התגובות שלי בפורום

מוצגות 37 תגובות – 101 עד 137 (מתוך 137 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: All


    בהצלחה לכל מגישי HBS R1 היום

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: ofek


    מכיוון שיש לי כבר MBA , אז כן בחנתי את התוכנית החד שנתית.

    היא בעיקר מיועדת לאנשים שלא רוצים לעשות שינוי משמעותי בחייהם (שינויי קריירה) או לכאלה שממומנים על ידי העבודה.

    החסרונות העיקריים: אין התמחות בחודשי הקיץ, המעסיקים הפוטנציאלים מעריכים פחות את התוכנית, מפסידים את החוייה החברתית (יותר קשה להשיג אותה בשנה אחת).

    דלית עשתה עבודה מצויינת בתיאור תוכנית ה-MMM

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: All


    אם יש משהו שחבל לי עליו בסיור האוניברסיטאות הזה זה :

    1. שלא היה לי מספיק זמן לסייר בשיקגו (העיר , לא האוניברסיטה :) ), ממה שראיתי היא עיר מקסימה עם פיצה מעולה.

    2. שלא יכלתי להשתתף ב-Session של אוניברסיטת שיקאגו. הסיורים הרשמיים של האוניברסיטה מתחילים רק השבוע, ולא יכולתי להגיע מאוחר יותר. אפשר ללמוד הרבה מה-Session הללו ולהתרשם מהאופי של ועדת הקבלה (בדר"כ נציג מהועדה עורך את ה-Session).

    אבל בגלל שלא היה סיור רישמי ה-Club היהודי של CHICAGO ארגן לי יום פעילות מלא , והצלחתי להשתתף בארבע הרצאות ולקבל מידע מהסטודנטים עצמם. זה הזדמנות טובה להודות לכל אלה שעזרו לי לקיים ביקור מוצלח ומעניין.

    בכל מקום בשיקגו GBS תשמעו עיברית , עם שיא של 12 תלמידים שהתקבלו השנה. המבנה החדש שהפקולטה עברה אליו מדהים והיי-טקי .

    בית הספר סומך מאד על התלמידים שלו ומאפשר להם אפשרויות בחירה עצומות במסגרת הקורסים. גם בקורסי ה-CORE יש בחירה .

    לבית הספר יש מדיניות של אי חשיפת ציונים שתורמת להורדת התחרות ולאפשרות לבחור קורסים לפי עניין ולא לפי רמת קושי.

    שיטת הלימוד משולבת הרצאות ו-CASE-ים.

    ההרצאות היו מצויינות , במיוחד הרצאה בחשבונות (!) – הרצאה מרתקת של הפרופ' שכתב את הספר.

    מגורים – ברחבי שיקאגו.

    השתפות הסטודנטים בהרצאה – גבוהה מאד.

    לסיכום – בית ספר מדהים עם מקום גבוה ראוי בדירוגים.

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: Eldad


    רק כדי לחזק את הדברים של אלדד , כל מי שדיברתי איתו ב-HBS אמר שאין תחרותיות . גם החוויה שלי בהרצאות הראו את זה. הבעיה ב-HBS , כמו שגם BWEEK ציינו בדירוג האחרון שלהם זה "downgrade an unresponsive administration".

    כאשר הגעתי לכאן במרץ האחרון לראיון, הדבר הבולט ביותר בו הבחנתי הוא הפער האדיר בין המוניטין של המקום כלא ידידותי ותחרותי מאוד, לבין המציאות – מצאתי כאן אנשים מדהימים ששמחו לעזור ולייעץ. מאז שהשתקעתי כאן ניסיתי למצוא את השחצנים המלאים בעצמם בהם התפרסם המקום, אני עדיין מחפש. אז אם יש לכם דעות קדומות על המקום או על תהליך הקבלה – עדיף שפשוט תשאלו, אנחנו ננסה לתת לכם תמונה מדוייקת יותר של המציאות כאן.

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: yaronl


    thank you very much for all the information

    No Prob. If one thing I leard from the application process is that Israelis should help each other.

    Did you visit NYC already or not? Did you visit only Columbia or also NYU?

    Already Visited Columbia, not going to NYU. I will publish my notes later (Didn't have time , there is an amazing Lord of the Ring exhibition at Boston museum of science )

    end enjoy your weekend in Boston

    Thanks , I did. Boston is lovely.

    BTW: regarding the # of students at Columbia – 6 Israelis this year , 4 last year

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: IchiBan


    a bit off the description of my trip story,

    but I've just been to Kellogg when BW said it is #1,

    You should have seen the party – wine and ballons

    Well… Go Kellogg

    I still owe you the MIT, Chicago and Kellogg visit description.

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: boazcn


    ביקור ב-HBS:
    יש כמה דברים שעולים לי בראש כשאני חושב על הביקור ב-HBS:

    1. הטירה שבה לומד הארי פוטר – גם HBS הוא מבוך שלם של מדרגות
    2. אולם אופרה – חדר האוכל המרכזי נראה כמו חדר הכניסה להיכל אופרה, כל כך מפואר שמפחיד לגעת במשהו כדי ששום דבר לא ישבר.
    3. מגרש המסדרים של בה"ד 1 – כך גם הדשא של HBS , לא דורכים עליו.

    אז אם יש לך יכולת להתמודד עם שנתיים קשות, מאומצות , מאתגרות ועם חוקים (הרבה חוקים…), ועם מנהלה קצת פחות ידידותית (אפילו המלצר במנזה נתן לי מבט של אל תצפה להתייחסות עד שלא תסיים את HBS , לעומת החוויה המוזרה שהייתה לי היום בChicago – כשהמלצר ב-CHICAGO שמע שאני באתי לבדוק את בית הספר הוא התחיל להרצות לי כמה שבית הספר מדהים , הקמפוס חדש וכמה שהם משתדלים בקפטריה לשפר את האיכות לטובת הסטודנטים) אז אתה צפוי לשנתיים מדהימות בבית הספר מספר אחד ל-CEO-ים בארה"ב.

    נתחיל מזה שאני מסכים עם הגישה של HBS – אין שיטה טובה יותר מללמוד עסקים מאשר שיטת ה-CASE. הבעיה עם השיטה הזאת היא שצריך להיות מאומנים (גם המרצה וגם הסטודנטים) כדי להשיג תוצאות טובות ממנה, לכן אין ספק שהגישה של HBS לאמן אותך לעשות Case-ים היא שיטה מעולה.

    חששתי שההרצאות יהיו Case-ים טהורים או שהתלמידים הבולטים ישתלטו על הדיון. זה לא קרה, בהרצאה הראשונה המרצה נתן הרצאה של 10 דקות ורק אחר כך התחיל הניתוח בכיתה. בהרצאה השניה (וזה מקרה נדיר) היתה רק הרצאה. אף אחד מהתלמידים לא השתלט על ההרצאה , כולם היו חברותיים,סבלנים לזרים (שקצת יותר קשה להם להתבטא באנגלית) ובכל מקרה המרצה ניצח על המקהלה ביד רמה ובצורה מדהימה . העובדה ש-50% מהציון מבוסס על השתתפות היא כנראה הסיבה שב-HBS ראיתי את ההשתתפות הפעילה ביותר מבין כל הכיתות שראיתי (Chicago לא רחוק אחריהם, בשאר ההרצאות שראיתי היה אחוז השתתפות נמוך יותר).
    עוד משהו מרשים ב-HBS , שכבר ציינתי, הוא שבסוף ניתוח ה-CASE עולה לתת הרצאה מישהו מהחברה שעליה נכתב ה-CASE. זה קורה ב-90% מהמקרים, וזה נותן לך הזדמנות לדבר עם האיש שעליו כתוב ה-CASE, להבין לעומק מה באמת קרה. אותו אחד גם שומע בכיתה את כל מה שאמרו עליו בניתוח ה-CASE ויכול להגיב אח"כ על מה שנאמר.
    כאמור, בהרצאה הראשונה שהייתי היה ניתוח של CASE ב-HR (דרך אגב, המלצה למי שהולך לבקר בבתי ספר – ללכת לכיתות Soft skills זה הרבה יותר מעניין מלשמוע הרצאה בחשבונאות. אלא אם כן זה מרצה נהדר לחשבונאות ואז לטעמי אם מישהו מסוגל לתת הרצאה מרתקת בחשבונאות זה סממן חיובי ביותר על בית הספר (Chicago, Stanford)). המרצה היה מדהים והוא גם יודע שהוא מדהים, כשאחת התלמידות נתנה הערה טובה הוא אמר לה בצחוק- "Well I will have to stop you since you are way cooler than me, and you are stealing the spotlight from me" . זה היתה הרצאה על תוכנית עידוד מיוחדת שנתנו בחברה מסויימת והתלמידים היו צריכים לנתח האם כדאי להמשיך עם התוכנית הזו או לא. בסוף עלה לבמה מנכ"ל החברה והוא הסביר למה הוא החליט להשאיר את התוכנית. כמו כן הוא נתן דגש על סביבה בינלאומית ועל כך שהוא מעביר חלק מהעבודה להודו מארה"ב.

