האם מספיק להביא תעודת רישום לנישואין (שיערכו בעוד מספר חודשים)?

    המון תודה

    lt
    חבר
    מספר הפוסטים: 9

    To: All


    הי אילן,

    כל הכבוד על ההודעות בפורום. רציתי לשאול אותך (ולכ אחד אחר שיודע), איך משפיעה עבודה באוניברסיטה, למשל בתור עוזר הוראה על כמות החודשים שמותר לעבוד אחרי התואר.
    אמרו לי שאם עובדים תוך כדי התואר זה מתקזז מהזמן שמותר אחרי. האם יש שוני בין F ו-J מהבחינה הזו?

    תודה,

    בועז

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: Or.R


    אור,

    המכסה של 65,000 ויזות, שנגמרה תוך יום אחד (הוגשו 150,000 בקשות ביום הראשון) מיועדת לעובדי היי-טק ולעוד מקצועות המגיעים לארה"ב (בעיקר סינים והודים), וגם לסטודנטים זרים שסיימו תואר ראשון בארה"ב.

    בכל הקשור לבוגרי תארים מתקדמים (תואר שני ומעלה) – עבור אלה קיימת מכסה נפרדת לגמרי של 20,000 ויזות מסוג H1B, ונראה לי שזה די והותר…

    ראה לדוגמה:

    http://edition.cnn.com/2007/TECH/biztech/04/04/tech.visas.ap/index.html

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: smiley


    היי סמיילי,

    עניתי למייל שלך, תתקשר אליי.

    בכל אופן, התשובה הפשוטה לשאלה שלך, ולטובת כל האחרים שקוראים פה את הפורום – אין שום אפשרות להוציא ויזת "נתמך" לבן-הזוג של הסטודנט (כלומר ויזת F2 או J2) אם אתם לא נשואים. רישום לנישואין לא מספיק, כיוון שזה עדיין לא אומר בהכרח שיבואו נישואין אחרי זה (ואני חס וחלילה לא מרמז לשום דבר, אלא רק מציין שכבר היו דברים מעולם).

    מה שהשגרירות דורשת זה נישואין רשמיים, אשר מוכרים על-ידי מוסדות המדינה. לכן, אלו יכולים להיות נישואין ברבנות, או נישואין אזרחיים בחו"ל אשר מוכרים בישראל. נישואין אזרחיים/רפורמיים בישראל לא יוכרו על-ידי השגרירות, כיוון שאלה לא נחשבים נישואין במדינת ישראל.

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: lt


    בועז – אני לא יודע לענות לך. נסה לבדוק זאת עם האוניברסיטה שלך, הם בטוח ידעו לענות על זה (במיוחד המשרד המטפל בסטודנטים בינלאומיים).

    Or.R
    חבר
    מספר הפוסטים: 45

    To: ilanvag


    בתגובה הזו כלול מידע משפטי, אני לא עורך דין במקצועי ולא מדובר פה ביעוץ כזה או אחר.

    כל העניין הזה של ויזות העבודה בארה"ב מהווה, לפחות בשבילי, שיקול בין לימודים בארה"ב מול קנדה או אירופה (ארוסתי בעלת ארחות שוודית). בימים האחרונים הייתי בטלפון מול קרובי משפחה בארה"ב כדי שיבדקו מה בדיוק אפשר לעשות וכדי לסנן את ה-"HYPE" שקיים בנושא.

    העניין נבדק גם מול עו"ד שמתמחה בהגירה שסייע עוד לפני קצת יותר מ-20 שנה לדוד שלי לקבל אישורי עבודה אחרי MBA בארה"ב.

    קודם כל, הH1-B היא אופציה "נכה" למדי וכדאי להימנע ממנה ככל האפשר. האופציה המועדפת היא EB-1 או EB-2. בימי הבועה העליזים המכסה על הH1-B עמדה על 195,000 אשרות ולא הייתה בעייה מיוחדת עם זה. היום המכסה היא 65,000 וכל עוד הרפובליקנים בשלטון זה לא ישתנה ויתכן שאפילו יצומצם. הלובי של החברות שזקוקות במיוחד לעובדים דרך ה- H1-B הם חברות התלויות בהון אנושי מתחום הטכנולוגיה והלובי של החברות האלו פועל באופן מסורתי אצל הדמוקרטים והוא חסר השפעה, באופן יחסי, אצל הרפובליקנים. המדינות התלויות בתעשיית ההי-טק שולחות ממילא נציגים דמוקרטים לסנאט ואלו ממילא רוצים לשנות את המכסה.
    הבעיה עם "המכסה הנוספת" לבוגרי תארים מתקדמים בארצות הברית שעומדת על 20,000 היא שתחת מכסה זו נכללים גם בוגרי תואר שני במשפטים, תארי הנדסה, MFE, MSM, MSCF, ריפוי בעיסוק ועוד רבים וטובים… מכסה זו נגמרה יום לאחר המכסה הרגילה.

