Home פורומים הפורומים Forum: תהליך הקבלה מבחן TOEFL ב25/09/09 – חוויות, או שלא

מוצגות 20 תגובות – 1 עד 20 (מתוך 20 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • jenjen
    חבר
    מספר הפוסטים: 11
    מועד המבחן שלי היה ב-25.09. הגעתי עם זריחת השמש, דהיינו ב-8:00 למקום – עירוני ה' בת"א.
    ב8:30 נפתחה הכיתה והתחילו להכניס את האנשים. המשגיחים ביקשו להכניס את האנשים בשלשות, ונראה שבערך 9 אנשים מתוך כ-30 מהנוכחים אכן קיבלו מחשב והחלו במבחן.

    יש לציין שמדובר בכיתת מחשבים בבית ספר עירוני, העמדות צפופות אחת ליד השנייה, מה שמפריד ביניהן זה יריעת קרטון, האור פלורסנטי מעיק, והמסכים משנת טר"פ מרצדים. (סתם, שתדעו)

    התור של האנשים השתרע באותו המקום ממש בו האנשים נבחנו, מה שלא נראה לי שתרם לעשייה של הנבחנים, אבל זאת הקטנה שבבעיות שהיו שם.

    אחרי ש-9 ברי המזל החלו במבחן, נוצרו אילו-שהן בעיות במערכת. משהו בסגנון "הבעיה היא בTOEFL שהם לא מצליחים לשלוח את המבחן למחשבים" (ציטוט של המשגיח)
    פעם בחצי שעה-שעה אחד המחשבים הצליח לקבל את המבחן ואף הרמקול שלו עבד, ואחד מהממתינים נכנס להיבחן.

    לקראת 11(!) נותרנו כ-10 אנשים מחוץ לכיתה, מחכים (עדיין) שהמבחן יתחיל. להזכירכם, מדובר ביום שישי, והמבחן אורך כ-4 שעות. בנתיים עוד שני ברי מזל החלו במבחן, שניים נוספים פשוט ויתרו והלכו הביתה, ונשארנו 5 אופטימיים, מחכים שמשהו ישתנה. ב-12:00 בדיוק פרשתי. בידיעה ששרפתי 4 שעות על המתנת סרק, בלי שנותרו בי כוחות פיזיים לשבת עוד ולו חצי שעה, שלא לדבר על 4 שעות.

    בקיצור…

    קיבלתי עכשיו מייל, מהאירגון הנהדר TOEFL. והם שמחים להודיע לי שנקבע לי מועד בחינה חדש, שישו ושמחו, ממש אוטוטו, קרי ב- 13 לנובמבר. כן כן, חודש וחצי מהמועד המקורי.

    בתגובה רשמתי להם אימייל הכי זועם שרק יכולתי, באנגלית הקלוקלת שלי… בדרישה לקחת אחריות ולמצוא מועד יותר קרוב.

    ולהלן שאלות
    1. אולי מישהו מכם שקורא את השורות הללו, נכח ביום הארוע? לצערי מרוב ייאוש לא חשבתי ולא אספתי מספרי טלפון של האנשים שהיו שם…
    2. האם היו תקדימים ואכן יש לי סיכוי לקבל מועד קצת יותר שפוי?
    3. האם יש משהו שאני יכולה לעשות כדי לשפר את המצב הזה?

    תודה לכולכם
    גמר חתימה טובה

    Yair
    חבר
    מספר הפוסטים: 59

    To: jenjen, All


    אני לא יכול להגיד מנסיון אישי, אבל כמה פעמים קראתי באתר על סיפורי זוועה שקשורים ל-TOEFL, ואני זוכר שמישהו סיפר שקרה לו מקרה דומה ואחרי שהרבה אנשים שלחו אימיילים זועמים קבעו מועד בחינה במיוחד, אז אני מניח שזה אפשרי, תלוי כמה לוחצים.

    לגבי שיפור המצב – מעבר ללשלוח מיילים זועמים ולנסות למצוא עוד אנשים שהיו באותו יום שישלחו בעצמם מיילים זועמים, אם את חייבת לשלוח תוצאות לפני נובמבר תמיד יש את האפשרות (הכואבת) של לטוס לעשות את המבחן במיוחד בחו"ל. גם לזה היו הרבה תקדימים ממה שקראתי בפורום. בנוסף תבדקי אם יש אופציות נוספות מלבד TOEFL בבתי ספר שאליהם את נרשמת, או שאולי לא צריך בכלל (כמו ב-MIT למשל).

