Home פורומים הפורומים Forum: תהליך הקבלה עדכוני Top MBA מאתר ארינגו

מוצגות 50 תגובות – 951 עד 1,000 (מתוך 1,023 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    סטנפורד וקולומביה פרסמו דדליינס ל-2017
    סטנפורד וקולומביה פרסמו דדליינס לתוכניות ה-MBA שמתחילות ב-2017:
    סטנפורד:
    סיבוב 1 – 21.9.2016
    סיבוב 2 – 10.1.2017
    סיבוב 3 – 5.4.2017
    קולומביה:
    דדליין לתוכנית שמתחילה בינואר 2017 – 5.10.2016
    דדליין לתוכנית שמתחילה באוגוסט 2017 – סיבוב מוקדם (ED) – 5.10.2016
    דדליין סופי לתוכנית שמתחילה באוגוסט 2017 – 12.4.2017
    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    ברכות!!

    לקוח ארינגו נוסף התקבל להרוורד!

    לקוח ארינגו נוסף התקבל ל-INSEAD

    לקוח ארינגו נוסף התקבל לקורנל

    לקוח ארינגו נוסף התקבל ל-IESE

    לקוח ארינגו נוסף התקבל ל-IE

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    ברכות!!

    לקוח ארינגו התקבל לאוקספורד


    מחזיקים אצבעות!

    לקוחות ארינגו זומנו לראיונות ב-USC, בבסון וג'ורג'טאון

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131

    Rotman info session in Tel Aviv

    We would like to invite you to join Professor Brian Silverman
    and some of current Rotman students for cocktails and hors d'oeuvres on
    May 21, 2016 at 8pm. This is a great opportunity to learn about the
    Rotman MBA, the city of Toronto, and studying in Canada.

    Location: Beit Habad, Rehov Rav Aluf David Elazar 22, Sarona Market, Tel Aviv

    Registration here

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131

    הרוורד פרסמו את נושא החיבור ותאריכי ההרשמה ל-2017

    הרוורד פרסמו את נושא החיבור ותאריכי ההרשמה לתוכנית ה-MBA שמתחילה ב-2017:

    נושא החיבור:

    As we review your application, what more would you like us
    to know as we consider your candidacy for the Harvard Business School
    MBA Program?

    תאריכי ההרשמה:

    סיבוב 1 – 7.9.2016

    סיבוב 2 – 4.1.17

    סיבוב 3 – 3.4.17

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131

    MBA Fair – כנס בהשתתפות האוניברסיטאות הטובות בעולם

    חולמים על לימודי MBA באחת האוניברסיטאות הטובות בעולם? רוצים לשמוע עוד על דרישות הקבלה?

    הנכם מוזמנים לכנס ה-MBA השנתי שיתקיים במלון דן פנורמה בתל אביב ב-7.7.2016

    • בואו לפגוש את נציגי ועדות הקבלה ובוגרים מתוכניות ה-MBA המובילות בעולם
    • בואו ללמוד על תהליך הקבלה, מבחני הקבלה, מלגות, תוכניות מיוחדות ועוד
    • השתתפו בפאנל של חברי ועדות הקבלה כדי ללמוד מה צריך כדי להתקבל לתוכנית MBA מובילה

    הבטיחו את מקומכם בהקדם – מספר המקומות מוגבל.

    לחצו כאן להרשמה לכנס

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    MIT Sloan on the Road presentation in Tel Aviv

    Join admissions representatives, local alumni, and current
    students at our upcoming MIT Sloan on the Road presentation in Tel Aviv.
    Alumni will share their experiences through a panel discussion,
    admissions will provide application tips, and a short networking
    reception will follow providing time to ask questions one-on-one.

    When: Sunday, May 29, 2016 at 07:00 PM until 09:00 PM
    Schedule:

    7:00 PM – 7:15 PM Registration
    7:15 PM – 8:15 PM Admissions Presentation & Alumni Panel
    8:15 PM – 9:00 PM Networking Reception

    Where: The Diaghilev LIVE ART Boutique Hotel, 56 Mazeh Street, Tel Aviv

    Register: https://applymitsloan.mit.edu/register/SOTRTelAvivMay292016

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    ברכות!!

    לקוח ארינגו התקבל לסטנפורד

    לקוח ארינגו התקבל ל-INSEAD

    לקוח ארינגו התקבל לשיקגו

    לקוח ארינגו התקבל ל-NYU

    שני לקוחות ארינגו התקבלו לברקלי

    שלושה לקוחות ארינגו התקבלו לקלוג

    לקוח ארינגו התקבל ל-LBS

    לקוח ארינגו התקבל לטאק

    לקוח ארינגו התקבל לייל

    לקוח ארינגו התקבל ל-UCLA

    לקוח ארינגו התקבל לקיימברידג' עם מלגה של 5000 ליש"ט

    לקוח ארינגו התקבל ל-USC

    לקוח ארינגו התקבל לג'ורג'טאון


    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    Stanford MBA Program Information Session in Tel Aviv

    Get an overview of the Stanford MBA Program by an
    admissions officer, and then hear the inside perspective from local
    alumni. You will also learn about the admission process, and have plenty
    of time to get your questions answered. After you register, we will
    send you some information to review prior to the event.

    When: July 10, 2016, 17:30-19:30 & 20:00-22:00

    Where: Innovation Endeavors Offices, Mitcham HaTachana (Old Train Station), Bldg. #5, Neve Tzedek, Tel Aviv

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    תכנית מלגות ייחודית למועמדי ארינגו – IE Business School

    חברת ARINGO שמחה להכריז על תכנית מלגות ייחודית למועמדי ARINGO עם IE Business School בספרד. מדי שנה יחולקו עד 3 מלגות למועמדי ARINGO, בשווי כולל של 49,000 יורו.

    תכנית ה-MBA של IE היא בין המובילות בעולם, ומדורגת במקום ה-12 בעולם ע"פ הדירוג הגלובלי של ה'פייננשל טיימס' שפורסם בתחילת השנה. תחומי ההתמחות של התוכנית הם יזמות, טכנולוגיה וניהול בינ"ל.

    כ-92% מבוגרי התוכנית מוצאים עבודה עד 3 חודשים לאחר סיום התואר, ומרוויחים שכר ממוצע של כ-160,000 דולר בשנה.