    ההרצאה השנייה היתה הרצאה בלבד של מנהל של קרן השקעות. הוא מנהל בצורה קצת שונה מקרנות אחרות וזה היה מרתק לשמוע אותו (גישה של אי לקיחת סיכון). בשבוע לפני כן הכיתה עשתה Case על אותה קרן.

    אחרי הצהרים היה Session שהעביר אחד התלמידים למעומדים:
    HBS מחפשים מנהיגים, אבל מנהיגים זה הגדרה רחבה – הם מחשיבים גם מאמן קבוצת כדורגל או מורה בבית ספר למנהיג (דוגמאות של תלמידים שהתקבלו לפני שנתיים).
    אין מכיסה לכל סוג של ניסיון עבודה , אין חלוקה לארץ מגורים – כל תהליך קריאת האפליקציות רנדומלי לחלוטין.

    כל בקשה נקראית על ידי 2 אנשים, אם התקבלתה הבקשה שלך צריכה לעבור 5 אנשים (בניהם דיקאן הקבלה).
    מסתכלים על יכולות אקדמאיות – מה רמת בית הספר, ציונים, קורסים, GMAT (אין מינימום – יש כאלה עם 500)

    ניסיון מנהיגותי – גם על ידי פעילות חברתית.
    אישיות
    ממליצים מהעבודה – לפחות אחד בוס ישיר שלך (או לשעבר), השני יכול להיות עמית/לקוח. רק הממלית השלישי חופשי לחלוטין (זה יכול להיות אפילו החבר הכי טוב שלך).

    שנה שעברה היו 7500 מועמדים, השנה מצפים למספר קרוב יותר ל-10,000

    חייבים לעשות ראיון כדי להתקבל, אנשים מקבלים זימון לראיון גם בימים האחרונים לפני הdeadline.
    תחילת ראיונות – באיזור אמצע דצמבר. ראיונות : בקמפוס, בעיר שיש בה כנס, בטלפון או על ידי בוגר. המראיינים מכירים את המועמדות שלך (זה לא blind-interview כמו בבתי ספר אחרים).

    10 מתוך 900 התלמידים יצאו ישירות מתואר ראשון. מספר דומה של אנשים בעלי ניסיון של יותר מ-15 שנה בעבודה.


    אין Feedback על האפליקציה , אבל אם יהיה להם משהו חשוב להגיד לך בקשר אליה אז הם ישלחו EMAIL.

    Field study – נתן דוגמא לזה שהוא נותן ייעוץ למקלט למחוסרי בית. הקבוצה שתעשה את ה-Field study הבא תיישם את ההמלצות.

    Career track – הזדמנות לנסוע למקומות שונים בארה"ב ובעולם.

    70% גרים במעונות של HBS או בדירות של HBS.

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: ofek


    בשימחה.

    אני חושב ,ממה שהספקתי להתרשם,

    שגם בוורטון וגם ב-MIT היחסים החברתיים מצויינים. ההבדל יותר מתבטא בזה שוורטון בית ספר גדול (עם 900 תלמידים במחזור) ו-MIT קטן (עם 325) . לכל אחד הגישות יתרונות ותחסרונות.

    אין ספק ש-MIT שם דגש מאד גבוה על יזמות ואילו Wharton הוא אחד מהמובילים בתחום המימון. אילו שני תחומים שונים לגמרי , כדאי שתדבר עם תלמידים מבתי הספר הללו כדי לקבל פרספקטיבה ועצות.

    בהצלחה

    הי בועז,

    קודם כל אני אצטרף לכל מי שכבר מסר לך תודה וכל הכבוד על העדכון המפורט ועל ההשקעה!

    שנית, אשמח מאוד אם כאשר תבקר ב-Sloan (אני חושב שראיתי שאתה מתכנן להיות גם שם) תוכל לעמוד על ההבדלים בינו לבין וורטון: הן בהיבט החברתי והן בהיבט תחום היזמות והמימון.
    האם נתקלת עד כה באזכור הגבלה כלשהי על כמות סטודנטים זרים ממדינה מסויימת?

    המשך טיול/סיור מהנה!

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: All


    כתבתי בעבר שהשיקולים למטה הם החשובים לדעתי בבחירתי בית ספר.

    אני חושב שכדאי להוסיף להם גם: גיבוש חברתי וגישת בית הספר לציונים (Non grade

    או 1/2/3 עם מיעוט נכשלים או ציונים תחרותיים , כל אחד עם מה שמתאים לו Discloser

    בין היתר השיקולים החשובים : שיטת ההוראה, דירוג ב-BW, מי החברות שמגייסות בקמפוס, באיזה תחום האוניברסיטה חזקה (וזה לא משנה אם זה רק מיתוס), גודל כיתת הלימוד (יש חסרונות ויתרונות לכול גישה) והעיר (עיר גדולה / קטנה , איזה סוג חברות פועלות באותה העיר, ומזג האויר)

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: djyacobi


    I Like your postings, I am not sure you got the feeling for CBS (I am an alum grad 2001), I would say that there are 8 top choices (H/S/W +4) all the B schools that decided to cease participating in the rankings (CBS, HBS, MIT, W, Kellogg, GSB, Stanford). All the rest are great choices too but not as renowned. (Tuck, Mich, NYU, Duke, Yale etc)

    אין ספק שאלו בתי הספר הטובים ביותר,

    הבחירה של ה-top 20

    היא יותר לעומת MBA בישראל

    מתחת לזה עדיף כבר להשאר בארץ, אבל אין ספק שבתי ספר שהצגת הם הטובים והמעורכים ביותר

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139
    בתגובה ל: גיבוי 2 #3964

    To: porata


    אסף

    ראיתי שאתה די לחוץ על ה-GMAT

    דבר איתי לאחר שאני אחזור לארץ

    (שבוע הבא(

    [email protected]

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: All


    קולומביה:
    יתרונות:
    – ניו יורק
    -תוכנית מוכרת בעולם
    – אפשרויות בחירה , יותר מ-10 Major , לא חייבים לקחת Major.
    – יש אפשרות לתוכנית מהירה

    שנה ראשונה – Cluster של 60 סטודנטים.
    2 סמסטרים של קורסי חובה

    Study group של 4-5 אנשים

    אפשר לעשות בחינת פטור לקורסי Core ואז לעשות קורס אחר במקום (בהרצאה היה מישהו שעשה 6 בחינות פטור).
    אפשר לעשות עד 2 קורסים בבתי ספר אחרים.
    אפשר לעשות Dual degree
    יותר מ-200 קורסי בחירה (בשנה השנייה)

    דגש:
    Finance
    הרבה חברות תעשייה ישנה (בידור, מזון)
    כ-35% בינלאומיים

    Chazen:
    מוסד לביצוע חילופי סטודנטים באוניברסיטאות בעולם (אוסטרליה, אפריקה, ברקלי ועוד)
    אפשר לעשות דרכו עד 2 קורסי שפה – Berlitz
    נסיעות בינלאומיות

    יש כאלה שעובדים במקביל ללימודים

    קבלה:
    מסתכלים באופן שווה ב (שימו לב שלא כל האונירסיטאות אומרות את זה):
    א. יכולות לימוד – GMAT, GPA, TOEFL
    ב. יכולות אישיות
    ג. פוטנציאל עבודה מקצועית (ניתן להגיש המלצה ממליץ קודם , חשוב שזה יהיה מישהו שמכיר אותך)
    ד. ראיון – על פי הזמנה בלבד, על ידי בוגר ביה"ס.

    עבודה בהתנדבות – הם מבינים שיש אנשים שעובדים קשה ולא ניתן להם לעשות עבודות התנדבותיות ף וזה בסדר אם קורות החיים משקפים שעבדת בעבודה כזאת.

    Accelerated MBA – אין התמחות בקיץ, קבוצה קטנה יותר של סטודנטים, מתאים למי שרוצה לחזור לחברה שבה הוא עבד מקודם.

    Rolling admission – מולץ להגיש כמה שיותר מוקדם, קוראים את הבקשות לפי סדר הגעה.
    Early admission – למי שמחוייב להגיע לביה"ס.