    אגב אני עשיתי לפני כמעט חודשיים גם ביום שישי באוניברסיטת תל אביב, והמבחן התחיל באיחור של שעה ועד שכולם נכנסו עברו כמעט שעתיים (כמו שתיארת התור של האנשים היה באותו חדר שבו עשו את המבחן). וחבר שעשה איתי את המבחן קיבל מהם מייל אחרי שלושה שבועות (!) שאומר שהייתה בעיה עם ההקלטה בקטעי הדיבור שלו, והוא קיבל ואוצ'ר למבחן נוסף (מבחן שלם נוסף, לא רק חלק הדיבור…).

    בכל מקרה שיהיה בהצלחה עם המבחן ומקווה שתצליחי להשיג מועד קרוב יותר.

    MichalJ
    חבר
    מספר הפוסטים: 17

    To: All


    סיפור אחר אבל דומה….

    אתמול (17/01) הגעתי לאוניברסיטת ת"א על מנת לעשות את המבחן

    הגעתי ב-08:15. ההזמנה הייתה ל08:30. בשעה היעודה אני ועוד כ30 אנשים חיכינו מחוץ לדלת הנעולה
    כאשר רק בסביבות 09:00 (השעה שבה המבחן היה צריך להתחיל!) הכניסו אותנו לכיתת מחשבים בה היו פחות מ-15 עמדות מחשב ומסרו לנו שהמשגיחים עוד לא הגיעו אז שנמתין.

    TO MAKE A LONG STORY SHORT
    לאחר כשלוש שעות הודיעו לנו באופן רשמי שהבחינה לא תתקיים.
    פטרו אותנו עם איזה שהוא סיפור לא ענייני על קשר לקוי בין המרכז של הבחינה למי שמשגיח בארץ ועם האוניברסיטה שמספקת את החדרים.

    פשוט חלם. אם זה לא היה כל כך מתסכל…. היו לא מעט אנשים שחייבים את הציונים בדחיפות כדי לסיים הרשמות.

    הובטח לנו שנציג מטעמם ייצור עם כל אחד קשר טלפוני, על פי המספר שניתן שמסרנו בעת ההרשמה, עד היום ב-16. מאז עברו כבר עוד 5 שעות ואני סקפטית לגבי זה.

    בהצלחה לכולם :)

    gileyal
    חבר
    מספר הפוסטים: 279

    To: All


    משהו דומה קרה בשנה שעברה. מישהו זוכר מה החבר'ה שזה קרה להם עשו?
    Jeff
    חבר
    מספר הפוסטים: 40

    To: gileyal


    קרה לי אותו הדבר לפני שנה בעירוני ה' בתל אביב. אספנו שמות של חלק משמעותי מהאנשים שהיו וכתבנו אימיילים זועמים. גם התקשרנו, אבל אין באמת עם מי לדבר. היו כאלה שהנציגים ההולנדים הציעו להם ללכת להבחן במועד מוקדם יותר ברמאללה… מה שהסתמן כהכי אפקטיבי היה ללחוץ על Gmax שהם המפעילים של האתר בעירוני ה' – אני לא יודע מי מפעיל את האתר שבאוניברסיטה. Gmax בסופו של דבר תיאמו מועד נוסף מוקדם יותר, אבל לקח להם לפחות שבוע. אני וכמה אחרים בינתיים הצלחנו להרשם בתאריכים מוקדמים יותר שהתפנה בהם מקום – כל הזמן אנשים מבטלים או דוחים, אז צריך הרבה סבלנות וללחוץ על refresh…

    לגבי עמידה בדד-ליין של הגשות, אני מציע לכתוב בינתיים לוועדות הקבלה ולספר בקצרה את הבעיה. אני מניח שיסכימו לקבל אפליקיישן ללא טופל בהנחה שהציון יגיע לפני מועד מסוים מאוחר יותר.

    בקיצור, תהיו חזקים!

