Home פורומים הפורומים Forum: תהליך הקבלה מחשב נייד ללימודים

מוצגות 32 תגובות – 1 עד 32 (מתוך 32 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • dalit
    חבר
    מספר הפוסטים: 556

    To: All


    תלוי בבי"ס.

    אצלנו זה ממש לא ככה. כל אחד קונה מה שבא לו (שבמקרה של לונדון, אני לא בטוחה שעדיף לקנות כאן ולא בארץ).

    השנה נראו הרבה מקבוקים בקמפוס (כולל עבדכם הנאמנה שהצטיידה באחד יפה במיוחד). אפל מציעים הנחות נהדרות לסטודנטים!!

    epony
    חבר
    מספר הפוסטים: 785

    שלום לכולם,

    מבין הנושאים הרבים בהם מתעסקים מרבית המתקבלים לתואר MBA בחו"ל, בולט נושא רכשית מחשב נייד ככזה שאין מספיק דיון בו בפורום.

    הסיבה שמצאתי לנכון להעלות את הנושא לדיון היא שסביר להניח שרבים מאיתנו יזדקקו למחשב נייד, ואם נצליח להגיע להסכמה לגבי סוג המחשב הנייד המומלץ ביותר לסטודנט הממוצע, אולי נוכל להתארגן לכדי קבוצת קנייה אשר תשיג לנו תנאי רכישה (מחיר, אחריות וכיו"ב) טובים יותר מאשר לכל אחד לחוד…

    אז מה דעתכם? איזה מחשב כדאי לקנות?

    Itair
    חבר
    מספר הפוסטים: 193

    To: epony


    נראה לי שבתור התחלה מומלץ לקנות שם ולא בארץ.

    JoeCool
    חבר
    מספר הפוסטים: 267

    To: All


    Many schools require that you buy the computer through their deal so that you may be eligible for support by the school.

    I have seen that the schools usually give an option of laptops and don't require Dell's, although those are always the cheaper options.

    I like the T-60 but there is also the X-60, which is much lighter (smaller) and comes with a tablet option for those classes/schools which only allow tablets in class.

    It has been recommended here before to bring a keybpard from Israel which can be hooked up to your docking station so that you have Hebrew characters at home. There are also the stickers of letters for the keyboard which you can have mailed to you if you forget.

    I would suggest checking what your schools requires as far as hardware, software and support as well as what deals they offer.

    gili4u
    חבר
    מספר הפוסטים: 78

    To: All


    סיפרו לי רבים כי יש דגם ספציפי בכל בית ספר שאנשים קונים.

    הבית ספר סוגר עסקה (בד"כ דל לצער כולם) למחיר טוב עבור המחשב, ואז מתקין ערכות עגינה (נסיון לתרגום של docking stations) עבור דגם זה בכיתות מסוימות (כך, אנשים יכולים להתחבר לעמדות …).

    כדאי שתבדקו את העניין …

    אייל
    חבר
    מספר הפוסטים: 210

    To: gili4u


    בוורטון ראיתי שיש חנות של האוניברסיטה שנותנת הנחה משמעותית לסטודנטים.

    ממה שקראתי בפורומים הרבה הולכים על Thinkpad T60 .

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: All


    בבאבסון זה מאוד פשוט – לפי מה שקראתי, ביה"ס עובד עם יבמ/לנובו, ומציע כל שנה דגם מתקדם במחיר פצצתי לתלמידי ה-MBA. בשנה שעברה הציעו דרך מתקדם של T-60, ואני מניח שגם השנה יציעו את אותה סדרה, אבל מדגם מתקדם יותר (בשנה שעברה זה היה עם מעבד Dual Core, אני מניח שהשנה יציעו את ה-Core2Duo). לפי מה שהבנתי, הרוב קונים דרך ביה"ס, כי באמת מדובר במחיר מעולה, ומקבלים תמיכה ושירות בתוך ביה"ס, דרך מרכז התמיכה והשירות שיש בו.

