Home פורומים הפורומים Forum: תהליך הקבלה ציון Toefl נדרש כאשר אין מינימום מוגדר ?

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • Ilan_g
    חבר
    מספר הפוסטים: 33

    היי,

    שתי שאלות בנוגע לציון ה-Toefl המינימלי של בתי הספר השונים:

    1. האם בתי ספר המציינים ציון מינימלי מסויים, נניח 100, מצפים גם לציון מינימלי בכל פרק של המבחן ?

    ביתר פירוט, קיבלתי ציון של 102 ו-23 בפרק הדיבור. האם יש בתי ספר המציינים דרישת מינימום של ציון 100, אך מצפים גם לציון מינימום של 25 בכל פרק בבחינה, או שמא באופן גורף מעניין רק לעבור את ציון הסף הכללי ?

    2. כיצד מתייחסים בתי ספר שאינם מציינים ציון מינימום כלל אל ציון ה-Toefl המתקבל ? האם ככל שמקבלים ציון יותר גבוה, כך מתחזקת המועמדות, או שאולי ישנו ציון מינימום בלתי כתוב שהינו מקובל באופן כללי, ואם כן מהו ?

    במקרה של LBS למשל, הבי"ס לא מציין ציון Toefl נדרש באופן רשמי, אך ישנם מקורות המדברים על דרישה בלתי רשמית של מינימום 109. מהיכן נובע מידע זה, והאם יש לו אמינות ללא פרסום רשמי של הבי"ס ? האם ציון נמוך מכך הוא אכן בעייתי ב-LBS ?

    תודה מראש על כל התייחסות,

    אילן

    omerabin
    חבר
    מספר הפוסטים: 47

    To: Ilan_g


    היי אילן, מה שלומך?

    מניסיוני הדל – בתי ספר שמציינים דרישה ספציפית (ציון מינימום) ולא מציינים שיש צורך בציון מינימום לכל פרק בנפרד, עומדים במילתם ואכן במידה ועברת את הציון הנדרש מדובר ב"סימון וי" על דרישת המועמדות. זה לא אומר שלא מדובר על נורה אדומה שיכולה להידלק, אבל ברוב המקרים בתי הספר שקופים בעניין הזה. משמע, אם החיבורים שלך יהיו מנוסחים היטב ובראיון הקבלה לא יתרשם המראיין שיש לך בעיה בתקשורת בשפה האנגלית – לא צריכה להיות בעיה

    בבתי ספר בהם אין ציון מינימום מוגדר, הרי שבתי הספר אינם רוצים להגביל את עצמם ושם אתה אכן עשוי להיתקל, לפי הבנתי, בבעיה שיכולה להשפיע על חוזק המועמדות. קשה לי להאמין, עם זאת, שציון נמוך בחלק אחד של הטופל יהווה עילה לפסילת מועמדות אבל כן מדובר כאמור על נורה אדומה ברורה שתידלק ותחייב אותך להיות מאוד רהוט בראיון כי "יחפשו אותך".

    איני יודע לגבי LBS, אבל HBS בוודאות דורשים 109 כציון מינימלי ללא דרישות ספציפיות של פרקים.

    במידה ואתה מאמין שבאפשרותך להוציא במאמץ לא רב מדי ציון גבוה יותר – הזמן לטובתך ויש לך את היכולת מבחינת לו"ז לעשות בחינה נוספת וייתכן ששווה ללכת על זה. אם אתה מרגיש שסיוט הטופל בלתי ניתן לחזרה מבחינתך (וכמו שתקרא בשרשורים קודמים כאן – אני בהחלט מזדהה), יכול להיות ששווה לשלוח מכתב נלווה לועדת הקבלה שמסביר את הציון, במקרה של בתי ספר שבהם אין ציון מינימלי

    בכל מקרה שיהיה בהצלחה

    Ilan_g
    חבר
    מספר הפוסטים: 33

    To: omerabin


    היי עומר,

    תודה על התשובה, שמחזקת גם את תפיסתי בנוגע לרף המינימום שקובעים חלק מבתי הספר.

    אם זאת, אשמח לשמוע עוד דיעות המסבירות את הרציונל של בתי ספר שדווקא אינם קובעים רף מינימום. האם מדובר רק בגמישות של אותם בתי ספר בבחירת המועמדים, או שאולי ישנה כאן בכל זאת איזו תפיסה סמויה של כמה שהציון יהיה גבוה יותר כך יתרום הדבר למועמדותך (שהרי אין רף מינימום מסויים).

    שבוע נפלא,

    אילן

    omerabin
    חבר
    מספר הפוסטים: 47

    To: Ilan_g


    למיטב הבנתי מדובר על שילוב של הדברים: בתי הספר שלא קובעים רף מינימום מבקשים באמצעות כך לעשות שני דברים: האחד, לא להרתיע מועמדים מלהגיש מועמדות בגלל אילוצים הנובעים מציון הטופל והשני – לאפשר לעצמם יותר מרחב תימרון בתהליך הקבלה (Admission) . להערכתי החצי-מלומדת ממה שיצא לי לקרוא בפורומים שונים, במקרים כאלה אכן יש יותר חשיבות לציון הTOEFL מאשר במקרים בהם מהווה המבחן ציון "בר" בלבד שיש לעבור אותו ומעבר לאותו ציון (109 במקרה המחמיר ביותר, זה של HBS) אין כל חשיבות לניואנסים.

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.