    ג'ף

    MichalJ
    חבר
    מספר הפוסטים: 17

    To: All


    בסופו של דבר חזרתי לפני יומיים מביקור בבי"ס כדי לגלות שהחברה מהולנד השאירו לי הודעה בנייד שלי שמודיעה שהם קבעו לי את תאריך הבחינה למחר (!!) כמובן שמבלי לוודא אם זה תאריך רלוונטי מבחינתי או לא…

    כך שלמרות שמחר ממש לא היה אידיאלי (היומן מלא בפגישות שנקבעו כבר לפני יותר מחודש) ביום חמישי עשיתי כמיטב יכולתי לבטל הכול רק כדי לסיים כבר עם הבחינה הזו.

    כל ההתנהלות מול החברה הזוי לחלוטין. לא ברור למה הם מרשים לעצמם לזלזל בזמן ובתכניות של אחרים… אמנם מובילים בתחום הבחינות הללו אך הם בהחלט לא מונופול. אין לי ספק שאם סיפורים כאלו יחזרו על עצמם עוד ועוד אז אנשים שצריכים בחינות יבחרו את הבחינות האחרות שהאוניברסטאות מקבלות ויבחרו שלא לעשות את הTOEFL.

    אני מקווה שמחר לפחות הבחינה תתקיים. ובזמן.

    omerabin
    חבר
    מספר הפוסטים: 47

    To: All


    אני נבחן בTOEFL בעוד כשבוע וחייב להודות שהוידויים הקשים כאן די מערערים את הביטחון :-)

    האם מישהו "זכה" להיבחן במרכז הבחינה של GMAX בפתח תקווה?
    יודע על איכותו?
    האם מספקים אטמי אזניים בכניסה או שיש צורך להביא אותם מראש מהבית?
    כל טיפ שהוא שאפשר לקבל ממי שכבר בכל זאת שרד את הזוועה ואפילו הוציא את ציון היעד?

    תודה!
    עומר

    omerabin
    חבר
    מספר הפוסטים: 47

    To: All, jenjen, Yair, MichalJ, gileyal, Jeff


    והנה קמתי הבוקר כדי לגלות מייל מהTOEFL שמבשר לי על החלפת מרכז הבחינה ושבמקום מרכז הבחינה בפ"ת אבחן בתחנה המרכזית הישנה בתל אביב (???) – כן כן.
    במקום שנקרא KAM Technologies

    רק לי זה נשמע מעט ספוקי? מישהו נבחן במיקום הסודי הזה? :-)

    תודה,
    עומר

    אלמוני
    לא פעיל
    מספר הפוסטים: 124

    To: omerabin


    G&G,

    I'm frustrated for you and amused by you at the same time. Good luck surviving this impossible situation.
    As a side note, if one or more of you would organize and create a really big deal out of this, you will do a great service to the entire community, as well as… get a great story for your application :)

    Aaron

    omerabin
    חבר
    מספר הפוסטים: 47

    To: All, Aaron


    Well, semms like it's the first time ever they are having the exam there which really is frustrating consider the fact I signed fot the exam over 2 months ago and they only notified me about the change 3 days before the test is due.

    Do you really think sending an email to the Netherlands will help in this stage?

    Anyone knows of any actual human creature here in Israel handling these issues?

    It's unbelievable that you pay 165$ for an exam and can't even get the most obvious basic support or service… My Israeli anger is triggered big time ;)

    Ilan_g
    חבר
    מספר הפוסטים: 33

    To: omerabin


    ה-ETS מצליחים לשבור אפילו את השיאים של עצמם !

    היום ב-15:00 אני מקבל טלפון מ-GMAX, זכייניהם של ETS בישראל, שמודיע לי שהמבחן שתיאמתי (כבר לפני חודשיים !) לעוד שלושה ימים בפ"ת התבטל, ויעדכנו אותי בהמשך לגבי מועד חדש.

    מייד רצתי ל-thread הנוכחי שכבר נתקלתי בו בעבר על נפלאות הטופל בא"י, ואכן נוכחתי לדעת שכבר לפני יומיים הודיעו לנבחנים שאמורים להיבחן מחר בפ"ת, שהבחינה איננה תתקיים. אך משום מה, על אף שידעו שמרכז זה איננו כשיר לבחינות כבר אז, לא טרחו להודיע לי עד היום.

    יתרה מכך, בשיחה עם נציגי GMAX הם הודו שכבר לפני יותר מחודש וחצי הם ידעו על בעיה טכנית עם המרכז בפ"ת, אך איכשהו נהליה של ETS הם משום מה לעדכן את הנרשמים רק בדקה ה-90 (ולפעמים גם בדקה ה-91 במקרים קודמים).

