התגובות שלי בפורום

מוצגות 9 תגובות – 1 עד 9 (מתוך 9 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • Beethoven
    חבר
    מספר הפוסטים: 9
    בתגובה ל: גיבוי 2 #14380

    To: idanva


    רעיון מצוין!

    אני מציע לפתוח לצורך העניין "שיחה" נפרדת.

    אגב, הצנזורה לא הוסרה. נסה להביע דעה מעט לא אוהדת ותראה בעצמך שהיא לא תזכה להתפרסם.

    Beethoven
    חבר
    מספר הפוסטים: 9
    בתגובה ל: גיבוי 2 #14356

    To: shimonh



    כמה הערות נוספות בנוגע לגרינגו שחשוב להציג בפני הדור הצעיר:

    1. לגרינגו יש עורכים שונים אשר יש הבדלים עצומים ברמות שלהם: חלקם טובים ומנוסים וחלקם הרבה הרבה פחות. מה שאומר שלא כל הלקוחות של גרינגו זוכים לאותה רמת שירות. חלק מקבלים עורכת מעולה, מהירה כברק, אשר עוזרת לך להוציא את המיטב. אחרים מקבלים עורכת שתבזבז את זמנך, תאכל את יגיע כפך ותוציא ממך חרה של חיבורים.

    1. קוריוז קל – כפי שחלקכם יודעים, לגרינגו יש דבר שנקרא "תכנית מובטח" – אם לא התקבלת לאף בית ספר אתה מקבל את הכסף חזרה. מה שאנשים לא יודעים, זה שחלק מהאנשים קיבלו אותה חינם וחלק היו צריכים "לקנות" אותה בכמה אלפי דולרים (ולכן הם מוותרים עליה). אלה שקיבלו "תכנית מובטח" חינם זכו לכך ששלושה עורכים וכן גילעם בכבודו ובעצמו עבר על החיבורים שלהם (אחרת הוא מפסיד המון כסף). אחרים מעולם לא זכו לדבר עם גילעם. עוד דוגמא לכך שלא כולם מקבלים אותו שירות מגרינגו.

    1. כמו שציין כאן מישהו, גרינגו היא מונופול. יש לה מעל 70 לקוחות בשנה מתוך 100 איש שפונים לתכנית המובילות (הערכה). מה שאומר שהלקוחות של גרינגו מתחרים בעיקר בינם לבין עצמם (ופחות בינם לבין לקוחות של עורכים אחרים). פועל יוצא מכך הוא, שכדי להבטיח תחרות הוגנת בין הלקוחות ולמנוע מצב שבו לקוח "בינוני" ינצח לקוח "מצוין", השירותים של גרינגו תמיד ייקחו את הרמה שלך וישפרו אותה בקצת. לקוח "בינוני" יישאר בינוני גם אחרי גרינגו ולקוח "חזק" יישאר "חזק" ולא יהפוך "חזק מאוד". מצד שני, אם אתה עובד עם עורך שיש לו 3 לקוחות בשנה, יש לו אינטרס שהלקוחות שלו יביסו את 70 הלקוחות של גרינגו והם יקבלו שירות שישדרג את הרמה שלהם. זו דעתי.

    1. בעבודה עם גרינגו יש תחושה קשה שהשיטה בנויה כל כולה כדי לחלוב ממך כמה שיותר כסף. בגלל זה, המיילים שלהם לגבי "איך לחסוך כסף בעבודה עם ארינגו" מעצבנים במיוחד.

    1. לתשומת לבכם – איך זה שמתוך למעלה מ- 70 לקוחות בשנה, רק 3 כותבים מכתב תודה באתר של גרינגו?



    אייל – 2 דברים:

    1. בכל הכבוד, לבוא ולרמוז שכל מי שהעלה ביקרות על גרינגו, זה בגלל שהוא לא התקבל, והוא לא התקבל כי בעצם הוא לא מספיק טוב, זה פשוט לא רציני. למיטב ידעתי, חלק מהאנשים פשוט קיבלו שירות לא טוב מגריגנו.
    2. אני מזכיר לך ששביעות הרצון המוגזמת שלך נובעת מזה שקיבלת 100,000 $ משיקאגו (למען הגילוי הנאות, חשוב שאחרים ידעו זאת). מצד שני, הרי אתה בחור זהב עם נתונים פגז, היו לך את כל הסיבות להתקבל גם ל- HBS וגם לסטנפורד ומשניהם נדחת!