    עכשיו לפיתרון דרך תהליך ה EB.
    בניגוד ל H1-B שהיא אשרת עבודה זמנית תהליך הEB-1/2 מסתיים בגרין קארד ואין שום מכסות. גם במסלול זה יש צורף ב"ספונסר" אבל מדובר בתהליך ארוך יותר, בערך שנתיים, ויקר הרבה יותר מאחר ובד"כ צריך להפעיל עורכי דין כדי שיוכלו לנסח את כל ההצהרות הנדרשות מהמעסיק והמועסק ולכן הבעיה בתהליך זה היא שצריך להתביית על מעסיק מוקדם מאוד והאופציה העדיפה היא לסגור עם המעסיק שאצלו עשיתם את ההתמחות וכך ניתן יהיה להריץ את הניירת מוקדם.
    כדי להיות זכאים לEB-2 שהוא תהליך קל יותר מהEB-1 צריך לעמוד בדרישות הללו
    color=#800080 http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/menuitem.5af9bb95919f35e66f614176543f6d1a/?vgnextoid=3460194d3e88d010VgnVCM10000048f3d6a1RCRD&vgnextchannel=91919c7755cb9010VgnVCM10000045f3d6a1RCRD

    אם יש לכם תואר ראשון שקשור לתחום שאתם רוצים לעבוד בו וגם 5 שנות עבודה ניתן להגיש את הבקשה כבר בזמן הלימודים לתואר שני, אם לא מגישים את זה מיד עם סיום התואר. את העבודה ישר אחרי סיום התואר אתם עושים על בסיס אשרת OPT (Optional Practical Training) שמאפשרת לכל מי שיש לו אשרת סטודנט F1 לעבוד במשך 12 חודשים לאחר התואר.
    כאשר התהליך מסתיים מקבלים גרין קארד ולא אשרת עבודה זמנית ל3+3 שנים שבה אתה נתון לחסדי המעסיק.
    הבעיה הגדולה ביותר H1-B מעבר למכסה היא שאם אתם מפוטרים או מתפטרים יש לכם 30 יום למצוא ספונסר אחר ואם אתם לא מוצאים אחד כזה האשרה פגה וצריך להתחיל את כל התהליך מחדש.

    כל מה שקשור לקבלת גרין קארד או אזרחות דרך "איחוד משפחות" הוא היום צרה צרורה גדולה ורק אם ההורים שלך, האחים שלך או הילדים שלך (מעל גיל 21) הם בעלי אזרחות אמריקאית, רק אז יש לך סיכוי בתהליך "איחוד משפחות". גם להתחתן אם אמריקאית זה לא ממש פיתרון כי לקוח לפחות שנתיים עד שמקבלים גרין קארד ואפשר להתחיל לעבוד.


    מה שהרבה חברותMulti-national עושות אם מתפקשש הליך הB1H והם מאוד רוצות אותך זה להעסיק אותך תחת אחת מהשלוחות שלהם באזורים שבהם אין שום בעיה לקבל אשרת עבודה (כמו אוסטרליה) ואז לבצע "העברת עובד פנים חברתית" או Relocation. הבעיה היא שאם הם לא מנסים לסדר לך אשרה נורמאלית יהיה לך קשה מאוד לעבור לחברה אחרת – הם יודעים את ובגלל זה השיטה הזו הופכת יותר ויותר פופולרית.


    למרות כל הסיפור הזה, מציאת עבודה בארה"ב אחרי MBA לסטודנט זר אינה בעייתית במיוחד כל עוד המצב הכלכלי בארה"ב הוא טוב. אם תוך שנתיים הם נכנסים למיתון אז המאמץ שחברה תעשה כדי להעסיק סטודנט זר, כל עוד לא מדובר באיזה עילוי יוצא דופן, יהיה מינימלי. חייבים לשקול השלכות של מיתון ואם תביטו ובעקום התשואות של האג"ח הפדרלי תראו שאנחנו נמצאים תחת מצב של inverted yield curve. כלומר, השוק צופה מיתון בין השנתים לחמש השנים הקרובות.
    color=#800080 http://money.cnn.com/markets/bondcenter/index.html

    מאחר ומדובר ב MBA והכוונה היא להתקדם בעולם העסקי אז ברור שיש שבMBA כמו בעולם העסקים אין תשואה ללא סיכון והמפתח להצלחה הוא ניהול סיכונים נכון. לפי דעתי אסור להיכנס לתהליך עסקי מבלי להבין מה התשואה האפשרית, לאיזה סיכונים התשואות חשופות וכיצד ניתן לנהל את הסיכונים שהתהליך חשוף אליו.

