Home פורומים הפורומים Forum: תהליך הקבלה לימודי MBA בארץ טרם הגשת מועמדות

מוצגות 10 תגובות – 1 עד 10 (מתוך 10 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • mike_mba
    חבר
    מספר הפוסטים: 6

    היי גילעם,

    האם לימודי MBA בארץ והצטיינות בהם (בפתוחה למשל) עשויים לשפר סיכויי מועמד לתוכניות אמריקאיות? כוונתי ללימוד סמסטר או מעט יותר טרם הגשת המועמדות?

    אני שואל כיוון שציוניי בתואר הראשון נמוכים יחסית (75) ואני מעוניין להראות יכולות לימוד גבוהות ל"איזון" הרושם מציוניי התואר הראשון (מדעי המחשב).

    YV
    חבר
    מספר הפוסטים: 45

    To: mike_mba


    עד כמה שידוע לי, לא רק שהם לא ישפרו את סיכויי הקבלה שלך, הם אפילו ימנעו ממך להתקבל לאחת התוכניות המובילות…

    הרבה בתי ספר מצהירים שלא ניתן להתקבל אם יש לך כבר MBA, ובמידה והם לא מצהירים את זה ואתה מנסה להתקבל תצטרך לעבוד קשה מאוד בשביל לשכנע אותם למה אתה חוזר על אותו התואר ולמה שהם לא יתנו הזדמנות למישהו אחר שעדייין לא עשה תואר כזה.

    בכל אופן, ציוני תואר ראשון הם רק מרכיב אחד מתוך רבים, ושווה אולי לנסות לשפר את האחרים , משהו שיגזול פחות זמן ויגדיל את הסיכויים שלך להתקבל…

    בכל מקרה, על מנת לקבל עצות קצת יותר ממוקדות ומשכילות אולי כדאי שתשאל את גלעם או שתסתכל על תשובות שהוא ענה בנושא בעבר

    שיהיה בהצלחה

    Zahi
    חבר
    מספר הפוסטים: 38

    To: YV


    מחזק את דבריו של YV

    להדגים את זה ניתן להשתמש בדוגמא קיצונית. בגלל הרצון לגיוון הכיתה, דווקא תואר לא בתחום כלכלי נחשב אפילו יותר "חזק" יותר. לדעתי, ככול שהתואר יותר רחוק מליבת מנהל עסקים, כך הוא תופס את העין יותר וכך הוא מקנה לך יתרון יחסי על חבריך לכיתה, שלפחות חלקם הגדול (ואין מה לעשות) בעלי זיקה כלשהי למנהל עסקים/כלכלה או תחומים יותר מסורתיים.

    כדי להדגיש ניתן לקחת לדוגמא הצטיינות בלימודי חקר ימים או בלשנות. תחומים אלו ואחרים לדעתי נראים חזקים יותר מתחומים מסורתיים. מעבר לזה, וודאי שאם יש לך כבר MBA, אתה תצטרך לשכנע רבות את ועדות הקבלה – איך תואר MBA לא מינף אותך ומדוע אתה צריך תואר נוסף – הסברים שלדעתי כמעט בלתי אפשריים, כאשר ההסבר הכי טוב שלך יהיה התואר באונ' הפתוחה לא יפתח או פתח בחיים את הדלתות בהשוואה לאחת מתוכניות מנהל עסקיים, נניח גם טופ 80 בעולם .. . . .

    כאמור, אני מניח שלגילעם תשובה יותר מבוססת.

    eyan
    חבר
    מספר הפוסטים: 19

    To: Zahi, mike_mba, YV


    mike,

    לעניות דעתי מה ש Zahi ו YV כתבו נכון בהחלט, אך רק בהתיחס למועמד שסיים תואר MBA קודם להגשת מועמדותו ולא לאחד שלקח סה"כ מספר מצומצם של קורסים. אתה מציין ש "כוונתי ללמוד סמסטר או מעט יותר טרם הגשת המועמדות" ולכן המלצתי לך היא דווקא כן לקחת מספר קורסים ולציין את ההישגים הנאים שלך בהם, אך לא עם הכותרת "אני בדרכי לרכוש MBA בארץ" אלא "בדרכי ל MBA בחו"ל לקחתי מספר קורסים אשר משיקים לתחומי הענין שלי ויקלו על השתלבותי".

    ממוצע 75 יכול להיות מעט בעייתי על אף שהוא מהווה רק מרכיב אחד מני רבים בתהליך ה "הוליסטי" של בתי הספר ולדעתי ציונים גבוהים במיוחד ב 2-3 קורסי יסוד בכלכלה/ניהול יכולים להצביע גם על רצינות וגם על יכולות אקדמיות גבוהות שלא באו לידי ביטוי מסיבות אי אילו ואחרות בתואר הראשון.