    Limch
    חבר
    מספר הפוסטים: 323

    To: epony


    גם ב-HBS יש את לנובו, והשנה מציעים 3 דגמים:

    TP T60P THINKPAD 1.66GHZ 1GB 14.1 TFT 60GB DVDR XPP

    T60THINKPAD 15.4 TFT WS C2D 1.66GHZ 1GB 80GB DVDR XPP

    X60S THINKPAD 12.1 TF 1.66GHZ 80GB MBR XPP

    Slovo
    חבר
    מספר הפוסטים: 96

    To: All


    הי אייל,

    זה לינק לחנות של וורטון. במידה וכבר נרשמת ללימודים אמור להיות לך PennKey שיאפשר לך להיכנס. המבצעים של האוניברסיטה, שמגיעים כל שנה קצת לפני הלימודים, טובים מאוד, בעיקר בגלל הנפח הגדול. המבצעים כוללים את המחשב והתוכנות הבסיסיות (בלי אופיס), בדרך כלל כוללים משלוח של המחשב לבית שלך, ואחריות לה-כ-ל בבית הלקוח (כלומר טכנאי מגיע לבית שלך לתקן להחליף) לשלוש שנים.

    בנוסף, Wharton Computing מעביר כל שנה את ההמלצות שלו לאיזה מחשבים כדאי לקנות ומה הקונפיגורציה האופטימלית – הם חבר'ה מאוד מקצועיים ואני (כטכנולוג) סומך עליהם בעיניים עצומות.

    סלובו.

    אייל
    חבר
    מספר הפוסטים: 210

    To: Slovo


    היי סלובו,

    עוד לא קיבלתי Pennkey אז אני לא יכול לבדוק אבל הבנתי שT60 הולך על משהו כמו 1400$ במקום 2000$.

    אייל

    Slovo
    חבר
    מספר הפוסטים: 96

    To: All


    הי אייל,

    שלח לי את הכתובת שלך, אשלח לך את ההצעות המפורטות.

    סלובו

    אייל
    חבר
    מספר הפוסטים: 210

    To: Slovo


    [email protected]

    תודה!

    אייל

    epony
    חבר
    מספר הפוסטים: 785

    To: Slovo


    סלובו, אתה יכול בבקשה לשים כאן את ההמלצות של Wharton Computing לגבי מחשבים ניידים – אולי נחכים קצת…

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: epony, Slovo


    סלובו – אני מצטרף לבקשה של epony, אשמח לראות את ההמלצות של וורטון.

    deowl
    חבר
    מספר הפוסטים: 3
    epony
    חבר
    מספר הפוסטים: 785

    To: deowl


    תודה! עכשיו רק נותר לחכות להמלצות המפורטות…

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: deowl


    תודה רבה!

    epony
    חבר
    מספר הפוסטים: 785

    To: All


    מבדיקות שערכתי לאחרונה עושה רושם שמרבית בתיה"ס נוטים לסגור דיל עם אחד מהענקים בתחום: Lenovo (להלן: IBM) או Dell.

    יחד עם זאת, בירורים עצמאיים העלו כי אם לא הולכים על הדיל של ביה"ס (עקב סלידה קשה מ-IBM ו/או Dell, אי-התאמה בין המפרט הרצוי לדיל המצוי וכד'…), עושה רושם שהניידים של Toshiba נותנים יחס עלות/תועלת עדיף גם על IBM וגם על Dell!

    השאלה היא האם מישהו התנסה עם מחשב נייד של Toshiba ויכול לתת חוות דעת לגבי הדגמים שלהם – ספציפית, סדרת ה-Satellite שנמצאת איפשהו בין קטגוריית הקלילים (ע"ע IBM X60) לחזקים (ע"ע IBM T60), ושוקלת כ-2 ק"ג בלבד, כולל כונן אופטי!

    gili4u
    חבר
    מספר הפוסטים: 78

    To: All


    כן, ברמות גימור ואיכות חומרים SONY ו-IBM מובילים ו-TOSHIBA וקומפאק בתחתית … :)
    באמצע, FUJITSU ו-DELL, כאשר FUJITSU נחשבים טובים יותר (אבל נתון לוויכוח).

    כמובן, שזב בלי קשר למפרט. ברור כי סדרת אולטרה לייט של טושיבה יהיה מהיר, קטן, וקל יותר מסדרה זולה של SONY. אני מדבר על השוואה בין סדרות מקבילות.