    התמונה האוטופית שמוצגת על ידי אנשים רבים יכולה להטעות ואף להוליך שולל לא מעט אנשים. ההנחה שברגע שרגלך תעבור את המשקוף הדלת בכניסה להרצאה הראשונה יזנקו עליך מגייסים של מקיניזי, ביין, או גולדמן ויתעלמו לחלוטין מכל הבירוקרטיה שכרוכה בהעסקת סטודנט זר אינה מחוברת למציאות.


    למרות הקשיים הבירוקרטיים אני באופן אישי בחרתי להמשיך בתהליך לכיוון לימודי MBA בארה"ב, לי ברור שאין תשואה ללא סיכון ואני מבציעה בחירה מודעת להתמודד עם הסיכונים. אבל אני חושב שכל אחד חייב לבדוק בשביל עצמו מהם הסיכונים הצפויים כתוצאה מנטילת התחיבויות כספיות משמעותיות, מציאת/אי מציאת עבודה וכמובן מהם התשואות שיכולות לנבוע מיציאה ל"מסע" שכזה.

    Beethoven
    חבר
    מספר הפוסטים: 9

    To: ilanvag, All


    הי אילן,

    כתבת פה בפורום לפני כמה זמן שכדי לקבל ויזה J צריך להביא מכתב מחברה המראה שהחברה ממנת לך לפחות חצי מה- MBA.
    יש לך מושג האם הכוונה לחצי משכר הלימוד בלבד (חצי מ- 80,000$) או שהכוונה לחצי מכל עלות ה- MBA (חצי מ- 140,000$).

    תודה,
    B

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: Beethoven


    לא חושב שכתבתי שצריך מימון של לפחות חצי מה-MBA, ואם כתבתי את זה אז זו הייתה רק דוגמה. אני לא חושב שיש סכום מוגדר שזה צריך להיות, אבל ממה ששמעתי מאנשים, זה צריך להיות סכום משמעותי (כלומר לא נראה לי סביר שמימון של 1000$ יספיק…, בעוד מימון של 20K$ בשנה בהחלט יספיק; אני לא יודע איפה עובר הגבול, ואם קיים איזשהו גבול מוגדר).

    הדוגמאות שאני מכיר, ושעבדו, הן בהיקף של שליש או חצי משכר הלימוד (בפירוש לא מהעלות הכוללת, אלא רק מה-tuition).

    Beethoven
    חבר
    מספר הפוסטים: 9

    To: ilanvag


    אילן,

    עוד שאלה קטנה:

    יש לך מושג האם צריך להחזיק ויזת תייר כתנאי להוצאת ויזת J?

    המון תודה על כל המידע שאתה חולק איתנו, אני מקווה שאתה ממשיך לענות על שאלות גם מבוסטון…

    B

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: Beethoven


    לא, ממש אין צורך בוויזת תייר. באף ויזה שאני מכיר, אין תנאי שצריך להחזיק בוויזה אחרת/קודמת.

    לגבי בוסטון – גם אני מקווה להמשיך להיות פעיל משם.

    linatgo
    חבר
    מספר הפוסטים: 11

    To: All


    Hello,

    I wanted to know if someone here has a good immigration lawyer that helped him in the visa process.

    I am mostly interested in J visa.

    Thank you very much in advance.

    Linat

    linatgo
    חבר
    מספר הפוסטים: 11

    To: All


    Hello,

    understood that if I am on J-1 visa I will have some problems working afterwards in the US.

    According to the US embassy I have Two-Year Foreign Residence Requirement.
    Meaning that I can not be issued immigrant visas (greencards), temporary worker or intra-company transfree visas until I have resided and been physically present in the country of nationality or last residence for at least two years after I have finished the exchange visitor program.

    What does this actually mean?
    How people with J-1 visa able to work after graduation?
    Thank you very much in advance.
    Linat
    Slovo
    חבר
    מספר הפוסטים: 96

    הי רינת,

    להמשך שיחתנו, המידע בנושא הויזה נמצא ב
    אתר שגרירות ארהב בתל אביב

    הקטע הרלוונטי לגבי החזרה לארץ המקור לשנתיים –

    Two-Year Foreign Residence Requirement

    Restrictions apply to some former J-1 visa holders who seek to receive certain other visa categories or greencards. Former exchange visitors may not be issued immigrant visas (greencards), fiancé(e) (K),temporary worker (H), or intra-company transferee (L) visas until they have resided and been physically present in the country of nationality or last residence for at least two years after they have finished the exchange visitor program if one or more of the following conditions applies:

    * The program was financed in whole or in part, directly or indirectly, by an agency of the United States government or by the country of exchange visitor's nationality or last residence; or
    * The exchange visitor was a national or resident of a country which the Secretary of State has designated as clearly requiring the services of persons engaged in the field of specialized knowledge or skills in which the alien was engaged during the exchange visitor program; or
    * The exchange visitor was a physician who entered the United States to receive medical education or training (except those who participated in a program involving exclusively teaching research or consultation).

