Home פורומים הפורומים Forum: תהליך הקבלה שאל את ארינגו: תהליך הקבלה

מוצגות 50 תגובות – 351 עד 400 (מתוך 1,709 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • anna83
    חבר
    מספר הפוסטים: 2

To: aringo

גלעם שלום

ברצוני לברר על סיכויי הקבלה שלי לתכניות המובילות.

אני בת 23. מתמחה בפירמה בינלאומית לראיית חשבון.(לפני בחינות מועצה בחורף 2007 ותקופת התמחות שצפויה להסתיים בינואר 2009).

השכלה:

· בוגרת בהצטייינות בתואר ראשון בכלכלה-חשבונאות באוניברסיטת חיפה

· בוגרת בהצטיינות במגמת פיזיקה מחשבים בבית הספר הריאלי העברי בחיפה

נסיון תעסוקתי:

בעלת שליטה ומנהלת בענייני כספים בחברה משפחתית המפעילה מוסדות חינוך ברחבי הארץ.

אחראית על צוות של כ- 100 עובדים בתחום השכר.

שותפה פעילה בקבלת החלטות ניהוליות בחברה, הכנת תקציבים, תהליך קבלת עובדים לחברה וכו'.

שירות צבאי:

במסגרת שירותי הצבאי בלהקה צבאית, השתתפתי בסבב הופעות לקהילה היהודית בארה"ב שמטרתו היתה גיוס תרומות לחיילי צה"ל במסגרת האגודה למען החייל בארה"ב.

אני דוברת 3 שפות –עברית, רוסית ואנגלית .

השתתפתי במספר תכניות התנדבותיות במסגרתן עזרתי לעולים חדשים מברית המועצות בלימודי עברית ובלימודים אחרים בכלל.

מנסיונך הרב, האם נתונים אלו מהווים בסיס מספיק טוב להתקבל לתוכניות מנהל עסקים המובילות – למשל קורנל,וורטון,הרוורד ?

אודה על התייחסותך להודעה.

תודה מראש.

gili4u
    חבר
    מספר הפוסטים: 78

To: All

Eyal,
    This is the best post I've seen here !!!!

You nailed this issue ! :)

Gili.

אייל
    חבר
    מספר הפוסטים: 210

To: gili4u

Thanks!

Truth is that I'm leaving my work in 3 days and I have no tasks left…. I'm bored out of my mind…..

epony
    חבר
    מספר הפוסטים: 785

To: אייל

Eyal,

I figured this would come up eventually…

My criticism on the post commenting on Ariel's family ties was on the tone that was implied – a petty, jealous and rather pathetic one if you ask me.

As for the effect of family ties on an applicant's chances of admission, I would be the first to comment on their positive impact, as I'm pretty sure that INSEAD's AdCom didn't neglect the fact that my father graduated from the same school some 25 years ago (and I obviously took the time and space to elaborate on this little tidbit in my application).

I'm also quite aware of the fact that HBS (and to a lesser extent other M7 B-schools) tends to favor "celebs" (read: politicians and future CEOs) in its application process. However, I think it's worth mentioning that this trend backfired on more than on occasion during the past several years (Bush Jr., Enron's CEO, et al. to name a few not-so-bright examples of HBS grads who didn't cast a shining light on the school – a more extensive list can be found here: http://www.usatoday.com/money/companies/management/2006-09-27-harvard-usat_x.htm).

Finally, while I agree with your overall general conclusion, I find your reference to Barbara Bush just as appalling as the one made towards Ariel – quoting a single person's opinion to support an ad hominem argument is something that you should work on reducing this type of rhetoric to null in future public discourse (read: networking while in GSB). I mean, if it doesn't apply to GMAT essays, it sure as hell doesn't apply to the real world!

P.S. Networking rule #1: Never badmouth a person/corporation – it serves no purpose whatsoever and can only backfire against you.

אייל
    חבר

To: gets, All

"but are you sure you would like to date a girl if the only thing she is interested in is your wallet? "

That was just to make a point; I'm happily married

(BTW, my wife is smoking hot and doesn’t care about money )

אייל
    חבר

To: epony

Believe me, I would be the last to bad mouth anyone; I consider it bad nature in general and not just networking wise.

Secondly, about Barbara Bush, I was repeating something I heard from a friend; I would make an educated guess and say that she is not trolling this forum.

Finally, you are funny to warn me about bad mouthing after saying Bush Jr., Enron's CEO, et al. to name a few not-so-bright examples of HBS grads who didn't cast a shining light on the school”

I really like you but please don’t patronize me.

Best,

Eyal

gets
    חבר
    מספר הפוסטים: 67

I had no doubt that you written it to make a point, and I tried to make a point that fortunately there are some other things, besides money, that important to women
    "(BTW, my wife is smoking hot and doesn’t care about money )"
    The same applies to my case – one more prove that real man can manage without money
    אלמוני
    לא פעיל
    מספר הפוסטים: 124

To: epony, All

רגע, עכשיו התקנון כבר מתיר לפרסם לינקים לאתרים אחרים?

איזה תקנון הפכפך…

epony
    חבר

Eyal,

I apologize if you got the impression that I was patronizing you – this was by no means my intention!

Also, by "not-so-bright" I wasn't referring to intelligence, but rather to the "shining light" – it seems that my inclination towards prose in long posts didn't turn out so well this time around…

Anyway, I stand by my original argument: ad hominem rebuttals are at best irrelevant (not to say illegitimate), no matter what one's message may be.

My apologies again for any misunderstanding.

Sincerely,

Epony

epony
    חבר

To: Psychodude

לא נעים לי להגיד, אבל מעולם לא נתקלתי בבעיה עם פרסום לינקים בפורום

gili4u
    חבר
    מספר הפוסטים: 78

The links issues was about referrals to other forums, not about links in general.
    nofiro
    חבר
    מספר הפוסטים: 4

שלום גילעם !

ברצוני לברר על סיכויי הקבלה שלי לתכניות המובילות

אני בן 24 רווק. מתמחה בפירמה בינלאומית לראיית חשבון. תקופת התמחות שצפויה להסתיים בינואר 2009.

בוגרת בתואר ראשון בכלכלה-חשבונאות באוניברסיטת חיפה ממוצע 82

נסיון תעסוקתי:

עבדתי 4 שנים בחברת סטארט אפ (אשר צמחה מ-20 ל50- עובדים) הגעתי לתפקיד ראש קבוצת מחלקת בדיקות תוכנה QA, בנוסף שימשתי בתפקיד של תומך טכני בכיר ללקוחות החברה בחו"ל.

כיום אני עובד כמתמחה בראיית חשבון בפירמה בינלאומית KPMG מתעסק בעיקר בחברות הייטק הנסחרות בארה"ב (USGAAP)

לא שירתתי בצבא עקב בעיה בריאותית.

מספר עובדות רלוונטיות:

• אני מחזיק באזרחות זרה – גרמנית
    • יש לי אפשרות לקבל המלצה מבוגר קורנל (תואר 1+2 במחשבים)
    • אני מעוניין לשלב את הידע הטכני שלי ואת הידע הפיננסי (לכוון VC או Investment banking)
    • נניח 680 או 720 בGMAT

בשלב זה אני מנסה לבחון איזה תוכנית מה- top 10 מתאימה לי ביותר, ומה עלי לעשות בכדי לשפר את סיכויי (אני רוצה ללמוד ב 2009).

