התגובות שלי בפורום
-
מאתתגובות
-
בתגובה ל: ארכיון: לחברים בלבד #7446
כרטיס החבר עודכן
* לצפיה בכרטיס של חבר, לחץ על שם החבר שבכותרת ההודעה
* עדכן את כרטיס החבר שלך ע"י לחיצת edit profile בראש העמוד
בתגובה ל: ארכיון: לחברים בלבד #6661כרטיס החבר עודכן
* לצפיה בכרטיס של חבר, לחץ על שם החבר שבכותרת ההודעה
* עדכן את כרטיס החבר שלך ע"י לחיצת edit profile בראש העמוד
To: savi1
אהלן אבי. ברוך הבאה למשפחה ענקית שחזקה בכמותית וחלשה במילולית, וזה נכון לכולם, אפילו לאמריקאים. שוק ה- GMAT מוכוון או ללימודים בארץ, ואז בד"כ מספיק רק החלק הכמותי, או לחו"ל- ואז צריך את המבחן השלם. בקיצור- מתוך כוחות השוק, אף אחד מהמכונים לא נותן פיתרון ממוקד רק בתחום המילולי.
אני עושה עכשיו קורס בקידום, ומאוד מרוצה מהצד המילולי. המדריכה היא תמי ניניו. ממה ששמעתי, גם איירין של מיטב, מעולה בחלק המילולי. לגבי GMAX, חברים שלמדו היו מרוצים, אבל אני לא עד כדי כך בקיא כדי לנקוב בשמות מרצים ששווה/חובה ללמוד אצלהם.
אני ממליץ לך לבחור באופציה ששמה דגש על המרצה של החלק המילולי, ושתהיה נוחה לך מבחינת זמנים ומיקום. ככה אני בחרתי…
שיהיה בהצלחה,
אלעד.
To: Yasmin
Hi Yasmin,
I seek answers to this kind of questions. Any info you have, or a reference to where I can get it , is appreciated:
How common is a dual degree in general? How many students take the dual degree with Education? What can you tell me about Stanford University School of Education (SUSE)? Do you know of students who went on to get an EdD (doctoral degree) there? In the dual degree program- how does one degree benefit from the other? What kind of courses/labs are cross fields (GSB and SUSE)? I'm especially interested in the social enterprise projects. What can you tell me about social entrepreneurship courses? Can you detail some projects done under the Center for Social Innovation (CSI) in the field of Education?
Thanx in advance,
Elad.
בתגובה ל: ארכיון 2: שאל את ארינגו: תהליך הקבלה #6479To: ehudal
אהלן אהוד. אני בדרך כלל נמנע מלענות על כאלה שאלות, כי בדרך כלל לא קיימת תשובה ברורה וחד משמעית. במקרה שלך רציתי לומר לך שני דברים:
1. ועדות הקבלה של בתי הספר למנהל עסקים מתעניינות בסיפור חייך, וחשובה הזרימה ההגיונית בו. אם עסקת עד כה בעולם המחשבים (בצבא), ועכשיו אתה עדיין בכיוון טכנולוגי, עם התפתחות לכיוון של שיווק, פרסום וכד', אזיי שאל את עצמך מה אתה יכול ללמוד שיעזור לך בכיוון הזה. כמו שאני מבין את הדברים, לא חשבונאות ולא הנדסת חשמל יעשו את זה (אלא אם כן יש לך איזו משיכה סמויה לתחומים האלה). כלכלה זה תמיד טוב. הייתי ממליץ לך לחפש חוג נוסף יחד עם כלכלה בת"א, למשל תקשורת, או אפילו ניהול. אם אתה ממש חייב את הצד המדעי, קח משהו שלא כובל אותך להגדרה ספציפית (כמו הנדסת אווירונאוטיקה). בגדול, אלא אם כן אתה מתנער מהעבר, אז זה כמו אבני דומינו- דאג שלפחות צד אחד יחפוף למה שעשית עד כה. מחשבים-כלכלה? מחשבים-ניהול? מחשבים-תקשורת? כלכלה-תקשורת? ניהול-תקשורת?
