Home פורומים הפורומים Forum: תהליך הקבלה הובלות לארה’’ב

מוצגות 29 תגובות – 1 עד 29 (מתוך 29 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    שלום חברים,

    האם יש פה אנשים שלוקחים איתם ציוד משמעותי לארה"ב? אני מניח שחלק מהאנשים (ואולי הרוב) הם רווקים, שנוסעים עם מזוודה או שתיים (ואולי גם מחשב). מצד שני, יש אנשים שהם בעלי משפחות (כמוני), ושנדרשים לקחת הרבה יותר דברים איתם (אמנם לא את כל הבית, אבל יש מספיק מה לסחוב).

    פתחתי בכוונה נושא חדש, במטרה לשאול ולבדוק אם יש פה אנשים שמתכוונים לקחת איתם כמות משמעותית של ציוד, מעבר למה שעולה על המטוס. אם כן, אולי נוכל להתארגן ביחד, לפנות לאיזושהי חברת שליחויות בינלאומית, ולקבל מחיר מוזל (אני יודע שבשנה שעברה הצליחו לקבל מחירים די טובים).

    בראש ובראשונה אני פונה לכל מי שמגיע לאזור החוף המזרחי (בוסטון, ניו-יורק, פילדלפיה וסביבותיהן) – אלו מרחקים די קצרים, ולכן הגיוני לקשר בין כל אלה, בבקשה להצעת מחיר. לגבי חברים בחוף המערבי או באמצע היבשת – אפשר לבדוק לשלב גם אותם, אם תהיה היענות.

    כל מי שמתעניין, אשמח אם יוכל לכתוב פה בערך מה הוא רוצה לקחת איתו, ואיזה נפח הוא חושב שמדובר. (הסבר: למיטב הבנתי, משלמים לפי נפח במכולה, כלומר במכפלות של מטר מעוקב; זה ממש לא משנה כמה משקל אתם מכניסים באותה יחידת נפח).

    אגב, אם מישהו מהסטודנטים שהתחילו השנה והשתתפו במכולה הזו יכול לשתף אותנו בנתונים ובפרטים (עלויות, כמה זמן זה לקח, באיזו חברה בחרתם, איך היה השירות שלהם וכדומה) – זה יהיה נהדר.

    תודה מראש לכולם,

    אילן

    Limch
    חבר
    מספר הפוסטים: 323

    To: ilanvag


    היי אילן, אני יודעת שכמה מהחבר'ה של שנה שנייה ב-HBS העבירו דברים במכולה משותפת עם עוד כמה ישראלים מבתי ספר בסביבה, אני מציעה שנחכה לחבר'ה של סיבוב שני ואז נראה בכמה אנשים מדובר ונתארגן, למיטב זכרוני זה הלך ככה: אתה מביא את הדברים למכולה, המכולה מגיעה לארה"ב, חברת שליחויות שם מביאה לך את זה עד הבית, מי שסיפר לי על זה היה מרוצה מהשירות. אני אברר עוד פרטים עם השותפים לעניין כשאני אהיה בבוסטון בסוף החודש.

    אגב – אני משתייכת לקבוצת הרווקים (בעצם הרווקות) ועם זאת מתעתדת להגיע עם מטען לא קטן (אולי זה בגלל שאני בחורה, אבל בכל אופן…) אז נא לכלול את הסינגלס ברשימת הפוטנציאל

    shimonh
    חבר
    מספר הפוסטים: 159

    To: Limch, ilanvag


    דברתי עם ישראל הלפרט שריכז את התהליך והמשא מתן לפני שנתיים עבור הקבוצה בחוף המזרחי. הוא בסוף סגר עם אוקיינוס בעלות של $200 למ"ר אם אני לא טועה.

    לדעתי אפשר לארגן רשימה שתכלול כמובן גם את הרווקים/ות, ואליה נוסיף את מתקבלי הסיבוב השני וכבר להתחיל את המשא ומתן. אילן, אתה טוב בלשאת ולתת?

    JoeCool
    חבר
    מספר הפוסטים: 267

    To: shimonh, ilanvag, Limch


    We are definitely interested as well.