    אם יש אנשים נוספים שנחת עליהם הביטול (הבלתי?) צפוי של המבחן ביום א' בפ"ת אשמח אם תצרו איתי קשר, או שתשלחו גם כן מיילים למרכז בהולנד, לשם ניסיון להפעיל לחץ לתיאום מועד אלטרניטיבי מוקדם יותר מבאמצע יוני.

    אילן

    [email protected]

    omerabin
    חבר
    מספר הפוסטים: 47

    To: Ilan_g


    היי אילן, מה שלומך?

    דבר איתי בבקשה במייל: omerabin בג'ימייל.קום – גם לי בוטלה הבחינה בתואמה למחר במרכז הבחינה של GMAX בפתח תקווה שקבעתי לפני 3 חודשים (!). במקום זה העבירו אותי למרכז בחינה אחר בת"מ ת"א (מיקום מאוד לא נוח וביום של מרתון תל אביב מה שכופה עליי היערכות מאוד בעייתית), וזה אחרי שקיבלתי בהתחלה מייל מהולנד (?) ששואל אותי אם אני מעדיף להיבחן בת"א או ברמאללה (הייתה בחירה קשה, אני מודה… משוכנע משום מה שברמאללה התנאים טובים יותר או לפחות הצוות מאורגן יותר).

    אני מקווה שהבחינה מחר תלך בסדר, אבל במידה וארגיש שתנאי הבחינה לא נאותים – אשמח לחבור אליך בכל דרך אפשרית כדי לנסות ולהביא באמת למאבק לשינוי הנושא ולפיצוי הולם. מאוד מקומם, אין ספק.

    בכל מקרה, שיהיה בהצלחה!

    נסה לבדוק על מקומות חלופיים ליום א' הקרוב – זו המלצתי.

    אשמח לסייע בכל הניתן

    המון הצלחה!
    עומר

    eranko
    חבר
    מספר הפוסטים: 5

    To: Ilan_g


    היי עומר ואילן,

    גם אני לצערי נתקלתי באותה הבעיה, כאשר הייתי אמור לגשת למבחן ביום ראשון בפתח תקווה וביום חמישי בצהריים הודיעו לי כי המבחן התבטל בשל בעייה טכנית במרכז הבחינה.

    אשמח לשמוע מה עשיתם בנידון.

    תודה,

    ערן

    Ilan_g
    חבר
    מספר הפוסטים: 33

    To: eranko


    היי עומר וערן,

    ראשית, אני מקווה שהלך טוב במרכז הבחינות בת"מ. נראה לי ששווה להוסיף איזה פוסט שיתאר את התנאים שם למען האנשים הבאים שייבחנו ויוכלו לבחור את המיקום הפחות גרוע מבין האפשרויות הקיימות כיום להיבחן באיזור ת"א (כמובן במידה וימשיכו לערוך שם בחינות).

    ולהמשך הסאגה עם ETS. במקרה שלי בסופו של דבר קיבלתי הבוקר מייל וטלפון מההולנדים שמבשר לי באופן רשמי שהבחינה שאמורה הייתה להיערך בפ"ת בוטלה עקב בעיות טכניות, אך, וכאן החידוש, שהם הצליחו להעביר אותי לבחינה באוניברסיטת ת"א באותו היום.

    אני לא יודע בדיוק כיצד לפתע מצאו מקום. ייתכן מאוד שמה שתרם לכך היו מספר שיחות טלפון לא הכי מהנות שערכתי עם הנציגים שלהם בישרל (GMAX), ובהם ניסיתי ללחוץ מאוד שימצאו לי פתרון לבעיה. הם אמנם הסירו מעצם כל אחריות וטענו בוקף שכל ההתנהלות הידועה היא באחריות, ובמילים אחרות באשמת ETS העולמית, אך בסופו של דבר כן הביעו נכונות לנסות לבדוק שוב, אם כי כמובן הצהירו שאינם יכולים להבטיח דבר.

    כך שבשורה התחתונה הם הצליחו למצוא פתרון בשבילי, ואני מקווה מאוד שגם עבור כל שאר הנבחנים של יום א'.