    מייק, באופן כללי אני יכול לחשוב על מספר צעדים שבהם אתה יכול לנקוט בהקשר לממוצע הבעייתי : 1) לקיחת והצלחה במספר קורסים ממוקדים (כפי שאתה רוצה לעשות…). 2) במידה והממוצע הכללי ירד עקב ממוצע קטסטרופאלי בסמסטרים הראשונים – להדגיש זאת ואולי אפילו למנף! (שיפרת את יכולות הלימוד שלך במהלך התואר …) 3) לאזן את הממוצע עם GMAT לתפארת מדינת ישראל(ה 50 שלך בכמותי זאת התחלה טובה). 4) ככל שעבר יותר זמן מאז סיום התואר – יש לו (לתואר) פחות משקל! מאחר ואתה מתכוון להגיש מועמדות כ 5-6 שנים לאחר התואר (אם הבנתי נכון את הכרטיס שלך) אתה בהחלט יכול לשחק על זה קצת. 5) להוסיף בחיבור הרשות סיפור קורע לב שיסביר (לא יתרץ!) את הממוצע. משהו בסגנון של אישה ושלושה הילדים שהשארת כל יום מאחוריך בעודך יוצא למספר שעות עבודה בזבל בדרך לעוד יום לימודים יכול לעבוד לא רע …

    כמובן שכל זאת רק דיעה אישית של איש פשוט, וכמו קודמי אמליץ לך "להציק" למר ארינגו!

    בהצלחה!

    eyan

    gileyal
    חבר
    מספר הפוסטים: 279

    To: eyan


    אין סתירה – כולם מסכימים שלימודים ככלל כן יכולים לסייע ולימודי MBA בארץ לא יתרמו מאחר והם יגרמו לכך שתיאלץ להסביר למה אתה זקוק ל-MBA נוסף.

    מה שכן – יש פה אלמנט של הימור. אם אתה לוקח קורסים נוספים ולא מפציץ, זה עשוי אפילו לפגוע במועמדות שלך. ככה, אתה יכול להישען על כל מיני תירוצים/הסברים כמו "הייתי צעיר, לא הקדשתי את הכל ללימודים, היתה לי עבודה במשרה מלאה וכולי". אם תוסיף על גבי אלה לימודים מהתקופה האחרונה במסגרתם קיבלת ממוצע שמונים, זה אפילו יפגע בך לדעתי, כי התירוצים כבר לא יהיו רלוונטיים.

    אגב – אני סובל מבעיה דומה (ממוצע 80.1). עשיתי GMAT כמה שיותר טוב וצללתי פנימה. אין לי ספק שזה החליש את המועמדות שלי ופגע בי בכמה בתי ספר – אבל בסופו של יום זה משחק של מספרים. אם תגיש למספיק בתי ספר והאפליקיישנס שלך יהיו חזקים מספיק, תתקבל לאחד. אם חשוב לך להבטיח שתתקבל ספציפית לאחד מבתי הספר הכי סלקטיביים, אז הגישה פחות רלוונטית.

    זה כמו בחורה וכמו עבודה – צריך בסוף רק 1 אבל בדרך כדאי להתראיין ולהכיר הרבה:)

    eyan
    חבר
    מספר הפוסטים: 19

    To: gileyal


    גיל, אני לא יודע אם יש לך חברה ואם היא גולשת בצ'טים מפוקפקים שכאילו, אך אם התשובות הן כן וכן – יש לי הרגשה שתבלה באתר הזה אפילו יותר זמן בעתיד הקרוב… ;-)
    gileyal
    חבר
    מספר הפוסטים: 279

    To: eyan


    נשוי לאישה שמתה לנסוע לחו"ל… זה מדהים הדברים שאני יכול TO GET AWAY WITH מאז שעלה נושא ה-MBA:)

    danraveh
    חבר
    מספר הפוסטים: 51

    To: All


    אני מתכנן ללמוד בחול ב-2012. בינתים התקבלתי לMA במימון באוניברסיטת תל אביב. חשבתי לקחת כמה קורסים שיעזרו לי בעבודה, האם זה יכול לעזור ל MBA, במידה ויהיה לי ציון טוב. אני לא מתכנן לעשות את כל התואר בארץ.
    KFIRC
    חבר
    מספר הפוסטים: 11

    To: danraveh


    זה יכול לעזור מאוד בתואר, רק תשים לב שאתה מחזק את הקורסים בסיפור חזק
    דוגמא:
    אני פונה עכשיו לתוכנית MBA במימון (וגם עבדתי בכך בעבר) ולכן לקחתי קורסים שישפרו לי את הידע
    אם תוכל לתפור את הסיפור כך שהוא יעזור לך לתואר השני אז זה מעולה…

    כפיר

    danraveh
    חבר
    מספר הפוסטים: 51

    To: KFIRC


    תודה כפיר.

    בעקבות המלצות שונות שלא אוכל למנף את זה לאפליקיישן. החלטתי שאני מעדיף להשקיע את האנרגיה והזמן הפנוי שלי בגימט ובאפליקיישן במקום להשקיע עכישו בתואר שני בארץ.

מוצגות 10 תגובות – 1 עד 10 (מתוך 10 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.