    מה המשמעות של איכות וגימור ? ראשית, במקרה של טושיבה, שהוא קיצוני, אם תביט במחשב תרגיש שציפוי הפלסטיק מרגיש זול ולא נעים, לעומת מחשב אחר שעומד לצידו.

    חשוב יותר, איכות החומרים משפיעה (כרגע לא אפרט מדוע) על משך השימוש בסוללה ואורך החיים של החלקים במחשב (ובפרט הסוללה). לכן, בדגמים היקרים של IBM (מומלץ) סוללה מגיעה ל-8-9 שעות שימוש (מוצהר 10-12), בעוד שניידים זולים מחזיקים 1-3 שעות. זה עניין מאוד חשוב, למרות שלפעמים, מי שלא עובד עם נייד, מעריך כי 2-4 שעות מספיקות.

    בעיקרון, ביחס לשאלתך על יחס עלות-תועלת (Value) הניידים של DELL נחשבים לטובים ביותר (אבל לדעתי האישית פוג'יטסו עדיפים).

    epony
    חבר
    מספר הפוסטים: 785

    To: gili4u


    חן חן, החכמתי והשכלתי

    אני אישית משתמש כבר בערך 7 שנים בניידים של IBM (אני בדיוק עובר מ-T43 ל-T60, שמקבל המון המלצות מכל מקום), אבל רציתי להיות בטוח שאני לא מפספס איזה משהו יותר טוב רק בגלל שבחברה שלי כולם מכורים ל-ThinkPad…

    מנסיוני הדל עם Dell, הם פחות טובים מ-IBM, לעניות דעתי ופערי המחירים לא ממש מצדיקים "התפשרות" על Dell – יחד עם זאת, הבנתי שב-INSEAD תופרים דילים רק על Dell, כך שאם אני לא אשיג דיל מוצלח מספק הניידים של החברה שלי, יש בהחלט סיכוי שאני אנצל את הדיל של INSEAD על Dell…

    ואחרי המחמאות, ואיך אפשר לסיים בלי שאלת follow-up: מה דעתך האישית על ההתלבטות (הקשה) בין אולטרה-לייט ששוקל רק קילו וחצי אבל חי על סוללה קטנה יחסית ולא כולל כונן אופטי, לבין מחשב שיותר קרוב ל-2.5 קילו אבל מצד שני הוא יותר חזק, יש לו כונן (אולי אפילו צורב) DVD והוא מחזיק מעמד יותר זמן?

    gili4u
    חבר
    מספר הפוסטים: 78

    To: All


    היי איפוני,

    ראשית, לגבי אינסיאד, כפי שכתבתי בעבר, אני זוכר שסיפרו לי שבבתי ספר מסוימים לא רק שיש דיל על מחשב מסוים, אלא מותקנות ערכות עגינה בקמפוס או בכיתות עבור מחשבים אלה. כמובן, שאם הדבר נכון באינסייד זה שיקול חזק לטובת הסטנדרט ..

    כעת, לעניין באופן כללי. שים לב כי דגמי האולטרא לא מגיעים עם כוננים כמו האחרים (שנקראים All-In-One), אבל מגיעים עם חיבור לכוננים חיצוניים, כך שאין בעיה לרכוש צורב DVD.
    השיקול הוא בין האולטרא, שזה באמת ללכת עם "מחברת" אלקטרונית, לכל השאר, שהם ממש מחשב ..

    לגבי הבטריה, פשוט תחליט מה הצרכים שלך (אורך סוללה רשמי * 70-80%). זה באמת הכלי העיקרי שלך שם, וכשאני חושב על זה, הרצאות + שיעורי בית עם חברים יכולים להגיע לכ-8 שעות … בכל מקרה, רק לשם סיבוך נחמד, שים לב כי Core Duo2 קצת יותר חזק, אבל בהחלט צורך יותר חשמל, אז לרכוש Dou רגיל זו אופציה רלוונטית (אני מבין שלקנות מחשב פצצה ו-cpu שאינו "הכי חדיש" זה קשה – אבל FYI) …