    הקמפוס
    של IE ממוקם במדריד, ותכנית ה-International MBA המואצת שלהם (13 חודשים)
    מתחילה ב-3 מועדים שונים בשנה: ספטמבר, ינואר, ואפריל. התוכנית ידועה באופי
    הבינ"ל שלה כאשר 90% מהסטודנטים מגיעים מחוץ לספרד והתוכנית מתנהלת
    באנגלית.

    בנוסף, IE מציעים מסלול עוקף GMAT ומאפשרים למועמדים שמעוניינים בכך לגשת למבחן קבלה של IE במקום הGMAT- ללא כל הכנה מוקדמת.

    לפרטים נוספים צור קשר כאן: http://aringo.co.il/mba-process-registration/

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    Yale MBA – Tel Aviv Summer Social

    Summer Socials are small casual gatherings hosted by
    current Yale SOM students during their summer internships. Enjoy this
    opportunity to connect and learn about the Yale SOM experience and
    community from students themselves.

    When: Wednesday, June 8, 2016 at 07:00 PM until 09:00 PM

    Where: Beer Garden, Rehov Reines St 2, Kikar Dizengoff, Tel Aviv

    Register: https://admissions.som.yale.edu/register/?id=907ced96-e67e-4885-81a3-29232615ad90

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    ברכות!!

    שני לקוחות ארינגו התקבלו ל-INSEAD

    לקוח ארינגו התקבל לאוקספורד עם מלגת Chevening

    לקוח ארינגו התקבל ל-IE

    לקוח ארינגו התקבל ל-RSM

    לקוח ארינגו התקבל ל-Rotman


    מחזיקים אצבעות!

    שני לקוחות ארינגו זומנו לראיון ב-INSEAD

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    קולומביה פרסמו שאלות חיבורים מעודכנות

    קולומביה פרסמו את שאלות החיבורים לתוכניות ה-MBA שמתחילות ב-2017:

    Applicants must complete one short answer question and three essays.

    Short Answer Question:
    What is your immediate post-MBA professional goal? (51 characters maximum)

    Examples of possible responses:
    “Work in business development for a media company.”
    “Join a strategy consulting firm.”
    “Launch a data-management start-up.”

    Essay 1:
    Through your resume and recommendations, we have a clear sense of your
    professional path to date. What are your career goals going forward, and
    how will the Columbia MBA help you achieve them? (100-750 words)

    Essay 2:
    Columbia Business School’s students participate in industry focused New
    York immersion seminars; in project based Master Classes; and in school
    year internships. Most importantly, our students are taught by a
    combination of distinguished research faculty and accomplished
    practitioners. How will you take advantage of being “at the very center
    of business”? (100-500 words)

    Essay 3:
    CBS Matters,
    a key element of the School’s culture, allows the people in your
    Cluster to learn more about you on a personal level. What will your
    Clustermates be pleasantly surprised to learn about you? (100-250 words)

    Optional Essay:
    An optional fourth essay will allow you to discuss any issues that do not fall within the purview of the required essays.

    Knight-Bagehot Fellows:
    Rather than answer Essay 1, current Knight-Bagehot Fellows
    applying to Columbia Business School should use the space allocated to
    the first essay (500 words) to complete the Wiegers Fellowship
    application essay.

    Wiegers Fellowship Essay Question:
    What are your career goals? How has the Knight-Bagehot Fellowship
    affected these goals? How will an MBA help you achieve these goals? (500
    words maximum)


    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    מישיגן פרסמו שאלות חיבורים מעודכנות

    מישיגן-רוס פרסמו שאלות חיבורים מעודכנות לתוכנית ה-MBA שמתחילה ב-2017:

    Complete both required essays:

    1. What are you most proud of outside of your professional life? How does it shape who you are today? (up to 400 words)

    2. What is your desired career path and why? (up to 250 words)

    Optional Statement:
    This section should only be used to convey information not addressed
    elsewhere in your application, for example, completion of supplemental
    coursework, employment gaps, academic issues, etc. Feel free to use
    bullet points where appropriate.

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    ברקלי פרסמו שאלות חיבורים מעודכנות

    ברקלי פרסמו שאלות חיבורים מעודכנות לתוכנית ה-MBA שמתחילה ב-2017:


    Required Essays

    Essay #1
    If you could choose one song that expresses who you are, what is it and why? (250 words maximum)
    Your song can be in any language, from any culture, and does not need
    to contain lyrics. The strongest responses will focus on answering why
    this song expresses who you are.

    Essay #2
    Please respond to one of the following prompts: (250 words maximum)
    – Describe an experience that has fundamentally changed the way you see the world and how it transformed you.
    – Describe a time when you were challenged by perspectives different from your own and how you responded.
    – Describe a difficult decision you have made and why it was challenging.

    In
    your response, clearly indicate to which prompt (1, 2, or 3) you are
    responding. We do not have a preference among the prompts and suggest
    that you select the one for which you can share a specific experience,
    professional or personal.

    Essay #3
    Tell
    us about your career plans. How have your past experiences prepared you
    to achieve these goals? How will Berkeley-Haas help you? (500 words
    maximum)

    You are encouraged to reflect on what
    it is you want to do after business school, including the types of
    roles, responsibilities, and organizations that are of interest. Through
    this essay we hope to learn about your professional journey to date and
    how an MBA will facilitate your success – broadly defined – in the
    future.

    Supplemental Information
    1. If you have not provided a letter of recommendation from your
    current supervisor, please explain. If not applicable, enter N/A.
    2.
    List, in order of importance, significant community and professional
    organizations and extracurricular activities in which you have been
    involved during or after university studies. Include the following
    information for each using the format below:
    – Name of organization or activity
    – Nature of organization or activity
    – Size of organization
    – Dates of involvement
    – Offices held
    – Average number of hours spent per month
    3. List full-time and part-time jobs held during undergraduate or
    graduate studies indicating the employer, job title, employment dates,
    location, and the number of hours worked per week for each position held
    prior to the completion of your degree.
    4. If you have ever been
    subject to academic discipline, placed on probation, suspended, or
    required to withdraw from any college or university, please explain. If
    not, please enter N/A (An affirmative response to this question does not
    automatically disqualify you from admission).