2. בלי נימה של התנשאות רציתי להוסיף ולומר שזה אחלה שאתה מתכנן קדימה, עוד לפני התואר הראשון, אבל בלי קמצוץ של התנשאות אומר לך שחשוב לזכור שתוכניות משתנות, ולך תדע מה יהיה איתך כשתסיים ללמוד. אפילו אעיז ואומר- לך תדע אם תתקבל (אף על פי שהנתונים שהצגת עד כה שמים אותך על מסלול בטוח לכך, ואל תצטנע עם 80,000$ כמחזור נמוך למישהו שרק שלשום היה בבקו"ם). לכן, ההמלצה שלי בעניין לימודים היא לנסות לקיים קו חיים בארץ, כאילו MBA יהיה או לא. כך, יהיה רצף הגיוני לכל דבר שתעשה.
ובכל מקרה, המון בהצלחה.
אלעד.
בתגובה ל: ארכיון 2: ???Any Israeli Applicants #6315To: All
Citing a comment from a BW forum:
This is to say that US B-schools might open doors in Europe too.
———————————————————————————–
UK Govt lists what it considers to be the Top 50 schools – for qualification for a work permit.
"The Chancellor announced in Budget 2004 a new entitlement for graduates from 50 of the world’s top business schools to work in the UK for up to 12 months on completing MBAs. This document lists the 50 institutions, including 10 from the UK, that will be eligible to this entitlement from 1st April. The list will be updated annually."
http://www.hm-treasury.gov.uk/media/9A0/42/pbr04_50mbas_49.pdf
Here's how they did it http://www.hm-treasury.gov.uk/media/9A0/4C/pbr04_50mbas_note_138.pdf (note explicit inclusion of 10 UK schools because they are UK)
There is an unadjusted ranking here: http://www.hm-treasury.gov.uk/media/9A0/54/pbr04_50mbas_table_94.pdf – interesting how well Euro Schools do in the unadjusted figures.
So – if you want to work in Europe after you graduate then go to one of these schools.
בתגובה ל: ארכיון: לחברים בלבד #6306To: yarona, All
Besides the surrounding community, all B-schools give some attention to the families that go along with their students. Some do it better, some don't. I think it would be best to ask current students about these issues. You can usually get some contact email addresses from the school's site. In general you should know that all schools understand how important it is for a spouse that comes along to feel comfortable and to ease his/her transition. For example, besides many social events he/she is also allowed to take classes (usually for free), and they even help the spouse with job opportunities.
Some links regarding the universities you were interested in:
UCLA Joint Venture (a spouse is usually referred to as a JV) club: http://www.anderson.ucla.edu/zone/clubs/jointventure/
Berkley partners club: http://groups.haas.berkeley.edu/partnersclub/
Stanford: http://www.gsb.stanford.edu/mba/living/students/famparts.html
Duke: http://mbaa.fuqua.duke.edu/partners/
בתגובה ל: ארכיון: לחברים בלבד #6305To: yarona, All
An article from BW, stressing how conscious B-schools are of the family that comes along with the applicant:
———————————————————————————————
MARCH 14, 2005
PERSONAL BUSINESS
MBA Family Values B-schools find it pays to make students' partners — and kids — feel welcome Craig Mitchell knew exactly what he was looking for in a business school: a curriculum that would make possible a career change from accountant and business-software consultant to investment banking, a placement office that had good relationships with Wall Street firms, and a community where his wife and three daughters would be comfortable and welcome. After the 35-year-old Castle Rock (Colo.) resident narrowed his choices to seven or eight schools that would best serve his career, thoughts of his family's happiness whittled the list further. His final choice: University of North Carolina at Chapel Hill's Kenan-Flagler Business
School. "Chapel Hill is an ideal environment for a family," says Mitchell. "You can live close to the B-school; the town is very family-oriented. And [then] when we got here, the families at the school completely embraced us."