    בעצם, אמרנו שכוח, משקל ופיצ'רים (כמו כוננים) דומים בגרסאות השונות, ונראה שברור שנלך על האולטרה.
    אבל, השיקול שעוד לא הזכרנו, והוא חשוב מאוד, הוא גודל המסך. כל דגמי האולטרה מגיעים עם מסך קטן 12-13 אינץ'. בעיקרון (יש לי מחשב כזה), זה נחמד, ובהחלט מהווה איזון בין הרצון למחשב קטן למסך סביר. אולם, במקרה הזה, שלפי השמועות צפויות מספר שעות רב של עבודה יומיומית, יכול להיות שזה יהיה קצת מטריד.

    כמו תמיד, החיים מורכבים :) פתרון אפשרי, ואני מציע רק כי גילית פתיחות :), הוא לקנות אולטרה, להסתובב עם המחברת הנחמדה, אבל בחדר, לחבר למסך שקנית ב-200$ נוספים ….

    smiley
    חבר
    מספר הפוסטים: 51

    To: All


    What do you guys think about the Macbook?

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: epony


    היי איפוני,

    בהמשך לכל מה שכתבו פה על ההבדלים בין סאב-נוטבוק (מה שגם מכונה אולטרה-לייט) לבין נוטבוק מלא, אני רוצה להצביע לך על עוד הבדל כואב (תרתי משמע), וזה גודל המקלדת.

    עבדתי במשך כשנתיים עם סאב-נוטבוק מדהים של טושיבה (פורטג'), ששקל בסביבות 1.2 ק"ג, והיה לו מסך של 11.3 אינץ'. דווקא גודל המסך לא היווה בעיה, אבל גודל המקלדת בהחלט יכול להוות בעיה לרוב הגברים, בייחוד לכל מי שיש כפות ידיים בינוניות ומעלה. הבעיה היא לא בגודל המקשים (ואני מקליד עיוור במהירות מסחררת, זו לא הייתה בעיה), אלא שבגלל שהמקלדת עצמה קטנה, אתה צריך להחזיק את כפות הידיים בצורה כזו, שנוצרת זווית מאוד לא טבעית ולא בריאה בשורש כפות הידיים, בין כף היד לבין האמה. בסיכומו של דבר נטשתי את המחשב הזה בגלל כאבים עזים שנגרמו לי בשורשי כפות הידיים, ועברתי להשתמש במחשב נוטבוק סטנדרטי עם מקלדת גדולה יותר, שפתרה את הבעיה הזו.

    אז ממליץ לך לחשוב היטב על הנקודה הזו, כי זה בהחלט כואב (שוב, במלוא המשמעות של המילה) לגלות שהמקלדת של המחשב שלך גורמת לך לכאבי תופת בשורש כף היד, ואי אפשר להשתמש בו.

    linatgo
    חבר
    מספר הפוסטים: 11

    To: All


    Hello,

    I understood that if I am on J-1 visa I will have some problems working afterwards in the US.
    According to the US embassy I have Two-Year Foreign Residence Requirement.
    Meaning that I can not be issued immigrant visas (greencards), fiancיe K,temporary worker H, or intra-company transferee L visas until I have resided and been physically present in the country of nationality or last residence for at least two years after I have finished the exchange visitor program.
    What does this actually mean?
    How people with J-1 visa able to work after graduation?
    Thank you very much in advance,
    Linat
    epony
    חבר
    מספר הפוסטים: 785

    To: ilanvag


    תודה אילן, זוהי אכן סוגייה חשובה!!

    וכמו שחבר טוב אמר לי אתמול, אחרי שמוסיפים את המשקל של המטען, הכונן האופטי החיצוני ושאר תוספות שונות לאולטראלייט, ואם יוצאים מנקודת הנחה שסוחבים עוד כמה שטויות בתיק, הפערים בין לפטופ קליל ללפטופ נורמלי מצטמצמים עד כדי זניחות, וכבר עדיף ללכת על משהו חזק וטוב במקום על משהו קטן וטוב (זה גם יותר זול, כי הקלילים יקרים יותר מלכתחילה ודורשים עוד סכום לא מבוטל על כונן אופטי חיצוני כמעט מעצם קיומם…)

    בקיצור, כנראה ש-T60 – כי בעווונתי, אחרי 6-7 שנים של שימוש בניידים של IBM, אני לא ממש מוצא סיבה ללכת על משהו אחר – אחרי הכל, אני בסה"כ הולך ללמוד 10 חודשים, ואח"כ אני כבר אקבל מחשב מהעבודה…

    ובכל זאת, היות והבנתי שב-INSEAD מציעים בד"כ דילים על Dell, אודה לכל מי שמנוסה בשימוש בניידים שלהם לתת את דעתו על הדגמים שלהם.