    Optional Essay
    Use this essay to share information that is not presented elsewhere in the application, for example:
    – Explanation of employment gaps or academic aberrations
    – Quantitative abilities
    – For re-applicants, improvements to your candidacy

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    LBS MBA Information Session in Tel Aviv

    LBS MBA Information Session in Tel Aviv for Prospective students
    When: Monday 11 July 2016, 19:00-21:00
    Where: Singtel innov8 office, Rothschild 3, floor 17, Tel Aviv

    Register: https://www.london.edu/news-and-events/events/calendar/mba-information-session-tel-aviv?eventfor=Prospective+students&fromdate=2016&frommonth=06&toyear=2016&tomonth=08&eventregion=Middle+East#.V1mH_yH3PiW

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    Wharton Summer Coffee Chat in Tel Aviv

    In
    the coming weeks current MBA students will be returning home and have
    arranged informal meet-and-greets to share their experiences at Wharton
    and life in Philadelphia with interested prospective students.

    When: Monday, June 20, 17:00-18:00

    Register: https://mba.wharton.upenn.edu/event/summer-coffee-chat-tel-aviv-israel/


    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    שני דברים שכדאי להתחיל מוקדם

    מועמדים יקרים,

    תזכורת קצרה לגבי שני דברים שקשורים לתהליך הקבלה ושכדאי להתחיל מוקדם:

    TOEFL

    רוב תכניות ה- MBA דורשות מהמועמדים לעבור את מבחן ה- TOEFL קודם להגשת האפליקיישן.

    המקומות הזמינים למבחן ה- TOEFL בישראל הם בד"כ די מצומצמים.

    בכל שנה מועמדים ישראליים מתאכזבים כאשר הם מגלים כי כל המקומות תפוסים.
    מועמדים אלה ניצבים אז בפני הבחירה לטוס לחו"ל על מנת לקחת את ה- TOEFL
    במקום אחר, או לדחות את הגשת האפליקיישן לסיבוב מאוחר יותר.

    זה לא צריך לקרות לך!
    שמור לך מקום לבחינת ה- TOEFL מוקדם ככל האפשר.

    על מנת לוודא האם התוכניות שאתה מתעניין בהם דורשות לעבור את בחינת ה- TOEFL ו/או מאפשרות תחליפים לבחינה (כגון מבחן ה-IELTS ) ראה https://aringo.co.il/top-mba-programs/ (לחץ על שם התכנית וראה את הפרק "דרישות מיוחדות" למטה).
    ניתן לשמור מקום למבחן ה-TOEFL כאן: http://www.ets.org/bin/getprogram.cgi?test=toefl.

    גליונות ציונים ודיפלומה

    לתכניות ה- MBA השונות יש דרישות שונות בנוגע לגליונות הציונים ו/או הדיפלומה שעל המועמד להגיש.

    למשל:

    • יש תוכניות שדורשות שגליונות הציונים המקוריים יגיעו אליהם בדואר עד לשעת הדדליין
    • יש תוכניות שמבקשות לצרף תרגום רשמי מגופים ספציפיים
    • יש תכניות שדורשות שהמסמכים ממוסד הלימודים יכילו מידע מיוחד (כמו למשל הדירוג של המועמד בקרב חברי כיתתו)
    • ועוד…

    בכל שנה ישנם מועמדים שמגלים את הדרישות המיוחדות של התכניות אליהן הם פונים בשלב מאוחר, שלא מאפשר להם להגיש את המסמכים בזמן.

    נהג בחכמה! בדוק זמן רב מראש באתר התוכנית את הדרישות של התכניות בהן אתה מתעניין בנוגע לגליונות הציונים והדיפלומה.
    כך תוכל לפנות בזמן אל המוסדות בהם למדת, לבקש את המסמכים המתאימים ולשלוח
    אותם אל האוניברסיטאות אליהן אתה מגיש בלי לחץ של הרגע האחרון.

    מאחלים לך תהליך מוצלח ורגוע,

    צוות ארינגו

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    HBS Information Session in Tel Aviv

    This event is designed for prospective applicants to learn
    more about the MBA program at Harvard Business School. The event will
    include an admissions presentation and the opportunity to ask questions
    to alumni. A reception will follow the presentation. Check-in for the
    event will begin at 6:00 PM.

    When: Monday, July 11, 2016 at 06:30 PM until 08:30 PM

    Where: Hilton Tel Aviv, Ha-Yarkon St 205, Room: King Solomon C, Tel Aviv

    Register: https://apply.hbs.edu/register/outreachtelaviv16

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    NYU פרסמו דדליינס ושאלות חיבורים ל-2017

    NYU Stern פרסמו את הדדליינס ושאלות החיבורים המעודכנות לתוכנית ה-MBA שמתחילה ב-2017:


    סיבוב 1 – 15/10/2016

    סיבוב 2 – 15/11/2016

    סיבוב 3 – 15/1/2017

    סיבוב 4 – 15/3/2017

    Essay 1: Professional Aspirations
    (750 word maximum, double-spaced, 12-point font)

    – Why pursue an MBA (or dual degree) at this point in your life?
    – What actions have you taken to determine that Stern is the best fit for your MBA experience?
    – What do you see yourself doing professionally upon graduation?


    Essay 2: Personal Expression

    Please
    describe yourself to your MBA classmates. You may use almost any method
    to convey your message (e.g. words, illustrations). Feel free to be
    creative.

    Please note the following guidelines and restrictions:

    – Your submission becomes the property of NYU Stern and cannot be returned for any reason.
    – Written Submission: The essay should be 500 words maximum, double-spaced, 12-point font.
    – Video/Audio Submission: If you submit a video or audio file, it
    should be five minutes maximum, and the file should be uploaded to a
    video/audio hosting website. You must include the URL, along with a
    brief description of the video/audio piece, in a Word or PDF document
    with your online application. Do not mail a USB or DVD to our office.
    The Admissions Committee reserves the right to request an alternate
    essay if we are unable to view your submission.
    – Physical
    Submission: If you submit a physical piece for this essay (e.g.
    artwork), you must include a Word or PDF document with a photo and a
    brief description of your submission with your online application and
    note the following:
    * Do not submit anything perishable (e.g.
    food), or any item that has been worn (e.g. clothing).* Mailed
    materials must be postmarked by the application deadline date. Please
    follow our mail and labeling instructions.
    * Mailed packages are
    subject to the size restrictions below. Submissions that exceed the
    stated size restrictions will not be accepted for review by the
    Admissions Committee.


    Essay 3. Additional Information (optional)
    Please provide any additional information that you would like to bring
    to the attention of the Admissions Committee. This may include current
    or past gaps in employment, further explanation of your undergraduate
    record or self-reported academic transcript(s), plans to retake the
    GMAT, GRE, IELTS or TOEFL or any other relevant information.
    If you are a re-applicant from last year, please explain how your candidacy has improved since your last application.