    For information on obtaining a waiver of the J Visa Two-Year Foreign Residence Requirement, please follow this link. The consular officer will usually inform you if you are subject to the “Two Year Rule” when you apply for your visa. The words “Bearer Is Subject” will also appear on your visa when it is issued.

    – סעיף הראשון – ההגדרה היא רק לאלו שמקבלים מלגה חלקית או מלאה מארגון ממשלתי (ישראלי או בארה"ב).
    – ישראל לא מוגדרת בתור אחת במדינות בסעיף השני (אלו שבהן חייבים תמיד לחזור לשנתיים).
    – הסעיף השלישי הוא רק לתלמידי רפואה.

    בהצלחה,
    טל

    shimonh
    חבר
    מספר הפוסטים: 159

    To: ilanvag


    בלוג אשרות עבודה ושהייה לארה"ב: http://cafe.themarker.com/view.php?u=17948 של ליעם שוורץ (מומחה באשרות לארה"ב).

    הפוסט האחרון מעודד?

    color=#800080 הקלות באופק עבור תעשיית ההיי טק

    color=#8000800 תגובות יום חמישי, 19/4/07, 11:29

    התפתחות מעוררת תקווה עבור עובדי ההי-טק. לאחר המכה שקיבלו חברות הטכנולוגיה בתחילת אפריל, כאשר מכסת אשרות העבודה השנתית color=#800080 הסתיימה תוך שעות ספורות, העלה הסנאט האמריקאי הצעת חוק שאמורה להקל על מכסת האשרות לאנשי היי טק כבר בשנת 2007.

    ההצעה הנקראת "חוק הסיוע לעובדי ההיי טק 2007", תוסיף לאלתר 50,000 אשרות היי טק (H-1B), למנהלים ולעובדים בעלי ידע ייחודי בשנה הנוכחית. בנוסף לכך ב-2008, המכסה תעלה ל- 195,000 אשרות, זאת לעומת 65,000 כיום. המכסה תחזור למספר המקורי של 65,000 אשרות משנת 2009 ואילך.

    הגבלת המכסה מעוררת מחאה גם בתוך ארה"ב. הביקוש למכסה המצומצמת עלה בצורה דרמטית בשנה זו ולמעשה פגע במשאב חיוני של תעשיית ההיי טק הישראלית, הנלחמת על שווקים אמריקאיים מול מתחרים מכל העולם.

    יש להניח שהצעת הסנאט באה לאזן, לפחות באופן זמני, בין הביקוש להיצע ולהרגיע את קולות המחאה הנשמעים בנושא.

    בהצעה ישנה גם בשורה טובה לבעלי תואר שני ומעלה במדעים, טכנולוגיה, הנדסה או מתמטיקה בכך שבתנאים מסוימים יוכלו לקבל אשרת עבודה ללא כפיפות למכסה השנתית ובנוסף תעניק הטבות לבעלי תואר מתקדם בתחומים אלה בקבלת גרין קארד.

    עוד בנושא בקהילת רילוקיישן.

    Slovo
    חבר
    מספר הפוסטים: 96

    To: All


    אכן, זה לא מקום טוב.

    mb3
    חבר
    מספר הפוסטים: 39

    To: ilanvag


    הי אילן,

    מניסיונך,

    כמה זמן לוקח לקבל ויזה (F או J) מהרגע שמהסמכים מגיעים מחו"ל (I20 או DS-2019)?

    איזה מסמכים הם בקשו להביא לשגרירות?

    האם מתורגמים לאנגלית?

    תודה,

    משה.

    rocksrabbit
    חבר
    מספר הפוסטים: 70

    To: mb3


    היי

    אחרי שקיבלת את המסמך, אתה צריך לשלם את ה Sevis fee בדואר(בלאגן שלם) ואז לחכות לקבלת ה I901 בחזרה (אני שילמתי עוד 30$ כדי לקבל חזרה ב UPS בגלל השביתה בדואר).

    אח"כ לקבוע תור לשגרירות ולהביא איתך את כל המסמכולוגיה ששלחת בשביל ה I20.

    יש לי תור לראיון ב 03/05/2007 אז אם אתה רוצה תדבר איתי אחריו ואני אגיד לך אם עשו בעיות או לא.