    הייתי בשתי הרצאות:
    הראשונה – מימון מתקדם, עם Case . היה מעניין לראות איך משלבים Case במימון. המרצה היה מצויין וניסה להפעיל את הכיתה. התלמידים מצד שני – למעט מיעוט ששלט בחומר, לא הלהיבו.
    בהרצאה השניה , יזמות, היה מרצה מ-Harvard לשעבר, שהרצה בשיטת ה-Case . חוויה דומה להרצאה הקודמת. בסוף ההרצאה הוא הראה סרט על הבחור שעליו נכתב ה-CASE. מסתבר שב-HBS בד"כ בסוף כל CASE מגיע מישהו מהחברה שעליה נכתב ה-CASE והוא מספר מה קרה לאחר סיום האירועים שב-CASE. אז הסרט הראה את ההרצאה מ-HBS בה הבחור שעליו נכתב ה-CASE הגיע לתת הרצאה ב-HBS. זה חלק מאד מעניין בו אתה מגלה האם הדברים שחשבת היו באמת נכונים , או שהמציאות הפתיעה.

    אני עכשיו בדרכי לשיקגו, אחרי HBS (הקמפוס הכי מדהים שתראו בימי חייכם) ו-MIT (ידידותיים וחברותיים), אני אספר על החוויות הללו בקרוב.

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: All


    ממה שהבנתי

    בקלוג הם מבקשים מהבוגרים שלהם לדרג בכל שנה את האוניברסיטאות באותה מדינה, כך שיש להם מושג על ההבדלים בין מכללה לאוניברסיטה.

    כמו כן ב-HBS אני מניח שיש להם דירוג של האוניברסיטאות כיוון שבטופס ההרשמה יש להם קודים לכל אוניברסיטה .

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: yaronl


    do u know how many Israelis students are getting into Columbia and NYU every year?

    No , but I'll check that for you.

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: ofek


    שמח לעזור ולתרום מהחוויה שלי.

    בקשר למגבלה על כמות סטודנטים זרים – כל האוניברסיטאות מכחישות מגבלה כזו, בנתיים גם שמתי לב שבכל אוניברסיטה אחוז הסטודנטים הזרים גדל משנה לשנה.

    מצד שני, מספר הסטודנטים מישראל בכל מחזור במרבית האוניברסיטאות די קבוע (למעט קפיצה משמעותית בשנה שעברה) מה שמעיד על אפשרות למגבלה כזו.(שמעתי על התאוריה הזו גם ממספר סטודנטים).

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: yaronl


    כן,

    הייתי גם בקולומביה – הדיווח המלא יגיע בקרוב

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: All


    כמה טוב שצריך להגיע 3 שעות לפני הטיסה לטרמינל, זה משאיר זמן לסיים את כל הסיכומים מהאוניברסיטאות.
    האחרונה בביקור – Kellogg שממוקמת מחוץ לשיקאגו בפרבר מקסים. כפי שכבר הספקתי לספר , זכיתי לבקר ביום בו Bweek הכריזו על Kellogg כעל התוכנית מספר 1 בארה"ב. החגיגות בקלוג לוו בקריאות עידוד, בלונים ויין.

    השתתפתי בשלוש הרצאות –
    שיווק – מרצה לא הכי מוצלח, אבל כנדרש מהאוניברסיטה מספר 1 לשיווק , הסטוטנדים גילו שליטה מעולה בחומר והשתתפו בקביעות בהרצאה. המרצה נתן לשתי קבוצות סטודנטים להציג את הפתרון שלהם ל-Case שניתן מראש, ולאחר ההצגה שלהם שאר הסטודנטים התקילו אותם בשאלות ענייניות ברמה גבוהה.
    ההרצאה הבאה – היתה בניהול מו"מ , שהייתה אנליטית מדי לטעמי.
    ההרצאה האחרונה היתה בסטטיסטיקה עם מרצה מעולה , שהצליח לללמד סטטיסטיקה ב-soft skill כצפוי מ-KELLOGG.
    יותר מעבודת הצוות החזקה בקלוג , בולט יותר הקשר בין הסטודנט למחשב הנייד שלו , אף אחד לא מסתובב שם ללא הנייד שלו.
    כל הקורסים בקלוג משלבים עבודת צוות , אבל בכל קורס יש לך קבוצה אחרת , שלעיתים ניתן לבחור אותה באופן חופשי ולעיתים המרצה מגדיר מראש.

    המידע מה-session:
    דגשים של בית הספר: team work, Team leadership.

    אין שיטת לימוד קבועה , אבל בכולם עובדים בצורה של group project – לפחות פרוייקט קבוצתי אחד בקורס.

    לכל קורס יש קבוצה שונה , שיכולה להשתנות מקורס לקורס (גם בסמסטר הראשון).

    גמישות התוכנית: על 20 major שונים , יש כלליים ויש ספציפים לתעשייה מסויימת. לפחות 95% הסטודנטים עושים לפחות 2 majors.
    אפשר גם לקחת קורסים ברמת graduate school מכל בתי הספר האחרים באוניברסיטה.
    אפשר להוציא פטור מכל קורס חובה.
    יש 9 קורסי חובה.
    יש יועץ , תלמיד שנה שניה, שעוזר לך לבנות את תוכנית הלימודים, בסוף הסמסטר הראשון. אפשר גם לקבוע יועץ מסגל הפקולטה שייעץ לך.
    כיתות לימוד – נעות מ-65 תלמידים (בקורסי חובה) ועד 25 בקורסי בחירה.

    מנסים לשנות את האופי של בית הספר מ-Marketing ל-general management.

    יש גישה חופשית לסגל ההוראה. הם רואים את בית הספר כמוסד אקדמאי וכמוסד לימודי.

    מרכז ההשמה מדורג באופן קבוע גבוה בעיתונאות . הם עובדים באופן קצת שונה משאר בתי הספר, חובה להגיע לראיון אצל יועץ ההשמה והם נגישים באופן בלתי מוגבל במשך השנתיים.

    תהליך הקבלה:
    12% מאלו שהגישו בקשה התקבלו.
    בוחרים well rounded persons ככל האפשר . הסיבה לכך היא שהסטודנטים נמצאים בפעילות מתמדת, והם מנהלים את הארועים בקמפוס. לכן הם מחפשים סטודנטים שיתרמו כמה שיותר.
    כלומר סטודנטים שיקדישו את כל האפליקציה לנושאי עבודה – לא יתקבלו (צריך להציג כמה שיותר תכונות אופי).

    יש 7 שיקולים שהם שוקלים בקבלה ולכולם משקל שווה.
    אפשר להתגבר על מגבלה אחת (כגון GMAT נמוך), יותר קשה להתקבל עם שניים או יותר.

    יש דברים שהם שוקלים ברמה אחידה בין מדינות שונות (ניסיון בעבודה) ויש דברים שהם מנרמלים לפי מדינות (התנדבות וציון VERBAL ב-GMAT יותר משקל לסטודנטים אמריקאים).

    הם רוצים לראות שאתה ממוקד ומוכן ל-MBA.

    צריך להגיש מכתב מלצה אחד – מהעבודה בלבד. אפשר להגיש יותר מאחד (לא רצוי – רק 20% מאלו שהתקבלו הגישו מכתב נוסף. חשוב לשמור על שיקול דעת , ולבדוק אם הממליץ השני תורם משהו נוסף).
    אפשר להגיש המלצה ממעסיק קודם, רק צריך להסביר למה.

    ראיון – חובה כחלק מתהליך הקבלה. אפשר בקמפוס ואפשר אצל בוגר. אין הבדל. זה blind interview (המראיין לא רואה את הבקשה שלך – רק את הקורות חיים שאתה מביא לו).
    כדי להתראיין אצל בוגר צריך למלא את Part I באפליקציה.
    המראיין נותן החלטה – admit or deny.
    תהליך הקבלה – סטודנט שנה שניה קורא את הבקשה שלך וחייב להחליט admit or deny. עובר למישהו מה-admission שיכול להחליט admit or deny or wait list .אם שניהם אומרים admit זה עובר לראש ועדת הקבלה לאישור סופי , רק לה מותר לראות מה כל אחד כתב על המועמד. אם יש עוד חילוקי דעות – הוועדה מתכנסת לדון במועמד.

    מתקבלים לבית הספר על בסיס rolling admission בכל סיבוב בנפרד. מקבלים תשובות החל מהשבוע השני ועד ל-deadline.
    אין הבדל בין R1 ל-R2.

    Wait list – רובם בסיבוב הראשון. כ-300 איש. ברגע שנכנסים לרשימה , צריך לשמור על ערוץ תקשורת פתוח עם בית הספר. מומלץ מאד לדבר איתם ולהראות שאתה מנסה לשפר את הנקודות החלשות באפליקציה שלך. (מי שלא שומר על קשר – רב הסיכויים שלא יתקבל).

    מספקים feedback על אי-קבלה במהלך חודשים הקיץ.