    ערן, אם בכל זאת לא פתרו גם לך את הבעיה. אתה מוזמן לשלוח לי מייל ואמסור לך עוד פרטים שאולי יוכלו לעזור, גם את פרטי הנציגות בהולנד.

    eranko
    חבר
    מספר הפוסטים: 5

    To: Ilan_g


    היי אילן,

    לצערי לא הצליחו למצוא לי מקום חלופי ליום א' הקרוב.

    הם אומנם הציעו לי לבחור בין עזה, שכם ובית לחם אבל כנראה שאני אוותר.

    שלחתי לך מייל למייל הפרטי על מנת שתראה אם תוכל לתת לי רעיונות מה לעשות.

    תודה,

    ערן

    omerabin
    חבר
    מספר הפוסטים: 47

    To: All, eranko, jenjen, Yair


    סיוט ושמו TOEFL

    טוב, לרמאללה לא נשלחתי – אבל אין ספק שהתחנה המרכזית מאוד הזכירה את סמטאות העיר האמורה…

    בכל מקרה, יכול רק להמליץ להתרחק ממרכז הבחינה שם בת"מ כמו מאש.

    בהזמנה נכתב להגיע ב9:30 ושהבחינה תחל ב-10:00. בפועל הכנסת הנבחנים החלה בשעה 11:00 והבחינה עצמה בשעה 11:50.

    בין הנבחנים לא הוקמה ולו מחיצת קרטון לרפואה, ויותר מזה – 2 נבחנים חלקו שולחן עם 2 מחשבים שמסכיהם צמודים זה לזה לחלוטין כך שבחלק של הדיבור החדר היה נראה כמו רמאללה באמצע מבצע עופרת יצוקה ועם הרבה מאוד צרחות ברקע. היה באמת בלתי אפשרי להתרכז. למזלי אמנם הגעתי לחלק הדיבור מוקדם כך שיחסית הצלחתי להתמודד ולדבר בשצף – אבל כשהתקדמתי לחלק של החיבורים התחוללה המלחמה האמורה סביבי והיה פשוט בלתי אפשרי להתרכז בטקסט ובמשימות המתבקשות.

    הצוות היה לא רציני ולא אדיב בשום צורה והיה מאוד קשה למצוא איזשהו מענה לכל פנייה שהיא.

    לי למשל הופיע תאריך לידה שגוי, כלומר המחשב בחר להצעיר אותי במפתיע ב-3 שנים. קראתי ל"משגיח" או האיש הטכני או האדם החביב שאפילו לא טרח להיות בחדר במהלך הבחינה (כן כן) כדי להתריע בפניו – והוא פשוט כתב את זה על דף ואמר שישלח להם עדכון בריפורט על הבחינה. מקווה שיהיה בסדר ולא יפסלו לי חלילה את המבחן כך שאצטרך גם אני להצטרף אליכם בתחילת יוני… למישהו אגב קרה מקרה דומה?

    את הבחינה סיימתי בשעה 15:40 והייתי הראשון לצאת מהמרכז. אני לא יודע מה אמורים לעשות שומרי מסורת למשל ובכלל איך נותנים למבחן להיגרר לשעות כאלה, היה ארוך ומתיש.

    בדרך חזרה נבחן נוסף ואני כבר התחלנו להתווכח בינינו על ראשית תיבות מקוריים לשם המבחן:

    בין האפשרויות הזוכות:
    Test Of Exhaustion and Frustration Levels
    Test Of English as a Form of Lymphoma

    בכל אופן – שומר נפשו וציונו ירחק. ידוע לי שגם באונ' ת"א לא היו תנאים מדהימים, אבל אני מניח שלכל הפחות יצרו איזושהי סביבת עבודה שבמרכז הבחינה של ת"מ לא ממש טרחו. אשמח לשמוע שיתופיכם בעניין.

    בכל מקרה – מבחינת האנגלית והמשימות אני חושב שעבר בשלום ונעמוד ביעד, אבל ימים יגידו. כולי תקווה שלא יפסלו לי את הבחינה בגלל תאריך לידה שגוי ולא אצטרך להעביר עוד שעות בטלפון עם החברים בהולנד או לקבל מהם זימון למבחן חוזר בבית לחם. כבר שמעתי גם על לא מעט סיפורים כאלה, או סיפורים אחרים שבמסגרתם החליפו בין ציונים של אנשים או פשוט שכחו לשגר את ההקלטות למרכז הבחינה האזורי לצורך ניקוד.

