Home פורומים הפורומים Forum: תהליך הקבלה חוויות ושאר ירקות

מוצגות 10 תגובות – 1 עד 10 (מתוך 10 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • smiley
    חבר
    מספר הפוסטים: 51

    הפורום פה קצת יבש לאחרונה, כאשר כל המחזור האחרון עסוק בהתאקלמות לסביבה החדשה והחבר'ה החדשים מתארגנים לקראת ההגשות. החלטתי לפתוח נושא חדש בו יתאפשר לשתף חוויות כלליות שאינן בהכרח אקדמיות, אלא דווקא קשורות לקליטה במדינה חדשה, תרבות שונה וכו'. אני מניח שאלו שכבר עושים את צעדיהם הראשונים בארה"ב, צרפת ואנגליה יוכלו לפתוח ולשעשע אותנו בכמה סיפורים מעניינים…

    epony
    חבר
    מספר הפוסטים: 785

    To: smiley


    אני מוכן להרים את הכפפה ולתרום סיפור ראשון:

    אחת מהדילמות הגדולות של אלה שמתקבלים ל-INSEAD קשורה לנושא הרכב – בצרפת יש תכנית "ליסינג" פטורה ממס המאפשרת לסטודנטים לקבל רכב חדש מהניילונים תמורת כ-4,000 יורו (למשהו כמו רנו קליאו או סיטרואן C3), כולל ביטוחים מלאים ללא שום השתתפות עצמית.

    סחבק, לעומת זאת, פתח אקסל והחליט שהרבה יותר משתלם כלכלית לקנות רכב מיד שניה ולמכור אותו לסטודנט מהשנתון הבא, כנהוג במחוזות INSEAD.

    על-פניו, הכל אכן התנהל עפ"י התכניות, ואחרי שבועיים של חיפושים על אש קטנה וכמה התכתבויות עם סטודנטים שחיפשו למי למכור את הרכב שלהם, מצאתי בחור אנגלי חביב בשם ג'ון, שחיפש קונה לאלפא רומאו 156 שלו, שהייתה במצב לא רע בכלל ובמחיר מעולה של פחות מ-3,000 יורו! הוא אפילו הודיע לי שהוא הולך להשתמש בביטוח רכב שלו כדי לתקן את הגיר לפני שאני אגיע לצרפת.

    שמח וטוב לב, העברתי לחשבון הבנק של ג'ון את האלפיים ומשהו יורו שהוא ביקש, והעברתי את השבועות האחרונים תוך התעלמות מוחלטת מכל האנשים קטני האמונה שטרחו להזכיר לי כמה האלפא היא רכב לא אמין, ואיזה אידיוט אני ששילמתי על הרכב מראש. אני לא דאגתי לרגע, שכן חברי הטוב ג'ון הסביר לי שזה לא הגיוני לפחד שמישהו שהרגע סיים את לימודיו באחד מבתיה"ס למנע"ס הטובים בעולם יחפש לדפוק איזה ישראלי בשביל כמה אלפי יורו בודדים.

    הטיעון המשכנע הזה ניצח כל תלונה (אפילו את אלה של אישתי!), וכבר לא יכולתי לחכות לרגע שבו אתקשר לכל המלעיזים מהאוטו החדש שלי…

    לפני שבוע, אם כן, הגעתי לצרפת, ודבר ראשון לקחתי רכבת ל-INSEAD, שם השאיר לי ג'ון את הניירות של הרכב במשרד של הדקאן. שלב א' הוכתר כהצלחה מרעישה, ואפילו איתרתי את הכתובת והטלפון של המוסך, שם חיכה לי הרכב עם תיבת הילוכים חדשה ועוד כמה ספרי לימוד בבגאז', כצ'ופר מג'ון…

    על האוטובוס בדרך למוסך החלטתי להקדים תרופה למכה ולהרים להם טלפון כדי לחסוך קצת בירוקרטיה ולזרז את התהליך. אלא שמסתבר שהייתי הרבה יותר אופטימי ממה שהייתי אמור להיות בכל הנוגע לבירוקרטיה צרפתית, ובפרט בהתחשב בכך שזה לא מכבר נכנס לו חודש אוגוסט, בו כל הצרפתים ללא יוצא מן הכלל יוצאים לחופש…

    מסתבר שחברת הביטוח של ג'ון סירבה לאשר את התיקון, והמוסך לא הצליח (או בכלל לא ניסה) להשיג אותו בטלפון, כך שהם החליטו לא לתקן את האוטו בכלל לפני שמישהו יואיל בטובו לשלם להם את עלות התיקון – סיפור פעוט של 2,000 יורו!!!