    אייל
    חבר
    מספר הפוסטים: 210

    To: All


    בהמשך לאותו עניין:

    מה לגבי Tablets (למשל X60)? אני שמעתי מהחבר'ה של MIT שזה ממומלץ. מהם היתרונותחסרונות?

    אשמח לשמוע גם מסטודנטים (בעיקר מ- וורטון/שיקאגו).

    אייל

    Itair
    חבר
    מספר הפוסטים: 193

    To: אייל


    מצחיק שאתה שואל אייל – בדיוק היום דיברנו על זה בישיבת צוות – מסתבר שיש ללפטופים האלה קרינה שלא עומדת בתקן הבריאות של ארה"ב. ראה הוזהרת :)

    (נראה לי שגם המחיר מהווה איזה חיסרון קל הייתי אומר….)

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: epony


    הבדלים בין יבמ ל-Dell? חוץ משמיים וארץ, אין הרבה הבדלים…

    אני עובד היום על Dell עם מסך 14 אינץ', ששנוררתי מאחד הלקוחות שלי (אחרי שזנחתי את הפורטג' בשנה שעברה, לא התחשק לי לקנות נייד בשביל שנה אחת בלבד, אז מצאתי לקוח נחמד שנתן לי מחשב בהשאלה…). בנוסף, לאשתי יש D600 שהיא עובדת איתו כבר כשנתיים.

    לדלים יש כמה מחלות, שהידועה שבהם היא התחממות בפלטה שמתחת למקלדת, איפה שמניחים את כפות הידיים – דבר לא נעים במיוחד.

    בשורה התחתונה – קנה T60. זה מה שאני מתכוון לקנות, וזו נראית לי הרכישה הטובה ביותר.

    JoeCool
    חבר
    מספר הפוסטים: 267

    To: ilanvag


    The only problem is that a T-60 cannot be used in the classroom at many schools, whereas the Tablet X-60 can be.
    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: JoeCool


    אתה מתכוון לכתוב בכתב יד על הטאבלט?

    אם ככה, אני צריך תוכנה סופר-חזקה בשביל שתפענח את כתב היד שלי…

    JoeCool
    חבר
    מספר הפוסטים: 267

    To: ilanvag


    In that case, you should probably be going to Medical School!
    saarc
    חבר
    מספר הפוסטים: 4

    To: All


    היי לכולם,

    אני יודע שזו לא ממש הודעה נפוצה בפורום (ואולי אפילו לא ממש מקובלת) אבל אני אקח את הסיכון רק בשל העובדה שיתכן ומישהו יהנה מכך…

    יש לי מחשב נייד (חדש בקופסא) T60 , דגם מהיותר חזקים אשר יושב אצלי כבר 3 חודשים.

    סיבת הרכישה "שמורה במערכת" אבל הכל קשר למהדרין.

    בכל מקרה, החלטתי להפרד ממנו, ולפני שאני מעביר את החיה לאתרי המכירות ברשת, חשבתי שאולי מישהו מכם יהיה מעוניין.

    המפרט בהחלט חזק ותואם את צרכי הלימודים "ואף יותר", ישנה אחריות בינלאומית לשלוש שנים (טוב קצת פחות… אחרי הכל הוא בילה קצת בארון).

    המחיר ממש טוב (מבטיח)

    בכל מקרה ניתן להשיג אותי ב-035409231

    ושוב, אלפי סליחות על ההודעה הממש ממש לא מקובלת בפורום שלנו.

    המשך ערב נפלא לכולם!

    סער.

מוצגות 32 תגובות – 1 עד 32 (מתוך 32 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.