    לסיכום:
    רציתי להגיד שזה Wharton לשיווק. המאפיינים של בתי הספר הללו מאד דומים – ידידותיים מאד , שקופים בתהליך הבקשה, מספקים feedback , דגש על עבודת צוות. אבל Kellogg שהוגדר על ידי BWEEK כבית הספר מספר 1 ל-MBA עומד בזכות עצמו , כמקום לימודים מעולה.

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: All


    ביקור ב-MIT:
    הביקור ב-MIT מאד מאורגן ומסודר ע"י בית הספר. לצערי לא נתנו לי לבחור את ההרצאה שבה השתתפתי, ומגבלת הזמן מנעה ממני להשתתף בהרצאה נוספת. לכן נאלצתי להשתתף בהרצאה אחת , לא ממש מוצלחת בחשבונאות.
    MIT נמצאת ב-Cambridge על יד בוסטון, באיזור עם נוף מדהים. הקמפוס קצת ישן.
    MIT משתדלת מאד לייחד את עצמה, ומשלבת דברים מיוחדים כמו סמסטר של 6-1-6, כיתה קטנה וגמישות גבוהה בבחירת קורסים.
    להלן הנושאים שעלו ב-session:
    MIT שלבת תאוריה ומעש – Mind and hand. דוגמא שניתנה – תחרות ה-50K , שהובילה להקמת יותר מ-75 חברות פעילות.
    תוכנית יותר אנליטית ו-rigorous יחסית לתוכניות אחרות, אבל יותר גמישה מאחרים (רק סמסטר אחד מורכב מקורסי חובה).
    6-1-6: שבוע SIP באמצע , בו ניתנים הרצאות מעשיות של מרצים וקורסי מנהיגות.
    Challenge – בסוף השנה, תחרות בה הקבוצות צריכות לציע פתרון לבעיה שניתנת.
    G-Lab: ייעוץ לחברות START_UP ברחבי העולם.
    בינואר – קורסי העשרה, מעל 1,000 אפשרויות.

    שילוב של הרצאות ו-CASE.
    אפשר גם לעשות תיזה.
    אפשר גם להיות עוזר הוראה ולהרוויח כסף.
    מעורבות גבוהה של התלמידים: ארגון סיורים, השתתפות ב-Senate (מועצת תלמידים), CLUB.

    חיבור "משהו משמעותי בשנה האחרונה" – ניתן כדי שהאנשים יוכלו לתת סיפורים מחוץ למסגרת העבודה.

    Cover letter – למה אתה רוצה להיות בתוכנית.

    Additional info – ניתן להוסיף דברים על האישיות , אבל רצוי להסביר דברים חריגים במועמדות.
    המלצה – לפחות אחת ממעסיק נוכחי, אם לא אז להסביר למה.

    החיבור נקרא על ידי אנשים מועדת הקבלה (יש 15).

    כל מי שמתקבל חייב לעבור ראיון. הראיון אישי ע"י ועדת הקבלה (ולא ע"י בוגר).

    הראיונות נמשכים עד הימים האחרונים של הקבלה. ראיונות יתחילו באמצע דצמבר.

    מגבלת מילים – לא קשיחה.

    חצי מאלו שעברו ראיון מתקבלים.
    קבלה : 3500 מועמדים – מתקבלים 325. סיכויי קבלה גבוהים יותר ב-R1 (אבל לא להזדרז להגיש על חשבון איכות).

    תוכניות משולבות:
    LMF
    מנהיגות ציבורית.
    ביו-מדיקל.

    בודקים יכולות אנגלית ע"י הראיון ולא ע"י TOEFL.

    לא כולם גרים בקמפוס – יש הרגלה למעונות.
    כניסה לקורסים – bidding

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: All


    ביקור בקולומביה:
    נתחיל בשורה התחתונה – אם אתה לא מחפש Finance או לחילופין מת לחיות וללמוד בניו-יורק, אין לך מה לחפש כאן.
    בכל אוניברסיטה שבה ביקרתי באתי בעיקר לבדוק האם המיתוס על אותה אוניברסיטה הוא נכון. וכנראה שבכל מיתוס יש אמת מסויימת שקצת קשה לנפץ (ובכל מקרה האנשים שיבואו לגייס אותך לעבודה גם מושפעים מאותו מיתוס , אז זה לא יעזור אם חויית הלימוד שלך באותה אוניברסיטה שונה לחלוטין). אז המיתוס על קולומביה הוא : Finance וניו-יורק. והמיתוס נכון. חצי מהמילים שתשמעו זה מימון וחצי זה ניו-יורק. ואין ספק שיש אנשים שזה מתאים להם (לפחות 900 בשנה) . אז אם אתם רוצים לחיות את העיר הגדולה אז זה מקום נהדר בשבילכם, אבל יש סיכוי קטן מאד שתפגשו את החברים שלכם לכיתה בסוף השבוע.
    ניסיתי לחשוב במונחים של ישראל על ההבדלים בין האוניברסיטאות השונות , אז בפרופורציה המתאימה: אם אתם מת"א ותלכו ללמוד בבן-גוריון אז כול החברים שלכם ירחמו עליכם כי לא יהיה לכם חיים במשך ארבעת השנים הקרובות, ואז אתם מגיעים לב"ש וכול הסטודנטים גרים אחד ליד השני ומתפתחת קהילה סטודנטיאלית מסביב לאוניברסיטה ובאמת אין יותר מדי מה לעשות כי זה ב"ש (ומותר לי להגיד את זה , כי אני במקור משם ואחותי וגיסי לומדים בבן-גוריון). אז Wharton זה כמו ב"ש (שוב בפרופורציות…) וכול מי שעובר מניו-יורק לפילדלפיה מקבל מבט מרחם מהחברים שלו. אבל אז הוא מגלה את חבריו הסטודנטים ומתפחים קשרים וחוויות חדשות.
    קולומביה זה בדיוק בכיוון ההפוך – להגיע לאוניברסיטת ת"א מכל מקום אחר בארץ . וגרים ברחבי ת"א ומתחילים לחיות את ת"א (אכן עיר מדהימה וזה מעבר שעבר עלי עם המעבר מב"ש לת"א). כך גם קולומביה , הבחור שאירח אותי בקמפוס בחר לגור רחוק מהאוניברסיטה כדי להרגיש את חיי הלילה של ניו-יורק. זה לא מתכון מוצלח לחיי חברה טובים בקמפוס, אבל כן לחיי חברה נהדרים במקומות אחרים.

    אני לא הולך להגיד עכשיו שהרוורד זה כמו הטכניון בחיפה (אולי MIT – נראה מחר) – הרוורד זה עולם אחר לגמרי , אבל על כך בסיקור הבא.
    על סטפורד הייתי אומר שאם הטכניון היה פותח שלוחה באילת זה היה המקבילה הישראלית – ה-west coast .

    אז לפני שאני הולך להביא את הסיפור על קולומביה, אני ממליץ לכל אחד לחשוב מה מתאים לו בחיים. מעבר ל-H/W/S (הסימול האמריקאי להרוורד / וורטון/ סטנפורד) שהם ליגה משלהם, כל שאר האוניברסיטאות ב-top 20 ראוויות וכדי לבחון את כול אחת מהם על פי השיקולים מתאימים לך. בין היתר השיקולים החשובים : שיטת ההוראה, דירוג ב-BW, מי החברות שמגייסות בקמפוס, באיזה תחום האוניברסיטה חזקה (וזה לא משנה אם זה רק מיתוס), גודל כיתת הלימוד (יש חסרונות ויתרונות לכול גישה) והעיר (עיר גדולה / קטנה , איזה סוג חברות פועלות באותה העיר, ומזג האויר – בשנה שעברה בבוסטון היה אחד החורפים הכי קשים ב-100 השנים האחרונות, לא בטוח שכל אחד רוצה לעבור את זה).
    העירו לי בפורום שכשבחרתי אוניברסיטאות פשוט הלכתי לפי הדירוג, שזה נכון וביעבד זה טעות. למרות שתמזל מזלי ו(כמעט) כל אחת מהאוניברסיטאות שאני מגיש אליהם מועמדות ממש מתאימה לי ואני אשמח ללמוד בהם בשנה הבאה, בדיעבד צריך ללכת בגישה של לימוד המאפיינים של כל אוניבסיטה ולראות למה אתה מתאים. כל תוכנית ב-top 20 ראויה וכדאי להנות בשנתיים של ה-MBA ולא להיות במקום שאתה לא נהנה ממנו. אני רק יכול להמליץ על ביקור בקמפוס כדי להבין את זה טוב יותר.

