התגובות שלי בפורום
-
מאתתגובות
-
בתגובה ל: Application Essays #15772
To: epony
Thanks epony, I will.
I created this thread for people to raise questions and/or discuss issues that are relevant to the essays and recommendation letters. I hope that current students and alumni will contribute to help us go through this exhausting phase of our lives… :)
בתגובה ל: Chicago Booth #15766To: rash733
גיל,
מה שחסר בסיפור הזה זו תשובה לשאלה: האם הוא התקבל? זה שהדיקאן נכנס ביום הראשון עם הבובה לכיתה עדיין לא עונה על השאלה…
בתגובה ל: Chicago Booth #15730To: אייל
היי אייל,
תודה על המידע. מקווה שאתה זוכר אותי, נפגשנו בכנס האחרון בת"א ואנחנו גם חברים בפייסבוק… בכל מקרה, נראה שאגיע לשיקאגו ביום ראשון ה- 19 באוקטובר ואשהה בעיר שלושה ימים, כשאני מתכוון לבקר גם בקלוג. מקווה שיש מה לעשות בבית ספר גם בתחילת השבוע… בכל מקרה, אצור איתך קשר במייל ואשמח להיפגש עם כל החבר'ה הטובים :)
יוני
בתגובה ל: Chicago Booth #15727To: gili4u
הודעה זו מכוונת בעיקר לסטודנטים הישראלים הנוכחיים בשיקאגו.
אני מתכנן ביקור בכמה בתי ספר בארה"ב, ביניהם שיקאגו, בחצי השני של חודש אוקטובר. מאחר ואין לי יותר משבועיים, לו"ז הביקור יהיה מעט לחוץ.
לפני תכנון הלו"ז, רציתי לשמוע את דעתכם בנושא תאריכים אידאליים לביקור, זמן שהיה מומלץ, פעילויות שאתם רואים בגדר חובה לקליטת ה"חוויה" (השתתפות בשיעורים, ביקור במתקנים, יציאה לבר השכונתי וכדו') ופרוצדורות נדרשות מול משרד האדמיניסטריישן. אשמח גם להיפגש עם כולכם!
תודה מראש!
יוני
בתגובה ל: GMAT – מה קורה לציונים? #15704To: rash733
רן,
מה שיפה במבחן הזה זה שאפשר לקחת אותו כל חודש…
בנוסף, המבחן הזה הוא בעיקר פסיכולוגי. ברגע ש"קלטת" והפנמת את השטיקים- אתה תצליח הרבה יותר. מהיכרותי איתך, אני יודע שאתה בחור חריף, יסודי ובעל קליטה מהירה. אין לי בכלל ספק שתצליח להפנים את הלקחים שתסיק מהמבחן ותשפר את הציון משמעותית בעוד חודש.
צא לדרך בן אדם!
To: Yoni1492
הודעה זו מכוונת בעיקר לסטודנטים הישראלים הנוכחיים בקולומביה.
אני מתכנן ביקור בכמה בתי ספר בארה"ב, ביניהם קולומביה, בחצי השני של חודש אוקטובר. מאחר ואין לי יותר משבועיים, לו"ז הביקור יהיה מעט לחוץ.
לפני תכנון הלו"ז, רציתי לשמוע את דעתכם בנושא תאריכים אידאליים לביקור, זמן שהיה מומלץ, פעילויות שאתם רואים בגדר חובה לקליטת ה"חוויה" (השתתפות בשיעורים, ביקור במתקנים, יציאה לבר השכונתי וכדו') ופרוצדורות נדרשות מול משרד האדמיניסטריישן. אשמח גם להיפגש עם כולכם!
תודה מראש!
יוני
בתגובה ל: לחברים בלבד #15683כרטיס החבר עודכן
* לצפיה בכרטיס של חבר, לחץ על שם החבר שבכותרת ההודעה
* עדכן את כרטיס החבר שלך ע"י לחיצת edit profile בראש העמוד
בתגובה ל: Harvard MBA #15682To: erezbe
הודעה זו מיועדת בעיקר לסטודנטים הישראלים הנוכחיים בהרווארד.אני מתכנן ביקור בכמה בתי ספר בארה"ב, ביניהם הרווארד, בחצי השני של חודש אוקטובר. מאחר ואין לי יותר משבועיים, לו"ז הביקור יהיה מעט לחוץ.
