Home פורומים הפורומים Forum: תהליך הקבלה אז, כמה זה הולך לעלות לנו?

מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 15 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • Slovo
    חבר
    מספר הפוסטים: 96

    הי,

    החלטתי לפתוח את הנושא, ולתת קצת מניסיוני ובתקווה מניסיון סטודנטים מבתי ספר אחרים. במהלך ההרשמה לבית הספר דיברתי עם אנשים רבים וניסיתי להבין מה העלות של הלימודים, מה תהיה עלות המחייה וכמה בערך מוציאים במהלך השנתיים. קיבלתי קשת של תשובות, החל מ $100K לשנתיים (אכן מוזר, אני מודה) וכלה ב $250K לשנתיים. הרבה דיברו על מלגות, הטבות, יהודים עשירים שישמחו לממן אותכם וההחזרים העצומים שתקבלו בעקבות עבודה הקיץ.

    לצערי, המציאות טופחת על פנינו. העלויות ברוב התוכניות די גבוהות, שהוצאות המחייה משתנות כמובן בהתאם למיקום אבל גם הן לא מועטות. היכולת לקבל מילגה משמעותית (כמעט כל בתי הספר כותבים ש 60-80% מקבלים מילגות, פעמים רבות מדובר ב $1000 כאשר שכר הלימוד בלבד הוא +$40K) נמוך מאוד. רוב המוסדות פשוט לא נותנות מילגות לתארים שכל מטרתם לשפר את מצבכם הפיננסי בסוף, ואין הרבה יהודים עשירים שמחפשים סטודנטים מסכנים לתרום להם כסף לביזבוזים.

    מבחינת המספרים עצמם (אתן את המספרים שלי בקירוב, שאר התוכניות לא כל כך רחוקות). העלויות הם לשנה, כאשר מדובר בזוג (למרות שזה כמעט ולא משמעותי, אולי רק בסעיף הבילויים, הביגוד והתוספות, בכל שאר הסעיפים אין לזה כמעט השפעה) –
    – עלות התוכנית – כ $42K לשנה, לזה יש להוסיף בערך $5-10K לביטוח בריאות, צילומים, ספרים, סמינרים, קורסים, והפתעות בית ספר נוספות.
    – מגורים וחשבונות – $30-35K לשנה – (בערך $2.5-3K לחודש) – זה כולל שכר דירה, חשבונות למינהם ואוכל.
    – בילויים, ביגוד, טיסות לארץ ומסביב לעולם, ותוספות – מאוד תלוי בתקציב שלכם וכמה אתם מעוניינים לבזבז. במידה ואתם רוצים לשמר את רמת החיים שלכם מהארץ זה יכול להגיע בקלות ל $20K לשנה. הממוצע הוא סביב ה $15K לשנה.

    כמו שניתן לראות, העלות השנתית מגיעה ל $85-100K לשנה, מה שמציב את הרף על $170-200K לתוכנית כולה. כמו שכתבתי, שאני התחלתי לעשות את חישובי הייתי בטוח שהמספר יהיה נמוך בהרבה, אבל שמתחילים להתקדם בתוכנית מבינים שהעלויות הרבה יותר גבוהות.

    לגבי ההכנסות – מכיוון שעדיין לא התחלתי את עבודת הקיץ קשה לי לומר בדיוק מה יהיו המספרים. בדרך כלל מרוויחים בין $15-20K (לחודשיים-שלושה), כאשר מהצד השני יש הוצאות חדשות בגלל המעבר לעיר אחרת (כמעט תמיד). בסוף הקיץ לפעמים מקבלים בונוס ומענק חתימה (במידה וניתנה לך הצעה למשרה מלאה וקיבלת אותה), גובה המענק תלוי מאוד בתעשייה שאליה פנית – ויכול לנוע בין $10-80K.

    מקווה שהוספתי קצת אור לנקודה שרבים נוטים לא לדבר עליה,
    סלובו.

    Roy Ben-Ami
    חבר
    מספר הפוסטים: 82

    To: All


    תודה רבה סלובו.

    אכן נקודה שלא מדברים עליה יותר מדי כי היא מאוד כואבת לרובנו (אלא בלי המלגה המלאה ).

