Home פורומים הפורומים Forum: תהליך הקבלה בני זוג המצטרפים לתקופת הלימודים בחו’’ל

מוצגות 11 תגובות – 1 עד 11 (מתוך 11 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • rets
    חבר
    מספר הפוסטים: 2
    שלום לכולם,

    לאחרונה מתגבשת אצלי הנסיעה ללמוד בחו"ל יותר ויותר, ויחד עם ההחלטה מגיעה הבעיה, שחלקכם בטוח נתקלתם בה, מה עושים עם בת הזוג?

    היא מאוד לא מרוצה מהרעיון של לגור בחו"ל מספר שנים (לימודים + עבודה), ואני לא מעוניין בפרידה כאופצייה.

    אני מנסה לשכנע אותה ביתרונות הנסיעה לחו"ל כרגע, אבל אין לי יותר מדי מידע בנוגע לאפשרויות התעסוקה (מקצועית ושעות הפנאי) פתוחות בפני בת זוגתי בזמן שאני לומד.

    אשמח אם תוכלו לשתף אותי בניסיון שלכם בנושא, ו/או כל מידע אחר שעלול לעזור לי.

    תודה! 

    gileyal
    חבר
    מספר הפוסטים: 279

    To: All


    לצערי אין לי בשורות משמחות. האמת היא שזו בעיה רצינית. לשכנע את בן/בת הזוג זו רק ההתחלה. אל תשכח שמעבר לטיסה, הם גם חייבים לעבור איתך את התקופה הזו – שהיא תקופה עמוסה מאד ומלחיצה לא פחות. בתקופה הזו אתה מרוכז מאד בעצמך ובניסיון להשיג הצעות עבודה. זה כמובן פחות נכון בתקופות שבהן הכלכלה טובה יותר, אבל רלוונטי גם אז.

    האמת היא שאם אין לבת הזו שלך היתר עבודה בארה"ב, יש מעט מאד שהיא יכולה לעשות בארה"ב (לא יודע מה המצב במקומות אחרים). הפתרונות היחידים שאני מכיר הם או להירשם גם ללימודים או לנסות לעבוד בשגרירות (לא פגשתי מישהו שקיבל שם עבודה אבל שמעתי שבעבר היו מקרים כאלו).

    הדבר הכי גרוע שיכול לקרות היא שתשכנע אותה לנסוע והיא תשנה את דעתה לאחר חודש. התואר הזה מאד תובעני והמעבר למדינה חדשה הוא תהליך לא קל. הדבר האחרון שאתה צריך זה צרות עם בת הזוג במקביל.

    epony
    חבר
    מספר הפוסטים: 785

    To: rets


    אני מסכים עם גיל – אין טעם לנסוע ללימודים בחו"ל אם בת הזוג לא מרוצה מהרעיון של לגור בחו"ל כמה שנים…

    הדרך הטובה ביותר לעניות דעתי להתמודד עם מצב כזה היא לשלב שתי גישות שונות:

    1. לנסות להבין מבת הזוג למה בדיוק היא מתנגדת למגורים בחו"ל – יש הרבה סיבות, וככל שיותר ברור לשניכם מה מרתיע את בת הזוג ברעיון של המעבר לחו"ל, כך יותר פשוט (יחסית) להתמודד עם הקשיים ולצלוח אותם.
    דוגמה מהמקרה האישי שלי – אישתי מאוד קשורה למשפחה שלה, ולכן הייתה לה התנגדות עזה ללימודים בארה"ב (כי זה רחוק מדי)… "פתרנו" את זה ע"י כך שהתמקדתי בתכניות MBA מובילות באירופה בלבד.

    2. מלבד החששות הספציפיים, ישנו הפחד הגדול מכולם (שסביר להניח שגם אתה מרגיש אותו במידה מסויימת), וזה הפחד מהלא נודע… הדרך הכי פשוטה להתמודד עם הפחד הזה היא לדבר עם אנשים שכבר עשו את הצעד הזה, ובפרט עם אנשים שיש להם בנות זוג שעברו את התהליך יחד איתם.

    בכל מקרה, שווה להסתכל בפורום הזה על הדיון בנושא ויזה בארה"ב, כי יש שם הרבה מידע על האופציות לבנות זוג תחת הוויזות השונות. מעבר לכך, כדאי לדעת שוויזת לימודים באנגליה מקנה אישור עבודה אוטומטי לבת הזוג. בנוסף, פחות או יותר כל בתיה"ס מציעים מגוון אפשרויות תעסוקה למשפחות הסטודנטים (בני-זוג ו/או ילדים), אבל גם כאן יש כאלה שנחשבים יותר טובים בתחום הזה מאחרים (אני יכול רק להעיד שב-INSEAD ה-"פרטנרים", דהיינו בני הזוג, נתפסים לפעמים כאלה שמרוויחים יותר משנת הלימודים מאשר הסטודנטים עצמם ;-)

    בהצלחה!

    אור

    אלמוני
    לא פעיל
    מספר הפוסטים: 124

    To: All


    Great great comments.

    I totally agree — the entire process, specifically first year, is extremely challenging professionally and personally no matter how "strong" the student is.

    I would have the spouse speak with current partners in all potential programs in an environment that allows for asking all the most difficult questions. I can attest that at least in Philadelphia, all partners that wanted to work managed to do so, and I'm sure this applies to more cities. The ability to leverage the school network and Israeli community bring you farther than you would think.