    054-6228414

    איציק

    mb3
    חבר
    מספר הפוסטים: 39

    To: rocksrabbit


    הי,

    תודה על התשובה.

    כמה זמן לקח לקבוע ראיון (מרגע שאתה מזמין עד לראיון עצמו).

    כמה זמן לוקח לקבל את המסמך לאחר התשלום בדואר?

    אני פשוט קצת "לחוץ" כי עדיין לא קבלתי את ה – DS2019 (מקביל ל – I20 למי שמוציא J).

    תודה,

    משה.

    rocksrabbit
    חבר
    מספר הפוסטים: 70

    To: mb3


    טוב תהיה רגוע זה תהליך ארוך אבל השלבים זזים מהר…

    1. מרגע שהצלחת להסביר בדואר מה זה סביס פי והם הבינו מה אתה רוצה, אתה משלם ואם שילמת 130$(עוד שלושים למשלוח מהיר) אז תקבל חזרה את האישור תוך שלושה ימים.

    2. אתה יכול להוציא ויזה רק 120 יום לפני(במקרה של F) התאריך על ה I20. במקרה שלנו 120 יום יעברו בשבוע הקרוב ככה שזה כבר לא בעיה.

    3. לקבוע תאריך לראיון, תלוי בתקופה: בדצמבר יכלתי לקבוע רק חודשיים קדימה, היום יש מלא תורים ופוטנציאלית יכולתי גם בשבוע הבא, חיכיתי בגלל נושא ה 120 יום. עלות לקבוע פגישה: 12$ PIN + 100$ על הראיון(ה 12 אונליין ה 100 בדואר).

    איציק

    אם אתה צריך עוד משהו 0546228414

    mb3
    חבר
    מספר הפוסטים: 39

    To: rocksrabbit


    רב תדות על ההסבר.

    נהיה בקשר לשמוע על המשך ההתקדמות,

    משה.

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: rocksrabbit, mb3


    לשלם SEVIS בדואר? ממש אין צורך, אלא אם נהנים לעמוד בתור.

    מרגע קבלת הטפסים (DS-2019 או I-20) נכנסים לאתר של SEVIS ומשלמים דרך האינטרנט. מקבלים קבלה און-ליין, מדפיסים אותה ומביאים את זה לשגרירות בתור הוכחת תשלום; אין שום צורך לחכות עד שתגיע הקבלה הרשמית מהם, הקבלה מהאינטרנט מספיקה בהחלט.

    ברגע שיש את הטפסים, אפשר במקביל כבר להיכנס לאתר השגרירות ולקבוע תור לריאיון/ויזה. זהו תור נפרד מהתורים המפורסמים לויזת תייר (שאורכים כחודשיים, למי שלא מעודכן); אצלנו (נכון ללפני כחודש) היו ימים פנויים כבר באותו שבוע; מאחרים שמעתי שחיכו מכסימום 7-10 ימים.

    מה שצריך להביא לריאיון:

    1. טופס DS-2019 או I-20, בהתאם לסוג הוויזה.

    2. קבלה על תשלום SEVIS.

    3. קבלה על תשלום של 100$ בדואר, לשגרירות האמריקנית, עבור ויזה (זה לא בדיוק צמוד לדולר, נדמה לי שכיום עדיין משלמים 430 שקל). שימו לב שזהו תשלום נפרד מתשלום ה-SEVIS; את ה100$ של ה-SEVIS משלם רק הסטודנט; לעומת זאת, את האגרה הזו משלם כל מי שמבקש ויזה, כלומר הסטודנט ובני משפחתו שנוסעים איתו וצריכים לקבל ויזות נספח (לדוגמה: אם נוסע סטודנט על F1, עם אישה וילד שצריכים לקבל F2, אז הם צריכים לשלם 3 פעמים את האגרה הזו; את הטפסים מקבלים בדואר. בנוסף, הסטודנט עצמו ישלם גם אגרת SEVIS בסך 100$).

    4. כל הטפסים והדברים הרגילים שצריך בשביל ויזה, ואשר מפורטים באתר השגרירות האמריקנית (DS-156 לכולם, DS-157 בשביל גברים, DS-158 לכולם, תמונות פספורט וכדומה).

    5. עדויות אשר מלמדות על קשר חזק לישראל, ועל כוונה לחזור ארצה בסוף הלימודים. זהו הסעיף הבעייתי, שכן ברור שמי שנוסע לשנתיים-שלוש יתקשה להראות מקום עבודה קבוע בארץ, או שהוא סטודנט במהלך לימודיו לתואר בישראל (שני הדברים שעוזרים לקבל ויזת תייר). בעיקרון, תאלתרו כיד הדימיון הטובה. הם בדרך כלל מסתפקים בהצהרה שאתם מתכוונים לחזור, אבל אם אפשר גם להראות שכל המשפחה שלכם פה בישראל, ו/או שיש לכם (אולי) דירה או נכס אחר בארץ, וכן הלאה – גם יכול לעזור.