אשמח אם תוכל לעזור –

תודה מראש אופיר.

אלמוני
    לא פעיל
    מספר הפוסטים: 124

מניסיון אני כותב.

נסה לכתוב הודעות ובהן לינקים שלא מוצאים חן בעיני האלים.

ntt
    חבר
    מספר הפוסטים: 6

To: nofiro

אופיר

בתור בוגרת תואר אתה נשמע בחור מעניין

ntt
    חבר

אופיר

בתור בוגרת תואר אתה נשמע בחור מעניין

nofiro
    חבר

To: ntt

סלח לי על הטעות מר ntt אך לפי ס' 145 ניתן לתקנה תוך שנה כך שאני מכוסה

ntt
    חבר

לפי סעיף 147 יש לך 1+1

ntt
    חבר

שלום לכולם

מישהו יכול להגיד לי למה אני מוגדר עדיין חבר זמני בפורום ולא חבר קבוע

עניתי על השאלון בהתחלה והחברות הזמנית שלי עוד יומיים מסתיימת

אודה על העזרה

ariell
    חבר
    מספר הפוסטים: 3

Hi Gilam,

I am interested in applying for fall 2008.

i have just passed the gmat test in which i got a 660.i have tried to improve it but unfortunately i have failed to do so and got 610.

before i hit you with the questions of what are my chances , i would like to present my background.

i am 29 years old , born in france and arrived at the age of seven to israel.

i have served in the army in a special unit of the artillery forces as a medic and was in charge of a crew of two people.

nowadays , i am serving in the reserve army in the same unit.

after travelling quit a bit , i began studying computer science in tel aviv academic college and earned my BA four years ago.

since then i have worked two years in "NICE" as a QA engineer.afterwards , i moved to "netwise" as programmer and have been working there for one and an half year.

i am a french native speaker and also know spanish.

now to the point…

my goal is primarly to get in one of the top mba programs and especially in those who have a strong reputation for consulting or global management.

t i have no real preference as to a specific school and at this point i am trying to narrow my options.

i know that admissions is tough and demanding and on the surface i may not meet all criteria , but i'm really determined on trying to make the best to get in one of the top school.

what do you think my chances are and what is the best strategy to exercise in order to achieve my goal?

dvasht
    חבר
    מספר הפוסטים: 138

גילעם שלום,

מהו הפיתרון לגבי ממליצים אשר אינם מסוגלים לנפק המלצה ראויה בשפה האנגלית?

בברכה,

תומר

aringo
    חבר
    מספר הפוסטים: 1368

To: anna83

גלעם שלום

ברצוני לברר על סיכויי הקבלה שלי לתכניות המובילות.

אני בת 23. מתמחה בפירמה בינלאומית לראיית חשבון.(לפני בחינות מועצה בחורף 2007 ותקופת התמחות שצפויה להסתיים בינואר 2009).

השכלה:

· בוגרת בהצטייינות בתואר ראשון בכלכלה-חשבונאות באוניברסיטת חיפה

· בוגרת בהצטיינות במגמת פיזיקה מחשבים בבית הספר הריאלי העברי בחיפה

נסיון תעסוקתי:

בעלת שליטה ומנהלת בענייני כספים בחברה משפחתית המפעילה מוסדות חינוך ברחבי הארץ.

אחראית על צוות של כ- 100 עובדים בתחום השכר.

שותפה פעילה בקבלת החלטות ניהוליות בחברה, הכנת תקציבים, תהליך קבלת עובדים לחברה וכו'.

שירות צבאי:

במסגרת שירותי הצבאי בלהקה צבאית, השתתפתי בסבב הופעות לקהילה היהודית בארה"ב שמטרתו היתה גיוס תרומות לחיילי צה"ל במסגרת האגודה למען החייל בארה"ב.

אני דוברת 3 שפות –עברית, רוסית ואנגלית .

השתתפתי במספר תכניות התנדבותיות במסגרתן עזרתי לעולים חדשים מברית המועצות בלימודי עברית ובלימודים אחרים בכלל.

מנסיונך הרב, האם נתונים אלו מהווים בסיס מספיק טוב להתקבל לתוכניות מנהל עסקים המובילות – למשל קורנל,וורטון,הרוורד ?

להערכתי הנתונים שסיפקת אכן מהווים בסיס טוב על מנת להתקבל לתוכניות ה-MBA המובילות. למשל, על בסיס המידע שלעיל, ובהנחה של חיבורים והמלצות חזקים וציון של 680 ב-GMAT, להערכתי תהיי מועמדת חזקה עם פוטנציאל למילגה משמעותית ב- Cornell, תחרותית ב- Wharton ותחרותית ב- Harvard.

אודה על התייחסותך להודעה.

תודה מראש.

בבקשה. בהצלחה!

aringo
    חבר

שלום גילעם!

ברצוני לברר על סיכויי הקבלה שלי לתכניות המובילות
    אני בן 24, רווק. מתמחה בפירמה בינלאומית לראיית חשבון. תקופת התמחות שצפויה להסתיים בינואר 2009.
    בוגרת בתואר ראשון בכלכלה-חשבונאות באוניברסיטת חיפה ממוצע 82
    נסיון תעסוקתי:
    עבדתי 4 שנים בחברת סטארט אפ (אשר צמחה מ-20 ל50- עובדים) הגעתי לתפקיד ראש קבוצת מחלקת בדיקות תוכנה QA, בנוסף שימשתי בתפקיד של תומך טכני בכיר ללקוחות החברה בחו"ל.
    כיום אני עובד כמתמחה בראיית חשבון בפירמה בינלאומית KPMG מתעסק בעיקר בחברות הייטק הנסחרות בארה"ב (USGAAP)
    לא שירתתי בצבא עקב בעיה בריאותית.
    מספר עובדות רלוונטיות:

• אני מחזיק באזרחות זרה – גרמנית
    • יש לי אפשרות לקבל המלצה מבוגר קורנל (תואר 1+2 במחשבים)
    • אני מעוניין לשלב את הידע הטכני שלי ואת הידע הפיננסי (לכוון VC או investment banking)
    • נניח 680 או 720 בGMAT

בשלב זה אני מנסה לבחון איזה תוכנית מה– top 10 מתאימה לי ביותר, ומה עלי לעשות בכדי לשפר את סיכויי (אני רוצה ללמוד ב 2009)

מבין התוכניות המובילות, Wharton, Chicago ו- Columbia נחשבות בדר"כ לחזקות במיוחד בתחום המימון. כמו כן אולי כדאי לך לבחון גם את NYU, אשר לא תמיד נחשבת כתוכנית TOP 10 (תלוי בדירוג) אך נחשבת לחזקה במיוחד בתחום המימון (מדורגת לעיתים בין שלושת המובילות במימון).

על בסיס המידע שלעיל, ובהנחה של חיבורים והמלצות חזקים וציון GMAT של 680, להערכתי תהיה מועמד בין תחרותי לסטרצ' ב-NYU וסטרצ' ב-Wharton, Columbia ו-Chicago. בהנחה של 720 ב-GMAT, עם חיבורים והמלצות חזקים תהיה להערכתי מועמד בין תחרותי לחזק (קרוב יותר לתחרותי) ב- NYU, תחרותי ב-Chicago, בין תחרותי לסטרצ' (קרוב יותר לתחרותי) ב-Columbia ובין תחרותי לסטרצ' ב-Wharton.