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    שיקגו פרסמו שאלות חיבורים ל-2017

    שיקגו פרסמו את שאלות החיבורים המעודכנות לתוכנית ה-MBA שמתחילה ב-2017:

    View this collection of shared Booth moments. Choose the moment that best resonates with you and tell us why.

    Presentation/Essay Guidelines:
    – Choose the format that works for you. Want to illustrate your
    response visually? Submit a slide presentation. Like to express yourself
    with words? Write a traditional essay. Use the format that you feel
    best captures your response, the Admissions Committee has no preference.
    – Determine your own length. There is no prescribed minimum or maximum
    length. We trust that you will use your best judgment in determining
    how long your submission should be, but we recommend that you think
    strategically about how to best allocate the space.
    Technical Guidelines:
    – File Size: Maximum file size is 16 MB.
    – Accepted Upload Formats: Acceptable formats are PDF, Word, and
    PowerPoint. We strongly recommend converting your piece to a PDF file
    prior to submitting.
    – Multimedia Restrictions: We will be viewing
    your submission electronically and in full color, but all submissions
    will be converted to PDF files, so animation, video, music, etc. will
    not translate over.


    Optional Essay:
    Is there any additional information that you would like the Admissions
    Committee to know? If so, please address in an optional essay. (300 word
    maximum)


    Re-applicant Essay:
    Upon reflection, how has your perspective regarding your future,
    Chicago Booth, and/or getting an MBA changed since the time of your last
    application? (300 words maximum)

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    וורטון פרסמו חיבורים ודדליינס ל-2017

    וורטון פרסמו את שאלות החיבורים והדדליינס לתוכנית ה-MBA מתחילה ב-2017:

    סיבוב ראשון – 27/9/16

    סיבוב שני – 5/1/17

    סיבוב שלישי – 28/3/17

    This year’s application will require the completion of two mandatory essays.

    Essay 1: What do you hope to gain professionally from the Wharton MBA? (500 words)

    Essay
    2: Teamwork is at the core of the Wharton MBA experience with each
    student contributing unique elements to our collaborative culture. How
    will you contribute to the Wharton community? (400 words)

    By
    asking these two questions, effectively breaking apart and expanding on
    last year’s essay question, our hope is to give applicants ample space
    to more fully explain their aspirations, goals, and how Wharton fits
    into those. We want to be able to view applicants from both sides of
    their world – one where they are professionals developing skills and
    seeking career advancement, but also the personal growth side where they
    are seeking out enriching experiences to become better, stronger,
    wiser, and a more robust person.

    Take these two
    questions as an important opportunity to express who you are and what
    and who you want to be. It is important for us to know the real you and be able to envision you as part of the Wharton community.

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    Stanford MBA Program Information Session in Tel Aviv

    Get an overview of the Stanford MBA Program by an
    admissions officer, and then hear the inside perspective from local
    alumni. You will also learn about the admission process, and have plenty
    of time to get your questions answered. After you register, we will
    send you some information to review prior to the event.

    When: July 10, 2016, 17:30-19:30 / 20:00-22:00

    Where: Innovation Endeavors Offices, Mitcham HaTachana (Old Train Station), Bldg. #5, Neve Tzedek, Tel Aviv

    Register:
    https://www.tfaforms.com/419005?campaignid=70138000000eMKhAAM&tfa_6=70138000000eMKhAAM

    https://www.tfaforms.com/419005?campaignid=70138000000y9y5AAA&tfa_6=70138000000y9y5AAA

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    עליה בביקוש לבוגרי MBA בשוק העבודה העולמי
    כתבה שפורסמה באתר fortune.com
    מדווחת על סקר של GMAC לפיו הביקוש לבוגרי MBA בשוק העבודה נמצא בעליה.
    ע"פ הסקר, 88% מהחברות מתכננות לקבל לעבודה השנה בוגרי בתי ספר למנהל
    עסקים, זאת לעומת 80% בשנה שעברה.
    בחלוקה לפי סקטורים, מגלה הסקר כי
    86% מהחברות בתחום המוצרים והשירותים מתכננות להעסיק השנה בוגרי MBA, לעומת
    92% מהחברות בתחום היעוץ, 84% מהחברות בתחומי המימון והחשבונאות ואחוז
    דומה בתחום הטכנולוגיה.
    הסקר מגלה כי גם המשכורות נמצאות בעליה – 54%
    מהחברות מגדילות את השכר ההתחלתי לבוגרי MBA. חברות בארה"ב מתכננות להציע
    להם שכר חציוני של 105,000$ לעומת 100,000$ בשנה שעברה. לעומת בוגרי ה-MBA,
    שכרם של בוגרי תואר שני שאינו MBA יהיה מעט נמוך יותר – שכר התחלתי חציוני
    של כ-85,000$ לבוגרי תואר master’s in data analytics ו- master’s in
    marketing.
    הסקר של GMAC כלל מעל 2000 מעסיקים מרחבי העולם, וממצאיו
    משקפים את הגלובליזציה המואצת של עולם העסקים ושל שוק העבודה של בוגרי MBA.
    כשליש מהחברות שמתכננות להעסיק יותר בוגרי MBA השנה מתכננות לשלוח אותם
    לעבוד במדינה אחרת.
    הסקר לימד גם על שונות בביקוש לבוגרי MBA במדינות
    שונות – רק 35% מהחברות בגרמניה השיבו שהן מתכננות להעסיק יותר בוגרי MBA,
    לעומת 70% מהחברות בסין.
    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    MIT פרסמו דדליינס ושאלות חיבורים ל-2017

    MIT Sloan פרסמו את שאלות החיבורים המעודכנות והדדליינס לתוכנית ה-MBA שמתחילה ב-2017:

    סיבוב 1 – 15/9/16

    סיבוב 2 – 17/1/17

    סיבוב 3 – 10/4/17


    Cover Letter and Resume

    Cover Letter:
    Please submit a cover letter seeking a place in the MIT Sloan MBA
    Program. Your letter should conform to a standard business
    correspondence and be addressed to Mr. Rod Garcia, Senior Director of
    Admissions. (250 words or fewer)

    Resume:
    Please submit a resume that includes your employment history and
    academic record in reverse chronological order. Other information
    appropriate to a business resume is welcomed and encouraged. (no more
    than 1 page in length)

    Additional information (optional)

    The
    Admissions Committee invites you to share additional information about
    yourself, in any format. If you choose a multimedia format, please host
    the information on a website and provide us with the URL.