לפני תכנון הלו"ז, רציתי לשמוע את דעתכם בנושא תאריכים אידאליים לביקור, זמן שהיה מומלץ, פעילויות שאתם רואים בגדר חובה לקליטת ה"חוויה" (השתתפות בשיעורים, ביקור במתקנים, יציאה לבר השכונתי וכדו') ופרוצדורות נדרשות מול משרד האדמיניסטריישן. אשמח גם להיפגש עם כולכם!
תודה מראש!
יוני
To: noanoff
לאהרון, לידיה ומאיה חברי ולשאר הסטודנטים הישראלים הנוכחיים בוורטון.אני מתכנן ביקור בכמה בתי ספר בארה"ב, ביניהם וורטון, בחצי השני של חודש אוקטובר. מאחר ואין לי יותר משבועיים, לו"ז הביקור יהיה מעט לחוץ.
לפני תכנון הלו"ז, רציתי לשמוע את דעתכם בנושא תאריכים אידאליים לביקור, זמן שהיה מומלץ, פעילויות שאתם רואים בגדר חובה לקליטת ה"חוויה" (השתתפות בשיעורים, ביקור במתקנים, יציאה לבר השכונתי וכדו') ופרוצדורות נדרשות מול משרד האדמיניסטריישן. אשמח גם להיפגש עם כולכם!
תודה מראש!
יוני
To: Nona
הודעה זו מכוונת בעיקר לסטודנטים הישראלים הנוכחיים בקלוג.
אני מתכנן ביקור בכמה בתי ספר בארה"ב, ביניהם קלוג, בחצי השני של חודש אוקטובר. מאחר ואין לי יותר משבועיים, לו"ז הביקור יהיה מעט לחוץ.
לפני תכנון הלו"ז, רציתי לשמוע את דעתכם בנושא תאריכים אידאליים לביקור, זמן שהיה מומלץ, פעילויות שאתם רואים בגדר חובה לקליטת ה"חוויה" (השתתפות בשיעורים, ביקור במתקנים, יציאה לבר השכונתי וכדו') ופרוצדורות נדרשות מול משרד האדמיניסטריישן. אשמח גם להיפגש עם כולכם!
תודה מראש!
יוני
To: danbarak
אני מפנה את השאלה לגרינפלד (כל פעם שאנחנו נפגשים זה באיזה בר אפל אחר… אי אפשר כל כך לדבר…) ולשאר הסטודנטים/בוגרים של קולומביה הפעילים באתר.
אני שוקל אם להגיש את האפליקיישן בשלב הארלי דסיז'ן. מאוד יעזור לי לדעת האם זה משפר את סיכויי הקבלה לתכנית באופן משמעותי.
תודה!
בתגובה ל: מי רוצה להרשם לאיפה סתו 2009 ? #15644To: rash733
אני חושב שה"אנחנו" של גיל מתייחס לכלל המועמדים הישראלים (גיל, תקן אותי אם אני טועה).
לטעמי, "אנחנו" לא בתחרות ישירה עם מפוטרי להמן ברת'רס ודומיהם האמריקאים. הסיבה לכך היא כי לבתי הספר המובילים יש אינטרס להישאר בינלאומיים ככל האפשר (הרי זוהי אחת הסיבות שהופכת אותם למובילים). אם תעקבו אחרי אחוז הסטודנטים הבינלאומיים מכלל הסטודנטים בתכניות אלה תגלו שיש שהוא במגמת עליה קלה מדי שנה. ברוב התכניות המובילות אחוז הסטודנטים הבינלאומיים מתקרב ל- 40%. לעניות דעתי (והיא באמת עניה בעניין זה…), המשבר הכלכלי בארה"ב לא ישנה מגמה זו, כלומר: מי שירגיש בעיקר את התגברות התחרות כתוצאה מהמשבר הם המועמדים האמריקאים.