בכדי לשפר את סיכוייך עד 2009, זה יעזור אם תקודם ב-KPMG (בטייטל ו/או באחריות – רצוי גם בטייטל, ורצוי שיהיה אלמנט של ניהול אנשים (ולו על בסיס פרוייקטלי) אם ניתן). בנוסף, בדומה למרבית המועמדים שנמצאים בשלב מוקדם – רצוי שתחזק את הקשר עם ממליצים פוטנציאליים, תחשוב על אפשרות לחדש התנדבות שעשית בעבר או תתחיל להתנדב במקום חדש, תבקר בקמפוסים אם יוצא לך, תצבור כמה שיותר הישגים ניהוליים והצטיינויות בעבודה, תלמד עוד על התוכניות השונות ותתמקד בכמה שמעניינות אותך במיוחד, תבנה היכרויות עם סטודנטים ובוגרים של תוכניות שאתה מתעניין בהן, תחשוב מהן מטרותיך המקצועיות בטווח הקצר והארוך לאחר הלימודים, תבחן אם יש לך כרגע הזדמנות להקים משהו חדש שיצליח (ארגון, מחלקה וכדומה), תוציא GMAT טוב, ובבוא העת תכתוב חיבורים, המלצות וקורות חיים כמה שיותר חזקים.
    ראה גם בעניין זה: http://www.aringo.co.il/HebrewSite/hTheProcess.htm

אשמח אם תוכל לעזור –
    תודה מראש אופיר

מקווה שעזרתי. בהצלחה אופיר!

aringo
    חבר

To: ariell

Hi Gilam,

I am interested in applying for fall 2008.

i have just passed the gmat test in which i got a 660.i have tried to improve it but unfortunately i have failed to do so and got 610.

before i hit you with the questions of what are my chances , i would like to present my background.

i am 29 years old , born in france and arrived at the age of seven to israel.

i have served in the army in a special unit of the artillery forces as a medic and was in charge of a crew of two people.

nowadays , i am serving in the reserve army in the same unit.

after travelling quit a bit , i began studying computer science in tel aviv academic college and earned my BA four years ago.

I will assume you graduated with an average of 85, hope that's in the ballpark…

since then i have worked two years in "NICE" as a QA engineer.afterwards , i moved to "netwise" as programmer and have been working there for one and an half year.

i am a french native speaker and also know spanish.

now to the point…

my goal is primarly to get in one of the top mba programs and especially in those who have a strong reputation for consulting or global management.

t i have no real preference as to a specific school and at this point i am trying to narrow my options.

i know that admissions is tough and demanding and on the surface i may not meet all criteria , but i'm really determined on trying to make the best to get in one of the top school.

what do you think my chances are and what is the best strategy to exercise in order to achieve my goal?

Based on the information provided, and assuming strong essays and recommendations, in my estimate you will be a competitive candidate at programs such as University of South Carolina, Thunderbird (both are considered very strong in the field of international management. USC is also considered strong in strategy and general management) and Georgetown (considered strong in the field of international business), and stretch in programs such as Wharton and Columbia (considered strong in the field of international management). Among the programs which are considered strong in general management/strategy (I assume that by "consulting" you were referring to strategy consulting) you will be a competitive-to-strong candidate at Indiana and UNC, between competitive and stretch at UCLA (closer to competitive) and at Darden (closer to stretch) and stretch at Tuck.

In Europe, I estimate that you will be between competitive and strong in programs such as Manchester Business School and Leeds University Business School (both are considered strong in the field of international business), between competitive and stretch at Oxford and Cambridge (both are considered strong in general management) and stretch in INSEAD (considered strong in strategy and in international business) and IMD (considered strong in general management and in strategy).

If you strengthen your leadership/management experience/achievements, it would most likely help you in achieving your goal. You can do so in your work setting and/or in a voluntary setting.
    Emphasizing your relatively unique strength in 4 languages and your French background could also help, especially with programs specializing in international management. In addition, consider trying again to
    improve your GMAT score (if you believe it's possible…).

I hope this helps. Good luck!

The aringo Team
    (Gilam)

aringo
    חבר

To: dvasht

גילעם שלום,

מהו הפיתרון לגבי ממליצים אשר אינם מסוגלים לנפק המלצה ראויה בשפה האנגלית?

אם הממליץ אינו דובר אנגלית, הממליץ יכול לכתוב את ההמלצה בעברית ולבקש ממתרגם לתרגם אותה עבורו. במקרה כזה בד"כ ראוי לציין בראש ההמלצה כי היא תורגמה מעברית, ולצרף את המקור. בכל מקרה, הפתרון הזה לא אידאלי מבחינת הרושם, וכדאי אולי לשקול ממליץ אלטרנטיבי.
    אם האנגלית של הממליץ סבירה, עדיף אולי שהממליץ יכתוב את ההמלצה באנגלית וייעזר בעורך שיעבור לו על ההמלצה וישפר אותה. לחילופין, הוא יכול לכתוב את ההמלצה בעברית, לבקש שהיא תתורגם, ואז לעבור עליה בעצמו, לשפר, לתקן ולראות שהכל מקובל עליו ב-100%.
    אין חובה שההמלצה תהיה באנגלית מושלמת (ויתכן שאפילו עדיף כך, על מנת לשקף את האותנטיות) אם היא ברורה ומעבירה את רמת ההתלהבות והמסרים הרצויים לחיזוק מועמדותך.

בברכה,

תומר

בהצלחה תומר! מקווה שעזרתי.

צוות ארינגו
    (גילעם)

dan_lucky
    חבר
    מספר הפוסטים: 5

גלעם שלום,
    אני מעוניין להרשם ל-2008 ורציתי לקבל את חוות דעתך.
    אני בן 27 וכרגע מנהל צוות בחברת היי טק גדולה.

גדלתי בחו"ל, שם למדתי אנגלית כשפת אם. בגיל 9 חזרתי לארץ ובגיל 14 התחלתי ללמוד תואר BA במדעי המחשב באו"פ. המשכתי את הלימודים במקביל לצבא וסיימתי בגיל 22. בצבא הייתי מנהל פרויקט בתקציב 20 מיליון ש"ח ואחראי על צוות של 3 אנשים. אחרי הצבא עבדתי שנתיים וחצי בחברת היי טק קטנה שם עסקתי בבדיקות QA ואח"כ בפיתוח תוכנה. לאחר מכן טיילתי שנה בעולם ואז הגעתי לחברה הנוכחית שלי.

בתחום ההתנדבותי אני קצת חלש – אבל יש לי פה ושם מה לרשום.

יש לי כמה שאלות:
    1. אני נעזר בממליצים שמכירים אותי וכותבים לי נקודות, אבל הם בסופו של דבר נותנים לי לכתוב את ההמלצות בעצמי. השאלה היא מאיזה דרג כדאי לי לבקש המלצה – מנהל זוטר או סמנכ"ל, בהנחה שהתוכן של ההמלצה יהיה מאוד דומה.
    2. אני מעוניין להתקבל לקולומביה (בינואר) או סטנפורד / הרוורד. מה הסיכויים שלי, בהנחה שהאפליקיישן כתוב טוב?

ד"א: שכחתי לציין שסיימתי את התואר בהצטיינות (86) וקיבלתי ציון 770 ב- GMAT.

