מגיעים לסוף התואר הראשון ומתלבטים אם להמשיך לתואר MBA? מגישים אפליקיישן לתכניות MBA ותוהים לגבי משרות פוטנציאליות שהתואר יוביל אתכם אליהן? אנו ב- ARINGO מקבלים שאלה זו ממועמדים רבים. אלו העבודות הפופולריות ביותר לבוגרי תואר שני במנהל עסקים:

  • מנהל שיווק – תפקיד זה כולל פיקוח על שיווק עסק של מוצר ואסטרטגיות פרסומת. התפקיד יכול לכלול בין השאר סיעור מוחות לרעיונות לקמפיינים חדשים, זיהוי וחקר קהלי יעד, פיתוח ויישום של יעדים שיווקיים לטווח הארוך, שיתוף פעולה עם צוות המכירות וצוות הקריאייטיב. הכישורים הנדרשים לתפקיד זה מורכבים מיכולות ארגוניות וניהול חזקות, מסירות למשימות ויכולת להוביל צוות.
  • מנתח מחקרי תפעול – מנתח מחקרי תפעול חוקר היבטים שונים של חברה או מחלקה על מנת להילחם בבעיות שעומדות בפני החברה. הם חוקרים את הבעיה בהישג יד, מתבוננים בתהליך העסקי בפעולה, מדברים עם עובדים, מנהלים או לקוחות על מנת לאסוף את כל הנתונים הרלוונטיים. עם נתונים אלה הם מגלים תוכנית להתמודד עם הנושא העומד בפניו. הבעיה יכולה להיות במכירות, בשרשרת האספקה, בשיווק או בהפצת מוצרים.
  • מנהל פיננסים – מנהלים פיננסיים בעיקרם מנהלים את התקציב והם אחראים למצב הכלכלי של הארגון. התפקיד ששימש בעבר מורכב בעיקר מעקב אחר הכספים שנכנסים ויוצאים מהחברה וקבלת החלטות השקעה ופיננסיות. עם זאת, כיום זה עשוי לכלול גם את התחזית של תזרים המזומנים, התבוננות בנתונים ודיווחים על ביצועי החברה ולקבלת החלטות השקעה והחלטות כלכליות. מנהלים פיננסיים עובדים בדרך כלל תחת סמנכ"ל הכספים (סמנכ"ל כספים ראשי) של החברה.
  • בנקאי השקעות – האחריות של בנקאי השקעות נכללת בארבע קטגוריות עיקריות: 1. ניהול נתונים – זהו היבט קריטי בתפקיד. יש לאסוף נתונים מדוחות ורישומים על מנת להתייחס אליהם בכל נושא שהוא. 2. ניתוח פיננסי – יש לנתח את הנתונים על מנת לאסוף תובנות וליצור אסטרטגיות. 3. אנשי קשר – בנקאי השקעות חייבים לפעול כמתווך בין שני צדדים בעת הסדרת הכספים. 4. ניהול לקוחות – יצירת דוחות ומצגות להצגה בפני לקוחות.
  • מנהל תפעול, מנהל שרשרת אספקה ​​או מנהל לוגיסטיקה – שלוש המשרות הללו דומות ולעיתים שזורות זה בזה. התפעול עוסק בדרך כלל במעקב ובפיקוח על הפקות, במקרה של פגם בכל היבט של הייצור, על מנהל התפעול לפתח אסטרטגיה להילחם בבעיה. שרשרת האספקה ​​מתייחסת לקשר שבין החברה לספק ועוסקת בהפצה. לוגיסטיקה הינה היבט של שרשרת האספקה, הלוגיסטיקה מנהלת את המוצרים דרך שרשרת האספקה.
  • מנהל טכנולוגיה ראשי – האחריות העיקרית של קצין טכנולוגיה ראשי, או CTO, היא לפקח על השימוש במשאבים הטכנולוגיים של החברה. עם זאת, ישנם היבטים רבים אחרים של התפקיד וזה תלוי בחברה הספציפית. ייתכן שיהיה עליהם להעריך ביצועים טכנולוגיים ואולי ליישם טכנולוגיה חדשה בחברה על מנת להתקדם. כדי למלא תפקיד זה עליכם להיות הוגה דעות אסטרטגי, מתקשר טוב ובעל ידע במגמות טכנולוגיות.

אלה רק קומץ הזדמנויות אפשריות לבוגרי תואר שני במנהל עסקים. חלק מתכניות ה- MBA המובילות כוללות מגוון התמחויות, עיין באתר שלנו עבור המובילות בהן.