Home פורומים הפורומים Forum: תהליך הקבלה היתרונות בMBA בחו’’ל

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • inbal75
    חבר
    מספר הפוסטים: 6

    שלום,

    שאלתי היא האם היתרונות של MBA בחו"ל רלוונטים עבור מי שמתכוון לחזור לעבוד בארץ לאחר הלימודים. האם מכירים בארץ ביתרונות של MBA מאוניבריסטה מובילה בחו"ל או שאין הבדל משמעותי בינה לבין תוכנית MBA ישראלית? ומה בעצם היתרון של בוגר שלמד בחו"ל לעומת בוגר ישראלי מבחינה מקצועית?

    תודה מראש,

    ענבל

    Or.R
    חבר
    מספר הפוסטים: 45

    To: inbal75


    I am currently in the application stage so I cannot present you with a first hand view on what benefits a foreign MBA has. But, working in a consulting company that hire Israelis and “new Israelis” (Olim Hadashim) that got their MBA outside of Israel I can give you a my point of view coming from this perspective.

    What is most important is your experience. Give that your experience is the most important how do you think you can get a job in the US or Europe in firms like Goldman, Lehman, BCG, Bain, Google, Major VC and PE funds and similar?
    An MBA from a reputable institution will probably allow you to gain a much-valued experience that will be highly regarded if and when you will decide to come back to Israel and search for a job.

    Another important point is that an American MBA will allow you to understand the American businessman point of view (and to some degree, other markers). This will make you more competitive in the Israeli market for jobs like business development and investor relations.

    I believe that it would be futile to pursue an MBA in the US and return straight afterwards even if you received a “free ride” scholarship.


    epony
    חבר
    מספר הפוסטים: 785

    To: inbal75, All


    ענבל, גם אני לא יכול לתת לך אינדיקציה מנסיוני האישי, אבל אני יכול לצטט את דו"ח השמת הבוגרים האחרון של INSEAD, המתייחס לבוגרי קיץ 2006 (כלומר, שנכנסו למעגל העבודה לפני כשנה…), ובפרט לישראלים שבחבורה:

    בקיץ 2006 סיימו 15 ישראלים את חוק לימודיהם ב-INSEAD, ומתוכם כמחצית (7) חזרו מייד לישראל. כל ה-7 מצאו עבודה תוך פחות מ-3 חודשים מסיום הלימודים, והשכר החודשי (ברוטו) שלהם נע סביב 30-40 אלף ש"ח ברוטו לחודש (לא כולל הטבות כגון רכב חברה, ביטח מנהלים וכיו"ב…) – בוגרי INSEAD מהשנים האחרונות שהגיעו ישר לישראל נקלטו בחברות כמו מקינזי, אמדוקס, נייס ו-HP.

    עושה רושם, אם כן (בהנחה שאפשר להכליל מהנתונים האלה על בוגרי בתי"ס אחרים, ובפרט אלה ששמם הולך לפניהם גם בארץ, כגון: הרווארד, סטנפורד, וורטון, קולומביה, קלוג, שיקאגו, MIT, INSEAD ו-LBS), שבוגרי בתיה"ס המובילים בעולם למנע"ס נקלטים היטב בשוק העבודה הישראלי. בשנים האחרונות, בעיקר עקב איכותן ההולכת ומדרדרת של תכניות ה-MBA המקומיות (שהפכו לעניות דעתי לבתי חרושת לשדרוג קל של קורות החיים עבור מנהלים זוטרים) ועקב גדילתן המשמעותית של רשתות הבוגרים של הטופ-10, נהיה קל יתור לבוגר טופ-10 למצוא עבודה טובה בארץ.

    היתרונות המהותיים (לעניות דעתי בכל אופן) של בוגר טופ-10 ע"פ בוגר תכנית MBA מקומית הם בראש ובראשונה באיכות הלימודים, ולא פחות מכך בחשיפה לרשת הבוגרים העולמית – שני הפקטורים האלה חשובים במיוחד לעסקים הפועלים בזירה הבינ"ל, ובעיקר לחברות היי-טק גדולות כגון אלו שאת שמן ציינתי לעיל.

    יחד עם זאת, וכפי שכתב Or.R בתשובתו לשאלותייך, הפקטור המשמעותי ביותר בגיוס מנהלים בישראל הוא נסיונם המקצועי, ולכן יש לדעתי חשיבות לא מבוטלת לניצול אפשרויות התעסוקה הנפתחות בפני בוגרי הטופ-10 בזירה הבינ"ל, ולו לשנתיים-שלוש, טרם החזרה לארץ. לא פחות חשובה היא יכולת ההשתכרות בחו"ל, שיכולה להגיע גם לפי שניים ויותר מזו המקובלת בארץ (למשל, מי שהתקבל לעבודה באחת מחברות הייעוץ האסטרטגי הגדולות ירוויח באירופה/ארה"ב בערך פי שניים מהמקביל לו בארץ, ועובדי פיננסים ירוויחו אף יותר מכך!)

    סיכומו של דבר, בוגרי התכניות המובילות בעולם נהנים מחוויית לימודים העדיפה משמעותית על זו של בוגרי תכניות MBA מקומיות, ובשנים האחרונות, עם הגידול בחשיפה של השוק המקומי לזירת העסקים הבינ"ל והתחזקות הסניפים המקומיים של ארגוני הבוגרים של תכניות ה-MBA המובילות. יחד עם זאת, אני מחזיק בדעה כי עדיף לנצל את אפשרויות התעסוקה הנפתחות בפני בוגרי הטופ-10 בזירה הבינ"ל טרם החזרה לשוק העבודה המקומי.

    JohnnyCash
    חבר
    מספר הפוסטים: 15

    To: epony


    אי אפשר גם להתעלם מהשיקול הכלכלי, לימודי MBA ללא מלגה הם סדר גודל של 100K לשנתיים

    יהיה הרבה יותר קשה להחזיר את זה בישראל, גם אפשרויות התעסוקה בח"ול הרבה יותר אטרקטיוויות

    כמובן שיש הרבה משתנים למשוואה הזו: איפה גרים, אם מקבלים מלגות, משך הלימודים אך לפי דעתי זו טעות לעשות את כל המאמץ הגדול להתקבל לבה"ס בחול ואז מיד לחזור

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.