    ותודה לכולם על התודות, שמח לעזור.
    ואזהרה קטנה – כל אחד הוא אדם שונה , לכל אחד מתאים משהו אחר וכל אחד יכול להתרשם באופן שונה מאותו מקום. אז קחו את הפילוסופיה שלי בפרופורציה המתאימה.

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: All


    לאחר לילה של חוסר וודאות בנוגע לסיום השביתה, שיחרר פרץ את המצור על המדינה ואיפשר לי להגיע סוף סוף לארה"ב. איחור בשעת הטיסה גרם לי לאחר את טיסת ה-connection לסן-פרנסיסקו וחייב אותי להעביר לילה בנמל התעופה JFK. אבל אני מניח שאחרי מקלחת וכמה שעות שינה טובות אני אתאושש. ביום שישי אני נמצא במפגש בסטנפורד בו יציגו את האוניברסיטה, אני אעדכן לאחר מכן.
    בסופו של דבר היה לי שבוע די מוצלח בו הצלחתי בניסיון השני להוציא את ה-720 ב-GMAT ולטוס לחו"ל למרות המצור.
    נ.ב. : מעניין כמה הוציא נתניהו בקורס "ניהול משא ומתן מול ועדי עובדים" ב-MIT J , הוא בטח לא דמיין לעצמו כשהוא היה בקמפוס בבוסטון שיום אחד הוא יצטרך ב-2 בלילה לחפש פיתרון יצירתי לשביתה שכזו. בטח אפשר להכין מזה איזה Case-study…

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: All


    כנס HBS:
    כבר בהתחלה מרגישים שזה כנס של HARVARD – כולם עם חליפות ועניבות (עברתי ממכנסים קצרים וחולצת T של סטנפורד לחולצות מכופתרות של וורטון לעניבות של HBS…).

    המטרה של HARVARD – לפתח מנהיגים יוצאי דופן שיתרמו לשיפור החברה. הם הדגישו שהמטרה שלהם היא לפתח ולא ליצור מנהיגים, וכך גם הם בוחרים את התלמידים שלהם – מנהיגים ולא אנשים שרוצים ללמוד להנהיג.

    900 תלמידים , 2 שנות לימוד.

    חווית הלימוד:
    1. ראיית ניהול כללי – general management .
    שנה ראשונה – לומדים קורסי חובה.
    שנה שניה – חופשי לגמרי. אפשר גם לעשות Field study – אחד בסמסטר , עד שנים מקסימום בשנה השניה (זה קורס עבודה חופשית על נושא מסויים). אפשר גם ללמוד בפקולטות שונות או ב-Sloan MIT.
    2. Section – קסוצות של 90 סטודנטים שלומדים ביחד לאורך כל השנה הראשונה.
    3. Case method – 100%. נועד כדי לאפשר לכך להתמודד עם קבלת החלטות. לאחר 500 CASE-ים הם מניחים שאתה יכול להתמודד עם כל תרחיש ניהולי.
    4. דגש מאד חזק על לימוד – מרצה לא יקבל קביעות אם הוא לא מרצה טוב. אין עוזרי הוראה – כל מרצה אחראי על בדיקת התרגילים, כתיבת מבחנים ובדיקתם.

    קהילה:
    1. 32% בינלאומי
    2. למרות שלא חשוב מה למדת בתואר הראשון הם כן רוצים שיהיה לך ידע מתמטי , לכן אם התקבלת הם יגדירו לך תוכנית השלמה ואתה תצטרך לעשות קורסי השלמה לפני תחילת התואר.
    3. ממליצים לבוא לביקור בקמפוס
    4. יש מעונות תלמידים
    5. מעורבות גובהה של התלמידים בחיי ביה"ס.
    6. מעורבות של Alumni

    הפתחות של הקריירה:
    Self assessment – לפני שמגיעים לקמפוס עושים תרגיש שנועד להחליט במה אתה טוב ומה אתה רוצה לשפר במהלך הלימודים שלך.
    Coaching – מסייעים לך למצוא עבודה.
    Career team – תלמידים משנה שני שעוזרים לתלמידים שנה א' לאתר הזדמנויות עבודה.

    תהליך הקבלה:
    בודקים:

    1. יכולות אקדמאיות – ציונים , רמת בית הספר של תואר ה-I, איזה הרצאות לקחת. ו-GMAT
    2. יכולות מנהיגות: זה בד"כ מה שמבדיל בין מי שמתקבל ל-HBS למי שלא. HBS מפתח מנהיגים ולא יוצר כאלה. הם בודקים על סמך הדברים שעשית אם אתה מנהיג.
    3. תכונות אישיות: בודקים האם אתה יכול לתרום לשיטת הלימוד של ה-CASE. הם בודקים את זה על סמך הראיון וההמלצות.


    מומלץ להגיש מועמדות ב-R1 or R2, אין הבדל בין הסיבובים הללו.

    Essay– הדבר הכי חשוב במועמדות. צריך להשקיע בו הכי הרבה זמן. חשוב להשקיע הרבה זמן בחשיבה על מה שעשית בחיים.

    3 ממליצים – 3 אנשים שידעו עליך דברים טובים. צריך למצוא אנשים שישקיעו זמן עבורך לכתוב עליך. התואר שלהם לא משנה.

    ב-HBS ה-GMAT לא כל כך חשוב , טווח הציונים 500 (!) – 800 (שמעתי אפילו ש-HBS היה בית ספר הכבכיר האחרון שהתחיל להשתמש בציוני ה-GMAT , והוא עשה את זה כי הממוצע של ה-GMAT הוא חלק הכרחי בתהליך ה-RANKING של בתי הספר על ידי העיתונים, להערכתי הם יסתכלו על ה-GMAT אפילו פחות עכשיו שהם נטשו את המשחק של ה-RANKING )

    ראיון – הכרחי לקבלה. בבוסטון, בטלפון או בערים ספציפיון בעולם על ידי בוגרים סציפיים.

    סיוע פיננסי – הלוואות מ-City bank לכל הסכום

    מאד ממליצים לבקר בכל בתי הספר שאתה מגיש אליהם מועמדות.

    תיאור הביקור ב-Columbia יגיע בקרוב.
    אני כרגע בבוסטון נהנה מחופשת הסוףשבוע – עיר מדהימה , מעל 50 אוניברסיטאות וקולגים , ומרגישים את זה .

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: All


    ביקור בWharton:
    בבוקר השתפתי בהרצאה ביזמות. המרצה הציג אותי לכיתה והתקבלתי במחיאות כפיים (רגע מביך מעט, אבל גם מדגיש את החשיבות שגם המרצים נותנים למועמדים לבית הספר). בהרצאה היתה הרצאת אורח של אחד ממנהלי מכוני המחקר בבית הספר על כתיבת תוכנית עיסקית. היתה הרצאה מצויינת , שמעתי בעבר הרצאות על כתיבת תוכנית עיסקית , אבל המרצה הזה הציג בגישה שונה ומעניינת ונתן דוגמא מעשית לכתיבת תוכנית עיסקית , הוא גם הציג את הדברים שחשובים לקרנות ונתן הסברים איך להתמודד עם שאלות שפשר שישאלו אותך כשאתה בא לגייס כסף.
    אח"כ הצטרפתי להרצאה מרתקת בניהול מו"מ. בהתחלת ההרצאה עלו 2 סטודנטים, כל אחד הציג מקרה מהתקופה האחרונה שבו הוא ניהל מו"מ וכיצד הוא התמודד עם זה. סטודנטית אחת הציגה כיצד היא נהלה מו"מ על רכב משומש וסטודנט שני הציג כיצד הוא ניהל מו"מ על שכ"ד . אח"כ היה סימולציה בה הכיתה התחלקה לזוגות וכל אחד מבני הזוג היה דמות ב-Case שנתנו להם לקרוא מראש. זה מקרה של תאונת דרכים – אחד נפצע והשני הנהג האשם והם ניהלו מו"מ על גובה הפיצויים. היה מעניין לראות כיצד אנשים ממדינות שונות מנהלים מו"מ בצורה שונה. בסוף ההרצאה כל אחד מבני הזוג נתן feedback לשני על אופן ניהול המו"מ שלו.
    אח"כ לקחו אותנו לארוחת צהרים עם סטודנטים ולסיור בקמפוס.
    ממה שהצלחתי להתרשם מוורטון:
    בית ספר גדול , מרגישים את כמות הסטודנטים לעומת סטנפורד. יש לזה יתרונות וחסרונות.
    האנשים מאד מאד נחמדים , מאד מאד רוצים לעזור והאוירה החברתית מצויינת.
    גם הקמפוס נהדר וכולם אומרים שהם מאד מופתעים לטובה מפילדלפיה.
    המבנה של בית הספר חדש ומאובזר ברמה גבוהה.