תודה מראש!

asafsado
    חבר
    מספר הפוסטים: 20

To: dan_lucky

שאלה לגבי המלצות:

בחלק מהאוניברסיטאות, מבקשים מהממליץ לדרג את המועמד בטבלה (GRID) לפי יכולות ומיקום באוכלוסיה.

אחד הממליצים שלי אמר לי שמבחינתו הוא ימקם אותי בכל הקטגוריות ברמה הגבוהה ביותר (truly exceptional – 1%).

למרות שזה מחמיא (…) , האם זה לא מוגזם?

אני יודע שהמטרה היא להציג תמונה חיובית ככל האפשר, אבל אולי כדאי לאזן דירוג כזה?

תודה

Itair
    חבר
    מספר הפוסטים: 193

To: asafsado

זה לא רציני לדרג הכל ברמה הכי גבוהה וזה גם יקבל את ההתייחסות המתאימה. אני ממליץ לתת דירוג פחות טוב דווקא בדברים שאתה חזק בהם מעל לכל ספק (למשל אם קיבלת 51 בכמותי + תואר בהצטיינות במתמטיקה, ובטבלה הוא יכתוב שיש לך יכולת כמותית ב 20% בעליונים….).

asafsado
    חבר

To: Itair

רעיון מצוין.

תודה על התגובה המהירה.

epony
    חבר

To: Itair, asafsado

אני קיבלתי המלצות מעט שונות על נושא ה-"ציונים" שמופיעים בדי הרבה טפסי המלצה.

כפי שייעצו לי מספר אנשים, כדאי לתת את הציון המקסימלי (top 1% or 5%) בתחומים בהם אתה באמת מצטיין, ובכל שאר התחומים לתת ציונים מאוד גבוהים (top 10%).כמו-כן, אפשר (למען האמינות) לתת ציון יותר חלש (אבל בכל מקרה בשום פנים ואופן לא ציון שייחשב לבינוני כמו top 50%) בקטגוריה אחת.

בסופו של דבר, מטריצת הציונים צריכה להראות כמחצית מהתכונות ברמה הגבוהה ביותר, עוד כמחצית ברמה השנייה הכי גבוהה, ותכונה אחת או שתיים ברמה השלישית בגובהה…

בכל אופן, אני חושב שהכי חשוב שתיקח את כל העצות בעירבון מוגבל, ושתקבל יותר מעצה אחת (וגם יותר משתיים…) לפני שאתה מחליט.

jam
    חבר

Hi Gilam,

I am an Israeli female, 27, 720, B.Sc. magna cum laude (top 20%) in computer science from the Hebrew University.

During my last undergrad year I worked part-time for Intel as an engineer. Since then and for the last two years I am working as a software engineer for a $1B software company.

My target schools are Columbia, NYU, MIT, and Berkeley. I would be grateful if you could evaluate my admission chances considering three alternatives.

My boyfriend is going to start an MBA at one of the top schools in a month. Suppose I join him and find a software position, I will apply for the class of 2011 after working for less than a year on the new company. It is also pretty sure that I will not be in a leading position in this new company, and that the company will not be in the same industry as that of my current one. Let’s also suppose I will not get a recommendation from this company.

A second alternative is to stay in Israel with my current company, maybe receive a promotion to lead 2 people, and apply for the class of 2010.

The last option is to go to the US now and apply to class of 2010 while probably unemployed and looking for a job, and being part of my boyfriend’s MBA community.

How would my chances be in the schools I mentioned considering each alternative?

Thank you very much

<SCRIPT>

shellya
    חבר

שלום גילעם,
    הייתי רוצה להתקבל לתכנית מובילה בארה"ב ואשמח לשמוע את חוות דעתך לאור ניסיונך הרב בתחום, כי אחרי עיון בפורום נראה לי שהרקע שלי קצת שונים מאלה של החברים האחרים..
    לתואר ראשון למדתי ספרות אנגלית ותקשורת באוניברסיטת ת"א, בממוצע 88. יש לי GMAT של 680 (44 בכמותי, 39 במילולי).
    אני בת 26, ובעברי הייתי מנהלת מחלקת לקוחות בעסק המשפחתי וכן עוזרת לסמנכ"לית שיווק בחברה פרטית. אין לי ניסיון של ניהול אנשים, אלא של עבודה קשה לאורך כ-7 שנים.
    בצבא שירתתי בחיל המודיעין, ולכן בנוסף לעברית ואנגלית אני גם יודעת ערבית. כמו כן, לאחרונה התחלתי ללמוד צרפתית כשפה נוספת.
    לאחרונה קיבלתי מכתב מבי"ס סיימון באוניברסיטת רוצ'סטר, לפיו אני priority candidate עבורם לפי ציון ה-GMAT בלבד, אך כמובן שלכך צריך להוסיף את ההמלצות, המאמרים וכו'. מה דעתך על ביה"ס הזה ועל סיכויי הקבלה שלי אליו? האם אוכל להתקבל על פי הנתונים שלי גם לבתי ספר מובילים אחרים?
    אודה לך על תשובותיך,
    שלי

aringo
    חבר

To: dan_lucky

גלעם שלום,
    אני מעוניין להרשם ל-2008 ורציתי לקבל את חוות דעתך.
    אני בן 27 וכרגע מנהל צוות בחברת היי טק גדולה.

גדלתי בחו"ל, שם למדתי אנגלית כשפת אם. בגיל 9 חזרתי לארץ ובגיל 14 התחלתי ללמוד תואר BA במדעי המחשב באו"פ. המשכתי את הלימודים במקביל לצבא וסיימתי בגיל 22. בצבא הייתי מנהל פרויקט בתקציב 20 מיליון ש"ח ואחראי על צוות של 3 אנשים. אחרי הצבא עבדתי שנתיים וחצי בחברת היי טק קטנה שם עסקתי בבדיקות QA ואח"כ בפיתוח תוכנה. לאחר מכן טיילתי שנה בעולם ואז הגעתי לחברה הנוכחית שלי.

בתחום ההתנדבותי אני קצת חלש – אבל יש לי פה ושם מה לרשום.

יש לי כמה שאלות:
    1. אני נעזר בממליצים שמכירים אותי וכותבים לי נקודות, אבל הם בסופו של דבר נותנים לי לכתוב את ההמלצות בעצמי. השאלה היא מאיזה דרג כדאי לי לבקש המלצה – מנהל זוטר או סמנכ"ל, בהנחה שהתוכן של ההמלצה יהיה מאוד דומה.

בהנחה שהתוכן ורמת ההתלהבות דומים מאוד, נותרת כאן השאלה של הרושם שיווצר לגבי עומק ההיכרות. אם תהיה תחושה שהסמנכ"ל פיקח על עבודתך (ולו באופן חלקי) ומכיר אותה לעומק (הוא יכול להמחיש זאת בעזרת דוגמאות מפורטות וספציפיות, למשל) ולאורך זמן, להערכתי כדאי לבחור בסמנכ"ל. אם תהיה תחושה שהסמנכ"ל בקושי מכיר את עבודתך או את היכולות שלך, עדיף להערכתי בחור במנהל הזוטר.
    שים לב שבדרך כלל כללי האתיקה של בתי הספר אוסרים על המועמד לראות את ההמלצה שמגיש הממליץ.

2. אני מעוניין להתקבל לקולומביה (בינואר) או סטנפורד / הרוורד. מה הסיכויים שלי, בהנחה שהאפליקיישן כתוב טוב?