התחרות האמיתי שלנו היא מול הסטודנטים הזרים האחרים. משיחות שניהלתי עם לא מעט חבר'ה שלומדים כרגע או שסיימו בשנה האחרונה את לימודיהם בתכניות המובילות עולה שרוב התכניות האלה מאוד מרוצות מהסטודנטים הישראלים (כמעט תמיד מסיימים בשליש העליון של הכיתה, מתקבלים למשרות נחשקות לאחר סיום הלימודים, שולטים באנגלית טוב יותר מרוב הסטודנטים הזרים האחרים ומביאים איתם נסיון חיים מגוון ואיכויות שתורמות רבות לתכנית) ושואפות להגדיל את מכסת הישראלים שגם היום אינה פרופוציונלית באופן משמעותי מחלקנו באוכלוסית העולם (לעומת זאת, שאיפות אלה נתקלות בהתנגדויות לא קלות). לכן, לטעמי, התחרות שלנו היא יותר בינינו לבין עצמנו כי המספרים של הסטודנטים הישראלים בתכניות המובילות ישארו אותו דבר (אולי אפילו יעלו קצת) בשנים הקרובות.
אשמח לשמוע דעות מבוססות יותר של סטודנטים בהווה ובעבר.
בתגובה ל: GMAT – מה קורה לציונים? #15620To: gileyal
היי רן,
עשיתי את המבחן עם גיל אתמול וזו בהחלט הקלה גדולה להיות אחרי… :)
כמה טיפים מהצד שלי.
החלק הכמותי היה בשבילי קשה יחסית למבחני ההכנה (במיוחד הג'ימט פרפ). זה התבטא בסוגי שאלות אחרים ובנושאים שלא נתקלתי בהם הרבה במבחני ההכנה (כמו ריבית, למשל) שגרמו לי לחוסר זמן ולניחוש שתי השאלות האחרונות בחלק זה. זה גם התבטא בציון שקיבלתי- 48 שהוא הציון הכי נמוך שקיבלתי במבחני הדמה (אבל יש גם אנשים שמדווחים על ההיפך, ראה את תגובתו של גיל למעלה). עצתי כאן היא ללמוד היטב את היסודות של החומר המתמטי כדי שלא תוכל להיות מופתע. שלא תבין אותי לא נכון, חשוב מאוד גם להכיר את סוגי התרגילים (דרך טחינה של מבחני הג'ימט פרפ, מעבר וסיכום החומר שאיל העביר בכיתה ובמייל האחרון. בסה"כ קשה להמציא את הגלגל מחדש…) אבל אם רוצים להגיע לציונים הבאמת גבוהים- חשוב להבין לעומק את התיאוריה ולפתח חשיבה מתמטית. בנוסף, תמפה את הנושאים שאתה חלש בהם בכמותי ותתחיל לטחון אותם בקוויז בנק של קפלן. זה משהו שאני לא כל כך עשיתי (אני קצת מצטער על זה עכשיו…) אבל זה עזר מאוד לגיל ולאנשים נוספים שאני מכיר.
אני חושב שההצלחה שלי בחלק המילולי נבעה מהעובדה שלא הגעתי אליו מותש. לדעתי, הנפילה של הרבה אנשים בחלק זה נובעת מעייפות, חוסר ריכוז ורצון כבר לגמור עם המבחן. במבחני הדמה הראשונים שלי שמתי לב שאני מתחיל להיכבות אחרי שאלה 12-13 בחלק המילולי. חשוב מאוד לפתח סיבולת מנטלית! זו העצה הכי חשובה שאני יכול לתת לך. אחרי הכל, כדי להגיע לציון כללי גבוה אתה צריך שילוב של מעל 40 בשני החלקים. איך אני פיתחתי סיבולת מנטלית? התייחסתי לזה כמו אימון גופני. ראשית, עשיתי את המבחנים עם חיבורים לפני. אני יודע שזה מבאס ולפעמים נראה מיותר (אתה מעדיף להשקיע את הזמן הזה בפתרון תרגילים) אבל זה באמת קריטי. שנית, מיד לאחר סיום המבחן הייתי פותר עוד 10-15 שאלות ב- CR. אתה תראה שאם תתאמן כך, אתה תהיה רענן בחלק המילולי ודברים יזרמו טוב.