Mitchell is one of a growing number of MBA students who head to campus with a spouse or a significant other — and, increasingly, a family — in tow. Unlike students in, say, medical and law schools, who usually attend just after graduating from college, most MBA candidates have five years of work experience and enter business school at about 27 years old. Given that, the number of MBA students coming to campus with a family is topping 40% at some B-schools, up from 25% or less a decade ago.
While a single person who is giving up a full-time job and plunking down upwards of $80,000 for two years of tuition — not to mention the cost of living expenses and lost salary — can easily devote endless hours to studying, adjusting to a new locale, and living the dorm life for two years, MBA students with families face a far different set of challenges. Living without a paycheck and racking up debt when you've got kids and a spouse is hard enough. But family life suffers when you're being a slave to an irregular class schedule, odd-hours study groups, extracurricular activities — from case competitions and consulting projects to a myriad of career-focused or community-oriented clubs — plus a time-consuming internship and job search. And, B-school administrators say, a student worried about a partner's or child's well-being doesn't get the most out of the program.
Family concerns have "played a greater and greater role in the decision-making process for applicants in the last few years," says David Capodilupo, executive director of the MBA program at Massachusetts Institute of Technology's Sloan School of Business. Schools have moved to provide more programs and services to make the transition — and the two years — easier for everyone. Most boast a partners' club that organizes events, socials, and support for spouses. Many schools offer job counseling for partners as well as a slew of activities for them and the kids that coincide with a student's orientation schedule. And some B-schools — helped by their students — have gone above and beyond to cater to family members.
The savviest schools anticipate the needs of partners from the first campus visit — before a prospective student has even been accepted. That was the case for Margaret Arthurs, whose husband, Ian, is a first-year MBA student at Dartmouth's Tuck School of Business. When the Arthurs arrived for Ian's campus tour and interview, the admissions staff invited Margaret along — a gesture the other schools didn't make. After her husband was accepted, Margaret got what the school calls a "smile-and-dial" call from a group of second-year partners offering to answer any questions she might have about the school. The Arthurs were already leaning toward Tuck, but the call confirmed what the couple believed — that Margaret would feel as welcome at the school as Ian would. When the Arthurs arrived on campus, Margaret took advantage of an uncommon perk among top schools: a marriage counselor who holds weekly sessions for spouses where they can hash out their adjustment problems and talk through the challenges of being a B-school partner.
Others, such as Columbia Business School, pay special attention to the families of international students, who often arrive not just in a new city but in a new country. While their spouse-students get a built-in network of classmates and courses, the husbands and wives may find themselves without working papers and with minimal English-language skills. Early on, Columbia helps such families with housing and relocation. To ease the language barrier, the B-school offers free language classes through Berlitz.
THE DECIDING DETAIL
A few schools go out of their way to cater to children, too. Northwestern University's Kellogg School of Management is known as a place where students, faculty, and administrators are unusually close. Katie Bard, a mother of two girls under the age of 4, says Kellogg's brochure helped sell her — and her husband — on the idea of uprooting the family from Austin, Tex. "Of the five or six brochures we got from Top 10 schools, Kellogg's was the only one that featured photos of families," says Bard.She adds that the reality lived up to the billing. At most schools, partners' clubs sponsor kids' activities, but at Kellogg children have their own club funded by the students' activities fee. Kellogg Kids holds twice-weekly play groups and offers a music class and a crafts class one afternoon each week. Parents trade babysitting duties, and Kellogg Kids even takes field trips to places like the zoo and holds bagel breakfasts for families and students. The club tries to lend extra support to international families; Bard, a past co-chair of Kellogg Kids, says about half the members are from outside the U.S.
Another twist on B-schools' nurturing of candidates' families: encouraging interaction among children, partners, and students — and not just at holiday parties or special events. UNC student Craig Mitchell and his wife Wendy launched Friday Night Families at Kenan-Flagler, held two or three times per month. Kids get playtime with, say, crafts activities, and parent-students and their spouses have an opportunity to mingle. The get-togethers allow married students to enjoy more of the social interaction that single students have always had. In the beginning, Friday Night Families was informal — a pot-luck dinner held at someone's house. Now the B-school's partner club provides some money to help pay for the food and supplies for the gatherings.