    פגישה עם ועדת הקבלה:
    למי שרוצה – ה-email של הבחור מהוועדה שנתן לנו את ההרצאה: face=Times New Roman color=#0000ff mcromin@wharton.upenn.edu/SPAN אבל לדעתי עדיף אם יש שאלות לפנות ללוח הדיונים שיש להם באתר – הוא מכיל המון מידע. אין ספק שוורטון עומדים מאחורי הכוונה שלהם לעשות את תהליך הקבלה שקוף וידידותי ככל האפשר.
    בפגישה עם ועדת הקבלה היו אנשים מברזיל, הודו , קוריא וסין.
    התוכנית – 2 שנות לימוד, כמעט אין אנשים שעובדים באותה תקופה.
    לפני השנה הראשונה יש Pre-term באוגוסט. חודש שלם שמיועד לחזרה על החומר, להכיר את פילדלפיה, להכיר את הכיתה וכולל מסע מנהיגות בן מספר ימים.
    בבית הספר 11 מחלקות ו-18 Major.
    שנה ראשונה – Core , אפשר לעשות בחינת פטור או לקבל פטור על בסיס קורס קודם שעשית. יש שלושה קורסי חובה שמהם אי אפשר להוציא פטור (מנהיגות , אתיקה ועוד קורס )
    800 איש ב-Class – 65 ב-Cohort – 5 בקבוצת לימוד (שמוגדרת מראש ע"י בית הספר).
    בקיץ עושים התמחות , אפשר להמשיך אח"כ לעבוד בתחום ההתמחות אבל זה לא מחוייב. כ-65% מקבלים הצעה קבועה ממקום ההתמחות וכ-50% מהם מקבלים את ההצעה.
    בקיץ אפשר להשתתף במסע לימוד למדינה זרה , זה לא מונע לעשות התמחות בקיץ. עלות הנסיעה על חשבון הסטודנט (כ-3500 $ , זו אולי הסיבה רק 15% משתתפים בזה).
    בשנה שניה – אין Cohort , לומדים קורסים באופן חופשי .

    תהליך הקבלה:
    שקוף ככל האפשר כדי להקל על התהליך.
    4 שיקולים (כולם מהוים חבילה שלמה – אין נוסחא ואין מינימום):
    א. יכולות אקדמאיות – האם אתה מסוגל להתמודד עם החומר. Gmat , ציוני תואר ראשון, איזה קורסים לקחת , מה היתה מגמת הציונים (רוצים לראות שיפור לקראת סוף התואר) במה התקשת .
    טווח ציוני תואר I : 3.0 – 3.9 , ממוצע – 3.5.
    GMAT : לעשות שוב רק אם אתה חושב שאתה יכול לשפר. אם שיפרת זה מראה שאתה משיע וגם שעשית שיקול נכון , לעומת זאת אם הציון ירד זה מראה שעשית שיקול גרוע.
    טווח : 670 – 760, ממוצע – 716.
    ב. התפתחות מקצועית : זה לא רק הקריירה בעבודה , אלא איך התפתחת והתקדמת.
    ממוצע שנות עבודה – 6 טווח : 0-19.
    רוצים לראות איך תרמת לעבודה וכיצד התקדמת.
    אין עדיפות למקום עבודה מסויים.
    רוצים לראות כיצד ניצלת הזדמנויות שניתנו לך. אם עשית את אותה העבודה בשש השנים האחרונות , זה בסדר , אם החלפת הרבה מקומות עבודה זה גם בסדר – אבל חשוב להסביר למה. הם רוצים לשמוע את ה-story behind the story.
    הם גם רוצים לגעת כיצד התקדמת לעומת העמיתים שלך במקום העבודה.
    ג. תכונות אישיות: מחפשים רמזים לאינטילגנציה ריגשית.יכולות מנהיגותיות, כיצד איתגרת את עצמך, יכולות עבודה בקבוצה.

    סקר שעשו בין תלמידי השנה הראשונה לפני שהם התחילו ללמוד – מה וורטון אומר לך – במקום הראשונה היה Finance . בסוף השנה עשו את אותו הסקר ואז התלמידים דירגו את עבודת צוות במקום הראשון.

    אזרחות טובה – כיצד תרמת לחברה.
    יכולות דיבור וכתיבה.
    חוש הומור.
    מודעת גבוהה עצמך.

    ד. timing and presentation:
    R1, R2 – סיכויים שויים.
    היתרון ב-R1 מקבלים תשובה מוקדם.
    R3 – מאד קשה להתקבל.
    בהגשת המועמדות – להציג מודעות עצמית. לבדוק שגיאות כתיב (שוב פעם – בית ספר השלישי שמזכיר את זה. הוא גם סיפר על מקרה שבו מישהי ענה על למה אני רוצה להגיע לוורטון – בגלל מזג האויר הנהדר של ה-West coast והקירבה לעמק הסיליקון…). לענות על השאלות שנשאלים ולעמוד במגבלת המילים של ה-essay (לא פחות ! ולא יותר ! מ +-10% ).
    ממליץ ששני אנשים יקראו את החיבורים שכתבת ויאירו לך הערות. אחרי שהם קוראים את החיבור הם צריכים להגיד שהם מכירים אותך ואת ה-How and Why של הדברים שעשית.
    צריך להראות גם איך אתה הולך לנצל את הזדמנויות שיניתנו לך בוורטון ולמה וורטון המקום שמתאים לך.

    בסופו של דבר 2 אנשים יקראו את המועמדות שלך : סטודנט שעבר הדרכה מתאימה ומישהו מוועדת הקבלה. אם עברת את שניהם אתה מוזמן לראיון, אם יש חילוקי דעות בין שניהם אדם שלישי יקרא את המועמדות, אם שניהם מסכימים שאתה לא מתאים – אתה נדחה. כ-15% מאלו שמגישים מועמדות מוזמנים לראיון.

    כל מי שלא התקבל יכול לעבור שיחת feedback , שם יסבירו לו מה הבעיות באפליקציה. הם מאד מעודדים re-application.

    42% מהתלמידים מגיעים מחוץ לארה"ב.

    משיחה עם סטודנט – וורטון מנסים לשפר את המעמד שלהם בקרב בוגרי צבא והם אפילו שואלים ספציפית האם שירתת בצבא , אז מומלץ לשחק על הקלף של צה"ל.

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: All


    לאחר שנהגת האוטובוס הורידה אותי בקצה השני של הקמפוס (יש למעשה 8 קוי אוטובוס שנוסעים בקמפוס הענק והיפה הזה) נאלצתי ללכת כ-20 דקות עד הקמפוס. ליווה אותי בדרך בחור מהפקולטה לדרמה שהתלונן על המסיבות של בית הספר למנהל עסקים. הוא טען שהמוזיקה במסיבות כל כך חזקה עד שהם לא יכלו לבצע את החזרות להצגות שלהם. הוא גם שיבח את המעונות שלהם , ואמר שהם ברמה של בית מלון.
    היום היה היום הראשון ללימודים בפקולטה ותלמידי שנה שניה התרגשו לפגוש אחד את השני לאחר חופשת הקיץ.
    נכנסתי להרצאה במיקרו כלכלה . המרצה היה פרופ' יוסי פיינברג. למרות שלמדתי כבר 2 קורסים במיקרו כלכלה, הוא העביר חומר שטרם ראיתי. המרצה היה מעולה ולאחר מכן גיליתי הוא זכה לפני שנתיים בפרס מרצה מצטיין. בקורסים הקודמים שביצעתי במיקרו כלכלה הדגש היה על נוסחאות וכדומה, כאן היתה גישה שונה לגמרי, Case וסימולציה בכיתה – גישה מאד מעניינת וחיובית לתחום לא קל. אולי בגלל שזה רק תחילת השנה אבל התלמידים לא שליטה מדהימה , למעט בודדים שהעירו הערות ברמה גבוהה. הגישה של המרצה (וגם של המרצה הבא , כך שכנראה זו הגישה בסטנפורד) היא שהמרצים באים לעזור ולתרום לתלמידים. המרצה אמר שהמשימה שלו היא להביא את כולם לרמה מינימלית במיקרו כלכלה, ואם מישהו לא יגיע לשם זה כישלון שלו. לאורך כל ההרצאה המרצה שילב הומור ודאג שהתלמידים ישתתפו בדיון פעיל. בסיכום זה ההרצאה הכי טובה שהייתי בה עד היום במיקרו.
    ההרצאה היתה שעה וארבעים וחמש דקות, אבל לא שמים לב שהזמן עובר. המרצה דורש שהתלמידים יקראו חומר לכיתה ומסתמך על זה (בניגוד לת"א שאף אחד לא ציפה שממש תקרא את החומר).