    AZ

    shimonh
    חבר
    מספר הפוסטים: 159

    To: JoeCool


    למי שעוד מעונין להצטרף, שישלח לי אמייל ל-shimonhason at gmail

    אני ארכז את הרשימה ואז נתחיל לברר כמה בערך כל אחד רוצה לשלוח ונוכל להתחיל את המשא ומתן.

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: Limch, shimonh


    לטובת לימור ועוד כמה אנשים שסוחבים איתם מטען רציני – הנה אחד הטיפים המשמעותיים שלמדתי בשנה האחרונה בנוגע למטען שלוקחים (מכיוון שאני עובר עם משפחה, אז עשיתי דוקטורט על כל הלוגיסטיקה מסביב למעבר… )

    המדובר הוא בהיקף המטען שאפשר לקחת איתכם על המטוס עצמו. אז ככה – בעיקרון, כל נוסע במחלקת עסקים לארה"ב יכול לקחת איתו 2 מזוודות, שכל אחת מכילה עד 23 ק"ג. בנוסף אפשר לקחת מזוודת עלייה למטוס (קטנה), שיכולה להכיל עוד כ-8 ק"ג (ואפילו קצת יותר, לא תמיד בודקים); ואפשר גם תיק נוסף, שמכיל עוד כמה קילוגרמים. המשקלים הללו הם זהים בכל חברות התעופה, ועד כאן זה מידע סטנדרטי.

    מה שחברות התעופה לא יספרו לכם באופן גלוי, הוא שחלקן מאפשרות לכם לדחוס עד 32 ק"ג בכל אחת מהמזוודות הגדולות, כלומר 9 ק"ג נוספים בכל מזוודה (וזה הרבה!), ולשלם עבור זה קנס יחסית קטן. ה"קנס" הזה נע בין 25 ל-40 דולר למזוודה, תלוי בחברת התעופה, וזהו המחיר הזול ביותר שקיים, בשביל לשלוח משקל כזה בדואר אוויר. כלומר, אתם יכולים למעשה לקחת 2 מזוודות עם 32 ק"ג בכל אחת (64 ק"ג ביחד), ולשלם על 18 הק"ג הנוספים הללו בסה"כ "קנס" בסכום של 50-80 דולר!

    הדבר היפה הוא שזה לא משנה אם אתם מכניסים 2-3 ק"ג נוספים או 9 ק"ג נוספים – המחיר זהה בכל מקרה (המחיר הוא פר חריגה, ולא פר כל ק"ג נוסף). כמובן שיש מקרים בהם הדיילים בדלפקי השירות מעלימים עין מהמשקל החורג, אבל בגלל עליית מחירי הנפט והקיטון במרווחים של חברות התעופה, מקרים כאלה הולכים ונעלמים…

    חשוב ביותר: בשום מקרה, אל תדחסו יותר מאשר 32 ק"ג במזוודה. אם יהיה לכם משקל שהוא מעבר ל-32 ק"ג, אז במקרה הטוב יחייבו אתכם בעלות של משלוח מזוודה נוספת, שזה בסביבות 150-200 דולר! (זו עלות מופחתת, כי משלוח מזוודה נוספת עולה יותר). במקרה הפחות נעים, ובהחלט אפשרי (ושמעתי סיפורים כאלה מיד ראשונה), לא יסכימו לקבל את המזוודה, ויבקשו מכם להתחיל לפרוק את המזוודה בשדה התעופה, ולחלק את תוכנה לשתיים. הגבול הוא 32 ק"ג – לא לעבור אותו.

    מיהן חברות התעופה שמאפשרות זאת? אל-על, סוויס ולופטהנזה בוודאות (אותן בדקתי). בריטיש בוודאות לא מאפשרת זאת – אי אפשר לקחת אצלם מזוודות ששוקלות יותר מ-23 ק"ג (הייתה על זה שביתת סבלים בהית'רו, הסבלים לא היו מוכנים לסחוב מזוודות יותר כבדות [אני מבין אותם…], ולכן בריטיש הרעו את הכללים לפני כשנה).