Juggling the pressures of B-school can make for a stressful two years for any student. Add a spouse, partner, or children, and it can be like juggling atop a high wire. Finding a school that makes the family experience as rich as the MBA program can make all the difference.
By Jennifer Merritt
בתגובה ל: ארכיון: התקבלת? אנא עדכן #6271To: greenfeld
תודה. אעשה זאת.
בתגובה ל: ארכיון: התקבלת? אנא עדכן #6269To: greenfeld
הלוואי. מה שבטוח זה שאעשה את המקסימום בחודשים הקרובים כדי שעוד שנה אני אתהה כאן איזה לפטופ לקנות או האם מחשבון עם reverse-polish-notation עדיף או לא…
בתגובה ל: ארכיון: התקבלת? אנא עדכן #6267To: greenfeld
יש מרצדס אחת בחבורה הזו, ושמה IBM. הוא עמיד מאוד וישרת אותך היטב. לגבי איזה סוג, הכל שאלה מהם הצרכים. אני מאוד נהנה מסדרת ה-X. הם קטנים וקלים, אך יש כאלה שיאמרו שהמסך קטן להם (לא נורא אם אתה לא יושב עליו 12 שעות ביום) והמחסור בכוננים מובנים הוא קריטי (עניין פתיר כמובן עם כונן חיצוני ודיסק און-קי).
לפי דעתי השיקול של הגודל, עושה את ה-X כאידאלי למי שמבלה את זמנו בתנועה מחדר לימוד אחד, לאחר, לספריה, ללקוח וכן הלאה. הבטרייה מחזיקה יותר מבכל סדרה אחרת, מה שמאפשר לו להיות באמת זמין בכל מקום. בקיצור- זו הבחירה שלי כשאגיע לנקודת ההחלטה בשאיפה.
אם לא ה- X, סדרת ה-T היא ספינת הדגל בכל האמור לגבי שילוב מושלם של ביצועים וגודל. ההפרש במחיר משמעותי לעומת סדרת ה- R וזה כבר ממש עניין אישי.
ועוד הערה אחרונה- צריך לוודא שמקבלים אחריות ל-3 שנים. יש לבעיות נטייה לצוץ רק אחרי שנה, בתום האחריות הרגילה.
בתגובה ל: ארכיון: לחברים בלבד #6204To: ayelletbig
הי איילת,
אשמח אם תעלי לפורום פיסות מידע שתאספי לאורך הדרך, שכן אני מתעניין באותו הכיוון בדיוק- ניו יורק (NYU או COLUMBIA) ו- LBS.
אלעד.
בתגובה ל: ארכיון 2: ???Any Israeli Applicants #6029To: All
Taken from BW MBA Express, 30/3/2005:
Words of Wisdom
Admissions Directors Answer: "How can the school tell if an applicant is too young or unprepared for the rigors of B-school"
——————————————- Typically this is reflected in the essays – the applicant's career goals are unrealistic, their expectation of what the MBA can do for them is unrealistic, and/or their understanding of their strengths and weaknesses, compared with other applicants, is unrealistic. The letters of recommendation and the interview are also areas where we probe for maturity, interpersonal skills, and preparedness.
–Laura Parks, University of FloridaThe duration and content of one's professional experience is very important in preparation for the rigors of B-school. We look at a candidate's experience in making decisions within hiring, investments, and in managing others, as well as evidence of a person's ability to work hard and achieve goals. A lack of management experience or the absence of some form of leadership during the candidate's professional career signals the risk of failure in an intensive MBA meant for mature professionals. This is one of the main reasons we reject candidates. What is also important is an applicant's ability to have learned from his or her professional experience and be able to express this.