    Suggested guidelines:
    Please keep all videos and media limited to 2:00 minutes total in length.
    Please keep all written essays to 500 words or less.
    If hosting your submission on a website, please ensure you provide an unprotected link (no password required).

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    שאלות החיבורים של אינסאד לספטמבר 2017

    INSEAD
    פרסמו את שאלות החיבורים המעודכנות לתוכנית ה-MBA שמתחילה בספטמבר 2017,
    והציגו חידוש באפליקיישן שלהם – ראיון וידאו אותו יצטרכו המועמדים לעבור
    לאחר הגשת האפליקיישן.


    Video Interviews (from September 2017 intake onwards)

    Upon
    submission of your application form, you will receive a message
    requesting you to record video interviews through Kira Talent. You will
    also be able to access this from your online application dashboard.
    Please complete your video interviews within one week of submitting your
    application. Through the videos we hope to get a deeper insight into
    your background.


    JOB DESCRIPTION

    1.
    Briefly summarise your current (or most recent) job, including the
    nature of work, major responsibilities, and where relevant, employees
    under your supervision, size of budget, clients/products and results
    achieved. (short answer) *

    2. What would be your next step in terms of position if you were to remain in the same company? (short answer) *

    3.
    Please give a full description of your career since graduating from
    university. Describe your career path with the rationale behind your
    choices. (short answer) *

    4. Discuss your short and long term career aspirations with or without an MBA from INSEAD. (short answer) *

    5.
    If you are currently not working or if you plan to leave your current
    employer more than 2 months before the programme starts, please explain
    your activities and occupations between leaving your job and the start
    of the programme. (optional)

    MOTIVATION ESSAYS

    1.
    Give a candid description of yourself (who are you as a person),
    stressing the personal characteristics you feel to be your strengths and
    weaknesses and the main factors which have influenced your personal
    development, giving examples when necessary (approximately 500 words). *

    2.
    Describe the achievement of which you are most proud and explain why.
    In addition, describe a situation where you failed. How did these
    experiences impact your relationships with others? Comment on what you
    learned(approximately 400 words). *

    3. Describe all
    types of extra-professional activities in which you have been or are
    still involved for a significant amount of time (clubs, sports, music,
    arts, politics, etc). How are you enriched by these activities?
    (approximately 300 words) *

    4. OPTIONAL – Is there
    anything else that was not covered in your application that you would
    like to share with the Admissions Committee? (approximately 300 words)

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    Chicago Booth Full-Time MBA Information Session – Tel Aviv

    Join us for an information session about Chicago Booth’s Full-Time MBA Program.
    Discover
    the distinctive value of our unique approach to management education
    and learn how a Chicago Booth MBA will help define your impact going
    forward. Also hear how Booth’s culture of support extends from the
    classroom to career to community and beyond.
    Admissions staff will
    give an overview of the program, followed by a conversation with Booth
    students and alumni, and a reception where you can meet additional
    members of the Booth community.

    When: Monday, July 11, 2016 at 06:00 PM until 08:00 PM
    Where: Sheraton Tel Aviv, Ha-Yarkon St 115, Tel Aviv
    Register: https://apply.chicagobooth.edu/register/TelAviv2016

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    Darden Admissions and Alumni Reception in Tel Aviv

    Come to the event ready to ask questions, socialize and
    connect with members of Darden's dynamic network. You will be able to
    personally speak with alumni and Professor Yael Grushka-Cockayne to
    learn about their experiences at Darden and beyond.
    Refreshments and hors d'oeuvres will be served. Guests are welcome.
    Darden
    networking receptions give you the unique opportunity to learn about
    the three formats of Darden's MBA degree by speaking directly with
    members of our community. If you would like to learn more about Darden
    prior to attending this event, we invite you to review our website and watch some of our videos.

    When: Sunday, July 10, 2016 at 07:00 PM until 09:00 PM

    Where: Cafe Louise, Harugei Malkhut St 11, Tel Aviv

    Register: https://apply.darden.virginia.edu/register/?id=dcabefd6-031e-499c-92a3-91cdf2f3e01b

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    שאלות החיבורים של קלוג ל-2017

    קלוג פרסמו את שאלות החיבורים המעודכנות לתוכנית ה-MBA שמתחילה ב-2017:

    For 2016-2017, the following two essays are required of all applicants:

    1.
    Leadership and teamwork are integral parts of the Kellogg experience.
    Describe a recent and meaningful time you were a leader. What challenges
    did you face, and what did you learn? (450 words)

    2.
    Pursuing an MBA is a catalyst for personal and professional growth. How
    have you grown in the past? How do you intend to grow at Kellogg? (450
    words)


    Certain applicants will respond to additional questions:

    Dual-degree applicants: For applicants to the MMM or JD-MBA dual degree programs, please explain why that program is right for you. (250 words)

    Re-applicants: Since your previous application, what steps have you taken to strengthen your candidacy? (250 word limit)

    All applicants have the opportunity to provide explanations or clarification in Additional Information:
    If needed, use this section to briefly describe any extenuating
    circumstances (e.g. unexplained gaps in work experience, choice of
    recommenders, inconsistent or questionable academic performance, etc.)
    (no word count)

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    דיוק פרסמו שאלות חיבורים ודדליינס ל-2017

    דיוק פרסמו את שאלות החיבורים והדדליינס לתוכנית ה-MBA שמתחילה ב-2017:

    סיבוב מוקדם – 13.9.2016

    סיבוב 1 – 13.10.2016

    סיבוב 2 – 4.1.2017

    סיבוב 3 – 20.3.2017


    Three short answer questions and 2 essays are required from all applicants.

    Instructions for All Essays:

    • Responses should use 1.5 line spacing and a font size no smaller than 10-point.
    • Do not copy the essay question in the document you upload with your application.
    • Respond fully and concisely. Length requirements vary by question, and are detailed below.
    • Responses must be completed before submitting your application.
    • Prepare your responses carefully. The Admissions Committee considers your answers important in the selection process.
    • All essays are scanned using plagiarism detection software. Plagiarism
      is considered a cheating violation within the Honor Code and will not be
      tolerated in the admissions process.

    Required Short Answer Questions

    Instructions:
    Answer all 3 of the following questions. For each question, respond in
    500 characters only (the equivalent of about 100 words).

    1. What are your short-term goals, post-MBA?
    2. What are your long-term goals?
    3.
    Life is full of uncertainties, and plans and circumstances can
    change. As a result, navigating a career requires you to be adaptable.
    Should the short-term goals that you provided above not materialize what
    alternative directions have you considered?