    נקווה לטוב.

    בכל מקרה – אשמח לשמוע עוד חוויות ובינתיים המון הצלחה לכולם.
    חשוב לזכור שהמבחן הזה הוא לא קשה או מאתגר, אלא בעיקר מתיש ורצוף התמודדויות מביכות וסוחטות-אנרגיה עם ביורוקרטיה לא מקצועית ולא ידידותית למשתמש…

    Ilan_g
    חבר
    מספר הפוסטים: 33

    To: omerabin


    חוויות מהטופל,

    לאחר ביטול המבחן שהיה אמור להיערך במרכז בפ"ת ודין ודברים עם נציגי GMAX בישראל ונציגי ETS בהולנד זכיתי להיבחן באותו תאריך באוניברסיטת ת"א.

    מהתרשמותי האישית בלבד, ולאחר מגוון סיפורי הבלהות שהוזכרו כאן בעבר, התנאים בסופו של דבר לא היו כה נוראיים. כמובן שהתנאים אינם אידיאלים, ואין מה להשוותם לתנאי הבחינה במרכז ה-GMAT, אך כשבאים מוכנים לכך שהישיבה היא בכיתות צפופות יחסית וכאשר יודעים מראש שבקטע הדיבור יש קקופוניה כללית בכיתה, אז השד הוא לא כל כך נורא.

    כמו כן, האנשים שניהלו את המבחן היו בהחלט אדיבים וניסו ליצור מבחן כמה שיותר נוח בתנאים הבעייתיים האובייקטיבים, כך למשל הקפידו שכל הנבחנים יתחילו את המבחן יחד כדי להקטין את פוטנציאל ההפרעות של מי שעודנו נרשם למי שמתחיל את המבחן.

    אבל, אי אפשר בלי תקלות מופלאות. בחלק האחרון של המבחן כאשר כולם כבר החלו בקטע הכתיבה חלה נפילת מתח רגעית של החשמל בכיתה, כל המחשבים כבו וכולם כולל המשגיחים פערו את עיניהם. אף על פי כן, דווקא הייתה זו תקלה לטובת הנבחנים כיוון שבמהרה התברר כי המבחן יתחיל בחזרה מהיכן שנקטע, רק ש-20 הדקות שחלפו עד שהמערכות חזרו לעצמם סיפקו עוד זמן רב לחשוב ולשרבט את החיבור שבו נקטע המבחן.

    בסופו של דבר נראה לי שהנקודה המרכזית היא להיות מודעים מראש לכך שאלו תנאי מבחן הטופל בישראל, וכך לנטרל את הגורם הבעייתי לדעתי שהוא בעיקר עצם ההפתעה מהצפיפות והרעש בחלק הדיבור.

    omerabin
    חבר
    מספר הפוסטים: 47

    To: Ilan_g


    אילן, תודה על העדכון
    אם אלה הדברים אני חושב שבהחלט אפשר לכל הפחתות להמליץ לנבחנים עתידיים להעדיף את אוניברסיטת ת"א על מיקומים אחרים בת"א ובראשם התחנה המרכזית וכמה מהתיכונים העירוניים בהם מוצעת הבחינה ושבהם התנאים באמת מחפירים.

    אני באופן אישי עדיין מתנהל בהתכתבויות מול ETS בעניין תקלות שהיו במבחן שלי.

    נחכה לציונים ונראה – נקווה שלפחות נוכל להשאיר כולנו את הפרק הזה מאחורינו כעוד חוויה משעשעת בדרך ל-MBA.

    בכל אופן, כאמור, להישמר ממרכזי הבחינה ה"מאולתרים" כמו זה שבתחנה המרכזית, בעירוני ה' ובמיקומים רנדומליים כמו אלה בפ"ת – זו כנראה העצה הטובה ביותר בשלב הזה

    בהצלחה לכולם!

    eranko
    חבר
    מספר הפוסטים: 5

    To: All


    שלום חברים,

    בשעה טובה קיבלתי את ציון הטופל והבחינה הזאת מאחוריי.
    לאחר שקיבלתי לא מעט טיפים ועזרה מהחברים פה בפורום אנסה להוסיף גם מעט מהתובנות שלי.

    את המבחן עשיתי באוניברסיטת תל אביב. היה סביר. אומנם ישבנו אחד על השני והרעש
    מעט הפריע, אבל עם זוג אטמי אוזניים המצב בהחלט השתפר.