    אני מציין גם את החברות הזרות, כי אני באופן אישי מתכוון לטוס דרך אירופה. למכס ולהגירה בניו-יורק יש מוניטין לא הכי טובים בכל הקשור לאורך התורים וליחס, כך שאני מעדיף להגיע ישירות לשדה התעופה לוגאן (בוסטון) דרך אירופה (גם נראה לי יותר הגיוני מבחינת חלוקת הטיסות וההפסקה שבאמצע).

    לסיכום: אדם בודד שנוסע יכול בקלות לקחת איתו 75-80 ק"ג על המטוס, תוך תשלום תוספת סמלית על משקל עודף (64 ק"ג בשתי מזוודות גדולות, עוד 8-10 ק"ג בטרולי עלייה למטוס, ועוד כמה ק"ג בתיק נוסף, כגון תיק גב).

    לשמעון: כמו שאמרתי לך כבר בשיחה, אני אכן מצוין במשא ומתן, ואשמח לעזור בשלב הזה, אבל אני חושב שלא כדאי שאני ארכז את כל הטיפול מעבר לכך. הבעיה היא שאנחנו טסים כבר בסוף אפריל, זה מוקדם מדי בשביל לשלוח את הקונטיינר כל כך מוקדם (במיוחד עבור החבר'ה מהסיבוב השני), ולכן צריך שמישהו שיהיה בארץ ירכז את כל הטיפול.

    זהו, מקווה שנושא המזוודות יעזור פה למישהו.

    אילן

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: ilanvag


    אני כתבתי מחלקת עסקים בהודעה למעלה? איזה שטויות… זו השעה והעייפות.

    מדובר כמובן על מחלקת תיירים!!!

    Limch
    חבר
    מספר הפוסטים: 323

    To: ilanvag


    ואני בדיוק רציתי לשאול, עם איזה תקציב אתה נוסע בעסקים?!?!

    תודה על הטיפים המצוינים, ביולי סביר להניח שאני אטוס בלופטהנזה אז טוב לדעת שיש איך לדחוס… (ואני לגמרי איתך בקטע של העדיפות בקונקשן דרך אירופה מאשר ארה"ב, מכל הבחינות)

    עם זאת, נותרת השאלה – איך אני אמורה להסתובב עם 2 מזוודות במשקל 32 ק"ג כל אחת + תיק יד + תיק גב ברחבי שדה התעופה?!?!

    shimonh
    חבר
    מספר הפוסטים: 159

    To: Limch


    אם לוקחים בחשבון את העלות של החוויה שמצפה לנו, אתם יכולים להרשות לעצמכם מחלקה ראשונה + נושא כלים ללימור…

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: Limch


    לימור, זה מאוד משעשע – מסתבר שלבנות HBS יש קו מחשבה דומה, כי בדיוק התכתבתי על הנושא הזה בדיוק באימייל, עם מישהי שאמורה ללמוד איתך… וגם היא תהתה איך היא אמורה להסתדר עם המזוודות הענקיות ועם המשקל הזה…

    אז זה הרבה יותר פשוט ממה שאת חושבת. בשדה התעופה יש עגלות, שפשוט מניחים עליהן את כל המזוודות, כולל התיק, ואת זה מסיעים (וכמובן לא להוריד מזה את העיניים, כדי שלא יפלחו לך דברים). לגבי הסחיבה של המזוודות עצמן, אז בארה"ב תמיד יש סבלים ו/או אנשי שירות שמסתובבים, ושישמחו לעזור לך להרים את המזוודות על העגלה ו/או לפרוק אותן (והם עוד יותר ישמחו לקבל טיפ קטן על העזרה…).

    לאחר מכן את יוצאת עם העגלה, ונהג המונית כבר יסחוב את המזוודות למונית ויעמיס אותן (ותמורת תשלום סמלי, הוא גם בטח ישמח להעלות לך את הדברים לדירה… למרות שאני בטוח שגברי HBS שכבר נמצאים שם ישמחו להתנדב ולעזור לך להעלות את הדברים).