    First Required Essay: 25 Random Things About Yourself

    Instructions:
    Present your response in list form, numbered 1 to 25. Some points may
    be only a few words, while others may be longer. Your complete list
    should not exceed 2 pages.

    The “Team Fuqua”
    spirit and community is one of the things that sets The Duke MBA
    experience apart, and it is a concept that extends beyond the student
    body to include faculty, staff, and administration. When a new person
    joins the Admissions team, we ask that person to share with everyone in
    the office a list of “25 Random Things About Yourself.” As an Admissions
    team, we already know the new hire’s professional and academic
    background, so learning these “25 Random Things” helps us get to know
    someone’s personality, background, special talents, and more.

    In
    this spirit, the Admissions Committee also wants to get to know
    you–beyond the professional and academic achievements listed in your
    resume and transcript. You can share with us important life experiences,
    your likes/dislikes, hobbies, achievements, fun facts, or anything that
    helps us understand what makes you who you are. Share with us your list
    of “25 Random Things” about YOU.

    Second Required Essay

    Instructions: Your response should be no more than 2 pages in length.

    Fuqua
    prides itself on cultivating a culture of engagement. Our students
    enjoy a wide range of student-led organizations that provide
    opportunities for leadership development and personal fulfillment, as
    well as an outlet for contributing to society. Our student-led
    government, clubs, centers, and events are an integral part of the
    student culture and are vital to providing you with a range of
    experiential learning and individual development experiences.

    Based
    on your understanding of the Fuqua culture, how do you see yourself
    engaging in and contributing to our community, outside of the classroom?

    Optional Essay

    If
    you feel there are circumstances of which the Admissions Committee
    should be aware, please explain them in an optional essay (such as
    unexplained gaps in work, choice of recommenders, inconsistent or
    questionable academic performance).

    • Do NOT upload additional essays nor additional recommendations in this area of the application.
    • The Optional Essay is intended to provide the Admissions Committee with insight into your circumstances only.
    • Limit your response to one page.

    Re-applicant Essay

    It
    is not uncommon for it to take more than one try to achieve a goal.
    Please share with us the self-reflection process that you underwent
    after last year’s application and how you have grown as a result. How
    did it shape your commitment to Fuqua and inspire your decision to
    reapply?

    • Responses should be no more than 2 pages, using 1.5 line spacing and a font size no smaller than 10-point.
    • Make sure you address any gaps in your application and that you show progress.
    • You can access the re-applicant essay in the online application.
    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    Columbia MBA Information Session

    On the Road Information Sessions are an excellent way to
    learn more about the Columbia MBA program, student experience, and
    alumni network. At the Israel Information Session you will have an
    opportunity to hear from and speak with Columbia Business School
    Professor Amir Ziv, and local alumni.

    When: Monday, August 8, 2016 at 19:00 PM until 21:00 PM
    Where: InterdiscipIinary Center (IDC) Herzliya, Chais Auditorium (CL05), Arazi-Ofer Building, Kanfei Nesharim St., Herzliya
    Register: https://apply.gsb.columbia.edu/register/mba-info080816-israel

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    פרופיל מחזור 2018 בהרוורד

    הרוורד פרסמו פרופיל ראשוני של מחזור 2018 שיתחיל את לימודיו בתוכנית ה-MBA בספטמבר הקרוב:
    מתוך 9759 אפליקיישנס שהוגשו התקבלו 11% מהמועמדים ונרשמו ללימודים 942 סטודנטים. ה-Yield של ביה"ס עומד על 90%.
    מתוך כלל הסטודנטים, 401 הן נשים (43%). הגיל הממוצע של הסטודנטים הוא 27, ציון ה-GMAT החציוני הוא 730 וה-GPA הממוצע הוא 3.67.
    מחזור
    2018 מגוון במיוחד מבחינת ארץ המוצא של הסטודנטים, כאשר 332 הם סטודנטים
    זרים (35%) שמגיעים מ-69 מדינות – 14% מאסיה, 11% מאירופה ו-5% ממרכז ודרום
    אמריקה.
    מבחינת הרקע האקדמי של הסטודנטים, 38% מגיעים מתחומי המדעים
    המדוייקים, 41% מתחומי הכלכלה ומנהל העסקים ו-21% מתחומי מדעי הרוח והחברה.
    מבחינת
    הרקע התעסוקתי של הסטודנטים, 15% מגיעים מתחום היעוץ, 15% מתחום ההיי-טק
    ותקשורת, 11% מתחום השירותים הפיננסים, 7% מתחום מוצרי הצריכה ו-8% מהמגזר
    הממשלתי, החינוך ומלכ"רים.

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    Chicago Booth Summer Student-Hosted Event

    Join students in an informal gathering. Gain their unique
    perspectives about navigating the MBA application process and the Booth
    experience. Our students are excited to meet you and to share their
    experiences and stories.
    This event is open to both prospective students and newly admitted students.

    When: Wednesday, September 7, 2016 at 07:00 PM until Thursday, September 8, 2016 at 09:00 PM
    Where: Hamaoz Bar, King George St 32, Tel Aviv
    Register: https://apply.chicagobooth.edu/register/?id=3b698d04-44a4-4d42-a994-ab16db1b670c

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    ברכות!

    מזל טוב ללקוח ארינגו השני השנה שזכה במלגת Chevening היוקרתית המוענקת ע"י ממשלת בריטניה לסטודנטים מבטיחים. שווי המלגה כ-$85,000

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    Meet a Stanford MBA Student in Tel Aviv

    Learn about the MBA Program from a student who will be in
    your area during the school break. This student ambassador will be
    holding an informal chat where you will have the opportunity to meet in a
    small group and ask questions about the GSB experience. Please note
    that you are expected to pay for your own food and beverages.

    When: 08 September 2016, 8:00 p.m. – 9:30 p.m.

    Register: https://www.tfaforms.com/419005?campaignid=70138000000eOwdAAE&tfa_6=70138000000eOwdAAE

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    GMAC מפתחת טופס ממליצים אחיד

    GMAC עובדת ביחד עם מספר תוכניות MBA על פיתוח טופס ממליצים אחיד עם
    שאלות משותפות ואחידות, שיקל על מועמדים שפונים למספר תוכניות ועל הממליצים
    שלהם. הטופס יאפשר לממליצים לענות בדיוק על אותן שאלות עבור מספר תוכניות.