    לקחל לי כמה שעות לצאת מההלם ולהשיג את ג'ון בטלפון. למרבה המזל, אכן היה מדובר בבחור רציני ואחראי, והוא הבטיח לי שהוא יעביר למוסך את הכסף לתיקון, ייצור קשר עם הביטוח הסרבן שלו, ואף ישלם לי הוצאות רכב שכור לשבוע הקרוב.

    והנה הגענו להווה: אני כרגע בפריז, מחכה לאישור סופי מהמוסך שהרכב מוכן, ומוכן להודות שהשקט הנפשי שבעסקת הליסינג בהחלט יכול להיות שווה עוד איזה 2,000 יורו…

    smiley
    חבר
    מספר הפוסטים: 51

    To: All


    אכן פתיחה מרעישה :)

    אני מקווה שמעתה והלאה הדברים ילכו לך חלק יותר…
    (ומההיכרות הקצרה בינינו, אני בטוח שכך יהיה)

    אלמוני
    לא פעיל
    מספר הפוסטים: 124

    To: smiley


    … ואם הדברים לא ילכו חלק – לפחות ההילוכים כן!

    shimonh
    חבר
    מספר הפוסטים: 159

    To: epony


    אני מוכן לעבור את התלאות האלו בשביל אלפא 156… ועוד במחיר כזה.

    epony
    חבר
    מספר הפוסטים: 785

    To: shimonh, smiley, Psychodude


    תודה על החיזוקים, עכשיו רק נשאר לקוות שהרכב יתוקן עד סוף השבוע (לצערי, שבוע בצרפת לימד אותי להיות סקפטי בכל הנוגע לעמידה בזמנים של הצרפתים, ובפרט כאשר מדובר בחודש אוגוסט..!)

    שמעון, בקשר לרכב ולמחיר – מי שיתעקש להוציא את זה ממני ישמע שהייתי מוכן לעבור את כל התלאות האלה שוב אם הייתה ניתנת לי האפשרות, ולו רק בשביל לקום כל יום בבוקר ולהיכנס לאלפא.

    kerenz
    חבר
    מספר הפוסטים: 74

    To: All, smiley


    הי חברים,

    ראשית, מתנצלת על ההתנתקות הארוכה מהפורום… מינהלות, פרידות ושאר ירקות העסיקו אותי רבות בתקופה האחרונה.

    דרור- כל הכבוד על היוזמה! לא סתם אתה הולך לסטנפורד

    אם כן, מצאתי לנכון לחלוק עמכם את חוויית יומי הראשון בצרפת, כפתיחה לשנה המרתקת עומדת לפני.

    הגעתי היום לטירה שבה שכרתי את דירתי. מדהים!!!! פשוט גלויה. לא חשבתי שיש מקומות מעין אלו שניתן לגור בהם, והם לא צימרים שנועדו לחגיגת אירוע מיוחד. אני גרה על נהר הסיין, בטירה ציורית עם אנשים מכל העולם (ומרביתם מטייואן… ללא ספק זה הולך להיות אתגר). זה עתה חזרתי מערב היכרות שאנחנו יזמנו (הלימודים מתחילים רק בעוד כשבוע). לא להאמין מי האנשים שאיתם אנחנו הולכים העביר את השנה הקרובה!!! כל אחד מביא עמו סיפור חיים מרתק יותר משל האחר… אירנית שברחה לקאריבים, ואז עברה לאפריקה היא מהסיפורים הפחות מורכבים . אז כפי שאמרתי, שנה מעניינת מצפה…

    עד כאן סיכומו של היום הראשון לקראת INSEAD

    למי מכם, סטודנטים עתידיים, שיש שאלות – אני כאן לשירותכם!

    בהצלחה בתהליך המתיש אך עם זאת המעניין והמלמד,

    קרן.

    epony
    חבר
    מספר הפוסטים: 785

    To: smiley, Psychodude, shimonh


    חדשות מחזית האלפא:

    אחרי שבועיים של בירוקרטיה צרפתית מהסוג הגרוע ביותר, הצליח המוכר (ג'ון) להעביר למוסך כ-2,000 יורו עבור תיקון תיבת ההילוכים.