בהצלחה ותעדכן אותנו :)
בתגובה ל: GMAT – מה קורה לציונים? #15527To: gileyal
ראשית, אני לא חושב שיש איזשהו טרנד שמצדיק פתיחת ת'רד בעניין… אני מכיר המון אנשים שהציונים שלהם במבחן האמיתי שיקפו ואף עברו את הציונים שהם קיבלו בג'ימט פרפים. אם עוברים על הפורומים בנושא (ואני חרשתי אותם לאחרונה…) מגלים שאין בד"כ סטיה משמעותית (מעבר ל- 20-30 נק') מממוצע הציונים שאנשים מקבלים בג'ימט פרפ (אבל בהחלט יכול להיות שאלה שחוו סטיה כזאת לא טורחים לפרט עליה… :).
שנית, אני חושב שאם אכן יש סטיה כזאת, היא נובעת מבעיקר משילוב של שלוש סיבות:
1. מבחר השאלות בחלק המילולי של הג'ימט פרפ נמוך משמעותית מזה של החלק הכמותי (הדבר נכון גם למבחני הפאוור פרפ). לכן, רוב האנשים מקבלים הרבה פעמים שאלות שכבר ראו בחלק המילולי, מה שעוזר להם כמובן לקבל ציון גבוה יחסית, שלא משקף רמה אמיתית. בהקשר הזה אציין שגם אני קיבלתי בממוצע 2 שאלות שזיהיתי (מה- OG או ממבחנים קודמים) בכל חלק מילולי של מבחני הג'ימט פרפ, כשעשיתי אותם בפעם הראשונה (אני מניח שכשאעשה אותם בפעם השניה והשלישית, אם אספיק, אקבל יותר חזרות).
2. הרבה אנשים מפחיתים מערכם של חיבורי ה- AWA. אני לא מדבר על הציון שלהם (שהוא, כשלעצמו, הוא נושא לת'רד נפרד) אלא על העובדה שהם מתישים… אותם אנשים עושים את מבחני הדמה מבלי לכתוב את החיבורים לפני. כך, במבחן עצמו, הם מגיעים לחלק המילולי כשהם עייפים במיוחד. הדבר בא לידי ביטוי במיוחד אחרי שאלות 12-13, אז גם נגמר האדרנלין של התחלת החלק וגם מתחילים להתיש אותך עם שאלות CR ארוכות במיוחד. תוצאה הגיונית תהיה איבוד פוקוס לכמה דקות, מה שיכול לפגוע משמעותית בציון המילולי.
3. שמתי לב שהרבה הודים בפורום חווים באמת ירידה בציון המילולי במבחן האמיתי ואילו להרבה אמריקאים זה לא קורה. ניתוח אפשרי של התופעה הזאת (בואנ'ה, אני באמת לומד יותר למבחן המחורבן הזה…) מראה שאנשים שאנגלית היא לא שפת האם שלהם מתייחסים לחלק המילולי כחלק החלש והמפחיד בג'ימט. הם יודעים שמה שיקבע, בסופו של דבר, את הציון שלהם הוא החלק המהותי. לכן, אני מניח שהדבר מלחיץ אותם והלחץ הזה הוא שפוגע בתוצאת החלק המילולי. אני מניח שהבעיה הזאת עשויה להופיע גם אצל ישראלים.
מסקנות:
1. לטחון מבחנים מכל הסוגים- לא רק ג'ימט פרפ.
2. לתרגל את כתיבת החיבור לפני המבחן- חשוב!
3. להיחשף לכמה שיותר שאלות מבית היוצר של ה- ETS (בעיקר לטחון את ה- OG וחומרים אחרים שיש ברשת)
4. על משקל "קשה באימונים קל בקרב"- על מנת לבנות חוזק מנטלי, תנסו לעשות 10-15 שאלות ב- CR מיד אחרי שאתם גומרים מבחן דמה. לדעתי זה יכול להכין יפה לקראת השלב של שאלות 12-13 במילולי כשמתחילים לראות את ההר מלמטה…
עכשיו תכל'ס. עזבו אתכם שטויות. מה יעזור בכלל הדיון הזה? תלכו ללמוד כמו שצריך (לא כמוני, שנוקט בכל דרך אפשרית, כמו כתיבת ההודעה הזאת למשל, על מנת לא ללמוד…) ויהיה בסדר.
-
מאתתגובות