ד"א: שכחתי לציין שסיימתי את התואר בהצטיינות (86) וקיבלתי ציון 770 ב- GMAT. כל הכבוד על הציונים האלה!

על בסיס המידע שלעיל ובהנחה של חיבורים והמלצות חזקים, להערכתי תהיה מועמד חזק ב- Columbia, בין תחרותי לחזק (קרוב יותר לחזק, עם פוטנציאל למילגה משמעותית) ב- Stanford, ובין תחרותי לחזק (קרוב יותר לתחרותי) ב- Harvard.

תודה מראש!

בבקשה ובהצלחה!

צוות ארינגו
    (גילעם)

aringo
    חבר

שאלה לגבי המלצות:

בחלק מהאוניברסיטאות, מבקשים מהממליץ לדרג את המועמד בטבלה (GRID) לפי יכולות ומיקום באוכלוסיה.

אחד הממליצים שלי אמר לי שמבחינתו הוא ימקם אותי בכל הקטגוריות ברמה הגבוהה ביותר (truly exceptional – 1%).

למרות שזה מחמיא (…) , האם זה לא מוגזם?

אני יודע שהמטרה היא להציג תמונה חיובית ככל האפשר, אבל אולי כדאי לאזן דירוג כזה?

ועדות הקבלה בטופ-10 די רגילות לראות דירוגים כאלה. אם תוכן ההמלצה משתלב היטב עם דירוג כזה, ואם שאר הנתונים באפליקיישן שלך משתלבים באופן סביר עם דירוג כזה, להערכתי במרבית המקרים הדירוג יתרום למועמדותך (כלומר, ייתכן כי "תיפול" על חבר ועדת קבלה שיפקפק באמינות ההמלצה, אולם להערכתי ברובם המכריע של המקרים חברי ועדות הקבלה יחשבו כי הממליץ חש שאכן מגיע לך הדירוג הגבוה ביותר).

אם נתונים באפליקיישן שלך (או בגוף ההמלצה) לא משתלבים הגיונית עם הדירוג הזה (למשל – הוא מדרג אותך ב-1% על יכולות אנליטיות, ואילו הציונים שלך נמוכים למדי) יהיו רבים יותר שיפקפקו באמינות ההמלצה הזו, מה שלהערכתי יפגע במידה קטנה עד בינונית במועמדותך.

חשיבותו היחסית של כל ציון וציון בטבלה הזו נמוכה ביחס לתמונה הכוללת (המלצות, חיבורים, קורות חיים, אפליקיישן פורמס, ראיון). לכן, אם נתוניך האחרים לא משקפים "טופ 1% בכל הקטגוריות" אך כן משקפים אדם מוכשר מאוד, כדאי אולי לבקש מהממליץ לאזן מעט (מעט, לדעתי) את הדירוג – בייחוד בתחומים בהם ברור ממילא שאתה חזק, ושאליהם הממליץ לא היה חשוף במיוחד.

תודה

מקווה שעזרתי.

צוות ארינגו
    (גילעם)

aringo
    חבר

To: jam

Hi Gilam,

I am an Israeli female, 27, 720, B.Sc. magna cum laude (top 20%) in computer science from the Hebrew University.

During my last undergrad year I worked part-time for Intel as an engineer. Since then and for the last two years I am working as a software engineer for a $1B software company.

My target schools are Columbia, NYU, MIT, and Berkeley. I would be grateful if you could evaluate my admission chances considering three alternatives.

My boyfriend is going to start an MBA at one of the top schools in a month. Suppose I join him and find a software position, I will apply for the class of 2011 after working for less than a year on the new company. It is also pretty sure that I will not be in a leading position in this new company, and that the company will not be in the same industry as that of my current one. Let’s also suppose I will not get a recommendation from this company.

A second alternative is to stay in Israel with my current company, maybe receive a promotion to lead 2 people, and apply for the class of 2010.

The last option is to go to the US now and apply to class of 2010 while probably unemployed and looking for a job, and being part of my boyfriend’s MBA community.

How would my chances be in the schools I mentioned considering each alternative?

Of the three alternatives you outlined, in my estimate the second one would be the strongest in terms of admission chances (though possibly not ideal in personal terms! which is also an important consideration), particularly if you get a promotion, acquire more leadership experience, and accumulate more achievements. Under these assumptions, the second option is likely to be significantly stronger than the third and stronger than the first.

The third option is probably a bit weaker than the first, as it would halt your career progress and create a gap in your employment history that may be of concern to some schools. In any case, I believe that the difference between the third option and the second option is likely to be significant, but not "huge" (not strategic).

The first option seems somewhere "in between" the other two.

Based on the information you provided and assuming strong essays and recommendations, in my estimate you will be (under the second alternative) a strong candidate with potential for a significant scholarship at NYU and Berkeley, between competitive and strong (closer to strong) at MIT, and between competitive and strong (closer to competitive) at Columbia.

Thank you very much

You're very welcome. Good luck!

The aringo Team
    (Gilam)

aringo
    חבר

To: shellya

שלום גילעם,
    הייתי רוצה להתקבל לתכנית מובילה בארה"ב ואשמח לשמוע את חוות דעתך לאור ניסיונך הרב בתחום, כי אחרי עיון בפורום נראה לי שהרקע שלי קצת שונים מאלה של החברים האחרים..
    לתואר ראשון למדתי ספרות אנגלית ותקשורת באוניברסיטת ת"א, בממוצע 88. יש לי GMAT של 680 (44 בכמותי, 39 במילולי).
    אני בת 26, ובעברי הייתי מנהלת מחלקת לקוחות בעסק המשפחתי וכן עוזרת לסמנכ"לית שיווק בחברה פרטית. אין לי ניסיון של ניהול אנשים, אלא של עבודה קשה לאורך כ-7 שנים.
    בצבא שירתתי בחיל המודיעין, ולכן בנוסף לעברית ואנגלית אני גם יודעת ערבית. כמו כן, לאחרונה התחלתי ללמוד צרפתית כשפה נוספת.
    לאחרונה קיבלתי מכתב מבי"ס סיימון באוניברסיטת רוצ'סטר, לפיו אני priority candidate עבורם לפי ציון ה-GMAT בלבד, אך כמובן שלכך צריך להוסיף את ההמלצות, המאמרים וכו'. מה דעתך על ביה"ס הזה ועל סיכויי הקבלה שלי אליו? האם אוכל להתקבל על פי הנתונים שלי גם לבתי ספר מובילים אחרים?

על פי המידע שלעיל, ובהנחה של חיבורים והמלצות חזקים, להערכתי תהיה מועמדת חזקה עם פוטנציאל למילגה משמעותית ב-Simon. כמו כן, להערכתי תהיה מועמדת חזקה עם פוטנציאל למלגה משמעותית בתוכניות כגון Georgetown, ו-Emory, תחרותית בתוכניות כגון UCLA, Cornell ו-Darden, בין תחרותית לסטרצ' (קרוב יותר לתחרותית) ב-NYU וב-Michigan, בין תחרותית לסטרצ' (קרוב יותר לסטרצ') בתוכניות כגון Berkeley ו-Tuck, וסטרצ' בתוכניות כגון Harvard, Columbia ו-Stanford.