    כבר התחלתי לחשוב איפה אני אעשה את הקפת הניצחון שלי ברגע שהאוטו יצא מהמוסך, ואז ג'ון הודיע לי שהוא קיבל פקס מהמוסך ומסתבר שהם הרגע "גילו" שהתיקון יעלה עוד 1,300 מעבר למה שהוא כבר שילם להם!!!

    בשלב הזה, אחרי שלושה שבועות של לתת גז בניוטרל, החלטנו להיפרד כידידים – ג'ון ימכור את האלפא לסוחר חלפים (אחרי הכל, עלות התיקון גבוהה יותר משווי הרכב..!), וימשיך לממן לי רכב שכור עד שאני אחזור (בעיקר בשל לחץ בלתי מתפשר מצד האישה שונאת הסיכון) לחיקו החמים של עדר הליסינג, וה-"רכב חברה" שלי (סיטרואן C3 דיזל ידני – ככה שצריכת הדלק תקזז חלק מהפער במחיר מול האלפא הזולה למראית עין) אמור להגיע לפריז ביום ראשון.

    מי יודע, אולי יום יבוא ואצליח להניח את ידי על מכונית איטלקית טיפה יותר מרגשת מפיאט אונו (הייתה לי אחרי השחרור) או פונטו (החדשות דווקא ממש נחמדות – ג'ון שכר לי אחת בשבוע הראשון שלי בצרפת…)

    ובינתיים, כאן epony… פריז. (לא יכולתי להתאפק)

    אדיר
    חבר
    מספר הפוסטים: 20

    To: All


    מי היה היום ב- MBA FAIR של Fulbright ו/או הולך להיות ביום שישי? לצערי לא יכולתי ולא אוכל להגיע בשם מחויבויות קודמות. אשמח אם תוכלו לעדכן על רשמים מעניינים מבתי הספר השונים.

    תודה!

    אדיר.

    ronnie11
    חבר
    מספר הפוסטים: 25

    To: All


    חזרתי מהכנס מהיום ולהלן הרשמים שלי:

    סה"כ כנס מושקע מאד. מזכיר את הכנסים של קידום, לפחות זה שהייתי בו בשנה שעברה. מקום נחמד, כיבוד – כל העסקה…

    הרעיון של הכנס הוא הרצאות בנות חצי שעה כל אחת של נציגי בתי הספר וברקע יש חדר גדול בו יושבים הנציגים וניתן לגשת אליהם ולשאול שאלות שאולי לא תמיד נוח/רוצים לשאול בכיתה של כמה עשרות אנשים.

    לאלו מבינינו שרק מתחילים להתעניין בלימודים – הכנס נקודת פתיחה טובה מאד. היו שם את מרבית בתי הספר המובילים, וניתן באמת לקבל מידע ראשוני שיכול לעשות סדר למתחילים.

    למי שכבר מצוי עמוק בתוך התהליך – אני לא יודע כמה דברים חדשים תשמע שם.

    -בגדול ניתן לחלק את הנציגים שבתי הספר שלחו לשניים: בוגרים ישראלים ונציגי הADMISSION

    הבוגרים יכולים לתת מידע חשוב לגבי חווית הלימודים, היכולת למצוא עבודה לאחר הלימודים, ותובונות לגבי תהליך הקבלה עצמו (תלוי גם במידה רבה במשך הזמן שעבר מאז שאותו בוגר סיים את לימודיו).

    מצד שני נציגי הקבלה יודעים לדקלם מעולה את כל הנתונים שמעיינינים בסופו של דבר: התהליך, סטטיסטיקות, תאריכים חשובים וכו. לא פחות חשוב מכך, ניתן לנסות להתרשם בצורה בלתי אמצעית מהאדם שבסופו של דבר קורא את החיבורים שלך: איך הוא חושב, איך הוא מדבר, מה נראה לו/ חשוב (אני משתמש בלשון זכר למרות שכל נציגי הקבלה שאני ראיתי היו נשים…)
    שום התייחסות מעבר לרמת הסיסמאות שניתן למצוא בכל אתר בית ספר.

    הייתי בהרצאות של קולמוביה, וורטון, טאק, ואמורי. מעל כולם בלטה (לטעמי) ההרצאה של נציג מישגן. התפתחה דינמיקה טובה בהרצאתו, הוא דיבר בגובה העיניים, הומור ובסך הכל היה חיובי ביותר.

מוצגות 10 תגובות – 1 עד 10 (מתוך 10 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.