Home פורומים הפורומים Forum: תהליך הקבלה מתלבט בין ESADE IESE ו- IE

מוצגות 7 תגובות – 1 עד 7 (מתוך 7 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • eyal80
    חבר
    מספר הפוסטים: 7
    רוצה להתחיל ללמוד בספט' 2011.
    מי עוד מגיש מועמדות לאחד מבתי הספר לספט' הקרוב ?
    אשמח גם לדיעות בנוגע לבחירה בניהם.
    וכן, אני מתכנן גיחה לספרד בתחילת דצמבר כדי לבקר בקמפוסים בברצלונה ומדריד.
    אייל
    epony
    חבר
    מספר הפוסטים: 785

    To: eyal80


    כמה מחשבות בעניין:

    • מהרבה בחינות, מועדי ההגשה לספטמבר 2011 כבר ממש מעבר לפינה (סיבוב שני נסגר אוטוטו) – מה מצבך מבחינת התקדמות בהגשה דה פקטו לבתיה"ס?
    • אני ממליץ בחום על ביקור בקמפוסים, וביקור בחורף אפילו יותר טוב כי בקיץ הרבה אנשים נוטים להתלהב הרבה יותר מברצלונה (שנמצאת על חוף הים התיכון) מאשר מדריד. אני אישית חושב ששתי הערים פנטסטיות
    • הקריטריון הראשון להשוואה בין תכניות הוא בד"כ דירוגים – מה לעשות, ככה הכי קל להשוות בין בתי"ס שונים… רק מה, הדירוגים כל 3 התכניות הנ"ל אחת ביחס לשניה קצת מבלבלים. הדירוג של ה-Financial Times (שהוא הכי משקף לעניות דעתי) שם את IE קצת לפני IESE ואת שניהם הרבה לפני ESDAE; הדירוג של BusinessWeek שם את IE ו-ESADE הרבה לפני IESE; והדירוג של ה-Economist (שהוא הכי לא משקף לדעתי האישית) שם את IESE הרבה לפני IE ו-ESADE (אבל גם שם את Henley, Cranfield ו-Marshall בטופ 20 שלו, ואם אתה שואל את עצמך למה לא שמעת על הבתי"ס האלה קודם, אז אתה מתחיל להבין למה אני ורבים אחרים לא ממש מתים על הדירוג הזה…)
      בשורה התחתונה: IE מוביל קלות בדירוגים על שני האחרים, וכנראה ש-IESE יותר נחשב מ-ESADE… מנסיוני והתרשמותי האישיים, הייתי אומר שדווקא IESE מוביל קלות על IE, וששניהם יותר טובים מ-ESADE. מעניין להשוות את זה לעלות שכר-לימוד: השכ"ל ב-IESE (תכנית של שנתיים, כאמור) הוא כ-70 אלף יורו, לעומת כ-55 אלף יורו בשני האחרים (מה שכנראה גם מעיד על ביקוש גבוה יותר ל-IESE…)
    • הקריטריון השני הוא הבדלים "פיזיים" בין התכניות. למשל, IE היא תכנית של 13 חודש והיא גם הכי בינ"ל (רק 7% מהסטודנטים הם מספרד, למרות שיש הרבה יותר דוברי ספרדית מכך), עם שני מחזורים בכל שנה, אחד שמתחיל בנובמבר, ואחד שמתחיל באפריל (שניהם מאפשרים התמחות קיץ). IESE היא תכנית "קלאסית" של שנתיים (ואופציה מובנית להתמחות קיץ). ESADE היא תכנית "גמישה" (שהושקה רק השנה) של 13-18 חודשים, תלוי בכמה קורסים אתה רוצה להעמיס ואיזה ויתורים (כואבים – סיום תוך 13 חודשים למשל לא כולל התמחות קיץ, מקטין חשיפה למעסיקים ולא מאפשר חילופי סטודנטים) אתה מוכן לעשות כדי לסיים יותר מוקדם. הנסיון מלמד שסטודנטים בתכניות גמישות בד"כ לא הולכים על האופציה הכי קצרה, כך שאני אישית לא הייתי מגדיר את ESADE כתכנית של 13 חודש כמו IE…
    • עוד קריטריון להשוואה בין תכניות הוא נתוני השמה לאחר הלימודים – יש פה הרבה (יותר מדי) מקום למניפולציות על המספרים, אבל מכמה "עובדות" קשה להתעלם. למשל, "רק" 27% מבוגרי IE נשארים לעבוד בספרד אחרי הלימודים, לעומת מעל 40% בשני בתיה"ס האחרים (יש לזכור ש-IE הוא גם הכי בינ"ל, מה שכנראה משפיע במידה מסויימת על הנתונים הנ"ל). עוד דוגמה: ESADE ו-IE לא ממש טובים בהשמת בוגרים בפיננסים – רק 15% נכנסים לתחום אחרי הלימודים שם, לעומת למעלה מ-30% ב-IESE. והכי "חשוב": שכר בסיס שנתי ממוצע (עפ"י הנתונים הכי עדכניים שמצאתי) לבוגר ESADE הוא כ-$80,000, לבוגר IESE כ-$110,000 ולבוגר IE כ-$100,000.
    • הקריטריון הכי חשוב – חשיפה לבתיה"ס: יותר חשוב אפילו מביקור בקמפוסים זה לדבר עם כמה שיותר סטודנטים ובוגרים מכל אחד משלושת בתיה"ס ולנסות לראות עם מי אתה מסתדר הכי טוב. חשוב לא לקפוץ למסקנות אחרי שיחה רק עם בנאדם אחד, כך שככל שתדבר עם יותר אנשים, כך תקבל תחושה יותר מייצגת של ה-"טיפוס" האופייני לכל אחד מבתיה"ס.
      אני אישית מתחבר יותר לאנשי IESE (ישראלים ואחרים), אבל יש לי גם שני חברים מ-IE (שניהם ישראלים). מ-ESADE לעומת זאת, אני לא ממש מכיר אף אחד, ומהמעט שפגשתי לא הצלחתי לגבש דעה של ממש…