    לבסוף – אם אי אפשר להתבטא בחופשיות בפורום הזה, אז הוא פשוט פטפטת חסרת ערך.

    B

    Beethoven
    חבר
    מספר הפוסטים: 9

    To: paz


    לא יכולתי להתאפק – עבודה עם ארינגו לא עולה "מעל 10,000 ש"ח" – זה יותר בכיוון של 30,000 ש"ח

    B

    Beethoven
    חבר
    מספר הפוסטים: 9

    To: Slovo, ilanvag


    מישהו מוכן להסביר לי מדוע אני צריך להיות בפאניקה?

    למיטב הבנתי, ברגע שיש לך ויזת J או F, זה מאפשר לך לעבוד שנה אחרי התואר. את הויזה H צריך רק כדי להאריך את העבודה מעבר לשנה זו. בנקודת זמן זו כבר נהיה עם MBA.

    אז מה הבעיה?

    Beethoven
    חבר
    מספר הפוסטים: 9

    To: ilanvag


    אילן,

    עוד שאלה קטנה:

    יש לך מושג האם צריך להחזיק ויזת תייר כתנאי להוצאת ויזת J?

    המון תודה על כל המידע שאתה חולק איתנו, אני מקווה שאתה ממשיך לענות על שאלות גם מבוסטון…

    B

    Beethoven
    חבר
    מספר הפוסטים: 9

    To: ilanvag, All


    הי אילן,

    כתבת פה בפורום לפני כמה זמן שכדי לקבל ויזה J צריך להביא מכתב מחברה המראה שהחברה ממנת לך לפחות חצי מה- MBA.
    יש לך מושג האם הכוונה לחצי משכר הלימוד בלבד (חצי מ- 80,000$) או שהכוונה לחצי מכל עלות ה- MBA (חצי מ- 140,000$).

    תודה,
    B

    Beethoven
    חבר
    מספר הפוסטים: 9

    To: JoeCool, ilanvag


    בנוגע לביטוח בריאות, מצ"ב לידיעתכם הסעיף הרלוונטי מתוך החוק. כפי שניתן לראות, הסעיף הזה מתוקן חדשות לבקרים (לכן יש לצפות שהוא עוד יתוקן בעתיד).

    חוק ביטוח בריאות ממלכתי, התשנ"ד-1994 [תיקון אחרון: 10/8/05]
    ========================================

    58. הגבלת זכותו של תושב ששהה מחוץ לישראל [תיקון: תשנ"ט, תשס"א(4), תשס"ג(2), תשס"ה(5)]

    (א) בסעיף זה –
    "שנת היעדרות" – תקופה של 12 חודשים רצופים שבמהלכם התגורר אדם 182 ימים מחוץ לישראל, ובלבד שבמנין הימים האמורים לא תובא בחשבון –
    (1) תקופה שקדמה ליום י"ד באדר התשס"א (1 במרס 2001);
    (2) תקופה שקדמה למועד שבו נעשה לראשונה לעולה לפי חוק השבות;
    3) תקופה שקדמה למועד שבו ניתנו לו לראשונה אשרה או רשיון לישיבת קבע, לפי חוק הכניסה לישראל, התשי"ב-195226;
    (4) תקופה של 24 חודשים שחלה תכוף לאחר תום השירות הסדיר של חייל משוחרר, או מיום סיום שירות קבע של תקופה שאינה עולה על 24 חודשים; לענין זה –
    "חייל משוחרר" ו"שירות סדיר" – כהגדרתם בסעיף 1 לחוק קליטת חיילים משוחררים' התשנ"ד-1994;
    "שירות קבע" – כהגדרתו בסעיף 1 לחוק שירות הקבע בצבא הגנה לישראל (גמלאות) [נוסח משולב], התשמ"ה-198527;
    (5) תקופה שבה היה קטין, לרבות תקופה שחלה תכוף לאחריה, ובלבד שפקיד שומה קבע לגביו לענין סעיף 35 לפקודת מס הכנסה, כי דינו כדין עולה;
    (6) תקופה שבה תושב ישראל באזור, כהגדרתו בסעיף 378 לחוק הביטוח הלאומי, התגורר באזור;
    (7) תקופה שלכל אורכה הוא היה תושב ואשר בעדה שילם למוסד את דמי ביטוח הבריאות החלים עליו לפי חוק זה; לענין זה ייחשב אדם כמי ששילם דמי ביטוח בריאות בעד תקופה כאמור אם לא היה קיים לגביו חוב של דמי ביטוח בריאות בעד אותה תקופה או בעד כל חלק ממנה, שהפיגור בתשלומו עולה על 12 חודשים;
    "תקופת היעדרות" – שתי שנות היעדרות רצופות לפחות,

