Home פורומים הפורומים Forum: תהליך הקבלה מתלבט בין שתי תוכניות – מה דעתכם?

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • Chaim17
    חבר
    מספר הפוסטים: 1

    בשעה טובה, בשמחה ובששון, אני שמח לבשר שיש לי האופציה לבחור בין אינסאד לבין קולומביה (תוכנית מלאה). לא הציעו לי מילגה באחת מהן.

    אני בא מתחום הבנקאות ומקווה לחזור לשם. מתכנן לחזור לארץ בטווח הרחוק, אך לא הקרוב. רווק. מקווה יום אחד להיות בכיר בבנקאות השקעות או בהון סיכון.

    חשובה לי האווירה בתוכנית (שלא תהיה מלחיצה) אבל הכי חשוב לי למצוא עבודה טובה אחרי הלימודים. העובדה שאינסאד זה שנה היא יתרון מבחינתי.

    מה הייתם בוחרים?

    תודה לכל עזרה…

    gileyal
    חבר
    מספר הפוסטים: 279

    To: All


    אהלן.

    קודם כל ברכותי על קבלה לשתיים מהתוכניות הטובות בעולם. זה הישג לא מבוטל – במיוחד בתקופה הזו.

    לדעתי, אין טעם להתייעץ עם אחרים בשאלה הזו כי התשובה אליה היא מאד אינדיבידואלית. אין לי מושג איזו תוכנית עדיפה, ולמעשה אין בן אדם בעולם שיודע כי אין אף אחד שלמד בשתיהן באותה התקופה ויודע להשוות. בתור סטודנט בקלוג אני יכול לומר לך שאני עובר חוויה מדהימה. האם הייתי עובר חוויה טובה יותר או פחות במקום אחר? אין לי מושג ואין לי איך להשוות.

    מה שכן ניתן להשוות הם נתונים יבשים.
    1. האם אתה רוצה לעבוד בארה"ב או באירופה? לא פשוט לעשות ריקרוטינג לחברות ביבשת אחרת. בחר את האוניברסיטה שנמצאת ביבשת שבה אתה רוצה לעבוד.

    2. האם חשוב לך לבצע התמחות? מאחר ואתה חוזר לתחום שממנו הגעת זה כנראה פחות קריטי. למיטב ידיעתי באינסיאד לא מבצעים התמחות, דבר שיכול לשרת את המטרות שלך בנסיבות מסויימות (אם כי ההתמחות משמשת רבים כאמצעי לפתיחת דלת במקומות העבודה השונים). ציינת את נושא הלחץ – קשה לתאר את כמות הלחץ שנושא חיפוש ההתמחות/עבודה יוצר אצל מתמודדים מסויימים. קח את זה בחשבון.

    3. מי מגייס שם? כל בית ספר מפרסם רשימת מעסיקים שגייסו אצלו. הכן לך רשימה נפרדת של גופים שהיית רוצה לעבוד בהם ובדוק מי מהם מגייס בבתי הספר שהתקבלת אליהם.

    כמובן שיש המון שיקולים נוספים אבל לדעתי אלו השיקולים המכריעים. אם יש שיוויון, בדוק לאיזו תוכנית יש עלות גדולה יותר מבחינתך – כלכלית ואישית (לי למשל מאד קשה להיות פ בארה"ב ורחוק מהמשפחה).

    בהצלחה!

    epony
    חבר
    מספר הפוסטים: 785

    To: Chaim17


    צרות של עשירים

    בכל זאת, זאת שאלה מאוד לא פשוטה, בעיקר מכיוון ששתי התכניות מאוד שונות אחת מהשניה, פחות או יותר בכל פרמטר שאפשר לחשוב עליו. למעשה, התחלתי לכתוב את כל ההבדלים באחד מהפוסטים הארוכים יותר מהגלות שלי, אבל אחרי חצי שעה בערך הבנתי שאין לזה ממש משמעות..!

    עפ"י דבריך, אתה בא מתחום הבנקאות ומתכנן לחזור לשם, והכי חשוב לך למצוא עבודה טובה אחרי הלימודים.
    בהתחשב בשני הפרמטרים האלה, אני במקומך הייתי הולך לקולומביה. אתה בהחלט יכול להגשים את כל השאיפות שלך גם ב-INSEAD, אבל עושה רושם שעבורך יש לקולומביה יתרון על INSEAD, בעיקר מבחינת ההתמקדות בפיננסים והקירבה ל-Wall Street.

    המצב היחיד שבו הייתי הולך על INSEAD במקומך הוא אם אתה לא מעוניין במגורים בארה"ב אחרי הלימודים – אם אתה רוצה לעבוד ולגור באירופה או אסיה, INSEAD עדיפה עבורך מקולומביה…

    בכל מקרה, אם אתה בכל זאת עדיין מתלבט, אני תמיד ממליץ על הטלת מטבע: מגדירים שעץ זה INSEAD ופלי זה קולומביה, מטילים את המטבע ורואים מה יצא – אם התגובה הראשונה שלך היא חיובית, זה ביה"ס שאליו אתה צריך ללכת; אם התגובה הראשונה שלך היא: "OK, OK, הטוב משלוש הטלות", אתה צריך ללכת לבי"ס השני…

    בהצלחה!

    אור

    נ.ב. הנה קישור לדיון בנושא זה בדיוק מהפורום של ביזנסוויק:
    http://forums.businessweek.com/n/pfx/forum.aspx?tsn=1&nav=messages&webtag=bw-bschools&tid=77915

    נ.ב.נ. אם אתה בכל זאת רוצה את הניתוח הארוך והמפורט שלי בנושא, רק תגיד…

    yossipollak
    חבר
    מספר הפוסטים: 38

    To: All


    רציתי רק להגיב לדרך ההחלטה ש- EPONY מציע (הטלת מטבע):
    אני משתמש בה שנים (בדר"כ בהחלטות פחות חשובות…), והיא מעולה, כל הכבוד EPONY!
    danny_l
    חבר
    מספר הפוסטים: 7

    To: All


    אהלן,

    אין ספק שאם תחום הבנקאות זורם בעורקיך אתה צריך ללכת לקולומביה, תוכנית הלימודים שם בנויה בדיוק עבור אנשים שרוצים לעסוק בתחום וישנם קורסים רבים בתחום המימון.

    דני.

מוצגות 5 תגובות – 1 עד 5 (מתוך 5 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.