    לגבי המבחן עצמו:
    1. קריאה – להפתעתי דווקא החלק הזה במבחן היה יחסית קשה. קיבלתי 26, כאשר בבחינות הדמה הייתי
    סביב ה- 28-29. הקטעים מעט יותר קשים מבבחינת הדמה, ויש לשים לב לזמן. ישנו קטע אחד של
    20 דקות ועוד 2 קטעים של 40 דקות סה"כ. ברגע שמסיימים את הקטע הראשון אי אפשר לחזור אליו
    יותר, אבל כן יש אפשרות לעבור בין שני הקטעים הבאים. בקיצור בגלל שהסביבה מעט רועשת ויש
    אלמנט מסויים של לחץ אני לא נכנסתי טוב לקטע הראשון. שימו לב לזה.

    2. שמיעה – יחסית לא מורכב. בדר"כ מדובר ב- 6 שיחות שצריך לענות על שאלות לגביהן. לי משום
    מה היו 9. כנראה איזושהוא סוג של פיילוט. לא ידעתי כמובן מה הפיילוט ומה לא, וגם לא הייתי
    כל כך מוכן מנטלית לעוד 3 קטעים. אומנם בסוף היה בסדר, אבל קחו בחשבון שזה יכול להיות.

    3. דיבור – כמובן שזה החלק היותר בעייתי לנבחן הישראלי שלא מדבר אנגלית בחיי היומיום.
    העדיפות בהכנה היא כמובן לחלק הזה. טיפ שלי – שימו לב שאומנם השאלות משתנות אבל מבנה
    התשובה נשאר זהה. לדוגמא שאלה 5 תמיד תציג בעייה ויש שני פתרונות אפשריים מהם תצטרך
    לבחור את המועדף עליך. חשוב לשים לב שמבנה התשובה יהיה כזה שבו תציג את הבעייה, לאחר מכן
    את שני הפתרונות ותגיד מהו המועדף עליך. ברגע שיש מבנה כזה מוכן קל לשבץ פנימה את המידע
    הרלוונטי מהשאלה הספציפית, והתשובה יותר ברורה וזורמת.

    4. כתיבה – אני השתמשתי לשאלה השנייה במבנה תשובה של ה- gmat. הלך בסדר. זה כבר כל אחד לשיקולו.

    שיהיה בהצלחה,
    ערן

    omerabin
    חבר
    מספר הפוסטים: 47

    To: eranko


    היי ערן, ברכות על הציון. לא ציינת את המספר עצמו אבל אני מניח שהכל בסדר ועמדת ביעד – אז סחטיין ומזל טוב :-)

    מצטרף להמלצות.
    אני מאוד ממליץ בעיקר בחלק של הדיבור לשים לב להגייה כי מדובר על חלק מאוד מהותי בניגוד
    יש למשל תחושה לישראלים שאם הם משמיטים את האות T בדיבור זה גורם להם להישמע יותר "אמינים" ו"לוקאליים" בדיבור כשלמעשה זה יוצר אפקט אחר.
    זה אולי הטיפ החשוב ביותר שקיבלתי לדיבור: Pronounce the damn T's!
    הקפידו על להגיד Water ולא "Wah-her" ולהגיד "I want to go" ולא "I wanna go" – השמטת העיצורים לא מעניקה לדיבור איזושהי הילה מקומית-נייטיב-ספיקר-סטייל אלא פשוט הופכת את הדיבור לפשוט, סלנגי ופחות ברור למי ששומע בצד השני. חשוב לפתוח את הפה גדול ולדבר מאוד ברור. התוכן, באמת, כבר כמעט משני.

    לגבי הקריאה- מצטרף לקביעה שהמבחן קשה משמעותית מהסימולציות. אני חושב שחשוב מאוד לתרגל מראש וגם להבחין את ההבדלים מהג'ימט – אפשר לענות על השאלות במהלך הקריאה כי השאלות מסודרות על פי סדר פחות או יותר וכך להקל על התהליך, אבל בהחלט אסור לזלזל בחלק הזה שנראה בתחילה הכי פשוט אך דווקא מתברר באמת כטריקי

    המון הצלחה לכולם!

מוצגות 20 תגובות – 1 עד 20 (מתוך 20 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.