    לאחר מכן הלכתי לאכול במנזה של הפקולטה. מסעדה זה תיאור טוב יותר עם שילוב של מזון מכל מקום בעולם (סושי, טורטילות ואפילו פלאפל). לאחר מכן קפצתי למרכז הקניות – אל תצפו לדיונון , זה יותר דומה לעזריאלי.

    ההרצאה הבאה היתה במימון – ניהול השקעות. שוב מרצה מעולה , שטרח לאורך כל ההרצאה להגיש שהמטרה שלו היא לתרום לסטודנטים. לאורך כל ההרצאה הוא סיפר לנו על בוגרים מפורסמים של הקורס שלו (הקורס הזה מאד מבוקש וכנראה הוא מפתח לעשיית כסף רב בעתיד) בניהם מנכ"ל SUN.
    בהרצאה היו 3 אורחים, אחד מהם מנהל קרן מאד מצליחה שנתן הרצאה בת 20 דקות על הקרן שלו. כל הקורס משולב Case-ים שנכתבים על ידי המרצה , והוא טורח לשלב מיקרים אקטואלים. אהבתי את מה שהוא אמר: כמו שמצפים ממשקיע לנתח בזמן אמת את ההשקעות, אי אפשר לצפות מהאנשים בקורס לנתח מקרה בן 3 שנים כשיודעים מראש מה התוצאה, לכן הוא מכניס מקרים חדשים עם אלמנט של חוסר ודאות. המרצה והמרצה האורח שילבו פרטים רבים על כלכלות שונות בעולם , עם דגש על קוריאה, יפן וסין. בסוף ההרצאה המרצה והמרצה האורח ניתחו Case ביחד ושילבו את הסטודנטים באופן פעיל. בקורס ישתתפו מרצים רבים מכל העולם, אחד מהם אמור להגיע במיוחד מאיטליה רק כדי לתת הרצאה.

    בסיכום: קמפוס מדהים, מזג אויר מצויין, כולם רוכבים על אופניים ברחבי הקמפוס, מרצים מעולים, פוטנציאל להצלחה בעתיד, חבורה מגובשת ומאד נחמדה של סטודנטים וכנראה הכי חשוב בסטנפורד הרבה Fun.

    מכיוון שזה הקמפוס הראשון שבו ביקרתי , אין לי למה להשוות (למעט ת"א), אז אני אוכל לתת עוד היבטים בעתיד. מחר אני בכנס של MIT, יום רביעי – Wharton , יום חמישי – Columbia. אם יש שאלות / בקשות אני כאן.

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: All


    לכל אלה שלומדים ל-GMAT:

    שני אתרים מצויינים:

    http://www.gmatclub.com/phpbb/index.php

    http://www.64168.com/soop/default.asp

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: danteleman2002


    Sorry,

    I can't make it – I'll be at the US on the 27th

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: danteleman2002


    I'd be happy to hear about your experience ,

    can you email me [email protected] ?

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: alonw


    http://www.businessweek.com/bschools/

    http://www.businessschooladmissions.com/

    http://www.mbaapplicant.com/index.htm

    ואין כמו Wharton , מציגים בצורה הכי הוגנת את תהליך הקבלה וגם את שאר בתי הספר :

    http://adcomblog.wharton.upenn.edu/

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: danteleman2002


    Danny,

    While I'll admit that I went only to the best schools,

    I've talked with at least one student from each school and everyone agreed with me.

    Furthermore , this is from BW:

    The Top Marketing Programs

    color=#800080Part 5: Chicago
    color=#0000ffPart 6: Columbia
    color=#0000ffPart 7: Duke
    color=#0000ffPart 8: MIT
    color=#0000ffPart 9: Northwestern
    color=#0000ffPart 10: UC Berkeley
    color=#0000ffPart 11: UCLA
    color=#0000ffPart 12: Pennsylvania

    4 out of my 7 – pretty good.

    Additionally – Kellogg is considered the best for marketing.

    I really disagree with what you wrote.

    Boaz.

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: pilpelet


    Thanks,

    I'm applying R1:Wharton, Harvard, MIT, Stanford

    R2: Kellogg, Chicago and possibly Columbia

    I hope to go into Marketing or Consulting.

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: pilpelet


    לא נראה לי שזה משהו נפוץ , אבל משיחות שהיו לי עם ועדות הקבלה באוניברסיטאות בארה"ב , אני לא אהיה הראשון.

    הסיבה המרכזית שאני רוצה לעשות תואר MBA נוסף בארה"ב היא שהתואר מאוניברסיטת ת"א (שלצורך העניין היא האוניברסיטה הטובה ביותר בארץ למנהל עסקים) לא שווה הרבה. חוץ מהקלות שבה ניתן להשיג את התואר, אף מעסיק בארץ לא מתייחס ברצינות ל-MBA , כי לכולם יש וברור לכל מעסיק שקל להשיג את התואר הזה.

    בנוסף, MBA בארה"ב הוא תואר שעושים כדי לעשות שינוי בקריירה ואילו בארץ אף אחד לא יתן לך הזדמנות לעשות משהו חדש בגלל שעשית MBA.

    לסיכום , כמו שאמר מנכ"ל שטראוס-עלית באחד מכנסי ה-MBA וכמו שאמר הדיקאן הקודם של הפקולטה לניהול באוניברסיטת ת"א – MBA עושים בחו"ל !

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: alonw


    בקשר לקלוג – אני יכול לענות לך משיחות עם אנשים בקלוג :

    התוכנית החד שנתית הרבה יותר לחוצה, מפסידים את חווית ה-MBA ואת השלב של ההתמחות בין השנה הראשונה לשניה. גם לי יש רקע חזק (האמת שיש לי כבר MBA אחד מאוניברסיטת ת"א ואני מנסה להתקבל לאוניברסיטה בארה"ב) ועל סמך המידע ששמעתי נראה לי שבכל זאת עדיף ללכת על התוכנית של השנתיים. אם שיקולי הזמן מאד חשובים לך – לא עדיף תואר באירופה (שנה אחת ברובם) ?

    בקשר לסוגית ה-R1 / R2 המפורסמת , שוב אני יכול לענות לך ממה ששמעתי בשיחות עם אנשים (למרות שבד"כ מי שהתקבל בסיבוב שני טוען שזה לא משנה):

    Stanford – נראה לי שהסיכויים שווים, במכתב האחרון של אחראי הקבלה שלהם הוא המליץ להגיש מתי שמוכנים ולא על פי שיקולי סיכויים.

    HBS – סיכויים גבוהים יותר בסיבוב הראשון

    Wharton – בשיחה ב-BW בשבוע שעבר הם רמזו שהסיכויים גבוהים יותר ב-R1.

    הנה חומר לקריאה לסוף השבוע הארוך:

    http://adcomblog.wharton.upenn.edu/admissions/2004/09/how_many_applic.html

    http://www.businessweek.com/bschools/content/sep2004/bs20040913_8554_bs037.htm

    כדי לקרוא את השיחה המלאה צריך לשלם , אבל הנה הקטע על סיכויי הקבלה:

    Q: Is it advisable to apply in the first admissions round vs. the second?
    Martinelli:
    Focus on readiness rather than trying to game the system. We receive fewer applications in Round One, so we have more time to evaluate the application, and you get a decision before the holidays. We also have the wait-list in Round One that we use actively to gauge the pool. In Round Two, the class begins to fill, and if a candidate is placed on the wait-list, the chances to being admitted from the list decline.

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: Yanivus


    ב-HBS לא מוכנים (ואל תתחכם איתם – הם ממש קשוחים – ככה זה HBS לטוב ולרע)

    ב-Wharton, MIT, Stanford יש אפשרות להגיש מכתב, כאשר ב-WHARTON צריך לענות על כל השאלות בצורה של מכתב ובשנים האחרים לענות על כל שאלה בנפרד.

    כל המידע הזה מופיע ב-on-line application של כל בית ספר תחת התפריט של ממליצים.

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: All


    לכל אלה שמגישים מועמדות ל-HARVARD ולמדו באוניברסיטת ת"א, לתשומת ליבכם תשובה לשאלה ששאלתי את האדמיניסטרציה:

    While using the on line application system and trying to insert school information:
    under "look up" school code : Tel-Aviv university in Israel has two different codes: 5932-8126 and 6985-10937 .
    Which code should I use?

    להלן התשובה:

    Please be advised that you may use either code

    אני רק מקווה שאין להם מערכת שנותנת ציון גבוה יותר לCODE אחד על פני אחר

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: ofek


    הבעיה המרכזית היתה שרוב האנשים רק בשלבי ההתעניינות בתהליך וטרם טרחו לבדוק את האתרים באינטרנט (מישהו אפילו שאל אותה מה זה R1 ו-R2).