    תבדקו אותי שלא שכחתי כלום, זה הכל מהזיכרון כרגע (יש צ'ק ליסט מפורט באתר השגרירות, ובדר"כ גם האוניברסיטה שולחת רשימה מדויקת של טפסים שיש להביא).

    בשורה התחתונה, הם בדרך כלל לא עושים בעיות למי שהתקבלו על-ידי אוניברסיטאות מהשורה הראשונה. כשהמראיינת ראתה את טפסי DS-2019 של ירדן (אשתי), היא רק הפטירה בהשתאות ובהערכה משהו בסגנון:

    Wow, post-doc at Harvard. Congratulations

    ובזה הסתיים הריאיון. לא ביקשה לראות שום מסמך אחר (ודווקא היו לנו הרבה…). שמעתי על עוד רבים שנסעו ללימודים באוניברסיטאות כאלה, ועברו ריאיון די קליל. הם כנראה סומכים על האוניברסיטאות, שאם עברנו את מסלול המכשולים שלהן, והן קיבלו אותנו, אז אנחנו כנראה "בסדר"…

    לסיכום, מרגע קבלת הטפסים מהאוניברסיטה, אתם יכולים להיות עם ויזות ביד בתוך שבועיים (כולל הזמן שלוקח לשגרירות להחזיר לכם את הדרכונים עם הוויזה).

    אילן

    rocksrabbit
    חבר
    מספר הפוסטים: 70

    To: ilanvag


    תודה אילן

    איפה היית כשאני רצתי מסניף לסניף….

    איך נפלתי!!! ;-))

    אני אעביר את המידע לשאר האנשים שהתקבלו איתי תודה רבה!!!

    mb3
    חבר
    מספר הפוסטים: 39

    To: ilanvag


    הי אילן,

    תודה על התשובה המפורטת.

    לגבי המסמכים שסיפקת (מעבר לאלו שהם מבקשים למלא), האם הם היו מתורגמים (הכוונה לתרגום של בעלות על דירה וכד')?

    שאלה נוספת לכל חברי הפורום, האם למשהוא יש נסיון בהוצאת ויזה לתינוק? אשתי תלד ב"ה במאי ולכן את הויזות נוציא בהתחלה ללא התינוק ורק לאחר הלידה (כאשר יהיה לו שם ותאריך לידה) אפשר להתחיל בתהליך.

    אשמח למידע מבעלי ניסיון בנושא.

    בברכה,

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: mb3


    תרגום טפסים: אין צורך, אפשר להביא את כל המסמכים הנלווים בעברית, יש שם אנשים שמדברים עברית שוטפת, ואין עם זה שום בעיה (מכסימום תחכה לחלון של דוברי העברית, אם לא כולם מדברים עברית).

    תינוק: אצלנו התינוקת כבר בת שנה וחצי עוד מעט, כך שזו סיטואציה מעט שונה משלך. בעיקרון, אתה זה שיוזם את מספר הוויזות שתקבל (לבני המשפחה), לפי הטפסים שהאוניברסיטה שולחת לך, ושאותם אתה ממלא. בנוסף, אתה צריך לשלוח לאוניברסיטה את מספרי הדרכונים, כדי שהם יוכלו למלא אותם ולכלול אותם בטפסים ששולחים לכם (DS-2019 או I-20).

    לכן, הצעד הראשון, לאחר שיוצאים מבית החולים ולתינוק יש שם, זה לצלם אותו ולגשת למשרד הפנים, להוצאת דרכון. ברגע שיש דרכון, תמלא רק אז את הטפסים לאוניברסיטה, ותשלח הכל במרוכז (או במלים אחרות, תעכב הכל אצלך כרגע, ותסביר לאוניברסיטה; אתה יכול ליצור קשר עם האוניברסיטה ולבקש מהם הנחיות – הם בוודאי יוכלו להנחות אותך טוב ממני).

    ההמלצה שלי – אין שום טעם שתגיע פעמיים לשגרירות, וגם אין טעם שהאוניברסיטה תפצל את משלוח הטפסים. בקש מהאוניברסיטה שיחכו קצת עד הלידה, ותשלח לך את כל הטפסים במרוכז, כולל של התינוק (תסביר להם את המצב, ותעכב אצלך את הטפסים שאתה צריך לשלוח להם, ושבהם אתה מבקש את הוויזות). יש לך מספיק זמן, וגם אם הטפסים יגיעו לאוניברסיטה בתחילת יוני, הם יכולים להיות אצלך בחזרה באמצע יוני; ומכיוון שכל התהליך בארץ לוקח לא-יותר משבועיים-שלושה, הוויזות יוכלו להיות אצלך בסוף יוני או תחילת יולי, וזה גם ישאיר לך מרווח ביטחון של כמה שבועות.