    בין התוכניות שמשתתפות ביוזמה ניתן למצוא את מישיגן, קורנל ו-NYU.
    ניתן להוריד את הטופס מאתר GMAC:

    Common Letter of Recommendation Template (PDF)
    Common Letter of Recommendation Template (Word)

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    יותר מועמדים נבחנים ב-GMAT מספר פעמים
    כתבה שפורסמה באתר Poets & Quants מדווחת כי GMAC פרסמה כי 28% מנבחני ה-GMAT עושים כיום את הבחינה לפחות פעמיים אם לא יותר, בהשוואה ל-22%-24% בלבד בשנה שעברה.
    GMAC מייחסת את הגידול במספר הנבחנים שנבחנים יותר מפעם אחת לשיפורים שהיא
    הכניסה למבחן בשנתיים האחרונות, כגון האפשרות לבטל את הציון במרכז הבחינה
    מיד לאחר סיום המבחן ולהסתיר אותו מבתי הספר, וכן קיצור זמן ההמתנה עבור
    המועמד בין מבחן למבחן.
    מבין כלל הנבחנים, 43% שולחים את התוצאות
    לתוכניות full-time MBA, והם אלה שיותר נוטים להיבחן מספר פעמים כדי לשפר
    את הציון ולשפר את סיכויי הקבלה לתוכניות הסלקטיביות, בעוד מועמדים
    לתוכניות part-time או EMBA בדרך כלל מסתפקים בנסיון אחד מאחר ואחוזי הקבלה
    לתוכניות האלה גבוהים יותר.
    נתון נוסף בהקשר הזה מגלה כי נבחנים
    שעושים את המבחן בפעם השניה משפרים את הציון שלהם ב-30.3 נקודות בממוצע.
    כמובן ששיפור משמעותי הוא יותר סביר עבור מועמדים שקיבלו ציון נמוך יחסית
    בפעם הראשונה, אולם ישנם גם מועמדים שמקבלים 700 או יותר ובוחרים להיבחן
    פעם נוספת, אם כדי לשפר את הציון ואם כדי להראות לועדת הקבלה שהם לא
    'עצלנים'.
    נבחנים שמקבלים בין 600-690 בפעם הראשונה משפרים את הציון
    שלהם ב-20 נקודות הממוצע בפעם השניה, ובכמעט 30 נקודות בפעם הרביעית.
    נבחנים שמקבלים בין 500-590 בפעם הראשונה משפרים את הציון שלהם ב-35 נקודות
    בממוצע בפעם השניה, וב-60 נקודות בפעם הרביעית. לעומתם, מי שקיבלו בין
    700-790 בפעם הראשונה משפרים את הציון רק ב-10 נקודות בממוצע בפעם השניה.
    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    NYU Stern Presentation – Tel Aviv

    NYU Stern Full-time MBA Presentation in Tel Aviv
    Hosted by Kristen Pittard, Senior Associate Director, MBA Admissions
    Tuesday, September 6, 7:00 p.m.
    The Carlton Tel Aviv – Azure Hall, 10 Eliezer Peri Street, Tel Aviv

    Register: https://apply.stern.nyu.edu/portal/ft_events?id=1773f8f1-7184-4dad-bac9-7f1b2706f51c

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    Aringo Test Drive

    לכל המגישים בסיבוב הראשון:

    ניתן לבצע בדיקה של חבילת החיבורים
    שהכנתם לאוניברסיטה מסוימת (Aringo Test Drive). הבדיקה תתבצע ע"י יועץ
    בכיר של ארינגו ותקבלו חזרה הצעות לשיפור.

    בשל הקירבה לדדליינס, מספר המקומות מוגבל. להזמנת מקום ופרטים אנא פנו אל הילה: [email protected]

    בהצלחה לכולם!

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    IMD Event in Tel Aviv

    The IMD Alumni Club Israel kindly invites you to their event on the 21st September 2016.

    They
    will be hosting IMD’s president Dominique Turpin. Following his
    presentation there will be a networking cocktail, a great opportunity to
    meet the wider Israeli business community and talk to alumni about our
    MBA Program – how it can help further your career or make the next step.

    Agenda

    19:00 Welcome cocktail and registration

    19:30 Presentation by IMD President Professor Dominique Turpin (topic TBD)

    21:00 Networking drinks

    Venue

    Hilton Tel Aviv

    205 HaYarkon St.

    Independence Park

    Tel Aviv

    If you would like to take part please register here: https://imd.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eeuwNrDwp4wCpuZ

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131

    QS TopMBA event in Tel Aviv on 29th September

    Invest in your ambition with an international MBA!
    Start your journey by meeting admissions directors from the world's
    leading business schools, attend study abroad seminars and learn more
    about GMAT.

    Open doors to new opportunities with an MBA from top ranked schools.
    Attend the QS TopMBA C121 in Tel Aviv on 29 September at the Carlton Hotel and make the most of it!

    Meet admissions directors from:
    Boston University, Duke Fuqua Business School, ESMT – Berlin,
    Emory University, George Washington University School of Business, IE
    Business School, SDA Bocconi, Illinois-Urbana Toronto-Rotman, and many
    many more!

    What Do You Gain By Attending?
    – Receive a personalized schedule of 30 minute meetings with Business School admissions directors.
    – Get the most up to date information on all MBA programs from the world's foremost MBA experts.
    – Benefit from free pre and post event MBA consultations.
    – Avail of application fee waivers* and apply for exclusive QS scholarships worth US$ 1.7 million.

    Register online to secure your place now on http://www.topmba.com/aringo

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    ברכות!!

    שני לקוחות ארינגו נוספים התקבלו ל-HEC

    שני לקוחות ארינגו נוספים התקבלו ל-IMD

    לקוח ארינגו נוסף התקבל ל-NYU

    לקוח ארינגו נוסף התקבל ל-INSEAD

    לקוח ארינגו נוסף התקבל ל-IE עם מלגה של 9500 יורו


    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131

    מחזיקים אצבעות!!