    אני טס לארה"ב ואשתתף ב-Mit on the road מאורגן בניו-יורק,
    אני מניח שבכנס עם מלא אמריקאים לחוצי MBA אוכל ללמוד דברים חדשים.
    מבטיח לעדכן אחרי הכנס.

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: All


    היי,

    ההרצאה של נציגת TIM היתה הטובה ביותר , די ברור בהתחשב בכך שכל השאר היו בוגרים והיא מקצוענית בתחום שיווק בית הספר. בכל מקרה, די מרשים ש-TIM היחידים ששולחו נציג רישמי ולא סטודנט/בוגר (בטח בהתחשב בכך שחלק מבתי הספר המובילים בארה"ב מבצעים כנסים רשמיים במצרים ולא טורחים להגיע לארץ).

    בקשר לכל החברה שמנסים להביא גיליון ציונים מהטכניון במעטפה חתומה – בכל האוניברסיטאות המובילות , בפרט TIM, אין צורך להגיש גיליון ציונים עד שמתקבלים. כל מה שצריך לעשות זה למלא קובץ LECXE שמופיע במערכת ההרשמה. את הגיליון הרישמי צריך להביא במידה ומתקבלים/מוזמנים לראיון.

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: boazcn


    ביקור ב-HBS:
    יש כמה דברים שעולים לי בראש כשאני חושב על הביקור ב-HBS:
    1. הטירה שבה לומד הארי פוטר – גם HBS הוא מבוך שלם של מדרגות
    2. אולם אופרה – חדר האוכל המרכזי נראה כמו חדר הכניסה להיכל אופרה, כל כך מפואר שמפחיד לגעת במשהו כדי ששום דבר לא ישבר.
    3. מגרש המסדרים של בה"ד 1 – כך גם הדשא של HBS , לא דורכים עליו.

    אז אם יש לך יכולת להתמודד עם שנתיים קשות, מאומצות , מאתגרות ועם חוקים (הרבה חוקים…), ועם מנהלה קצת פחות ידידותית (אפילו המלצר במנזה נתן לי מבט של אל תצפה להתייחסות עד שלא תסיים את HBS , לעומת החוויה המוזרה שהייתה לי היום בChicago – כשהמלצר ב-CHICAGO שמע שאני באתי לבדוק את בית הספר הוא התחיל להרצות לי כמה שבית הספר מדהים , הקמפוס חדש וכמה שהם משתדלים בקפטריה לשפר את האיכות לטובת הסטודנטים) אז אתה צפוי לשנתיים מדהימות בבית הספר מספר אחד ל-CEO-ים בארה"ב.

    נתחיל מזה שאני מסכים עם הגישה של HBS – אין שיטה טובה יותר מללמוד עסקים מאשר שיטת ה-CASE. הבעיה עם השיטה הזאת היא שצריך להיות מאומנים (גם המרצה וגם הסטודנטים) כדי להשיג תוצאות טובות ממנה, לכן אין ספק שהגישה של HBS לאמן אותך לעשות Case-ים היא שיטה מעולה.

    חששתי שההרצאות יהיו Case-ים טהורים או שהתלמידים הבולטים ישתלטו על הדיון. זה לא קרה, בהרצאה הראשונה המרצה נתן הרצאה של 10 דקות ורק אחר כך התחיל הניתוח בכיתה. בהרצאה השניה (וזה מקרה נדיר) היתה רק הרצאה. אף אחד מהתלמידים לא השתלט על ההרצאה , כולם היו חברותיים,סבלנים לזרים (שקצת יותר קשה להם להתבטא באנגלית) ובכל מקרה המרצה ניצח על המקהלה ביד רמה ובצורה מדהימה . העובדה ש-50% מהציון מבוסס על השתתפות היא כנראה הסיבה שב-HBS ראיתי את ההשתתפות הפעילה ביותר מבין כל הכיתות שראיתי (Chicago לא רחוק אחריהם, בשאר ההרצאות שראיתי היה אחוז השתתפות נמוך יותר).
    עוד משהו מרשים ב-HBS , שכבר ציינתי, הוא שבסוף ניתוח ה-CASE עולה לתת הרצאה מישהו מהחברה שעליה נכתב ה-CASE. זה קורה ב-90% מהמקרים, וזה נותן לך הזדמנות לדבר עם האיש שעליו כתוב ה-CASE, להבין לעומק מה באמת קרה. אותו אחד גם שומע בכיתה את כל מה שאמרו עליו בניתוח ה-CASE ויכול להגיב אח"כ על מה שנאמר.
    כאמור, בהרצאה הראשונה שהייתי היה ניתוח של CASE ב-HR (דרך אגב, המלצה למי שהולך לבקר בבתי ספר – ללכת לכיתות Soft skills זה הרבה יותר מעניין מלשמוע הרצאה בחשבונאות. אלא אם כן זה מרצה נהדר לחשבונאות ואז לטעמי אם מישהו מסוגל לתת הרצאה מרתקת בחשבונאות זה סממן חיובי ביותר על בית הספר (Chicago, Stanford)). המרצה היה מדהים והוא גם יודע שהוא מדהים, כשאחת התלמידות נתנה הערה טובה הוא אמר לה בצחוק- "Well I will have to stop you since you are way cooler than me, and you are stealing the spotlight from me" . זה היתה הרצאה על תוכנית עידוד מיוחדת שנתנו בחברה מסויימת והתלמידים היו צריכים לנתח האם כדאי להמשיך עם התוכנית הזו או לא. בסוף עלה לבמה מנכ"ל החברה והוא הסביר למה הוא החליט להשאיר את התוכנית. כמו כן הוא נתן דגש על סביבה בינלאומית ועל כך שהוא מעביר חלק מהעבודה להודו מארה"ב.

    ההרצאה השנייה היתה הרצאה בלבד של מנהל של קרן השקעות. הוא מנהל בצורה קצת שונה מקרנות אחרות וזה היה מרתק לשמוע אותו (גישה של אי לקיחת סיכון). בשבוע לפני כן הכיתה עשתה Case על אותה קרן.

    אחרי הצהרים היה Session שהעביר אחד התלמידים למעומדים:
    HBS מחפשים מנהיגים, אבל מנהיגים זה הגדרה רחבה – הם מחשיבים גם מאמן קבוצת כדורגל או מורה בבית ספר למנהיג (דוגמאות של תלמידים שהתקבלו לפני שנתיים).
    אין מכיסה לכל סוג של ניסיון עבודה , אין חלוקה לארץ מגורים – כל תהליך קריאת האפליקציות רנדומלי לחלוטין.

    כל בקשה נקראית על ידי 2 אנשים, אם התקבלתה הבקשה שלך צריכה לעבור 5 אנשים (בניהם דיקאן הקבלה).
    מסתכלים על יכולות אקדמאיות – מה רמת בית הספר, ציונים, קורסים, GMAT (אין מינימום – יש כאלה עם 500)
    ניסיון מנהיגותי – גם על ידי פעילות חברתית.
    אישיות
    ממליצים מהעבודה – לפחות אחד בוס ישיר שלך (או לשעבר), השני יכול להיות עמית/לקוח. רק הממלית השלישי חופשי לחלוטין (זה יכול להיות אפילו החבר הכי טוב שלך).

    שנה שעברה היו 7500 מועמדים, השנה מצפים למספר קרוב יותר ל-10,000

    חייבים לעשות ראיון כדי להתקבל, אנשים מקבלים זימון לראיון גם בימים האחרונים לפני הdeadline.
    תחילת ראיונות – באיזור אמצע דצמבר. ראיונות : בקמפוס, בעיר שיש בה כנס, בטלפון או על ידי בוגר. המראיינים מכירים את המועמדות שלך (זה לא blind-interview כמו בבתי ספר אחרים).

    10 מתוך 900 התלמידים יצאו ישירות מתואר ראשון. מספר דומה של אנשים בעלי ניסיון של יותר מ-15 שנה בעבודה.


    אין Feedback על האפליקציה , אבל אם יהיה להם משהו חשוב להגיד לך בקשר אליה אז הם ישלחו EMAIL.

    Field study – נתן דוגמא לזה שהוא נותן ייעוץ למקלט למחוסרי בית. הקבוצה שתעשה את ה-Field study הבא תיישם את ההמלצות.

    Career track – הזדמנות לנסוע למקומות שונים בארה"ב ובעולם.

    70% גרים במעונות של HBS או בדירות של HBS.

    boazcn
    חבר
    מספר הפוסטים: 139

    To: dudy


    היי דודי,

    גם אני כמוך בקריה בחיל האויר ומתכנן את אותם מהלכים (MBA)

    אשמח אם תיצור איתי קשר ב"שביל" – בעז כהן

    בעז

מוצגות 37 תגובות – 101 עד 137 (מתוך 137 סה״כ)