    אז בזאת פתרנו את הצד הבוסטוני של הסחיבה. הצד הישראלי הרבה יותר פשוט – במקרה הכי גרוע, שאין מי שמביא אותך לשדה התעופה, אפשר לבקש מנהג המונית שיוריד לך את המזוודות מהבית למונית, ובשדה התעופה יעמיס לך אותן על עגלה (שוב, תמורת איזשהו טיפ/תשלום).

    יש עוד בעיות שצריך לפתור? תמיד לשירותך…

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: shimonh


    מסכים עם שמעון בעניין הזה – עלות של מחלקה ראשונה זה כבר לא הרבה כסף, כשעושים חשבון על העלות הכוללת של השנתיים הללו.

    לא יודע מה לגביכם, ובמיוחד לגבי אלו שנוסעים כרווקים, אבל בתור מי שנוסע עם אישה ותינוקת – הסכומים פשוט מבהילים. בהערכה עדינה, הייתי יכול לקנות דירה יפה במה שאני הולך להוציא בשנתיים הקרובות…

    epony
    חבר
    מספר הפוסטים: 785

    To: ilanvag


    עוד בעיה "קטנה" שקשורה לשינוע 2 מזוודות של 32 ק"ג – זה תופס רק לטיסות הטרנס-אטלנטיות. כלומר, הייתי בודק וחוזר ובודק האם לופטהנזה וסוויס יאפשרו לכם להעלות את המזוודות האלה בטיסה מת"א ל-"נמל הבית" (פרנקפורט או ציריך בהתאמה). לגבי אל-על הנקודה הזו עוד יותר אקוטית, כי אני יכול להבטיח לכם שלא תוכלו להעלות 64 ק"ג לנוסע בטיסת הקישור מניו-יורק לבוסטון (יהיה יותר זול לשכור ואן בשדה ולנסוע לבוסטון עם כל הפקלאות בבגאז'!)

    דרך אגב, ההבדל העיקרי בין בריטיש לשאר חברות התעופה בהתייחסות למשקל הוא שבריטיש כאמור קיצצו את המשקל המותר בגלל ועד עובדי הנמל בהית'רו, בעוד שמרבית חברות התעופה האחרות עשו זאת משיקולי עלות בעקבות העלייה התלולה במחירי הדלק בשנים האחרונות. המשקל אולךי פחות קריטי למכולות שעולות על מטוסי מטען, אבל מטוסי נוסעים המתמחרים כרטיסי טיסה ברמת יעילות של מושבים בודדים, מושפעים באופן משמעותי מהפרש פוטנציאלי במשקל הכבודה המאושרת לנוסע של 18 ק"ג…

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: epony


    בדקתי. כשאתה קונה מהארץ כרטיס טיסה לארה"ב דרך אירופה, אז המשקל נחשב לפי ה-לג הטרנס-אטלנטי, ולא לפי הטיסה לאירופה, כך שאין עם זה בעיה.

    לגבי הטיסה הפנימית מניו-יורק לבוסטון – אין לי מושג, לא בדקתי את זה. מאוד ייתכן שאתה צודק. אותו כנ"ל לגבי משקל הכבודה – אני זוכר שפעם נתנו לטוס עם משקל גבוה בהרבה, וזה התקצץ משמעותית עם השנים.

    Limch
    חבר
    מספר הפוסטים: 323

    To: shimonh, ilanvag


    אחחח חבר'ה, איזה כיף לדעת שתהיו בסביבה בשנתיים הקרובות :))

    תודה על התשובות :))

    אה, אילן, זה בסדר, זה לא קו מחשבה של בנות HBS, זה קו מחשבה של בנות. נקודה. (לא עובר יום בלי שאני מסתכלת על תכולת הארון שלי ותוהה מה יעלה בגורלו ואיך)

    Slovo
    חבר
    מספר הפוסטים: 96

    To: All


    ועוד קצת מניסיון השנה הראשונה בוורטון –
    א. לכל מי שטס אל-על – אפשר להביא את המזוודות לצ'ק אין מוקדם (ליד רכבת ארלוזרוב בת"א) ביום הטיסה. מאוד נוח, באיזי, והם הרבה יותר קלילים בנושא המשקל העודף.
    ב. למי שטס לוורטון, לבתי ספר בניו-יורק – ואולי אפילו לבתי הספר בבוסטון – אפשר להתארגן כמה יחדיו ולשכור רכב, שישמש אותכם גם לקחת את המזוודות מהשדה וגם לכמה ימי ההתארגנות הראשונים. מאוד נוח, חוסך כסף (הרבה), ומאפשר גמישות.