    בהצלחה!

    אור

    eyal80
    חבר
    מספר הפוסטים: 7

    To: epony


    אור, ראשית כל תודה על התשובה המפורטת.
    אני באמצע הכנת ההגשה לIESE. כמובן שלהכין אחכ בקשה לביהס אחר תהיה יותר קלה.
    אכן דיברתי עם בוגרים משלושת בתי הספר.
    כל אחד בטוח שהביהס שלו יותר טוב מהאחרים (מפתיע), וממש יש יריבות בין התכניות.
    כולם מסכימים שהלימודים בESADE פחות קשים וישנה פחות תחרות מאשר בשניים האחרים.
    לגבי ביקור, אני חושב שעדיף לנסות להתקבל גם לIESE וגם לIE ואת הביקור אשמור לשלב של הראיון (במידה ואקבל אחד…).
    לגבי ברצלונה VS מדריד… התשובה היא כמו מי יותר טובה – ריאל או ברסה. כלומר שתיהן טובות. לפי מה שהבנתי זה בערך כמו ההבדל בין LA לNYC…
    אני אישית מעדיף תכנית של שנתיים כי המטרה שלי היא ללמוד כמה שיותר ולצבור נסיון לפני החזרה לשוק העבודה, ואני לוקח בחשבון גם חילופי סטודנטים אפשריים.
    אם למישהו יש עוד מה להוסיף – לא להתבייש.
    David.Fogel
    חבר
    מספר הפוסטים: 31

    To: All


    היי אייל,

    יריבויות יש תמיד אבל כולן ברוח טובה. :-)

    אם השאלה היא תוכנית של שנתיים מול תוכנית של שנה אני חושב שיש מספר נושאים שכל אחד בודק באופן אישי לדוגמא גיל,ניסיון תעסוקתי, הרצון לחזור לקריירה מהר ובטח יש עוד איזה 20 שלא כתבתי.
    להערכתי הנושא של "ללמוד כמה שיותר" אולי אינו הדבר העיקרי כי אני מבטיח לך שכל אחת מהתוכניות החל מIE וINSEAD וכלה בכל שאר התוכניות של שנה אתה לא לומד פחות.

    חילופי סטודנטים אפשריים גם IE ויש עוד המון אפשרויות החל מקורסים אינטנסיבים (חילופים של שבועיים) בכל מני אונברסיטאות וכלה בחילופים ארוכים יותר.

    יש עוד הרבה אפשרויות ב IE ובכלל השאלה היא מה מעניין אותך.

    אשמח לדבר עוד על הנושא – זמין ב fogeld3 at gmail dot com או בסקייפ fogeld

    David.Fogel
    חבר
    מספר הפוסטים: 31

    To: eyal80


    היי אייל,

    ל איודע אם כבר יצא לך לראות אבל הנה כתבה שהתפרסמה על IE היום.

    http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20101227_1206015

    מקווה שיתן לך עוד קצת מידע.

    eyal80
    חבר
    מספר הפוסטים: 7

    To: David.Fogel


    בדיוק קראתי אותה :)
    בלי קשר לביהס עצמו, ברור לי שכתבה כזו היא חלק ממערך השיווק של IE שעובד חזק מאוד (וזה טוב).
    אני כרגע מועמד לIESE, וחבל באמת שהם לא משקיעים בBRAND ובשיווק התוכנית, במיוחד בארץ.
    מצד שני, לי כרגע זה עדיף בגלל שיש פחות תחרות…
    David.Fogel
    חבר
    מספר הפוסטים: 31

    To: eyal80


    חחח :-)

    את האמת זה מהלך שיזמתי אני לפני שבוע יחד עם המועדון הישראלי של IE והבוגרים בארץ.

    אני יכול להגיד לך שIE מאוד מאוד רוצים ישראלים דבר שיעזור לך ויגדיל את הסיכויים שלך להיכנס וזה גם יכול לעזור לך עם מלגות.

    כמעט כל ישראלי שהגיע במחזור שלי קיבל מלגה. המלגה שלי היא מלגת עבודה ובתמורה לכסף יש לי הזכות לעבוד גם גארי בventure lab.

    אשמח להמשיך לשוחח איתך פנים אל פנים או במייל fogeld3 at gmail.com

מוצגות 7 תגובות – 1 עד 7 (מתוך 7 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.