Home פורומים הפורומים Forum: תהליך הקבלה מחפש תכנית MBA עם התמחות בשיווק פוליטי

מוצגות 11 תגובות – 1 עד 11 (מתוך 11 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • asher567
    חבר
    מספר הפוסטים: 7
    שלום לכולם,

    אני בן 26, עם תואר ראשון בכלכלה ומנהע"ס מבר אילן, וכיום אני עובד ביחסי ציבור וייעוץ תקשורתי.
    הייתי מנהל יחסי ציבור במספר קמפיינים פוליטיים ("ישראל חזקה" בראשות אפרים סנה לראשות הממשלה, בחירות מוניציפליות בשדרות וקרית גת, בחירות לראשות ארגון נכי צה"ל ועוד).

    הכיוון שלי לעתיד הוא יחסי ציבור לעסקים ונבחרי ציבור, יעוץ ואסטרטגיה תקשורתית, קמפיינים פוליטיים וכדומה.

    הקטע הוא שאני לא מוצא תכניות MBA שתומכות בהתמחויות שקשורות ליחסי ציבור ושיווק פוליטי.
    האם מישהו יכול להמליץ על תכנית MBA בחו"ל שיש לה התמחויות מהסוג הזה או משהו קרוב או תכנית שהמגייסים שם הם פירמות מהתחום ?

    neo
    חבר
    מספר הפוסטים: 10

    To: All


    אני לא מכיר תוכנית ספציפית, אבל נראה לי שכדאי לך אולי להתמקד בתוכניות מאיזור וושינגטון די סי, שם יש יותר סיכוי למצוא התמחות כזאת וגם עבודה אח"כ
    KatzA09
    חבר
    מספר הפוסטים: 80

    To: asher567


    אשר,

    ג'ורג'טאון זה מקום טוב להסתכל עליו. הבעיה היא שאלא אם כן אתה אזרח אמריקני, לדעתי תהיה לך בעיה להתקבל לבתי ספר עם סיפור כזה ולמען האמת אולי כדאי לך לשקול האם כדאי לך בכלל. כמובן שכל מה שאני אומר כאן כדאי לך לבדוק עם עוד מקורות וזה רק נקודת מבט אחת על העניין.

    למה לא כדאי לך ללכת:

    1. המשכורות של מי שהולך לתחום זה בארצות הברית לא גבוהות מספיק בהתחלה כדי לאפשר לך להחזיר את ההלוואות ולחיות חיים נוחים. וכמובן שהמצב די דומה אם אתה חוזר לארץ.

    2. קשה לי להאמין שתוכל למצוא עבודה בתחום בארצות הברית ללא אזרחות אמריקנית.

    3. האם תוכנית MBA מובילה בחו"ל תתרום לך בעתיד? האם נתניהו, לדוגמא, יגייס אותך ולא מישהו אחר בגלל שלך יש MBA? נראה לי לא כל כך סביר.

    למה בתי הספר לא יקבלו אותך עם סיפור כזה (לדעתי בלבד כמובן):

    כי הם יודעים שיהיה לך קשה למצוא עבודה, ושזה סיכון גדול מדי, ושהסיכוי שתהפוך לבוגר משמעותי קטן בשל כך… לכן אולי כדאי להם לקבל מישהו עם סיכון נמוך יותר.

    יש לנו די מספר פוליטיקאים מקצועיים בדרדן. הם כולם אמריקאיים, וכולם מתכננים לעבור למקום כלשהו בארצות הברית, לעבוד שנה שנתיים, להרוויח כסף, לשלם הלוואות ולבנות מוניטין, ואז לרוץ לקונגרס. לא פגשתי אף אחד שמתכנן קריירה בייעוץ פוליטי כשהוא יסיים את דרדן.

    אם יש לך שאלת המשך – אני לרשותך.

    asher567
    חבר
    מספר הפוסטים: 7

    To: All


    היי KatzA09
    תודה רבה שענית!

    אני מסכים איתך שלהצהיר באפליקיישנים השונים שאני מתכנן קריירת יעוץ פוליטי עם סיום הלימודים לא יהיה מעשה חכם. בגלל זה למעשה אני שואל פה האם יש תכנית שיש לה התמחות כזאת ואולי כן תעריך "סיפור" כזה.

    במרכז הבינתחומי בהרצליה עשו MBA עם התמחות בשיווק פוליטי וככה עלה לי הרעיון.

    דרדן זו אחת התוכניות שיותר מצאו חן בעיני, אני חייב לציין, ואשמח לשמוע ממך האם יש אצלכם סטודנטים שבאים מתחום יחסי ציבור או משהו דומה, לאיפה הם מתכננים להמשיך עם סיום הלימודים, והאם ידוע לך אם זה תחום שאפשר להחזיר את ההשקעה/חוב בזמן סביר ?

    KatzA09
    חבר
    מספר הפוסטים: 80

    To: asher567


    אז לגבי השאלה של ההתמחות – אני מניח שלג'ורג'טאון יש התמחות כזו – שווה לבדוק באתר שלהם או אם סטודנטים ישראלים שם. אני מכיר לפחות בחור אחד, ישראלי לשעבר, שלומד שם – קוראים לו דן ברגר.