Simon הוא הסטורית תוכנית "עשיריה שלישית" בארה"ב (בסביבות מקום 25), טוב בעיקר במימון (ובחשבונאות) – להערכתי בין 10-15 הראשונים בארה"ב בתחום המימון (והנגישות למעסיקים מהתחום הזה היא בד"כ בהתאם – בעיקר בתחום של בנקאות השקעות). מיקום "קשה" יחסית לישראלי (צפון-מזרח ארה"ב, על גבול קנדה – גישה לא רעה לטורונטו!), בין השאר היות והתוכנית כמעט לא מוכרת בקרב מועמדי MBA ישראלים.

אודה לך על תשובותיך,
    שלי

מקווה שעזרתי, שלי. בהצלחה!

צוות ארינגו
    (גילעם)

SHIRA19
    חבר
    מספר הפוסטים: 1

לגלעם שלום רב,

שמי שירה סטאר אני חדשה באתר ולראשונה שמעתי על התוכנית שלכם.

אני מאוד אשמח לקבל הסבר על התוכניות שלכם ולדעת מה אני אמורה לעשות כדי להתקבל לאחת האונברסיטאות שבחו"ל .. ?! חשוב לציין שאני אזרחית אמרקאית(נולדתי שם) , יש לי את השפה ,ת.ז וכל הפרטים האחרים . הורי גרושים ואני מאז ומתמיד גרתי בארץ ומבקרת פעמיים בשנה בחו"ל את משפחתי,אף פעם לא למדתי שם או משהו דומה. השאלה שלי היא כעת שאני ארצה ללכת ללמוד שם מהו התהליך בשבילי? מה אני צריכה להכין מראש או ללמוד לפני בכלל הקבלה לאונברסיטאות מאחר ומעולם לא למדתי שם….

אשמח לתשובתך .

epony
    חבר

שלום לכולם,

אני ממליץ בחום לקרוא את ההודעה האחרונה של אייל בפורום Chicago GSB – יש בה מידע ותובנות שלעניות דעתי הינם קריטיים לכל מי שמתכוון ללמוד MBA באחת מהתכניות המובילות בעולם!

רצ"ב קישור לדף הרלוונטי – ההודעה נמצאת לקראת סוף הדף:

http://www.mbachances.co.il/forum/display_topic_threads.asp?ForumID=1&TopicID=636&PagePosition=1&threadpage=1

nyasour
    חבר

Hi Gilam,

My name is Noam, male, 29, married and about to have my first born in September. I’m working in sales in Asia Pacific for a $2B NASDAQ High-Tech Company with very frequent travel and meetings with the biggest cellular service providers all across APAC.

I'm in the company for 5 years, of which 3 in Software Development position of the company's leading product and 2 years in the current position. My position requires matrix management of Marketing, Sales, and Delivery teams, Managing Complex RFPs processes, and frequent presentations and meetings with customers. During the last two years I managed to secure several deals involving several millions of dollars.

Before joining this company I independently founded and owned a software development company for Internet Applications and taught Computers in one of the computer colleges in Israel.

In addition I'm a graduate of Business School in College of Management in Rishon. I won a full scholarship from the dean based on high Psychometric score (746). Degree average is 93.

As part of my degree I volunteered for 1 year in “Young Entrepreneurs Israel” and led a class of 20 children to build and operate a business.

In the army I was in combat Intelligence, I finished top of my class in basic unit training, and led two teams (10 People) as a Sergeant in a strategic and sensitive position.

My GMAT is 660. (M: 48, V:33) and I am thinking of applying for Harvard, Wharton, MIT, INSEAD, IMD, and London Business School. I’m interested in moving into the finance world.

My question is whether I should invest my time in improving my GMAT score, making a stronger application, or both to ensure first hit. Time is limited since I would like to apply for September 2008.

Thanks in advance for your help.

Noam.

asafsado
    חבר

To: nyasour

שלום גילעם.

לפני כחודש כתבת לי את התשובה הבאה:

אהלן.

הייתי מעוניין לקבל חוות דעת על סיכויי הקבלה שלי, והסיכויים למלגה בתכניות המובילות לניהול כללי.

אני בן 28 , מדריך פסיכומטרי עם נסיון של שלוש שנים.

עשיתי מספר תפקידים מלבד הדרכה:

הפקתי כנסים, מיינתי מדריכים חדשים והייתי אחראי על קורס שהועבר בהתנדבות בשכונות מצוקה.

תואר ראשון מאוניברסיטת ת"א בפסיכולוגיה (94) וביולוגיה (90) עם דגש במדעי המוח. הייתי מצטיין דיקן בשתי הפקולטות בשנתי האחרונה.

בצבא הייתי ספורטאי פעיל (כדורגלן),שירתתי כרס"פ .

נסיון נוסף:

הייתי חבר בצוות ההפקה של מספר פסטיבלי מוזיקה בארץ.

במשך שנה הפעלתי מועדון ציבורי מטעם בי"ח איכילוב למשפחות עם תינוקות.

בהנחה של המלצות חמות

ו GMAT של 740 – 750.

האוניברסיטאות שבראש מעייניי הן הרווארד , וורטון וייל, אבל הייתי שמח לקבל הצעות נוספות.

על בסיס המידע שלעיל ובהנחה של חיבורים והמלצות חזקים וציון GMAT של 740, להערכתי תהיה מועמד בין תחרותי לחזק (קרוב יותר לתחרותי) ב- Yale, בין תחרותי לסטרצ' (קרוב יותר לתחרותי) ב- color=#800080Wharton, וסטרצ' ב- color=#800080Harvard.

כמו כן כדאי אולי שתבחן את Tuck, Darden ו- color=#800080Michigan שנחשבות לחזקות בתחום הניהול הכללי. להערכתי, תחת ההנחות שלמעלה, תהיה מועמד חזק עם פוטנציאל למילגה משמעותית בשלושתן.

תודה.

בבקשה ובהצלחה!

color=#800080צוות ארינגו
    (גילעם)

בינתיים עשיתי GMAT וקיבלתי 770, ולא 740 כמו שהערכתי.

האם ציון כזה יוצר הבדל משמעותי בסיכויי הקבלה שלי לאוניברסיטאו שציינת, ובפרט להרווארד? מה סיכויי הקבלה שלי לMIT?

המון תודה.

aringo
    חבר

To: SHIRA19

לגלעם שלום רב,

שמי שירה סטאר אני חדשה באתר ולראשונה שמעתי על התוכנית שלכם.

אני מאוד אשמח לקבל הסבר על התוכניות שלכם ולדעת מה אני אמורה לעשות כדי להתקבל לאחת האונברסיטאות שבחו"ל .. ?! חשוב לציין שאני אזרחית אמרקאית(נולדתי שם) , יש לי את השפה ,ת.ז וכל הפרטים האחרים . הורי גרושים ואני מאז ומתמיד גרתי בארץ ומבקרת פעמיים בשנה בחו"ל את משפחתי,אף פעם לא למדתי שם או משהו דומה. השאלה שלי היא כעת שאני ארצה ללכת ללמוד שם מהו התהליך בשבילי? מה אני צריכה להכין מראש או ללמוד לפני בכלל הקבלה לאונברסיטאות מאחר ומעולם לא למדתי שם….

שלום שירה וברוכה הבאה.