    (ב) מי שהיה תושב, במועד שקדם לתקופת היעדרות, לא יהיה זכאי לשירותי בריאות לפי חוק זה, למשך תקופה של 2 חודשים כנגד כל שנת היעדרות שבתקופת ההיעדרות, ובלבד שהתקופה לא תעלה על 18 חודשים (להלן – תקופת המתנה), לענין סעיף קטן זה, "חודש" – תקופה של 25 ימי שהייה רצופים בישראל של אדם במהלך שנה שהיא אינה שנת היעדרות של אותו אדם; או תקופה קצרה יותר של ימי שהייה כאמור, שקבע המוסד לגבי אדם מסוים, אם אותו אדם הוכיח למוסד כי בשל עיסוקו קיימות נסיבות מיוחדות המצדיקות את קיצור התקופה

    (ב1) היה אדם חייב בתקופת המתנה, ימסור על כך המוסד הודעה לקופת החולים שבה הוא רשום; בהודעה תפורט תקופת ההמתנה הנדרשת ממנו.

    (ב2) המוסד יעדכן את קופת החולים לגבי שינויים בתקופת ההמתנה הנדרשת מאדם בהתאם למשך היעדרותו.

    (ב3) אדם שהשלים תקופת המתנה יהיה זכאי לקבל שירותי בריאות לפי חוק זה, מתום אותה תקופה, ובלבד שעד אותו מועד לא נצברה לגביו שנת היעדרות נוספת; המוסד ייתן הודעה לקופת החולים שבה רשום האדם כי אותו אדם סיים את תקופת ההמתנה הנדרשת ממנו.

    (ב4) מצא המוסד לגבי אדם כי תקופת ההמתנה הושלמה כאמור בסעיף קטן (ב3) בשנה שנתברר כי היא, לגביו, תקופת היעדרות, יודיע על כך המוסד לקופת החולים שבה רשום אותו אדם; מהיום שקופת החולים קיבלה את ההודעה תיפסק זכאותו של אותו אדם לשירותי בריאות לפי חוק זה, כל עוד לא השלים את תקופת ההמתנה הנדרשת ממנו לגבי מלוא תקופת היעדרותו, וההודעה לפי סעיף קטן (ב3) – בטלה; המוסד יעדכן את קופת החולים לגבי השינויים בתקופת ההמתנה הנדרשת מאותו אדם כאמור בסעיף קטן (ב2); במנין תקופת ההמתנה הנדרשת מאותו אדם לא תבוא בחשבון תקופת המתנה שלגביה מצא המוסד כי היא הושלמה בשנה שנתברר כי היא, לגביו, תקופת היעדרות.;

    (ג) מי שחלה לגביו תקופת המתנה והמוסד קבע לגביו, לפי הוראות סעיף 3א, כי מועד תחילת התושבות קדם למועד מתן הודעת המוסד –
    (1) התקופה שממועד תחילת התושבות ועד ליום שבו ניתנה לו הודעת המוסד, תובא במנין תקופת ההמתנה;
    (2) הוראות סעיף 3א(ה)(2) ו-(3) לא יחולו לגבי תקופת ההמתנה.