    אגב תינוק – בדוק עם טיפת חלב בארץ לגבי חיסונים, ודאג לקבל מהם רישום מדויק של כל החיסונים שהתינוק מקבל בארץ עד הטיסה (כולל החיסונים הניתנים בבית החולים, מייד עם הלידה). אתם תצטרכו להשלים חיסונים בארה"ב, וגם תצטרכו להראות מה הוא כבר קיבל, אם תרצו בהמשך לרשום אותו למעון. אם אתה צריך עוד פרטים, צור אתי קשר במייל, ל-ilanvag בג'ימייל.

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: All


    משהו חשוב לגבי רישיון נהיגה בארה"ב, ותעריפי ביטוח

    לא ממש קשור ל-ת'רד הזה של ויזות, אבל פתאום חשבתי על כך שאולי לא כולם מכירים את הנושא הזה, אז כדאי לכתוב על זה כמה מלים (וזהו המקום שנראה הכי מתאים).

    תעריפי הביטוח בארה"ב, לנהגים, הולכים לפי ותק הנהג ו"איכותו" (כלומר כמות התאונות בה הוא היה מעורב). מי שירצה לנהוג בארה"ב עם הרישיון הישראלי, יגלה שגם ברכישת רכב וגם בשכירות, הוא משלם דמי ביטוח מטורפים, שיכולים להגיע לאלפי דולרים בשנה – פי כמה יותר מאשר לנהג אמריקני. לפיכך, מומלץ תמיד להוציא רישיון נהיגה אמריקני, כדי שיהיה לנהוג איתו (וחוץ מזה, רישיון הנהיגה האמריקני משמש בתור תעודת זיהוי).

    איפה הקאטש? כאשר אתם מוציאים רישיון נהיגה בארה"ב, אז גם אם יש לכם ותק של 20 שנה על הכביש (כמו אצלי… קרוב לוודאי זקן ה-MBA'ים השנה…), אתם עדיין נחשבים ל"נהג חדש" מבחינת חברות הביטוח בארה"ב, כי הן לא מכירות אתכם, ואין להן מושג מי אתם.

    בשביל להתגבר על המכשלה הזו, צריך 2 דברים:

    1. מתקשרים למטה הארצי של המשטרה (בירושלים), מבקשים את מחלקת התנועה, ומבקשים מהם לשלוח את דו"ח ההרשעות שלכם ישירות לקונסוליה הישראלית, בעיר בה תהיו; שימו לב שאי אפשר לקבל את המסמך הזה ישירות ליד בארץ – הוא נשלח לקונסוליה; אני לא יודע אם אתם מקבלים את זה שם, או שזה יועבר לחברת הביטוח בה תבחרו. כמובן שזה יכול להיות בעייתי אם יש לכם הרשעות בדו"ח, אבל אם העבר התעבורתי שלכם נקי, אז זה יעזור מאוד בהפחתה דראסטית של תעריפי הביטוח.

    2. מבקשים מחברת הביטוח הישראלית, בה אתם מבוטחים, מסמך המעיד על כך שלא היו לכם תביעות בשנים האחרונות (בהנחה שאכן לא היו לכם תביעות…). החברות נוהגות לשלוח מסמך כזה בעברית, עבור 3 השנים האחרונות, אבל אפשר לקבל את זה גם באנגלית (נג'סו לסוכן הביטוח שלכם…).

    שני אלה יעזרו להפחית את המחיר שתשלמו עבור ביטוח נהיגה בארה"ב. שימו לב שלא תמיד זה יעזור – זה תלוי במדינה ובחברת הביטוח. יש מדינות בהן שני אלה יסייעו בהפחתה דראסטית בתעריפים, ויש מדינות בהן זה בכלל לא משחק תפקיד. אתם יכולים לנסות לבדוק עם סטודנטים שכבר לומדים, כדי לדעת מה המצב היכן שתהיו.

    rocksrabbit
    חבר
    מספר הפוסטים: 70

    To: ilanvag


    עוד שאלה אחת שאף אחד לא מצליח לענות לי עליה.

    בהנחיות של השגרירות כתוב שצריך דרכון בתוקף עד חצי שנה אחרי תאריך היציאה מארה"ב. על ה I20 שלי כתוב תאריך עזיבה משוער 04/2009. הדרכון שלי תקף עד 07/2009 האם אני צריך להאריך את הדרכון למרות שיש עליו עוד יותר משנתיים?