    בהצלחה,
    סלובו

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: Slovo


    תודה רבה סלובו, רק שלמרבה הצער, אל-על סגרה את הצ'ק אין המוקדם ברכבת ארלוזורוב בתחילת 2007 (נסיונות מטומטם לחסוך כמה אגורות בעלויות תפעול… בלי לחשוב כמה נוסעים הם דופקים על הדרך… הייתה ונשארה חברה גרועה). ראו באתר אל על, יש על זה הודעה ברורה.

    לגבי הרכב, זה טיפ מעולה, בייחוד אם שוכרים מיניואן (שעולה קצת יותר, אבל זה שווה אם מתחלקים).

    dalit
    חבר
    מספר הפוסטים: 556

    To: All


    בשקתם את האופציה של דואר אויר?

    כשאנחנו עברנו ללונדון זו היתה הדרך הכי נוחה וזולה. 250 ש"ח ל-20 ק"ג, מגיע תוך 3 ימים, עד הבית. בלי לסחוב ובלי כלום.

    מה שאנחנו עשינו זה להשאיר אגז אחד עם דברים שאולי נצטרך, ואז אחרי שהגענו, התמקמנו וראינו מה באמת צריך או לא, ביקשנו מההורים שישלחו לנו.

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: dalit


    היי דלית, תודה על ההערה שלך.

    כן, בדקתי את האופציה הזו, ואני אישית גם מתכוון להשתמש בדואר למשלוח ארגזים. לארה"ב יש משהו מאוד מוזר – שירות השליחים של רשות הדואר (EMS), אשר כולל tracking ומגיע תוך 2-3 ימי עסקים (בדומה לפדקס או UPS), עולה פחות מאשר דואר אוויר רגיל. משהו מאוד מוזר, וזה כך כבר כמה שנים טובות…

    בכל אופן, המחירים לארה"ב הם הרבה יותר יקרים, יותר מאשר פי שתיים לעומת לונדון. 20 ק"ג דרך EMS עולים 610 שקל אם שולחים רק חבילה אחת (שוב, המחיר הוא למשקל המכסימלי, של 20 ק"ג), והמחיר יורד טיפה אם שולחים כמה ארגזים ביחד (לדוגמה, 567 שקל אם שולחים 2-5 ארגזים ביחד).

    בכל אופן, גודל הארגזים מוגבל. אם מישהו רוצה לקחת שידה לתינוק, לדוגמה, או חפצים גדולים אחרים – בעיקרון אי אפשר לעשות את זה דרך הדואר, ובשביל זה צריך קונטיינר. בנוסף, אם מישהו רוצה לשלוח הרבה מטען/ארגזים, אז המחיר בקונטיינר אמור להיות זול בהרבה.

    Slovo
    חבר
    מספר הפוסטים: 96

    To: All


    הי אילן,

    מדהים, חצי שנה לא בארץ והכל נראה אחרת. בכל מקרה אנחנו באמת שכרנו מיני-ואן, ועד גם שאני זוכר – יכול להיות שגם שדרגנו אותו לרכב גדול אף יותר בשדה. זה מאוד שימושי. הייתי מציע לקחת אותו לפחות לשלושה ימים, מה שמאפשר לך תמרון יותר טוב עם ההגעה. מהצד השני, שים לב טוב לכל נושא החניה, שיקרה מאוד ברוב ארה"ב (גם לחניית לילה) ויכולה להשפיע מהותית על מחיר הרכב הכולל (לכן, לדוגמא, תמיד כדאי להחזיר את הרכב בסוף היום ולא לחכות למחרת).