    (ד) (1) בסעיף קטן זה, "תשלום מיוחד" – סכום חודשי השוות לדמי ביטוח בריאות החלים לפי חוק זה, לגבי עובר שהכנסתו היא השכר הממוצע, כשהם מוכפלים ב-5; לענין זה, "השכר הממוצע" – כמשמעותו בסעיפים 1 ו-2 בחוק הביטוח הלאומי, כפי שהיה ידוע בחודש ינואר החל סמוך לפני תחילת ביצוע התשלום המיוחד, ולגבי מי שהחל לשלם את התשלום המיוחד לראשונה בחודש ינואר – השכר הממוצע של חודש ינואר האמור.
    (2) אדם החייב בתקופת המתנה לפי סעיף זה רשאי לשלם למוסד, חלף תקופת ההמתנה, תשלום מיוחד, בהתאם להוראות סעיף קטן זה.
    (3) אדם ששילם למוסד תשלום מיוחד במשך 6 חודשים רצופים (בסעיף זה – שנת התשלום), ולא היה קיים לגביו, לגבי שנת התשלום, חוב בעד התשלום המיוחד שהפיגור בתשלומו עולה על 3 חודשים, לא יהיה חייב בתקופת המתנה מיום תום תקופת התשלום ועד ליום שבו נוצרה לגביו תקופת היעדרות נוספת. ואולם בתקופה שתחילתה בתום תקופת התשלום וסיומה בתום תקופת ההמתנה שהיה חייב בה אילולא שילם את התשלום המיוחד, או בתום 12 חודשים, לפי המוקדם לא יהיה זכאי אותו אדם לשירותי בריאות לפי הוראות סעיף 11 וכן לשירותי הבריאות המנויים בפרט 6(ר) לתוספת השניה; שילם אדם למוסד תשלום מיוחד כאמור בפסקה 11, ייתן המוסד הודעה על כך לקופת החולים שבה רשום האדם
    (4) החל אדם לשלם תשלום מיוחד, ונוצר לגביו, לגבי תקופת התשלום, חוב בעד התשלום המיוחד, שהפיגור בתשלומו עולה על 3 חודשים, לא יהיה זכאי לכל זכות הנתונה בפסקה (3) למי ששילם תשלום מיוחד במהלך תקופת תשלום מלאה, והוא יהיה זכאי להחזר הסכומים ששילם.
    (ד1) השלים אדם את תקופת ההמתנה החלה לגביו לפי הוראות סעיף קטן (ב), או שילם תשלום מיוחד חלף תקופת ההמתנה לפי הוראות סעיף קטן (ד), והמוסד לא נתן על כך הודעה לקופת החולים שבה רשום האדם לפי הוראות סעיף קטן (ב3) או (ד)(3) לפי הענין, זכאי אותו אדם להחזר בשל חשלום ששילם תמורת שירותי בריאות שניתנו לו בישראל בתקופה שמתום תקופת ההמתנה או תקופת התשלום, לפי הענין, ועד למועד מתן ההודעה כאמור, לפי הכללים והתנאים שנקבעו לפי סעיף 3א(ה)(3)(א) ובסכום שתקבע הוועדה שמונתה לפי אותו סעיף, ובלבד שאותו אדם היה זכאי לקבל את שירותי הבריאות האמורים מקופת החולים; קבעה הוועדה את זכאותו של אדם להחזר כאמור, ינכה המוסד את הסכום שקבעה הוועדה מהסכומים שגבה כדמי ביטוח בריאות, וישלמם לאותו אדם בהתאם להוראות ובמועדים שנקבעו לפי סעיף 3א(ה)(3)(ג).".

    (ה) שר העבודה והרווחה, באישור שר הבריאות ושר האוצר, יקבע כללים, תנאים ומועדים לביצוע סעיף זה.

    Beethoven
    חבר
    מספר הפוסטים: 9

    To: Gilam


    הי גילעם,

    בהמשך לשאלתי הקודמת בנוגע לדירוג בתי הספר לפי רמת הקושי להתקבל עבור ישראלים, תוכל להוסיף היכן נמצאים LBS ו- INSEAD בתוך הרשימה הזו.

    תודה מראש!
    B

    Beethoven
    חבר
    מספר הפוסטים: 9

    To: Gilam


    הי גילעם,

    לטובת הציבור הרחב, תוכל לדרג את 15 בתי הספר המובלים בארה"ב, מבחינת רמת הקושי להתקבל עבור ישראלים?
    נניח: סטנפורד, הרווארד, וורטון, קלוג, קולומביה, שיקאגו, וכו'.

    תודה מראש,
    B

מוצגות 9 תגובות – 1 עד 9 (מתוך 9 סה״כ)