    מה היה תוקף הדרכון שלך כשניגשת לשגרירות?

    תודה, איציק

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: rocksrabbit


    מה שכתוב באתר של השגרירות זה המשפט הבא: a current passport valid for at least six months after your entry to the United States (ההדגשה שלי).

    זה מופיע פה: http://telaviv.usembassy.gov/consular/niv/FMhome.aspx, תחת הכותרת Required Documents for F-1 and M-1 Students, בפסקה הראשונה (אותו דבר בדיוק גם לגבי ויזות J).

    כלומר, אין לך שום בעיה עם הדרכון הנוכחי, כי תוקפו הוא הרבה מעבר ל-6 חודשים מהמועד בו תיכנס לארה"ב. מה שכן, מכיוון שהדרכון יפוג בזמן הלימודים, תצטרך להאריך אותו או לקבל חדש דרך השגרירות בארה"ב. בהארכה אין בעיה, פשוט שמים חותמת. אם אי אפשר להאריך (נדמה לי שדרכון אפשר להאריך רק עד 10 שנים מיום הוצאתו לראשונה), אז פשוט תקבל דרכון חדש, ותזכיר להם לשלוח לך גם את הדרכון הישן בחזרה, זה שבו נמצאת הוויזה. מפה והלאה פשוט תסתובב עם 2 הדרכונים – זה שבתוקף, והישן שבו יש את הוויזה (מה שחשוב זה שהוויזה בתוקף; זה לא משנה אם הדרכון בו היא נמצאת הוא עצמו בתוקף או לא).

    מקווה שזה עזר.

    epony
    חבר
    מספר הפוסטים: 785

    To: ilanvag, rocksrabbit


    מצד שני, ללכת למשרד הפנים להאריך דרכון (במקרה שאפשר להאריך ולא צריך להנפיק חדש) זה סיפור די פשוט, כך שאולי עדיף לטפל בזה כבר עכשיו…

    השיטה שלי היא להגיע למשרד הפנים 5-10 דקות לפני הפסקת הצהריים – ככה עדיין מקבלים אותך, אבל כבר מתחילים להריץ אנשים כי אחרת זה על חשבון ההפסקה שלהם

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: epony


    אז זהו – שזה לא בדיוק סיפור פשוט.

    במשרד הפנים לא יאריכו לך את הדרכון, אם נשאר לו עוד שנתיים תוקף, כי זה לא הגיוני לפי הקריטריונים שלהם. בשביל דבר שכזה צריך להגיש בקשה מיוחדת, לקבל אישור, וכולי… סתם בלאגן ללא כל טעם.

    rocksrabbit
    חבר
    מספר הפוסטים: 70

    To: ilanvag


    תודה רבה

    אני אלך על השיטה של להאריך כשהוא יסתיים. במקרה הגרוע אני אסתובב עם שני דרכונים…

    תודה

    איציק

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: All


    לכל החברים מבוסטון –

    היה כיף לראות את כולם אתמול בערב בתל-אביב. להתראות בבוסטון.

    אילן

    orrach
    חבר
    מספר הפוסטים: 18

    To: ilanvag


    אני מבין שכדי לקבל ויזה J צריך חברה שתודיע שהיא מוכנה לממן את הלימודים שלך.

    אם אבא שלי שהוא עצמאי וחקלאי בעל אמצעים מתחייב לממן שיעור ניכר מהלימודים, האם זה מבטיח ויזה J?

    תודה

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: orrach


    כמו שאני מבין את הדרישות האמריקניות, יש צורך בספונסרשיפ "אמיתי". כסף שניתן על-ידי המשפחה לא נחשב ככזה.

    ndh
    חבר
    מספר הפוסטים: 26

    To: ilanvag


    שלום לכולם,

    האם משהו יודע כמה זמן לוקח מרגע שמגיעים עם ויזת ג'י ומגישים את הבקשה לאשרת עבודה ועד שמקבלים כזו בפועל? האם זה עניין של שבועות או חודשים?

    תודה

    ניסן

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: ndh


    מהרגע שמגישים את מסמכי ה-EAD (בקשה לאישור עבודה), ועד שמקבלים אותם, זה זמן ממוצע של 3 חודשים. יכול להיות קצת פחות, יכול להיות קצת יותר, אבל זה מה ששמעתי מהרבה אנשים שקיבלו.

    קח בחשבון שלאחר קבלת אישור העבודה, צריך גם להגיש בקשה ולהוציא SSN, שגם זה לוקח קצת זמן (אולי אפשר להתחיל לעבוד, אבל לא תוכל לקבל משכורת עד שתציג SSN למעסיק).

מוצגות 50 תגובות – 1 עד 50 (מתוך 182 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.