–Admissions team, Theseus International Management InstituteThere are tell-tale indicators that an applicant may be ill-prepared to participate in an MBA program: 1) lack of full-time, professional, post-bachelor work experience, 2) statement of career objectives is vague and lacks a balance of personal and professional experience, and 3) (this is the biggest pitfall) if a parent or spouse calls regarding a child or spouse's application.
–Reena Lichtenfeld, University of South Carolinaבתגובה ל: ארכיון: לחברים בלבד #5962To: Bat Aviv
אני מכוון לספטמבר 2006. בשאיפה לכיוון ניו יורק- Columbia ו- NYU, אף על פי שכנראה אגיש גם לכמה אופציות באירופה. האמת, אני רק בהתחלה, וכבר גיליתי שאי אפשר להיכנס לנושא בחצי רגל: הכל עוטף אותי: ההחלטות שצריך לקבל בתוך הממשפחה, ה- GMAT, השאלות לגבי מה נכון לעשות עם העבודה בתקופה שלפני ה- Application, המחשבה על ממליצים רלוונטים, וכל זה עוד לפני שהתחלנו לדבר על החיבורים והריאיונות שרק יבואו עלינו לטובה. חתיכת תהליך. חתיכת שינוי בחיים. מורט עצבים.
בתגובה ל: ארכיון: לחברים בלבד #5946To: Bat Aviv
הפורום הזה כנראה מתחלק לשניים- "כל אותם דברים שרובכם ככל הנראה כבר עברתם…", והשאר. הסוג הראשון מחכה בימים שכאלה לתשובות על שכר עמלו. החלק השני (אני ועוד רבים כמוני, ואת גם) מתחיל זה עתה את התהליך. אז קודם כל, כדי שתדעי לקראת מה את הולכת, תעיפי מבט-על על התהליך: http://www.aringo.co.il/HebrewSite/hTheProcess.htm
אחרי שהבנת את זה, והחלטת שאת הולכת על זה (וזה שלב לא פשוט בכלל, שכפי הנראה נעשה בחלקו קודם שהתחלת את התהליך, ומתחזק בכל שניה מהדרך), את יכולה להתחיל להכין את האפליקיישן שלך. מה שרלוונטי מאוד, כמו ששאלת, זה עניין ה- gmat. אז כמו שבטח כבר הבנת, אם את רוצה לעשות קורס יש מספר מכונים- בינהם קידום, מיטב, gmax ואולי עוד, לא ממש עשיתי מחקר כל כך מקיף. הקורס הוא בן פעם או פעמיים בשבוע, אחה"צ או ביום שישי בבוקר, כל פעם משהו כמו 5 שעות, סדר גודל של 15-20 פגישות. התענוג עולה סביב 4500 ש"ח, פלוס מינוס כמה מאות שקלים. אז כדי להירשם לקורס, פשוט תחליטי איפה. שם כבר יסבירו לך גם איך נרשמים לבחינה עצמה. בשתי מילים- כל הבחינה על המחשב. אז אפשר לעשות אותה בערך כל יום. צריך רק להירשם דרך הגוף העולמי שמרכז את הבחינה (ETS) שמושבו בהולנד. אפשר להירשם בטלפון, בדואר או באינטרנט (הכי מומלץ- פשוט, וניתן לדעת מייד מתי יש מקומות פנויים). רצוי, כפי שמוסבר בלינק שצירפתי, לעשות את זה ממש עכשיו אם את מכוונת לספטמבר 2006, כדי שעוד כמה חודשים תוכלי להתחיל לעבוד על החיבורים, ואם לא ישפר מזלך ותצטרכי לשפר- שיהיה לך זמן.
בהצלחה.
בתגובה ל: ארכיון 2: שאל את ארינגו: תהליך הקבלה #5942To: Jewl
Besides the professional help Gilam can offer, there's a lot of help you can get in forum like this, or http://www.businessweek.com/common/forums.htm (you would need to register first). For instance, as to the essays you wanna write- you can pick up a lot of guidelines from messages in the various forums, and sometimes even speak to some other applicants to discuss a specific question from a specific essay. Try to get a few essays of some ready applications- just to get a hang of what it looks like. I believe that if you are not sure what is the question in some essay, you can even ask the admission board of the intended school.