    Good luck with the process.

    whisky
    חבר
    מספר הפוסטים: 30

    To: All


    בהמשך לכל המגיבים המכובדים שמעלי אוסיף:

    בהנחה שאתה נשוי לבת הזוג שלך – ניתן "להשיג" את הויזה המתאימה על מנת שהיא תוכל לחפש עבודה.

    אולם, טוב מראה עיניים מאלף מילים,
    בהנחה שאתה מאד רוצה בלימודים אלו, אני מניח שגיבשת רשימה של 5-7 ביה"ס בהם אתה רוצה ללמוד. קח את זוגתך לבילוי זוגי בחו"ל במהלכו תראו את ביה"ס ותיפגשו עם סטודנטים נוכחים ובני/בנות זוגם. מביקורים אלו תוכלו להבין אילו ביה"ס מתאימים לשניכם.

    ישנם מספר שירשורים בפורום זה על לימודים עם משפחה/בני זוג, חקור אותם יחד עם זוגתך, ככל שהיא תהיה מעורבת יותר יקל על שניכם.

    אייל

    pdima
    חבר
    מספר הפוסטים: 33

    To: All


    היי RETS,

    כמה דברים שאולי כדאי לשקול (ואולי להציע בתור פשרה):
    – MBA בבריטניה יכול להיות מעניין במצבך משום שבת הזוג שלך מקבלת אישור עבודה במשרה מלאה, כחלק מויזת הסטודנט שלך. מהיכרותי, הרוב המכריע של בני הזוג המעוניינים בעבודה מוצאים אותה יחסית בקלות, במיוחד אם מדובר בהיי-טק, עסקים, ביו-טק וכו'
    – תכנית של שנה (אינסיאד, IE, קיימברידג', אוקספורד באירופה, ולדעתי קלוג מציעים כזאת בארה"ב) יכולה גם להתאים יותר מתכנית של שנתיים (הן אם היא מצטרפת אליך, והן אם היא נשארת בארץ)
    – אם אתה בוחר בתכנית של שנה, אפשר לעשות את זה בנפרד. בזמן הלימודים שלי בת הזוג שלי נותרה בארץ וראיתי אותה בערך כל חודשיים (חגים בישראל + חופשים כאן). זה עבד בסדר גמור, למרות הקשיים. אחת הסיבות לבחירת תכנית באירופה עבורי הייתה גם היכולת לטוס אל ומהארץ בקלות יחסית (4-5 שעות), ביחס לארה"ב

    נקודה נוספת שאולי כדאי לקחת בחשבון היא שאם אשתך איננה מעוניינת לגור בחו"ל, הכדאיות הכלכלית של ה-MBA עשויה להיות מוטלת בספק. המשכורות בארץ, גם לבוגרי MBA, הן נמוכות, לעתים משמעותית, ממשכורות מקבילות בחו"ל. במצב כזה, במיוחד אם אתה מסתמך על הלוואות למימון לימודיך, החזרה לארץ בתום הלימודים תהיה מורכבת מבחינה כלכלית.

    מקווה שעזרתי.

    דימה

    danraveh
    חבר
    מספר הפוסטים: 51

    To: All


    אני ובת זוגתי חושבים ללמוד MBA ביחד, לפחות באותה עיר.
    אנחנו חושבים על ניו-יורק NYU, Columbia או בוסטון MIT, HBS. כמובן שיש גם את שיקגו.

    האם מישהו מכיר זוג שלמד ביחד MBA, האם ישנם בתי ספר שמעודדים את זה.
    האם זה עוזר או שזה עלול לפגוע בסיכויים?

    תודה רבה,

    דן.

    epony
    חבר
    מספר הפוסטים: 785

    To: danraveh


    אני מכיר זוג שלמד ביחד ב-INSEAD וזוג שלמד ביחד ב-LBS, אם זה עוזר…

    אם כן, צרו קשר במייל ואני אחבר אותכם אליהם:

    epony
    at
    hotmail
    dot
    com

    בהצלחה!

    אור

    danraveh
    חבר
    מספר הפוסטים: 51

    To: epony


    תודה רבה,

    המייל שלי דרך אגב danraveh at gmail dot com

    Ilan_g
    חבר
    מספר הפוסטים: 33

    To: danraveh


    אהלן דן, טוב לראות אותך בפורום

    אם אני לא טועה, כרגע ב-LBS ישנם שניים או שלושה זוגות של סטודנטים הלומדים יחד, אני מכיר אחד מהם ויכול לקשר אותך אם אתה מעוניין. כמו כן, אני מכיר גם עוד זוג שלמד בוורטון אם זה מעניין אותך.

    מהתרשמותי מדיונים קודמים בנושא, יכולה להיות לעובדה זו תרומה טובה לאפליקיישן אם יודעים להציג זאת ולמנף את זה בצורה הנכונה.

    אילן

    danraveh
    חבר
    מספר הפוסטים: 51

    To: Ilan_g


    הי אילן,

    באמת טוב לראות אותך :)

    אני אשמח מאוד אם תוכל לקשר אותי לזוג מLBS ומוורטון.
    איפה אתה עומד כרגע עם MBA?

    דן.

מוצגות 11 תגובות – 1 עד 11 (מתוך 11 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.