    סלובו

    nbomash
    חבר
    מספר הפוסטים: 17

    To: ilanvag, shimonh


    שלום לכולם.

    שמי ניב ואני מתכוון להתחיל ללמוד בשיקאגו GSB בשנה הבאה.

    מבירורים שערכתי – מכולה מגיעה תוך לא פחות מחודשיים מרגע שליחתה. לכן יש צורך לשלוח אותה לפחות חודשיים לפני שמגיעים, או שהיא תגיע אחריך ואז אתה צריך לקחת החלטה – איפה אתה מוכן להשאר בלי הציוד – כאן – כשיש לך משפחה תומכת – או שם – כשאתה לבד ואין ממי לשאול דברים.

    בכל מקרה – אני מעריך שיש גם חברה משיקאגו (ויתכן שגם מ KELLOG – אני עדיין לא מכיר) שישמחו לשלוח ציוד.

    בהצלחה לכולם

    ניב

    dalit
    חבר
    מספר הפוסטים: 556

    To: All


    לא רוצה ממש להתערב לך בשיקולים, אבל למה לסחוב ריהוט כמו שידה לתינוק?
    תכנס לקרייגסליסט ותקנה שידה יד שנייה בגרושים…
    (או אפילו יש מצב שחדשה תעלה לך פחות מהמשלוח).

    ממליצה לך מאד להכנס לפורום "להיות הורים בחו"ל" בתפוז (מס' 689). הם יעזרו לך מאד עם שאלות כמו איזה ציוד לקחת, מה מיותר, מה ניתן להשיג בזול ואיפה.

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: dalit


    היי דלית,

    תודה, אני אכנס לפורום שהמלצת בתפוז, עוד לא הייתי שם. אני ממש לא רוצה לקחת שידה הארץ; הבעיה היא ששמעתי מהרבה חברים שם שהשידות האמריקניות בנויות גרוע, והן סיוט גם לתינוק וגם לגב של ההורה… (אז מילא לגביי, אני אסתדר, אבל אני דואג לאשתי שתהיה אחרי לידה…).

    ndh
    חבר
    מספר הפוסטים: 26

    To: shimonh


    היי שמעון

    תכלול גם אותי בחישובי המשלוחים + בת זוג וילד

    אתה בטח יודע את הכמויות של המשלוח יותר טוב ממני

    ניסן

    dalit
    חבר
    מספר הפוסטים: 556

    To: All


    אני באופן אישי בונה על שידה של איקאה…

    shimonh
    חבר
    מספר הפוסטים: 159

    To: ndh


    היי ניסן,

    הוספתי אותך לרשימה ואתה אמור לקבל לינק לקובץ המשותף לאמייל. תגיד לי אם לא קבלת.

    לגבי הכמויות, האמת היא שאין לי מושג. אולי מישהו מהסטודנטים ששלחו פעם יכול להעיד על סדרי גודל במ"ר ביחס למה ששלחו. אולי החברות שליחויות תוכלנה לעזור לנו לאמוד.

    תודה,

    שמעון.

    shimonh
    חבר
    מספר הפוסטים: 159

    To: All


    עדכון:

    1. יצרתי קשר עם 2 חברות עד כה. בעיקרון, השירות לא יהיה מוגבל לקונטיינר ספציפי ככה שכולנו יכולים להשתתף ללא תלות בעיר היעד בארה"ב.
    2. המחיר כרגע הוא 250$ למטר מעוקב כולל הכול אבל ככל שיצטרפו יותר, נוכל למנף את זה להוזלת השירות.
    3. נציג אחת החברות הציע להרצות לנו על הפרוצדורה ולענות על כל שאלה (למשל, איך אפשר לאמוד מכה מטר מעוקב צריכים, ביטוח, שירות, זמנים, הבדלים בין חוף מערבי למזרחי, ועוד ועוד…).
    4. מי שמעוניין להגיע לפגישה כזו, נא ליצור קשר כאן: shimonhaso[email protected]
    5. גם כאלו שעוד לא החליטו לאן הם הולכים או כאלו שמחכים לתוצאות הסיבוב השני מוזמנים להצטרף.
    6. מעבר ללימוד, אני מאמין שלנוכחות נכבדה תהיה השפעה על גמישות המחירים…. אז בואו בהמוניכם.