    בכל מקרה, עוד נתון קצת מדאיג שפורסם היום בחדשות לכל אלו מאיתנו שבונים על עבודה לאחר התואר.

    לפי מה שפורסם בידיעות, מקצת ויזות H1B לשנה עומד על 65,000 כשלשנה הקרובה כל ההקצאות נגמרו תוך יום.

    מה שזה אומר למעשה שהסיכוי שלנו בתור ישראלים ללא אזרחות אמריקאית לקבל עבודה לאחר התואר הוא קלוש ביותר!

    אשמח לשמוע מסטודנטים שנה ראשונה/שנייה לגבי הנתונים הללו ומה הדבר אומר לגבינו?

    אם זה נכון, אז יהיה קשה מאוד להחזיר הלוואות בסף 150 אלף דולר מהארץ….

    kassifo
    חבר
    מספר הפוסטים: 201

    To: Roy Ben-Ami, Slovo


    סלח לי, רועי, אתה ממש טועה.

    בוא נתחיל מהסוף – אף פעם לא שמעתי על ישראלי שחזר לארץ כי לא קיבל ויזת עבודה.

    ה-65,000 מתייחס לויזות H1B "רגילות", ישנו פול נוסף של 20,000 ויזות שמיועד אך ורק לבעלי תארים מתקדמים מביה"ס המובילים. לכל החברות הגדולות שמגייסות בקמפוסים *אין שום בעיה* להשיג לך ויזה.

    סלובו – כל הכבוד על היוזמה, אני אכן חושב שקשה להעריך את העלויות לפני שמתחילים. אני אוסיף את הניסיון שלי:

    אני הוצאתי $180K הכל כולל הכל. קחו בחשבון שזה עבור זוג נשוי (פלוס ילד בשנה השניה) שחי טוב, וכולל באמת הכל: נסיעות לארץ כל חצי שנה וכו'.

    את הרוב הגדול לוויתי מסיטי בנק, בקיץ עשיתי $30K, קצת מהבית והשאר מלהיות TA ומקורות יצרתיים אחרים. כמובן שהנתון הכי רלוונטי הוא כמה אתה יכול להביא מהבית…

    מקווה שזה עוזר למתלבטים.

    kassifo
    חבר
    מספר הפוסטים: 201

    To: Roy Ben-Ami


    בשביל זה אני פה :)

    Roy Ben-Ami
    חבר
    מספר הפוסטים: 82

    To: All


    א. טוב לשמוע שאני טועה :)

    ב. עוד יותר טוב לשמוע את זה מבוגר MIT כיוון שלשם אני כנראה הולך.

    הרגעת אותי עם הפול הנוסף הזה… סחתיקה.

    hbs06
    חבר
    מספר הפוסטים: 21

    To: kassifo


    הבהרה לגבי נושא הויזה –

    כמו שאורן אמר, בנוסף למכסה הרגילה של ה-65,000 יש מכסה נוספת של 20,000 לאנשים שסיימו תארים מתקדמים בבתי ספר בארה"ב. היות ומי שהולך לעבוד באוניברסיטאות (דוקטורנטים) לא נחשב לצורך המכסה הנוספת הזו, היא משמשת כמעט אך ורק לאנשים עם MBA או למנהדסים שסיימו תואר שני בארה"ב. השנה שעברה הייתה הפעם הראשונה שהמכסה הנוספת התמלאה וגם זה כמעט חודשיים אחרי המכסה הרגילה.

    ועכשיו למה שקרה השנה – בשני באפריל, היום הראשון בו ניתן להגיש בקשות, התקבלו יותר מ-65,000 בקשות. לפי החוקים שלהם זה אומר שהשנה היום האחרון בו ניתן היה להגיש בקשה הופך להיות ה-3 באפריל וכל מי שהגיש לאחר מכן נדחה אוטומטית ויכול להגיש רק בשנה הבאה (כלומר שהויזה תתחיל ב-1 באוקטובר 2008). בשני הימים הראשונים התקבלו 150,000 בקשות לויזה ולכן הם הודיעו נכון לעכשיו את הדברים הבאים: הם יעברו על כל הויזות כדי למיין אותם ואז הם יעשו הגרלה כדי לקבוע מי יקבל ויזה השנה. הם הודיעו במפורש שאין להם מושג כמה מתוך הכמות הכוללת הם ויזות של בוגרי תארים מתקדמים ולכן אין להם מושג איפה הם נמצאים מבחינת המכסה הנוספת והאם היא הסתיימה כבר או לא. ייקח להם כמה שבועות עד שהם יוכלו לספק את הפרטים האלו ואז כל אחד יידע מה מצבו.