על תהליך ההרשמה ותנאי הקבלה, תוכלי לקרוא כאן:
    http://aringo.co.il/HebrewSite/h-application-process.htm
    http://aringo.co.il/HebrewSite/h-AdmissionCriteria.htm

מידע לגבי תהליך ההכנה תוכלי למצוא כאן: http://aringo.co.il/HebrewSite/hTheProcess.htm

את מוזמנת לשלוח שאלות נוספות בהמשך הדרך.

אשמח לתשובתך

מקווה שעזרתי. בהצלחה!

צוות ארינגו
    (גילעם)

aringo
    חבר

Hi Gilam,

My name is Noam, male, 29, married and about to have my first born in September. I’m working in sales in Asia Pacific for a $2B NASDAQ High-Tech Company with very frequent travel and meetings with the biggest cellular service providers all across APAC.

I'm in the company for 5 years, of which 3 in Software Development position of the company's leading product and 2 years in the current position. My position requires matrix management of Marketing, Sales, and Delivery teams, Managing Complex RFPs processes, and frequent presentations and meetings with customers. During the last two years I managed to secure several deals involving several millions of dollars.

Before joining this company I independently founded and owned a software development company for Internet Applications and taught Computers in one of the computer colleges in Israel.

In addition I'm a graduate of Business School in College of Management in Rishon. I won a full scholarship from the dean based on high Psychometric score (746). Degree average is 93. I'll assume you graduated Cum Laude.

As part of my degree I volunteered for 1 year in “Young Entrepreneurs Israel” and led a class of 20 children to build and operate a business.

In the army I was in combat Intelligence, I finished top of my class in basic unit training, and led two teams (10 People) as a Sergeant in a strategic and sensitive position.

My GMAT is 660. (M: 48, V:33) and I am thinking of applying for Harvard, Wharton, MIT, INSEAD, IMD, and London Business School. I’m interested in moving into the finance world.

My question is whether I should invest my time in improving my GMAT score, making a stronger application, or both to ensure first hit. Time is limited since I would like to apply for September 2008.

Based on the information you provided, and assuming strong essays and recommendations, in my estimate you would be a competitive candidate at

LBS, between competitive and stretch (closer to stretch) at MIT, INSEAD, and IMD, and a stretch at Wharton and Harvard.
    If you can improve your GMAT score to 680, in my estimate this will have a small to medium positive effect on your admission chances to the schools you noted. If you can improve your GMAT score to 700, in my estimate this will significantly improve your admission chances to all the schools you noted.

Therefore, if you feel you can improve your GMAT grade to the 700 range, I would strongly recommend that you invest some time in doing that. At the same time, a strong application (that is, strong essays and recommendations) normally accounts for a significant part of your admission chances. If you do not have enough time to work on both and have to choose between investing in the application and investing in the GMAT, it becomes a tough call – and the answer depends on the extent to which you can improve the GMAT score vs. the extent to which your application will "suffer".

Thanks in advance for your help.

Noam.

You're welcome, Noam. Good luck!

The aringo Team
    (Gilam)

aringo
    חבר

שלום גילעם.

לפני כחודש כתבת לי את התשובה הבאה:

אהלן.

הייתי מעוניין לקבל חוות דעת על סיכויי הקבלה שלי, והסיכויים למלגה בתכניות המובילות לניהול כללי.

אני בן 28 , מדריך פסיכומטרי עם נסיון של שלוש שנים.

עשיתי מספר תפקידים מלבד הדרכה:

הפקתי כנסים, מיינתי מדריכים חדשים והייתי אחראי על קורס שהועבר בהתנדבות בשכונות מצוקה.

תואר ראשון מאוניברסיטת ת"א בפסיכולוגיה (94) וביולוגיה (90) עם דגש במדעי המוח. הייתי מצטיין דיקן בשתי הפקולטות בשנתי האחרונה.

בצבא הייתי ספורטאי פעיל (כדורגלן),שירתתי כרס"פ .

נסיון נוסף:

הייתי חבר בצוות ההפקה של מספר פסטיבלי מוזיקה בארץ.

במשך שנה הפעלתי מועדון ציבורי מטעם בי"ח איכילוב למשפחות עם תינוקות.

בהנחה של המלצות חמות

ו GMAT של 740 – 750.

האוניברסיטאות שבראש מעייניי הן הרווארד , וורטון וייל, אבל הייתי שמח לקבל הצעות נוספות.

על בסיס המידע שלעיל ובהנחה של חיבורים והמלצות חזקים וציון GMAT של 740, להערכתי תהיה מועמד בין תחרותי לחזק (קרוב יותר לתחרותי) ב- Yale, בין תחרותי לסטרצ' (קרוב יותר לתחרותי) ב- color=#800080Wharton, וסטרצ' ב- color=#800080Harvard.

כמו כן כדאי אולי שתבחן את Tuck, Darden ו- color=#800080Michigan שנחשבות לחזקות בתחום הניהול הכללי. להערכתי, תחת ההנחות שלמעלה, תהיה מועמד חזק עם פוטנציאל למילגה משמעותית בשלושתן.

תודה.

בבקשה ובהצלחה!

color=#800080צוות ארינגו
    (גילעם)

בינתיים עשיתי GMAT וקיבלתי 770, ולא 740 כמו שהערכתי.

האם ציון כזה יוצר הבדל משמעותי בסיכויי הקבלה שלי לאוניברסיטאו שציינת, ובפרט להרווארד? מה סיכויי הקבלה שלי לMIT?

המון תודה.

כל הכבוד על השיפור! ככל שאחד מנתוניו של המועמד רחוק יותר מהנתון הממוצע של המקבלים לתוכנית מסויימת, חשיבותו של אותו נתון (כלומר, משקלו בשיקולי הקבלה) עולה. כך גם במקרה של ציון ה-GMAT. הממוצע של המתקבלים לתוכניות הטופ-10 הוא סביב 700-710. כאשר ציון ה-GMAT של המועמד נמוך או גבוה ב-60 נקודות מהממוצע, חשיבותו של ציון זה גדלה (לעומת ציון שקרוב יותר לממוצע). וכך יהיה להערכתי במקרה שלך – אתה 60-70 נקודות מעל הציון הממוצע, ולכן לציון יהיה משקל רב יחסית. עם חיבורים והמלצות חזקים תהיה להערכתי מועמד חזק ב-Yale, בין תחרותי לחזק (קרוב יותר לחזק) ב-MIT, בין תחרותי לחזק (קרוב יותר לתחרותי) ב-Wharton, ובין תחרותי לסטרצ' (קרוב יותר לסטרצ') ב-Harvard (שם לציון ה-GMAT משקל קטן יותר יחסית).

בהצלחה!

nerorord
    חבר
    מספר הפוסטים: 16

שלום גילעם,
    אני בן 31, מנהל מוצר בחברת תוכנה ישראלית גלובלית, עם ניסיון גם בתחומי המכירות והתוכנה.
    הייתי ראש צוות תוכנה ומנהל פרוייקט תוכנה.
    אני עומד להתחיל קורס GMAT, וצופה ציון גבוה על רגע העובדה שהייתי מדריך פסיכומטרי וקיבלתי 742 בפסיכומטרי.
    סיימתי תואר ראשון במדעי המחשב (81) וביולוגיה (88).
    בהנחה של המלצות חמות מבכירים בחברה וחיבורים חזקים, האם אתה יכול להעריך כללית אילו תוכניות TOP TEN מתאימות לי?
    בנוסף רציתי לשאול עד כמה יורדים הסיכויים לקבלה אם אני בוחר להגיש את ה-APPLICATIONS רק בסבב השני ולא בראשון.
    בתודה מראש!

epony
    חבר

Noam,

I'd like to add to Gilam's insight regarding whether or not to improve your GMAT score.