Also, there are some interesting threads there, of people try to make up their minds between the exact 2 choices you listed- so I advice you to step in there and read the postings (search for babson).
Money wise, I ask myself the same questions as you. Yet,
I believe the ROI of getting a professional hand is very quick, so try to consider that. Does the same apply to the whole MBA? (i,e, finance it with loans and avoid the part time program)- I'm not sure. That's what I plan to do. Can you elaborate about the pros and cons as you see those?בתגובה ל: ארכיון 2: שאל את ארינגו: תהליך הקבלה #5894To: dalit
I know what you mean. I feel it's soooo important to go through the process together- like visiting schools together. Like you, our first option would probably be LBS. My wife has a family in NY, so that would be our other (best) alternative, though I have some doubts if I would have chosen this as a "best" alternative otherwise. Compromises…
בתגובה ל: ארכיון 2: שאל את ארינגו: תהליך הקבלה #5892To: dalit
Hi Dalit,
First, congrats about the positive answers so far, and good luck with the coming answer from MIT.
My question is- in some previous threads I saw that one of your concerns was the JVs issue (what's gonna happen to my spouse?…). I would really like to hear how that influenced your choices as to where to apply to.
Elad.
בתגובה ל: ארכיון 2: ???Any Israeli Applicants #5789To: IchiBan
לא ידעתי שלקלוג יש תוכנית של שנה. טוב לדעת. מישהו מכיר תוכניות מוכרות נוספות של שנה?
בתגובה ל: ארכיון 2: ???Any Israeli Applicants #5779To: djyacobi
Thanx for a quick and very descriptive answer.
בתגובה ל: ארכיון 2: ???Any Israeli Applicants #5777To: All
שלום לכולם. רציתי לשאול על אוניברסיטת Columbia. האם זה שהם מקבלים בעיקר מועמדים שיודעים כבר מתחילת הלימודים היכן יעבדו אחרי הלימודים? כמו למשל עובדים שנשלחו על ידי החברה שלהם, או קליקות כאלה ואחרות? האם זה נכון שאין שם summer internship? (ובמילים אחרות- חברות פחות מגייסות שם מועמדים שלא הכירו קודם?) ובאותה נשימה, מה לגבי NYU? יש למישהו מילה, טובה או רעה, לומר עליה?
בתגובה ל: ארכיון: לחברים בלבד #5771שלום לכולם! הצטרפתי לפורום לאחרונה והבנתי שצריך לספר קצת על עצמי, אז קודם כל כמה דברים כלליים:
אני בן 30, נשוי + נסיך קטן.בשנים האחרונות אני מתעסק בתחום המחשבים, אם בהדרכה, ואם כמהנדס בחברת שבבים בהרצליה. בשנה האחרונה אני מקדם מיזמים שונים בתחום "ההדרכה בחזית הטכנולוגיה", קרי e-learning (על גבי האינטרנט) וערוצי לימוד ייעודיים בטלוויזיה.
למדתי מדעי המחשב בת"א.
עוד לא עשיתי GMAT. אני מתכנן להתחיל קורס החודש.
אני מתכונן לפנות לתוכניות ה-MBA של LBS, Columbia או Stern. בעדיפות שניה- IMD ו- INSEAD.
השאלה הגדולה ביותר שלי היא לגבי משפחתי- איך ייסתדרו. הבנתי שבלונדון אשתי תקבל ויזת עבודה, אך כיון שיש לנו תינוק בן חצי שנה, לא בטוח שזה רלוונטי. איך בדרך כלל נפתרת הבעיה? גנים בינלאומיים?
אני מקווה להחכים וגם לתרום לפורום כמידת יכולתי.
אז בהצלחה לכולם,
eladho
-
מאתתגובות