Home פורומים הפורומים Forum: תהליך הקבלה ללמוד באירופה או ארה’’ב?

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • mickeyme
    חבר
    מספר הפוסטים: 14
    שלום לכולם,

    אני מתלבט האם ללמוד באירופה או ארה"ב?
    אשמח לשמוע לדעתכם איפה כדאי יותר לנסות והאם זה בכלל משנה.
    עד כמה משנה הדירוג של המקום הנבחר?
    עד כמה תשפיע עליי לטובה או לרעה העובדה שאני לא דובר את שפת המקום במידה וזה לא באנגליה או ארה"ב?
    האם לימודים בINSEAD יפריעו לי למצוא עבודה טובה כי אני לא דובר את שפת המקום?
    האם יש הבדל בעובדה שחלק מהמקומות מציעים מסלול של שנה מול שנתיים?
    האם יש הבדל משמעותי במחירים והוצאות המחיה שכדאי לקחת בחשבון?

    תודה רבה לכולם,
    מיקי

    epony
    חבר
    מספר הפוסטים: 785

    To: mickeyme


    טוב, אז ככה:

    • המשמעות הכי חשובה של ההחלטה איפה ללמוד מבחינה גיאוגרפית היא איפה תעבוד אח"כ – אם אתה רואה את עצמך בארה"ב, עדיף ללמוד בארה"ב, ואם אתה מעדיף לעבוד באירופה, אז עדיף ללמוד שם.
    • בגדול הדירוגים פחות קריטיים ברמות הכי גבוהות (10-20 בתיה"ס המובילים בעולם, נגיד…) מבחינת איכות הלימודים נטו – יותר חשוב למצוא את ביה"ס המתאים לך אישית הכי טוב מבחינת מיקום, התמחות, גודל המחזור, אופי הלימודים, וכיו"ב.
    • אי-ידיעת השפה המקומית במקום שבו אתה מעוניין לעבוד אחרי הלימודים היא מכשול לא קטן, ובהרבה מקרים תמנע ממך מלמצוא עבודה שם. יחד עם זאת, במקומות רבים יש משרות בחברות בינ"ל שבהן השפה הרשמית היא אנגלית, אבל בכל מקרה עדיף להפגין שליטה מינימלית בשפה המקומית.
    • על אף האמור לעיל לגבי הקשר בין מקום הלימודים למקום העבודה, INSEAD נחשב לביה"ס הכי בינ"ל מהתכניות המובילות בעולם, והוא די חריג בנוף מהבחינה הזאת (בין היתר מכיוון שיש לו קמפוס אחד בצרפת וקמפוס אחד בסינגפור…) – פחות ממחצית מהבוגרים ב-2011 נשארו במערב אירופה, כאשר כ-75% מהם עברו לאנגליה, ורק כ-10% מהמחזור נשאר בצרפת.
      מבין הבוגרים הישראלים, בין רבע לחצי מהם חוזרים לארץ מייד אחרי הלימודים (כמעט תמיד מתוך בחירה ולא כי אין להם אפשרויות אחרות), והשאר מוצאים עבודה בחו"ל (לרוב בלונדון, אבל גם בסינגפור, ארה"ב, צרפת, הולנד, הונג קונג וכיו"ב…)
    • ההבדלים העיקריים בין מסלול של שנה למסלול של שנתיים הם מבחינת עלויות היותר נמוכות משמעותית בתכניות הקצרות יותר, לעומת ההזדמנות לעשות התמחות ו-"לקחת את הזמן" למצוא את עצמך שמציעות התכניות הארוכות יותר. כדאי לציין שיש היום יותר ויותר תכניות קצרות יותר שכוללות אפשרות להתמחות קיץ (מחזור ינואר ב-INSEAD למשל…)
      מכאן, שאם השיקול הכלכלי הוא הכי חשוב, אז כנראה שעדיף ללכת על תכנית קצרה יותר. אם השיקול המקצועי יותר חשוב (ובטווח הארוך הוא יותר משמעותי מעלות ה-MBA וכל מה שמסביב), ואתה רוצה לעשות שינוי מהותי (למשל עו"ד או מהנדס שרוצה לעבור לתחום הפיננסים), אזי תכנית הכוללת התמחות היא עדיפה (ובמקרה הספציפי של בנקאות השקעות, תכנית של שנתיים "פרופר").
    • ככל שהתכנית מדורגת גבוה יותר, כך השכ"ל גבוה יותר. כמו-כן, תכניות הממוקמות במרכזי ערים גדולות (לונדון וניו-יורק למשל) כרוכות בעלויות מחיה גבוהות יותר. תכניות הממוקמות בערים קטנות יחסית (למשל INSEAD, דיוק ועוד רבות אחרות) נחשבות לזולות יותר מבחינת עלויות מחיה (אבל ייתכן שיהיה צורך לקנות רכב…) – לדוגמה, סה"כ ההוצאה הממוצעת ל-MBA של שנתיים ב-LBS שבלונדון היא בערך 100,000 פאונד כולל הכל, בעוד שההוצאה לשנה אחת ב-היא בערך 80,000 יורו כולל הכל – כלומר MBA בלונדון עולה כמעט 50% (או למעלה מ-200,000 ש"ח) יותר מתואר בצרפת ו/או סינגפור..!
      לעומת זאת, MBA ב-5-10 התכניות המובילות בארה"ב יעלה בערך $210,000, לעומת כ-$170,000 בתכניות בעשירייה השניה, כך ש-LBS (שהיא אולי התכנית הכי יקרה באירופה) היא למעשה זולה יותר גם מהתכניות בעשירייה השניה בארה"ב.

    בהצלחה!

    אור

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.