After discussing the subject with several admission committee reps in schools such as INSEAD and LBS, I believe you should definitely consider retaking the GMAT, mostly because of your current verbal score of 33 (69th percentile).

Several leading business schools prefer a balanced GMAT score when evaluating a candidate. The difference between your quantitative and verbal scores may be considered as a negative indicator, and you should therefore consider retaking the GMAT in order to achieve a more balanced score – a verbal score of 35-36 or above should probably suffice, as that would put you above the 75th percentile. Considering your impressive psychometric exam score, I'm quite positive that if you apply yourself, you could definitely improve your current score.

That said, your overall credentials seem quite impressive! I truly believe that if you invest both in creating a strong application package and improving your GMAT score, you will probably be able to make a good impression on the folks at MIT, INSEAD and LBS, whereas HBS, Wharton and IMD might be more of a stretch in my humble opinion…

Good luck!

nyasour
    חבר

To: epony, aringo

Hi Gilam and epony,

Thank you very much for your advice and help. I will definitely retake the GMAT. Actually I'm already studying very hard towards it and hopefully will be able to retake the exam around the end of August.

One extra question if I may – it seems that even with a much better GMAT score, assuming higher than 700 (which I believe I can do) I'm still a stretch candidate for Wharton and HBS.

What are these schools expectations and what should I improve in order to improve my chances of admission? Should a certain minimum GMAT score do the trick?

Thanks

Noam

epony
    חבר

Noam,

I'm not expert when it comes to Wharton and HBS, so I suggest you wait till Gilam answers you next week. Anyway, as he put it in his reply from a couple of days ago, improving your GMAT score to 700 or above would "significantly improve your admission chances to all the schools you noted".

That said, you should keep in mind that both Wharton and HBS are definitely at the top of the American MBA food chain, and both accept somewhere in the whereabouts of 10% of all applicants, so it's very difficult to qualify who would be a strong candidate as far as these schools are concerned.

However, there are some differences in the way these 2 schools view applicants: HBS puts a very strong emphasis on leadership (both on and off your day job, so community-related activities can play a significant role here), while Wharton is more attentive to professional experience (in terms of both quality and quantity, i.e. more than 5 years of work experience with at least 2-3 promotions in rank and responsibilities would be quite positively regarded by Wharton). Wharton also puts a lot of emphasis on extra-curricular activities such as volunteering.

I found an old post of Gilam's that illustrates who would be considered strong applicants in Harvard (the original is in Hebrew, so here's my adaptation, which hopefully conveys Gilam's messages accurately):

Very generally speaking, many (but not all) strong HBS applicants position themselves as strong in the areas of analytical skills (GPA and GMAT), teamwork, etc., and as extremely strong in the area of leadership (via many excellent examples of their extraordinary management, presentation and persuasion capabilities, as well as a proven track record of seeing through initiatives in several areas of interest from start to finish.

Additionally, HBS really likes strong brand names, so achievements in huge global companies such as IBM or success stories involving high profile figures such as the minister of foreign affairs will be very highly regarded.

Furthermore, Gilam suggests the following 2 profiles for competitive to strong candidates in HBS:

• A person with a 630 GMAT and a cum laude BA (indicating slightly above average analytical skills) who was elected to a city council at the age of 25 alongside a stellar career as a project manager in Intel (which is highly irregular for anyone under 30).
    • A person with a 690 GMAT and an 3.3 GPA (equivalent to 85/100) who leads today, at age 26, around 200 people in the military or in a family business, while successfully promoting a welfare program which they presented to the parliament and/or government. An even stronger candidate would manage this amount of people in a business they started themselves.

Again, these are somewhat specific examples – many Israeli candidates have been accepted to HBS with what would seem (after reading the examples above) to be a normal if not boring CV, so I suggest you try to get in touch with a few Israelis who were accepted to HBS and try to learn a little more about what set them apart from the other 90% who weren't admitted – a good place to start might be the Harvard Business School thread in this forum. Another good resource is this webpage, which showcases a few application essays that were written by people who were admitted to HBS.

Finally, knowing a few HBS admits/alumni myself, you will likely find a group of overachievers who graduated with high honors if not first in their undergraduate class, and who were very quickly promoted to impressive managerial positions in their pre-MBA career and/or in the army.

OK, I've been rambling on for far too long now – I just hope this helps ;-)

nyasour
    חבר

Wow!

Thank you for all this excellent information!.

BTW, you weren't rambling at all – I enjoyed every word.

Thanks again

Noam

alonbarel
    חבר

Hi,
    I am graduating this July Electrical Engineering in Tel Aviv University, My average is 81 and I have work experience of 5 years in the Defense systems industry.
    I wanted to know what are the demands of MBA in the leading universities and what I need to do in order to start the process.

Alon
    badolina
    חבר

Hi gilam,

I want to get your opinion regarding my changes to be accepted to top MBA programs.

I am 31 years old ( married + 1 ) , I studied electrical engineering in the technion and gradudated with GPA of 83

I did my GMAT test and got of 670 after 1 week of studies. I think I can get above 700 ( probably around 710-720 ) after studing a bit more ( how important wil be this grade improvment ? ).

In my army service i was a commander of 7 soldiers in the artilery , I am still a commander in my RD service + I got a reward for my performance at RD service .

I am working as engineer in an international high-tec company .

I have 4 years of working expirience .

I might have a problem with getting strong recomendations from people in high-positions in the organization, but I think I can get good recomendations from my direct managers.

my target schools are schools that specilized in high-tec and general managment .

what do you think my chances are ?

thank you

ok2604
    חבר

שלום גילעם

אני מבקש את עזרתך והתייחסותך המהירה לשאלתי.

אני כבן 27 סיימתי תואר ראשון כפול באוני' ת"א במשפטים ובחשבונאות כאשר הציון בשני החוגים הוא בסביבות 85-86. כרגע מתמחה במשרד רואי חשבון ביג 4 ומתכנן לבצע התמחות במשפטים(כנראה באחד מעשרת המשרדים הגדולים). התקבלתי לתואר שני מב"ע במימון באוני' ת"א לאוק' הקרוב ולכן תשובתך מעט דחופה לי.

השאלה היא כללית ומטרתה להעריך את סיכויי הקבלה לביה"ס למנהל עסקים הנחשבים בארה"ב…דהיינו 10-20 ביה"ס הכי טובים. טרם ביצעתי את בחינת ה-

גי'..מ.א.ט אבל בהנחה שאקבל 700 ומעלה…מה סיכוי הקבלה?

בנוסף, יש לציין שלמדתי 3 שנים בביה"ס אמריקאי באירופה בגילאי 12-14 וכן פרט מאוד חשוב אשר אינני בטוח לגבי השלכותיו על המשך הדרך הינו שנולדתי בארה"ב ויש לי אזרחות אמריקאית

אודה מראש לתשובתך ולהתייחסותך המהירה משום שאני דיי תלוי בחוו"ד לגבי המשך דרכי המקצועית בארץ או בחו"ל וכיוצא בזה

עומר

מוצגות 50 תגובות – 351 עד 400 (מתוך 1,709 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.