    תודה,

    שמעון.

    UPA
    חבר
    מספר הפוסטים: 42

    To: ilanvag, All


    וואי, הודעה ממש מפורטת,

    מה שאוכל להוסיף הוא ש KLM ו AirFrance מאפשרות גם הן את החריגה.

    ואחזק את ההמלצה שלך לטוס דרך אירופה- עצירה בניו-יורק נוראית משתי סיבות:

    1. האמריקאית התחלקו על השכל עם כל נושא האבטחה מאז ספטמבר 11.

    2. כהמשך ישיר לסיבה הראשונה- כשיש קונקשיין בארה"ב- הנוסע חייב להוציא את המזוודות ואז למוסרן מחדש(כל התהלך מתחילתו עד סופו!!)-לטיסה הבאה. באירופה המזוודות עוברות בין המטוסים- הנוסע רואה אותן רק בנקודת היעד לאחר שמסר אותן בנתב"ג.

    shimonh
    חבר
    מספר הפוסטים: 159

    To: All


    ברכות למתקבלי הסיבוב השני ולאלו שהחליטו (או קרובים להחליט) לאן הם הולכים.

    הרשימה להובלות עדין פתוחה ומי שרוצה להצטרף מוזמן לשלוח אמייל ל: shimonhaso[email protected]

    עדכון לגבי התהליך ישלח למעוניינים.

    תודה,

    שמעון.

    ilanvag
    חבר
    מספר הפוסטים: 157

    To: shimonh, All, Limch


    טוב, אני כבר חושב כמה ימים על הפוסט הזה, בין התרוצצויות וסידורים שונים ברחבי בוסטון/קיימברידג', ורוצה לשתף אתכם בחוויית המעבר שלי, ובייחוד בכל הפאקים והדברים שנדפקו מבחינת התכנון (שנראה היה מושלם, אבל התברר בסופו של דבר ככזה שהיו בו הרבה בעיות). אז זה הולך להיות פוסט מאוד ארוך, אני מתנצל מראש, אבל אני חושב שזה יסייע וייתן כיווני מחשבה לכל מי שמתכוונים לשלוח דברים במכולה.

    ראשית, רקע קצר: תכננו לשלוח מראש את חדר השינה שלנו, שהוא די חדש ומאוד איכותי, ועוד כמה ארגזים וכדומה. החישוב שאנחנו עשינו הוא שההיקף יהיה בסביבות 5-6 מטר מעוקב, כלומר שלא נעבור את ה-1500 דולר (אנחנו משלמים לאוקיינוס 250 מטר מעוקב למטר, ועד עכשיו יש לנו רק מלים טובות לומר עליהם).

    הפאק הראשון בתכנון הוא שרציתי לישון על המיטה הנוחה עד הרגע האחרון, ולכן הזמנו אריזה ליום האחרון, בבוקר שלפני הטיסה. טעות חמורה וקריטית, שהתבררה בתוך שעות בודדות, עוד במהלך האריזה. האורזים הגיעו בסביבות 8:00 בבוקר, ועד שהם הלכו זה כבר היה בסביבות 12:00 בצהריים. מזל שהכנו המון ארגזים עוד לפני כן (ספרים, צעצועים, בגדים ועוד), כי אחרת הבלאגן היה עוד יותר גדול. מה שקרה הוא שנשאר לנו חצי יום לסדר את כל המזוודות והארגזים לטיסה, כי מאוד קשה לסדר הכל לפני האריזה למכולה; בנוסף, כל הזמן גילינו דברים מאחור ששכחנו לשלוח במכולה, וזה אחרי שהאורזים כבר סיימו לארוז ונסעו, והיה מאוחר מדי בשביל לתקן (וכתוצאה מכך נאלצתי לקחת אתי במטוס קילוגרמים רבים ומיותרים, שלא תכננתי לסחוב אתי בטיסה).