    השלכות – בגדול, המצב של הסטודנטים ל-MBA הוא לא רע בכלל. גם אם הגישו יותר מ-20,000 איש בקשות למכסה הנוספת, סביר להניח שעדיין יש סיכוי די גבוה שתקבל ויזה. בנוסף, אני מניח שזה יביא לשינוי בגישה של הממשל (התעשייה פה כבר דוחפת להגדלת המכסות) מה שישפר את המצב לשנים הבאות. גם אם לא, כל מה שאתה צריך לעשות בשנים הבאות זה לקבל הצעת עבודה עד לסוף מרץ ולוודא שהחברה שלך מגישה בקשה לויזה ביום הראשון שאפשר.
    לדעתי היחידים שיכולים למצוא את עצמם בבעיה הם סטודנטים שנמצאים עכשיו בשנה השניה ונתפסו לא מוכנים (כמובן שגם החברות שנתנו להם הצעת עבודה היו לא מוכנות למה שקרה). אם הם לא הגישו בתחילת אפריל בקשה לויזה הם יכולים למצוא את עצמם במצב שבו אין להם ויזה השנה. יש הרבה דרכים להתגבר על זה (היריעה קצרה מלהכיל), והייתי רוצה לחשוב כמו אורן שסטודנט שקיבל הצעת מחברה גדולה אין לא בעיה, אבל כבר שמעתי על מישהו שהחברה שהוא כבר קיבל את ההצעה שלה (חברת היי-טק גדולה מאוד) הודיעה לו השבוע שהיא מבטלת את ההצעה בגלל נושא הויזה.

    אולי יש סטודנטים שמסיימים עכשיו שנה שנייה שיכולים להוסיף יותר פרטים.

    דני

    Itair
    חבר
    מספר הפוסטים: 193

    To: All


    אורן, לגבי נושא ההלוואה ב MIT, איך מומלץ (אם בכלל קיימת גמישות) לקחת אותה? האם לקחת את כל הסכום על ההתחלה? מה האופציות, איך זה הולך ומה אתה ממליץ לעשות למישהו שהולך לקחת את כל הסכום שהם נותנים? (אשתי מתחילה ללמוד יחד איתי, וחשבתי לשלם את הלימודים שלה (רק שנה אחת – 40K) מהכסף הזה – האם זה אפשרי?)

    תודה!!!

    kassifo
    חבר
    מספר הפוסטים: 201

    To: Itair


    לפני תחילת השנה הראשונה והשניה אתה מגיש אפליקיישן עם הסכום שאתה רוצה ללוות. הכסף מגיע בשתי מנות, אחת בתחילת הסמסטר הראשון ואחת בתחילת השני (כנ"ל לגבי השנה השניה, כמובן.)

    הכסף נכנס ישירות לחשבון הסטודנט שלך ב-MIT, ומשם אתה יכול להוציא כמה שאתה רוצה (הם נותנים לך צ'ק.)

    Slovo
    חבר
    מספר הפוסטים: 96

    To: All


    הי יואב,

    ההודעה לא שייכת לפורום הזה, אשמח אם תעביר אותה למקום המתאים. תודה.

    סלובו

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: All


    העלויות שצוינו פה לגבי בוסטון הן גם בערך ההערכה שלנו, ויש לנו הערכה די טובה כי אנחנו עובדים על זה כבר למעלה משנה (ידענו שאשתי תעשה פוסט-דוק בהארוורד עוד לפני שידענו מה אני הולך לעשות…). עדיין – אלו עלויות לזוג, לא כולל ילדים (בסביבות 80-90K לשנה).

