Home פורומים הפורומים Forum: תהליך הקבלה האם הכל ורוד?

מוצגות 8 תגובות – 1 עד 8 (מתוך 8 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • oferva
    חבר
    מספר הפוסטים: 48

    שלום לכולם,

    חוויית הלימודים עשויה להיות מסנוורת עבור מועמדים פוטנציאלים, עד כי לפעמים ניתן לשכוח כי קיימים גם קשיים.

    זהו המקום לשתף בקשיים מקצועיים, קשיים תרבותיים, קשיים פוטנציאלים העשויים לפגוע בזוגיות כתוצאה מחווית לימודים אינטנסיבית וכו', מתוך מטרה להעלות את המודעות לכך שהם אכן קיימים וכדאי לא להתעלם מהם.

    tomerco
    חבר
    מספר הפוסטים: 44

    To: oferva


    רעיון טוב. אמנם אני רק מתחיל את התהליך אבל משיחות שהיו לי עם בוגרים וסטודנטים למדתי שבפירוש לא הכל ורוד.

    המטרה היא לא להוריד מעצמת וחשיבות הלימודים, אלא יותר לכוון לראייה מפוקחת יותר.

    התחרות היא קשה גם במהלך הלימודים וגם אחריה, כל פעם שמתקדמים, המתחרים שלך נהיים חזקים יותר וצריך להיות עם היד על הדופק.

    oferva
    חבר
    מספר הפוסטים: 48

    To: tomerco


    הי ,

    תודה על התשובה. שמעת משהו לגבי תעסוקה של בתבן הזוג בזמן התואר?

    מדברים ששמעתי, חיי בת הזוג אינם פשוטים, כמה שלפעמים מנסים להציג את זה כאילו שהאוניסרסיטה דואגת גם לבתבן הזוג מבחינת עיסוקים, על אחת כמה וכמה אם הם אינם עובדים.

    באופן אישי, מאד חשוב לי שבת זוגי לא "תטפס על הקירות" בזמן התואר ובעצם הייתי מעוניין לדעת אילו עיסוקים פתוחים בפניה במסגרת האוניברסיטה ועד כמה היא חלק מחווית הלימודים?

    tomerco
    חבר
    מספר הפוסטים: 44

    To: oferva


    לפי מה שהבנתי, אלא אם כן לבת הזוג שלך יש אזרחות או ויזת עבודה, עלולים להווצר קשיים רבים. בפועל עדיף מאוד לנסות להשיג לה ויזת עבודה, זה אמור להקל מאוד על העניינים.

    אני זוכר מכנסים של MIT שבם הודיעו שהם מאוד עוזרים לבת הזוג להתאקלם גם מבחינת עבודה.

    לפי דעתי הצנועה, אסור לך להסתמך על האוניברסיטה שתדאג לך אלא עדיף שתפעל כמה שיותר בעצמך :השגת ויזת עבודה, חיפוש עבודה, עיק שתתאים מבחינת תעסוקה, לדוגמא בוסטון ופילדלפיה מאוד נחשבות מבחינת ביוטכנולוגיה.

    oferva
    חבר
    מספר הפוסטים: 48

    To: tomerco


    אני מסכים איתך, אבל היות ואני לא מעוניין להגיע למצב בו בת זוגי תחיה סביב העבודה ואני במנותק סביב הלימודים במשך שנתיים, הייתי שמח לשמוע מאנשים בעלי נסיון איזה פעילויות פתוחות בפני בני הזוג באוניברסיטה ועד כמה הם משולבים בחיי החברה הנבנים במשך התואר.

    ariel13
    חבר
    מספר הפוסטים: 33

    To: oferva


    הי עופר,
    אם אתה מי שאני חושב שאתה, עשינו קורס GMAT ביחד.
    בכל אופן, אני מתלבט באותן בעיות פחות או יותר לגבי אשתי, ולמרות כל מה שנכתב באתרי התכניות על ה- significant other, זה לא ממש נשמע כמו משהו שאפשר לבנות עליו. כדי לקבל פרספקטיבה קצת אחרת קרא את הלינק המצורף. שם המאמר הוא " Can your relationship survive B-School" והמשפט הראשון במאמר הוא חתיכת פנץ' ליין- 'There's a reason the MBA has eaened a reputation as "the divorce degree"'.

    face=Times New Roman color=#800080 http://www.businessweek.com/bschools/content/feb2007/bs20070213_189035.htm

    אחרי שתתבאס לגמרי (לי זה קרה), שווה להתחיל לברר לגבי ויזות עבודה, חיים בחו"ל (יש הפנייה של ilanvag לפורום של תפוז- 'ישראלים בארה"ב'- פורום מס' 456), אולי בני משפחה בחו"ל שיכולים לעזור, קהילה יהודית וכו' וכו'.
    בנוסף, יש באתר thread של בני/בנות זוג סטודנטים ושם כמה חבר'ה נתנו כמה טיפים בנושא, לינקים לתכניות רלוונטיות ועוד.

    בהצלחה,
    אריאל

    oferva
    חבר
    מספר הפוסטים: 48

    To: ariel13


    הי אריאל,

    אכן אתה לא טועה ועשינו קורס יחד. יופי של מאמר, שם קצת פרספקטיבה שונה לתמונה המושלמת שכביכול נוצרת לכל החוויה הנ"ל. אני יכול להוסיף משיחות שהיו לי עם אנשים שכבר חוו את החוויה שאכן אחוז הזוגות שלא מחזיקים את התואר אינו מבוטל בכלל, וכי זהו נתון שהרבה מתעלמים ממנו, או מעדיפים לטאטא אותו מתחת לשטיח.

    בכל מקרה, לא משהו שאמור לשנות את הכוון של מי שסגור על כך שזהו הדבר המתאים בשבילו, אבל משהו שכדאי להביא בחשבון.

    בהצלחה בתהליך!

    עופר.

    oferva
    חבר
    מספר הפוסטים: 48

    To: oferva


    משיחות שהיו לי עם מספר סטודנטים לאחרונה, עולה כי אחד הפערים התרבותיים המשמעותיים ביותר בין הישראלים לאמריקאים הוא יכולת ה – network. עפ"י הרושם של רוב האנשים עימם דיברתי, זוהי יכולת מוטמעת היטב בקרב האמריקאים שאינה קיימת ברמת מיומנות גבוהה אצל רוב הישראלים. דרך טובה לנסות ולהתחיל לשפר את היכולת הנ"ל היא לדעת להכניס מילה טובה במקום הנכון ולפרגן לבן השיח (אף עפ"י שלרוב הישראלים זה קשה… :) ). ככל שזה יבוא במקומות הנכונים, לא באופן מוגזם ובטבעיות, כך יהיה לזה אפקט טוב יותר.

    קושי נוסף וברור, אך עם זאת שווה לציין הוא נושא השפה. מרבית האנשים עימם דיברתי הגיעו עם אנגלית ברמה גבוהה, או כך לפחות חשבו, אולם לכל מי מאיתנו שאינו דובר אנגלית שפת אם, ההשתלבות אינה עניין של חודש חודשיים, אלא יותר, וצריך לדעת את זה. אחד הסטודנטים (דני) שדיבר אתמול בכנס קולומביה העביר את התחושה הזאת יפה כשאמר שאחד התסכולים הקשורים בעניין היה כשגילה שאינו יכול לספר בדיחות באנגלית… בסופו של דבר זה כמובן מסתדר, אבל כדאי לדעת שזה לוקח מספר חודשים.

מוצגות 8 תגובות – 1 עד 8 (מתוך 8 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.