    הייתרון בללמוד במרכז הבין תחומי הוא שאתה לא מפסיק לעבוד בארץ וכמובן שכר הלימוד נמוך בהרבה – מה שעושה את העלות של כל העניין לנמוכה בכמה פקטורים.

    סטודנטים שמגיעים מתחום של ייעוץ פוליטי ב"כ הולכים לניהול כללי מתוך כוונה ללכת אולי לפוליטיקה לאחר מכן. עיתונאים ואנשי יחסי ציבור לשעבר (אצלי בכיתה יש רק עיתונאים אבל שמעתי על אנשי יחסי ציבור בכיתות אחרות) בד"כ הולכים למגוון רחב של משרות… אבל אני מניח שאפשר להגיד שמשרות שיווק זה היעד עבורם. בשני התחומים (שיווק וניהול כללי) ניתן להשיג משרות במשכורות המתקרבות ל- 100,000 ולפעמים גם עוברות סכום זה, מה שאומר להחזיר את ההלוואות תוך 3 שנים (שים לב, זה עדיין לא אומר להחזיר את כל עלות התואר כי הפסדת גם שנתיים שהיית יכול להרוויח בהם כסף ולהשקיע אותו בבורסה).

    שים לב ששיווק זה תחום בעייתי לזרים (מעטות החברות שייקחו ישראלי למשרת שיווק על פני אזרח אמריקאי).

    ארנון

    asher567
    חבר
    מספר הפוסטים: 7

    To: All


    ללמוד בבינתחומי זה מעפן.
    הם רוצים איזה 80 אלף שקל וזה לא שווה יותר מMBA של כל מקום אחר.

    ומה הקטע ששיווק הוא בעייתי לזרים ?
    קיים תחום שהוא לא בעייתי לזרים היום ?

    KatzA09
    חבר
    מספר הפוסטים: 80

    To: asher567


    שיווק בעייתי לזרים מסיבות אחרות מאשר רוב התחומים. רוב התחומים חסומים בשל הבעיה מיעוט ויזות העבודה והעובדה שהמעסיקים לא רוצים לקחת את הסיכון שלא תקבל ויזה. שיווק לצרכנים חסום בגלל שהמעסיקים חושבים שאין מצב שההבנה השיווקית של זרים יותר טובה מזו של אמריקאים.

    התחום היחיד שבאמת פתוח לזרים היום הוא ייעוץ אסטרטגי. למעט זה, ניהול כללי עדיין פתוח יחסית פשוט בגלל שמגוון המשרות כה רחב עד שתמיד יהיה ניתן למצוא מעסיק שיסכים להעסיק אותך. לא בטוח שזו תהיה משרת החלומות שלך, אבל תוכל להשיג משרות.

    asher567
    חבר
    מספר הפוסטים: 7

    To: All


    אז יש מקרים בהם אנשים פשוט לא מוצאים עבודה וחוזרים לישראל ?
    gileyal
    חבר
    מספר הפוסטים: 279

    To: All


    במקרה הגרוע לא מוצאים עבודה וחוזרים לישראל (או מוצאים ומאבדים אותה מאוחר יותר בגלל המשבר הכלכלי). במקרה הפחות גרוע, לא מוצאים את העבודה הרצויה, ונאלצים להתפשר על עבודה פחות אטרקטיבית כדי לשלם את החובות שנצברו.
    ooeg
    חבר
    מספר הפוסטים: 14

    To: All


    ללמוד בבינתחומי זה ממש לא מעפן.בשנים האחרונות הם עושים עבודה רצינית מאד ולמרות שהם לא ממש תחרות לmba בחו"ל ויש להם עוד הרבה עבודה לעשות
    הם כרגע הדבר הכי קרוב בארץ. יש להם קשרים מצויינים עם וורטון ושיקגו ולאחרונה אני יודע שהם מדברים עם דארדן. אם אתה מעוניין לשמוע עוד אני מוכן לקשר אותך לראש תכנית הMBA שלהם. שורה תחתונה- לא יפה לפסול ככה:-)
    (גילוי נאות- עשיתי תואר ראשון שם, הייתי מאד מרוצה בזמנו ועכשיו שאני בדארדן אני מבין עוד יותר כמה כלים טובים וחשובים רכשתי שם)
    asher567
    חבר
    מספר הפוסטים: 7

    To: All


    בתכלס אם הייתי צריך לבחור בישראל הייתי שמח ללמוד בבינתחומי. אני בטוח שהרמה גבוהה ויש תקציבים, מרצים טובים והכל, אבל 80-90 אלף ש"ח לMBA זה יקר מידי יחסית ליוקרה של המוסד בישראל, ליכולת שלו לקדם אותך בקריירה ולהחזר ההשקעה שלו.
מוצגות 11 תגובות – 1 עד 11 (מתוך 11 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.