    לכל ההורים שבינינו – קחו בחשבון שהעלויות של גידול ילד/ים בארה"ב הן גבוהות מאוד, ובפרט בבוסטון, למעט במקרה שבו בן-הזוג יושב בבית ומשגיח על הילדים. מעון בבוסטון ליום מלא, לילד בגיל שנתיים, זו הוצאה של בערך $20,000 בשנה (ואפילו קצת יותר), ועבור ילד צעיר יותר (בגיל של עד שנה), העלויות גם מגיעות ל-$25,000 לשנה ולמעלה מכך (ככל שהילד מתבגר, כך עלות המעון יורדת במעט).

    אלמוני
    אורח
    מספר הפוסטים: 24

    To: All


    after i start working, do i pay income tax in the states or to Israel?

    p.s.
    I'm an Israeli citizen

    thanks

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: a aa


    אם אתה עובד בארה"ב, אתה קודם כל משלם מס הכנסה לרשויות בארה"ב (וזה יכול להיות מורכב מכמה מסים – פדרלי, מדינתי וכדומה). מס הכנסה אמריקני "נוגס" ראשון מבחינת מס, היות ואתה עובד בארה"ב.

    בנוסף, ייתכן ותצטרך לשלם הפרשי מס הכנסה גם למס הכנסה הישראלי, עד לתקרה שהיית צריך לשלם אילו עבדת בישראל. מילת המפתח היא "ייתכן", כי זה תלוי בכמה וכמה פרמטרים, ובהיערכות נכונה של האדם.

    אגב, לצורך העניין, זה פחות רלבנטי אם משלמים את המסים למס הכנסה הישראלי במועד, כלומר בשנת המס, או שלא משלמים אותה. אם תחזור לארץ לאחר כמה שנים, ונניח שלא שילמת מסים למס הכנסה בישראל, ורשויות המס יחליטו שאתה צריך לשלם – אתה תצטרך לשלם את כל המסים רטרואקטיבית, ובדרך כלל כולל הפרשים והצמדות (אלא אם תחליט ללכת נגד מס הכנסה לבית משפט, וכן הלאה).

    בגלל זה חשוב לקבל ייעוץ מקצועי הולם, ולהיערך בהתאם – כל אדם לפי הדרישות וההגדרות הספציפיות שלו (אין דין של מי שמתכנן לחזור לישראל לאחר 2-3 שנות עבודה בארה"ב, דומה לדין מי שמתכוון לחזור לאחר 5 ויותר שנות עבודה בארה"ב; הייעוץ והטיפול הוא ספציפי, לפי כל אדם ואדם).

    מעבר לזה – פנה לרו"ח או לעו"ד שמתמחה בתחום הזה.

    razia
    חבר
    מספר הפוסטים: 70

    To: All


    Hi,

    I would like to get some more information about student loans.

    Do every one get them?

    How much can you get? Is there any max loan?

    What is the minimum nececary amount of money needed before starting?

    Thanks,

    Razi

    P.S

    I am interested in starting my MBA on September 2008 in one of the Universities in the east cost.

    tomerco
    חבר
    מספר הפוסטים: 44

    To: razia


    Hi Razi,

    To answer you questions:

    From the research I made, every international student is entitled to a full loan. You usually get what you need for what they call "overall expenses", i.e. tuition, insurance and so on. Go to the one of the universities sites you are interested in and see the financial estimate. An standard example:

    Tuition $44,556
    Books and Supplies 1,800
    Computer 5,000
    Food 4,350
    Insurance 1,440
    Personal 2,700
    Housing 10,000
    Transportation 2,200
    Fees 236
    TOTAL $72,282

    You usually can get the loan for this amount for each year.

    There is no necessary amount to begin with.

    I hope I helped,

    Fogel
    חבר
    מספר הפוסטים: 21

    To: All


    הי,
    אני אשמח מאוד להתייעץ איתך לגבי תהליך ההכנה
    אם תוכל להשאיר מייל או לפנות אליי בפוגלמן נקודה טל בג'ימייל

מוצגות 15 תגובות – 1 עד 15 (מתוך 15 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.