    דבר נוסף הוא שצריך להיות מוכנים היטב, עם כל מה שרוצים לקחת, כי החבר'ה הללו מאוד מקצועיים, ומתקתקים את העניינים מאוד מהר.

    דבר שלישי – ככלל, תמיד תגלו בדיעבד שארזתם הרבה מעבר למה שהתכוונתם מראש לקחת; ושיש לכם הרבה יותר רכוש/ג'אנק בארונות ממה שאתם חושבים. לא יודע למה, חוק מרפי, אבל ככה זה עובד. אצלנו, התגלה בדיעבד, לאחר בדיקה מקיפה של כל הדברים, שלקחנו איתנו קצת מעל 8 קוב(!), שביחד עם ביטוח זו עלות של מעל 2000 דולר(!!), הרבה מעל מה שהתכוונו להוציא. אצלנו אמנם הייתה פחות ברירה, כי חלק מהארגזים כוללים ספרות וחומרים של אשתי מהדוקטורט, שהיא חייבת בשביל הפוסט בהארוורד – אבל עדיין… 8 קוב… :-(

    דבר רביעי ואחרון – כתוצאה מהאריזה המאוחרת עבור המכולה, התחלנו גם לארוז די באיחור לטיסה. ארזנו עד ממש לרגע האחרון, שהגיע מוביל לקחת אותנו לטיסה (כי גם בטיסה היו הרבה דברים, ולא היה לי כוח לסחוב לבד מזוודות ששוקלות 32-35 ק"ג). כתוצאה מכל אלה, השארנו אחרינו די הרבה בלאגן בדירה, שאחותי המסכנה כבר עובדת כמה ימים לסדר; ותוך כדי היא מוצאת דברים שנעלמו בתהליך ולא טסו איתנו, והיא תשלח לנו בארגז בימים הקרובים (שירות השליחים של רשות הדואר [EMS], בסביבות 700 שקל ל-20 ק"ג).

    אז מה בעצם המסקנות שלי, ומה אני ממליץ לכם?

    1. אם אתם לא חייבים, ותרו על המכולה. זו ההמלצה הכי חשובה. אם היינו יכולים לוותר על ארגזי הספרים והחומרים עבור אשתי, אולי הייתי מוותר גם על חדר השינה ועל כל הבלאגן, מוכר הכל וקונה פה מחדש. 2000$ פה זה המון כסף, בשביל ריהוט יד שנייה, וואפשר לרהט דירה שלמה (יד שנייה) בסכום הזה. בנוסף, שימו לב שכל אדם יכול לעלות לטיסה עם 2 מזוודות ענקיות, ותמיד אפשר לקחת עוד מזוודות (בסוויס שילמנו 135 דולר על כל מזוודה נוספת, שמעבר למותר עבור כל אדם).

    2. אם אתם כבר שולחים מכולה, דאגו שיבואו לקחת את הדברים לפחות 5-6 ימים מראש, ורצוי אפילו רחוק יותר ממועד הטיסה. זה ישאיר לכם מספיק זמן ל"מקצה תיקונים", למצוא עוד דברים ששכחתם להוסיף למשלוח ולדאוג להוסיף אותם (צריך לסגור את זה מראש עם חברת המשלוחים, אפילו אם זה אומר שאתם צריכים להביא את הדברים אליהם – בדר"כ יהיה מדובר בדברים קטנים יחסית). בנוסף, זה ישאיר לכם מספיק זמן בשביל להתארגן על הבלאגן בדירה שנשאר לאחר שהאורזים יוצאים (ותאמינו לי שזהו המצב), ולהספיק לארוז לטיסה ולסדר את הדירה (רלבנטי מאוד עבור מי שצריכים לפנות דירה מושכרת, ואז כדאי לארוז אפילו שבוע ויותר לפני הטיסה).

    זהו, זה מה שעולה לי כרגע בראש, בשעה 3:15 שעון בוסטון. מזג האוויר פה נפלא בשבוע האחרון, העיר מדהימה, ואני הולך לישון קצת.

    ביי לכולם,

    אילן

מוצגות 29 תגובות – 1 עד 29 (מתוך 29 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.