    לקוח ארינגו זומן לראיון בקולומביה
    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    Invitation to an Executive Coffee @TLV with IE MBA

    A few things you might not know about the IE Business School:

    • It is ranked the 4th best MBA in Europe and the 12th best worldwide (Financial Times 2016)
    • It is ranked as #1 MBA program in Europe and among TOP 10 MBA programs in the world for Entrepreneurship (Financial Times 2016)
    • The
      top recruiting companies of IE graduates are Google, Amazon, Credit
      Suisse, Accenture, UBS, Johnson & Johnson and many more.
    • While the average GMAT [email protected] IE MBA is 670, it is possible to get accepted to the program with no GMAT at all*
    • The program offers 3 scholarships a year for Israeli applicants

    IE will be hosting an IE Global Admissions Test and an Executive Coffee at the Norman Hotel in Tel Aviv on Sept. 30th– come and meet the MBA academic team and learn more about the program and the opportunities it has to offer!

    Sign up here

    *IE
    accept as entrance exam the GMAT, the GRE or the IE Global Admissions
    Test (this test is comprised of questions measuring analytical, logical,
    verbal and numerical capacities. Given that the exam is designed to
    test capacities and not knowledge of specific fields, it does not
    require special preparation. Candidates are allowed to use calculator
    for the section that tests numerical skills. The exam also includes a
    personality test designed to compile a psychological profile of each
    candidate. The ieGAT should be taken in the language in which you desire
    to study the program, just as is required of the online application. To
    register for the next ieGAT, please go to http://www.ie.edu/events)


    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    GMAT Enhanced Score Report

    The GMAT® Enhanced Score Report (ESR)
    will help you understand your performance, its potential impact on your
    graduate school applications and focus your study efforts for a future
    sitting of the exam. The ESR can help you speak to admissions staff
    about your skills, help you improve skills before arriving in the
    classroom or, should you decide, help you focus your prep efforts.
    Whatever decision or direction you decide to take, the GMAT® Enhanced
    Score Report will help you better evaluate your strengths and weaknesses
    and gain more confidence with improved features such as a time
    management section, more insight into percentage of questions answered
    correctly and the ability to view average difficulty per question. Click here to view a live ESR Demo.

    The
    newer enhanced version introduces three new elements to the ESR. The
    first is a percentage score indicating the number of questions the
    test-taker got correct, intended to provide greater understanding of the
    overall score. The second new element reveals the level of difficulty
    for each question, allowing test-takers to understand how they performed
    on the most arduous aspects of the exam. And the third newly introduced
    element is a time management outlook, giving test-takers an
    understanding of how long they took to answer each individual question.

    Gain
    a better understanding of your performance on the GMAT with a
    comprehensive report that offers insight into your scores on each
    section of the exam. Key features include:

    • Overall section performance ranking
    • Tables that show performance as you progress through the verbal and quantitative sections
    • Performance ranking by question type
    • Time management section
    • Percentage of questions answered correctly
    • Ability to benchmark against other test takers from the past three years
    • Customized summary report for each section that assesses strengths and weaknesses
    • Average difficulty per question showing how well you performed on more difficult questions
    • Help section with information about how to read each tab and other frequently asked questions

    The
    ESR can be purchased before or after your exam. The ESR is available to
    those who have taken the exam after October 1, 2013, for five years
    after your exam date.

    Please note:
    This is not your official score report. The Enhanced Score Report is an
    add-on product that can be purchased before or after your exam. The ESR
    is available to those who have taken the exam after October 1, 2013,
    for five years after your exam date.

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    HBS Round 1 Interviews

    HBS announced the following on the admissions blog:

    "We
    will be sending out interview invitations on the following three days:
    October 4, 6, and 12. Try not to read into which date you hear from
    us—being invited to interview on October 4 vs. October 12 does not mean
    you are more likely to be accepted. We spread out interview invitations
    to avoid congestion on the interview sign-up pages.

    If
    you haven’t heard from us on October 4 or 6, you will hear one of three
    things from us on October 12: 1) Invitation to Interview 2) "Release" or
    3) "Further Consideration." Let me explain. By "releasing" those of you
    who will not move forward with our process on October 12—rather than
    waiting until December to let you know—we hope to give you time to
    explore other potential options. For group 3), we would like to "Further
    Consider" your applications in Round Two.

    Interviews
    will occur between October 23 and November 18. In addition to on-campus
    interviews, we also conduct interviews in Shanghai, Tokyo, Dubai,
    Mumbai, São Paulo, New York City, Palo Alto, London, and Paris. Where
    you interview does NOT affect your likelihood to be accepted (all
    interviews globally are conducted only by members of the Admissions
    Board), but if you come to Boston to interview, you’ll also have the
    chance to sit in on a class and interact with current students and
    faculty. Candidates who are not able to travel may be accommodated via
    Skype."

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    מחזיקים אצבעות!!
    לקוח ארינגו נוסף זומן לראיון בקולומביה
    לקוח ארינגו זומן לראיון ב-IMD
    לקוח ארינגו זומן לראיון באוקספורד
    ברכות!
    לקוח ארינגו התקבל ל-HEC
    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    MIT Sloan Round 1 Interviews

    MIT Sloan announced the following on their admissions blog:

    "Our
    Admissions Committee is busy reviewing Round 1 applications for the
    Class of 2019! We have already begun sending interview invitations to
    Round 1 candidates, and will continue to send them until November 1st.
    By November 1st, every R1 applicant will receive an updated decision
    status.
    Round 1 interviews begin next week in Asia and will continue
    through early December. We will give applicants as much notice as
    possible when scheduling interviews, and candidates will have the choice
    of interviewing on campus, or in a city closer to their current
    location. We plan to visit approximately 15 cities, both within the US
    and abroad. The location of the interview will not be a decision
    factor, but for those who can make it to Cambridge, we host a special
    program for interviewees, including lunch with current students and a
    class visit. Please note that all applicants invited to interview have
    the option to come to campus for their interview.
    Final decisions
    for candidates who had an interview will be released on December 19,
    2016. Applications for our Round 2 deadline are due January 17, 2017."

    Gilad D
    חבר
    מספר הפוסטים: 1131
    Wharton Round 1 Interviews

    Wharton announced the following on their admissions blog:

    "With
    November right in front of us, here’s what will happen next.
    Invitations for Round 1 applicants to interview will be sent November 2,
    and if you are invited, you will participate in a Team Based Discussion
    (TBD) and a one-on-one interview — either on campus in Philadelphia, or
    in one of several major cities around the world, including Beijing,
    Delhi, Dubai, London, San Francisco, Sao Paulo, Seoul, Singapore and
    Tokyo.

    We encourage you to interview in a location most convenient to you. You can learn more about the TBD
    — which mimics the collaborative nature of the Wharton community — from
    the people who experienced it firsthand, our current students."

מוצגות 50 תגובות – 951 עד 1,000 (מתוך 1,023 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.